Hesburgerin

siivous

Hain aamusiivoukseen paikalliseen Heseen ja nyt mietityttää tuliko tehtyä virhe. Työt alkaa jo klo 6 aamulla ja siihen on annettu nelisen tuntia aikaa kun paikka aukeaa kymmeneltä. Onko kellään kokemuksia hampurilaispaikan siivouksesta? Onko se raskastakin kun pitäisi jaksaa käydä myös koulua.

12

2100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • millainen on

tehtäväkuvaus kohteessa? mitä sun töihin kuuluu, riippuu siitä. putsaatko tilan missä annokset valmistetaan, ruokailutilat, wc-tilat yms. (rasvaa, moskaa ja roskaa riittää)

• ei ole yhtä

naurettavat kuin meidän paikallisen hesen. Siellä on pyörillä kulkeva sanko puristimella ja oikein sellainen vanhanaikainen lankamoppi jota näkee lähinnä amerikkalaisissa vankilaelokuvissa:D

Kello 6 aamulla ei ole mitenkään aikaisin alkava työ.

• sipiigf

Mahdoitko ottaa edes selvää mitä tehtävään kuuluu?

• niin niin

Ajattelin näin että jos osaan siivota oman keittiöni rasvasta ja sotkusta niin kai osaan kyseisen paikankin putsata. Eihän siellä ole keittiön lisäksi kuin yleiset vessat, pöydät ja lattia. Toisten kokemuksia tällä peräänkuulutin. Sieltä voi aina irtisanoutua jos vaikuttaa mahdottomalta tehtävältä.

• Siivonnut vuosikymmenen
        niin niin kirjoitti:

Ajattelin näin että jos osaan siivota oman keittiöni rasvasta ja sotkusta niin kai osaan kyseisen paikankin putsata. Eihän siellä ole keittiön lisäksi kuin yleiset vessat, pöydät ja lattia. Toisten kokemuksia tällä peräänkuulutin. Sieltä voi aina irtisanoutua jos vaikuttaa mahdottomalta tehtävältä.

Moni luulee osaavansa siivota ravintolaa, koska kotonakin paikat pysyy siistinä.

Itse henkilökohtaisesti en viitsisi esimerkiksi mennä Hesen vessanpöntölle paljain pyllyin istumaan, kun istuinrenkaatkin kuhisevat bakteereja.
        Tämä siksi, ettei nuorilla ole kokemusta siivousalalta ja toisekseen välineet ovat puutteelliset. Tiedän esimerkiksi paikan jossa siivottiin yli kymmenen vessaa SAMALLA liinalla.

Kyllähän tehtävästä varmasti suoriutuu, mutta ikävää että kyseessä on ruokia tarjoava paikka. Sellaisessa soisin olevan vähimmäisvaatimuksena siivouskokemusta ja väh. hygieniapassi.
        Suurin osa liasta on näkymätöntä.

• ei se
        niin niin kirjoitti:

välttämättä mahdoton tehtävä ole, mutta eihän ilman tehtäväkuvausta sulle oikein kummoisia ohjeita voi antaa. Kannattaa kysyä itse siivouskohteesta. Palaneen rasvalian poisto ei tosin ole maailman helpoimpia tehtäviä. Paljon riippuu millaista puhtaustasoa vaaditaan. Toki terveystarkastaja vierailee kaikissa elintarvikkeita myyvissä kohteissa säännöllisin ajoin. Ottaa pinnoilta bakteeri- ym. näytteitä, joten ihan kotisiivous taidot eivät välttämättä silloin riitä. Toivottavasti saat kunnon välineet ja perehdytyksen. Tsemppiä yritykselle:)

• ...
        Siivonnut vuosikymmenen kirjoitti:

Moni luulee osaavansa siivota ravintolaa, koska kotonakin paikat pysyy siistinä.

Itse henkilökohtaisesti en viitsisi esimerkiksi mennä Hesen vessanpöntölle paljain pyllyin istumaan, kun istuinrenkaatkin kuhisevat bakteereja.
        Tämä siksi, ettei nuorilla ole kokemusta siivousalalta ja toisekseen välineet ovat puutteelliset. Tiedän esimerkiksi paikan jossa siivottiin yli kymmenen vessaa SAMALLA liinalla.

Kyllähän tehtävästä varmasti suoriutuu, mutta ikävää että kyseessä on ruokia tarjoava paikka. Sellaisessa soisin olevan vähimmäisvaatimuksena siivouskokemusta ja väh. hygieniapassi.

työntekijän. Joissakin kohteissa ja firmoissa on se ongelma, että ei todellakaan ole joka ikiseen vessaan sitä pyyhettä (pyyhkeet ovat muuten aika kalliita), joten niitä sitten joutuu pihistelemään...Vika ei ole siis nuoressa eikä vanhemmassakaan työntekijässä. Syytä voi myös etsiä työhön opastuksesta toisinaan.

Aina myöskään ei ole syy siivoajassa, jos kamalan likaista. Hampurilaispaikat ovat muutenkin tosi tahmaisia ja likaisia johtuen varmasti myös siitä, että kävijämäärää on jos jonkinmoista... Paljon on ihmisiä, tahmasta ruokaa (pikaruokaa yleensä tippuu lattialle), tarttuu kenkiin ym. Ravintolassa kävijät heittelevät ja tiputtelevat lattioille, pöydille, tuoleilla vaikka mitä...Vessoissa ihmiset eivät osaa käyttäytyä ja sen on näköistä..Ei millään pahalla.

Ei ole helppo kohde, ei..

• Nimetön-
        Siivonnut vuosikymmenen kirjoitti:

Minun mielestäni tuo kommenttisi "nuorilla ole siivouskokemusta" on aika epäoikeudenmukainen. En lähtisi yleistämään.

Voin ihan omasta kokemuksesta kertoa, että vaikka olen "nuori" verrattuina muihin työntekijöihin jotka ovat minua huomattavasti vanhempia, niin ei se siivousjälki ole yhtään sen huonompaa päinvastoin!

Sinulla on ehkä hieman vääristynyt kuva tästä nuoret siivoaa huonosti. Onhan toki ihan paikastakin kiinni ja ihmisestä. Ja kukapa nyt siivoaisi aivan tip top jos aika on rajallinen ja alue suuri, kyllä aivan varmasti jää sinunkin rätin jäljestä niitä näkymättömiä bakteereja. :D

Harvemmin mitään kommentoin, mutta mielestäni tässä oli oiva tilaisuus tuoda oma näkökulmani esille.

• on alan koulutus ja "s...
        Nimetön- kirjoitti:

Minun mielestäni tuo kommenttisi "nuorilla ole siivouskokemusta" on aika epäoikeudenmukainen. En lähtisi yleistämään.

Voin ihan omasta kokemuksesta kertoa, että vaikka olen "nuori" verrattuina muihin työntekijöihin jotka ovat minua huomattavasti vanhempia, niin ei se siivousjälki ole yhtään sen huonompaa päinvastoin!

Sinulla on ehkä hieman vääristynyt kuva tästä nuoret siivoaa huonosti. Onhan toki ihan paikastakin kiinni ja ihmisestä. Ja kukapa nyt siivoaisi aivan tip top jos aika on rajallinen ja alue suuri, kyllä aivan varmasti jää sinunkin rätin jäljestä niitä näkymättömiä bakteereja. :D

Harvemmin mitään kommentoin, mutta mielestäni tässä oli oiva tilaisuus tuoda oma näkökulmani esille.

työlle. Huonosti voi siivota minkä ikäinen henkilö tahansa, mutta myös koulutetut laitoshuoltajat voivat tehdä huonoa jälkeä.
        Ei pelkkä koulutus tee vielä ammattilaista vaan sekä koulutus että kokemus yhdessä ovat edellytys tulla hyväksi puhdistusalan ammattilaiseksi.
        Pitää myös olla välineet kunnossa ja oikeat puhdistusaineet sekä halu ja myös ajallisesti annettu mahdollisuus tehdä "hyvää jälkeä".
        Meitä on niin moneksi:)

• eikä tuu edes

hiki :) 4 vuotta olin tekemässä hese siivousta ja 4h aikaa .. mahtaako olla sama paikka? No siis keittiössä ei siivottu kuin lattia, vedellä ja rasvapois aineella ja harjalla-- lastottamalla sitten lattia kuivaksi. konetettiin salin lattiat lattiapesukoneella, pyyhittiin pöydät,tuolit, roska-astiat ym pinnat. sitten vessojen siivous.. ikkunat,peilit.. jos jotain unohtu niin pahoitteluni. en siis koskenut keittiön puolella mihinkään muualle kuin lattioihin! hesetyöntekijät putsaavat ne sitten omalla ajallaan :) työpv:n jälkeen...... ei oo raskasta, paitsi tietty aikainen aamuherätys, ja jos ei osaa kunnolla nukkua öisin :) niin kuin eräs.. heh

• varmaan

jos vielä koulussakin meinasit käydä. Ehkä muutaman kuukauden tuota jaksaisi, itse tuskin kestäisin pidempään.

• Moppi ja varsi

Ainakin siinä Hesessä, jossa minä siivoan, ei siivooja koske keittiössä muihin pintoihin kuin lattiaan. Hesen omat työntekijät siivoavat keittiössä muut pinnat ja hyvin siivoavatkin, omavalvonta pelaa ja tarkastukset ovat tiukkoja.

Salin puolella meillä siivooja pyyhkii lattiat sekä ikkunalaudat ja poistaa tahrat kalusteiden pystypinnoilta. Ja pyyhkii ovilasit. Ketsuppia saa skraballa raapata vähän joka puolelta lattiaa, muuten ei tuossa ole mitään kovin vaativaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1013
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe