Kersa

asdasdpj

Nainen jonka kanssa asun on raskaana minulle mutta en halua lasta ja hän tietysti haluaa. Mitä tässä voi etten joudu (todella) vähistäni vielä lasta elättämään, eikö nainen ota vastuun jos kerran haluaa sen? Kyllä joskus haluan lapsen mutta tämä ajankohta ei käy!!

21

2662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minkä taakseen jättää sen...

      Vahinko on tapahtunut. Sinä olet lapsen isä kuolemaasi saakka ja maksat elatusmaksut vähintään 18-vuoteen saakka, jos lapsi opiskelee vielä pidempään. Turha sinun nyt on itkeä, olisit hoitanut ehkäisyn. Tiedät kai miten lapsia tulee?

      • jumalauta!!

        ehkäisy on tasan molempien vastuulla, ei vaan miehen. ja jos vahinko sattuu ja ämmä haluaa pitää muksunsa, niin ei toista voi pakottaa pilaamaan elämäänsä vain koska joku vauvakuumeessa oleva muijja haluaa lapsen.


      • mies maksaa (ja itkee)
        jumalauta!! kirjoitti:

        ehkäisy on tasan molempien vastuulla, ei vaan miehen. ja jos vahinko sattuu ja ämmä haluaa pitää muksunsa, niin ei toista voi pakottaa pilaamaan elämäänsä vain koska joku vauvakuumeessa oleva muijja haluaa lapsen.

        Koskapa se on l a p s e n oikeus saada elatusta.

        Muna pidetään housuissa, jos ei lapsia haluta.


    • kuin...

      ihmetellä, että mistä teitä helvetin valopäitä aina riittää... Ei taida nainenkaan ihan viisas olla...?
      Ja mitä muuten koko asia tekee avioehto-palstalla... No miten vaan.

    • oikea laitalinkki

      ainoa toivo? Siis jos kersa osoittautuukin toisen miehen siittämäksi, niin silloin säästyt ruokoilta. Muuten on aika hiljaista.

    • asdasdpj

      Elatuksista voi kai ihan sopiakin? Hän sanoi ettei tarvitse minulta rahaa niin jos siitä sitten mustaa valkoiselle? Ei hän omien sanojensa mukaan ole päättänyt vielä pitääkö lapsen, mutta mä nyt vähän epäilen että haluaa pitää...

      • mietitäänpä

        Isyyttä ei voi paperilla kieltää, kun lapsi on olemassa.


        Voit vain ainoastaan luottqa naisen sanaan, ettihän hkerro sos.toimistossa tai muuallakaan että kuka lapsen isä on ja sossu maksa elatusmaksut. Mutta... nainen voi milloin tahansa muuttaa mielensä ja kertoa kuka on isä, testeilla varmistetaan ja todennäköiseti maksat elatusmaksut takautuvasti kotipaikkakuntanne sossulle.

        Toisaalta, jos joku muu mies adoptoi lapsesi, säästyt elatusmaksuilta ja koko isyydeltä.


      • mietitään lisää

        Jos teette kirjallisen elatusmaksusopimuksen pienelle summalle,joka vahvistetaan kotipaikkakuntanne sosiaalitoimistossa, voi äiti tilanteen tai mielensä muututtua hakea siihen oikeuden kautta korotuksia.


      • oikea laitalinkki
        mietitäänpä kirjoitti:

        Isyyttä ei voi paperilla kieltää, kun lapsi on olemassa.


        Voit vain ainoastaan luottqa naisen sanaan, ettihän hkerro sos.toimistossa tai muuallakaan että kuka lapsen isä on ja sossu maksa elatusmaksut. Mutta... nainen voi milloin tahansa muuttaa mielensä ja kertoa kuka on isä, testeilla varmistetaan ja todennäköiseti maksat elatusmaksut takautuvasti kotipaikkakuntanne sossulle.

        Toisaalta, jos joku muu mies adoptoi lapsesi, säästyt elatusmaksuilta ja koko isyydeltä.

        isyyttä millään kieltää, jos eivät ole naimisissa. Päinvastoin isyyden voi tunnustaa halutessaan tai jos nainen vaatii oikeuden kautta, niin isyys testataan (ymmärtääkseni).

        Eli vain avioliitossa syntyneet lapset pistetään automaattisesti miehen lapsiksi, ei muuten.


      • sirkusta
        mietitään lisää kirjoitti:

        Jos teette kirjallisen elatusmaksusopimuksen pienelle summalle,joka vahvistetaan kotipaikkakuntanne sosiaalitoimistossa, voi äiti tilanteen tai mielensä muututtua hakea siihen oikeuden kautta korotuksia.

        Eli siis koko paperi on yhtä tyhjän kanssa? Jos mulla olisi hyvä työ ja edes kohtuulliset tulot niin mä en valittaisi yhtään. Mun on nyt jo pakko hakee soviteltua pvr että riittää hynät.


      • asdasdpj
        mietitään lisää kirjoitti:

        Jos teette kirjallisen elatusmaksusopimuksen pienelle summalle,joka vahvistetaan kotipaikkakuntanne sosiaalitoimistossa, voi äiti tilanteen tai mielensä muututtua hakea siihen oikeuden kautta korotuksia.

        Siis on pakko hakee soviteltua päivärahaa jo ilmankin mukeloa


      • elatusmaksu
        sirkusta kirjoitti:

        Eli siis koko paperi on yhtä tyhjän kanssa? Jos mulla olisi hyvä työ ja edes kohtuulliset tulot niin mä en valittaisi yhtään. Mun on nyt jo pakko hakee soviteltua pvr että riittää hynät.

        ei ole mikään vakio, vaan riippuu molempien vanhempien elatuskyvystä. Jos siis olet kovin persaukinen, et luultavasti joudu maksamaan kovin paljoa.

        Tosiaan, pakoon et pääse, lapsella on aina oikeus nostaa kanne ja sen jälkeen kun on täyttänyt 15 vuotta, kanne voidaan lapsen puolesta nostaa, vaikka äiti vastustaisikin. Elareita voi vaatia heti, kun olosuhteet ratkaisevasti muuttuvat.

        Jos näitä sääntöjä ei olisi, kaltaisesi mulkerot pääsisivät pälkähästä aika usein..


    • Akka

      Miten ajattelit menetellä naisen kanssa? Lähdetkö kalppimaan? Vai jäätkö katselemaan, kun nainen hoitaa ja elättää yksin lapsenne saman katon alla?
      Et voine valita vain naista. Saat joko naisen ja lapsen tai et mitään.
      Mikseivät ihmiset enää tajua, että seksillä ja lasten syntymisellä on tietty yhteys.

    • mainittiin

      Itse menisin varmuuden vuoksi isyystestiin.
      Ei tarvi mitään lupia, voidaan tehdä jopa DNA-sylkitestinä eikä maksa mansikoita.

      Olen itse eronnut ja minulla kaksi lasta.
      Elarit olen maksanut aina. Joskus tietty tulee mieleen, että olisiko pitänyt tehdä isyystesti.
      Ja voinhan sen tehdä jälkikäteenkin.

    • mikä,...piiiip

      etkö tosiaan ole tajunnut,että nainen tulee myös raskaaksi.???????????????????????????

    • onnea hurjasti.

      Jos tietäisin,kuka olet,niin lähettäisin upean onnittelukukkakimpun sinulle Interfloran kautta.Mutta Onnea ja rutkasti näin netin välityksellä sinulle,tuleva isukki.Haleja äidille kanssa.Kun vauva on maailmassa niin haleja ja suukkoja sitten pikkuiselle kanssa.

      • asdasdpj

        Kiitti mut ei oikeen jotenki ole onnellinen olo yhtään!


      • itsekkäitä
        asdasdpj kirjoitti:

        Kiitti mut ei oikeen jotenki ole onnellinen olo yhtään!

        Ja kuinkahan onnellinen olo lapsella mahtaa aikanaan olla.


      • kpäjjop
        itsekkäitä kirjoitti:

        Ja kuinkahan onnellinen olo lapsella mahtaa aikanaan olla.

        Voi lapsiraukkaa kun isi on kusipää, mut toivottavasti äiti ei...


    • maksanut 20snt

      eli ei auta valittaa. Ja tyhmä se sää olet jos et ite ehkäsystä huolehdi jos et halua lasta ja toinen haluaa.... No olihan se kivaa saada paljaalla...

    • pikku pallero

      vedä vittu päähän ja pakene vuorille, ota vastuu tekosistas taukki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe