aijomme perheemme kanssa ostaa lähiaikoina suomenpystykorva. Mutta meillä on kaksi kissaa ja toinen on niin arka eikä se ole koskaan tottunut sisäkoiriin ja ongelmana on vielä että se on 14v. Toinen kissamme on kyllä ollut tekemisissä koirien kanssa eikä pelkää niitä yhtään.
- Miten voin totuttaa 14v kissan vielä koiraan?
- Voiko kissa lähteä kotoa kokonaan jos perheeseen tulee koira?
- Vai onko ulko/häkkikoira parempi vaihtoehto?
KIITOS VASTAUKSISTÄ ETUKÄTEEN. ME TODELLA TARVITAAN APUA :/
koira ja kissa?
1
1043
Vastaukset
- Sussex spaniel
Kissat yleensä aluksi hämmentyvät perheeseensä tuodusta uudesta koirasta, mutta kyllä ne siihen tottuvat ajallaan, kun huomaavat, ettei koira ole minkään lainen uhka ja että se kuuluu perheeseen.
Kai hankitte koiranne pentuna, sillä kissat osaavat kyllä aavistaa, onko koira pentu vai aikuinen, eivätkä ne pentuihin suhtaudu niin varaukselliseti kuin aikuisiin koiriin.
Minä tunnen kissoja, jotka yrittävät huolehtia mahdollisimman hyvin taloonsa tuoduista koiranpennuista. Ne jopa yrittävät ruokkia koiranpentuja itse saalistamillaan pikkulinnuilla ja pikkunisäkkäillä, aivan kuin emokissat omia pentujaan.
Koirastakin on paljon mukavampaa asua suuri osa ajastaan sisällä talossa kuin ulkona häkissä. Ja kotona ollessaan sekin tottuu kissoihin paljon paremmin kuin ulkona, samoin kuin sillain kissatkin koiraan.
Älkää nyt huolestuko, kyllä teillä hyvin menee, jos kissanne viihtyvät toistensakin seurassa.
Saatte varmaan varoituksiakin joiltakin vastaajilta, mutta se johtuu siitä, että he joko eivät tiedä kissoista riittävästi tai sitten ovat tavanneet suht aggressiivisia kissoja. Kissojen luonteissa on eroja, toiset suhtautuvat muihin eläimiin aggressiivisesti, toiset hellästi.
Ruvetkaa harkitsemaan sitä ulkohäkkiä vain, jos kissojenne ja koiranne yhteiselo ei oikein täsmää, mutta minä uskon, että kyllä tasmää. Toivotaan ainakin niin.
Onnea jatkoon ja perheenlisäykselle!
T: Sussex spaniel
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?143789Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283103Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2802935Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71971- 2391661
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61450- 751291
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2031255Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41081Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi331073