Eli minkä ikäisenä kissanpennun kynsiä voi alkaa leikkaamaan??
pennun kynnet???
10
3928
Vastaukset
- ...
kissan kynsistä aletaan ottaa pieniä kärkiä 3-6 viikon ikäisenä
- heti se kantsuu
opettaa, kerran viikossa napsaista pikkuinen pätkä, eipähän ole sittten aikuisen katin kanssa ongelmia kun se on leikkuuseen tottunut.
- osta raapimispuu
Kissojen kynsiä ei ole syytä eikä järkeä leikata. Mikäli haluat kissojesi raapimisen vähentämistä esim. huonekaluista niin osta saatana raapimispuu.
Kissa huolehtii omista kynsistään kyllä. Älä ole metroseksuaali-idiootti joka leikkaa luonnottamasti kissojen kynsiä.- Katja
Itselläni on kissa, ja kolme raapimispuuta sekä raapimislauta, joita neiti ahkerasti käyttääkin. Silti leikkaan kissan kynsiä, koska niistä tulee sen verran terävät, että kyllä niitä on vähän pakko leikata, ellei halua pilata kaikkia vaatteita, varsinkin kun kissa on sitä mallia, joka vähän väliä saattaa raapsita, jos ei sitä jokin asia miellytä. Kissan kynsien leikkaaminen on ihan suositeltavaa, jos kisu on sisäkissana, mutta ulkokissn kynsiä ei missään nimessä saa leikata.
Kissanpennun kynnet saa leikata ihan milloin vaan, meillä kynnet leikattiin ekan kerran silloin kun kisu oli tottunut meihin, eikä pelännyt. Parempi vaan, mitä aikaisemmin, niin kissa tottuu helpommin kynsien leikkuuseen. Älä kuitenkaan leikkaa niitä väkisin, vaan odota että kissa rauhoittaa. Monesti kynsien leikkuu onnistuu parhaiten, kun pentu on unten mailla. - ulkokissoista,mutta
sisäkissat ovat asia erikseen. Niiden kynsiä PITÄÄ leikata sillä eivät saa sisätiloissa yhtä aktivoivia kynsien teroituspaikkoja kuin ulkokissat.
Kissahan jo kärsii ylipitkistä kynsistä ja pahimmassa tapauksessa satuttavat itsensä niillä. Kynsi lohkeaa pahasti tai irtoaa.
Ota oikeasti selvää asioista ennen kuin kommentoit asioita ja haukut muita! - Anonyymi
Ei kaikki kissat käytä raapimispuita.
Kotikissan kynnet ei kulu, ne kannattaa leikata. - Anonyymi
Just niin. Kissan kynsiä ei saa leikata. Se teroittaa ja putsaa ite kyntensä. Jotkut leikkaa kissan kynnet, jos se on rotukissa ja menossa johonkin näyttelyyn. Tavallisilta kotikissoilta ei pidä leikata kynsiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just niin. Kissan kynsiä ei saa leikata. Se teroittaa ja putsaa ite kyntensä. Jotkut leikkaa kissan kynnet, jos se on rotukissa ja menossa johonkin näyttelyyn. Tavallisilta kotikissoilta ei pidä leikata kynsiä.
Kun kynnet ovat LIIAN pitkät, ne ovat liian pitkät, aivan sama onko koti- vai rotukissa. Sisäkissalla kynnet eivät kulu ( ja kaikki kissat ovat sisäkissoja tai valvotusti/rajallisesti ulkoilevia - eikö?), joten ne alkavat rapsua kuin koiralla ja aiheuttavat kissalle ongelmia. Silloin omistajan velvollisuus on auttaa, ja leikata ylipitkät kynnen kärjet pois.
Olen huomannut kissani , kun "hän" tulee jalkopäähäni nukkumaan ITSE jyrsivän tuon haittaavimman osan kynsistään. Ja sekin on meistä ihmisistä väärin sanottu , että kissa raapii...
Ei suinkaan... , vain toisten kissojen kanssa tapellessa RAAVITAAN. Kissan "eleitä".. kuten koirankin on vain osattava tulkita. Kun kissan kanssa leikkiessä alkaa häntä "viuhtoa" voimakkaasti , niin on aika rauhoittaa leikki , varsinkin ,jos se kohdistuu häntään. Olen jopa kirjoittanut kissani käytöksestä ja elämästä. Jos olet kiinnostunut tarinasta , joka on totta joka sana , niin ota ihmeessä yhteyttä. Siinä valkenee meille .. "ihmisille" monta muutakin asiaa eläinkunnasta. Olen saanut tutustua vanhimman poikani koiraan , josta olen myös "joutunut" kirjoittamaan .. ihan pikku jutun.
Terveisin .. NIPA. sp. on ilmeisesti tiedossasi , tai löytyy tätä kautta.- Anonyymi
Minulla on kaksi vanhaa sisäkissaa,jotka otin viime talvena.Molemmilla oli kamalan pitkät kynnet,upottivat ne käsivarteeni aina kun otin syliin.Leikkaan niitä tarpeen mukaan,toinen terottelee vanhaan tuoliin niitä,nykyään antavat jo leikata suosiolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.354249Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1141576Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481536Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2151372- 321142
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ871068Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1321062Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain471044Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2591013- 62984