pennun kynnet???

minkä ikäisenä

Eli minkä ikäisenä kissanpennun kynsiä voi alkaa leikkaamaan??

10

3213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      kissan kynsistä aletaan ottaa pieniä kärkiä 3-6 viikon ikäisenä

      • heti se kantsuu

        opettaa, kerran viikossa napsaista pikkuinen pätkä, eipähän ole sittten aikuisen katin kanssa ongelmia kun se on leikkuuseen tottunut.


    • osta raapimispuu

      Kissojen kynsiä ei ole syytä eikä järkeä leikata. Mikäli haluat kissojesi raapimisen vähentämistä esim. huonekaluista niin osta saatana raapimispuu.

      Kissa huolehtii omista kynsistään kyllä. Älä ole metroseksuaali-idiootti joka leikkaa luonnottamasti kissojen kynsiä.

      • Katja

        Itselläni on kissa, ja kolme raapimispuuta sekä raapimislauta, joita neiti ahkerasti käyttääkin. Silti leikkaan kissan kynsiä, koska niistä tulee sen verran terävät, että kyllä niitä on vähän pakko leikata, ellei halua pilata kaikkia vaatteita, varsinkin kun kissa on sitä mallia, joka vähän väliä saattaa raapsita, jos ei sitä jokin asia miellytä. Kissan kynsien leikkaaminen on ihan suositeltavaa, jos kisu on sisäkissana, mutta ulkokissn kynsiä ei missään nimessä saa leikata.

        Kissanpennun kynnet saa leikata ihan milloin vaan, meillä kynnet leikattiin ekan kerran silloin kun kisu oli tottunut meihin, eikä pelännyt. Parempi vaan, mitä aikaisemmin, niin kissa tottuu helpommin kynsien leikkuuseen. Älä kuitenkaan leikkaa niitä väkisin, vaan odota että kissa rauhoittaa. Monesti kynsien leikkuu onnistuu parhaiten, kun pentu on unten mailla.


      • ulkokissoista,mutta

        sisäkissat ovat asia erikseen. Niiden kynsiä PITÄÄ leikata sillä eivät saa sisätiloissa yhtä aktivoivia kynsien teroituspaikkoja kuin ulkokissat.
        Kissahan jo kärsii ylipitkistä kynsistä ja pahimmassa tapauksessa satuttavat itsensä niillä. Kynsi lohkeaa pahasti tai irtoaa.
        Ota oikeasti selvää asioista ennen kuin kommentoit asioita ja haukut muita!


      • Anonyymi

        Ei kaikki kissat käytä raapimispuita.
        Kotikissan kynnet ei kulu, ne kannattaa leikata.


      • Anonyymi

        Just niin. Kissan kynsiä ei saa leikata. Se teroittaa ja putsaa ite kyntensä. Jotkut leikkaa kissan kynnet, jos se on rotukissa ja menossa johonkin näyttelyyn. Tavallisilta kotikissoilta ei pidä leikata kynsiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just niin. Kissan kynsiä ei saa leikata. Se teroittaa ja putsaa ite kyntensä. Jotkut leikkaa kissan kynnet, jos se on rotukissa ja menossa johonkin näyttelyyn. Tavallisilta kotikissoilta ei pidä leikata kynsiä.

        Kun kynnet ovat LIIAN pitkät, ne ovat liian pitkät, aivan sama onko koti- vai rotukissa. Sisäkissalla kynnet eivät kulu ( ja kaikki kissat ovat sisäkissoja tai valvotusti/rajallisesti ulkoilevia - eikö?), joten ne alkavat rapsua kuin koiralla ja aiheuttavat kissalle ongelmia. Silloin omistajan velvollisuus on auttaa, ja leikata ylipitkät kynnen kärjet pois.


    • Olen huomannut kissani , kun "hän" tulee jalkopäähäni nukkumaan ITSE jyrsivän tuon haittaavimman osan kynsistään. Ja sekin on meistä ihmisistä väärin sanottu , että kissa raapii...
      Ei suinkaan... , vain toisten kissojen kanssa tapellessa RAAVITAAN. Kissan "eleitä".. kuten koirankin on vain osattava tulkita. Kun kissan kanssa leikkiessä alkaa häntä "viuhtoa" voimakkaasti , niin on aika rauhoittaa leikki , varsinkin ,jos se kohdistuu häntään. Olen jopa kirjoittanut kissani käytöksestä ja elämästä. Jos olet kiinnostunut tarinasta , joka on totta joka sana , niin ota ihmeessä yhteyttä. Siinä valkenee meille .. "ihmisille" monta muutakin asiaa eläinkunnasta. Olen saanut tutustua vanhimman poikani koiraan , josta olen myös "joutunut" kirjoittamaan .. ihan pikku jutun.
      Terveisin .. NIPA. sp. on ilmeisesti tiedossasi , tai löytyy tätä kautta.

      • Anonyymi

        Minulla on kaksi vanhaa sisäkissaa,jotka otin viime talvena.Molemmilla oli kamalan pitkät kynnet,upottivat ne käsivarteeni aina kun otin syliin.Leikkaan niitä tarpeen mukaan,toinen terottelee vanhaan tuoliin niitä,nykyään antavat jo leikata suosiolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe