Miten saan asennettua äänilaitteita takaisin kun jotenkin ihmeellisesti olen poistanut ne? Tämä on varmasti aika uutta tällä alalla, veikkaan. Mutta kun tuli äänenlaadun kanssa vaikeuksia eikä ollut ketään jolta kysyä neuvoa ( olen kysynyt niin monelta, mutta kukaan ei tiedä Skypestä mitään ). Ja nyt sitten lopputulos on se että olen näpräillyt mikrofonin mykäksi ja jopa kokonaan pois!:) Onko muuten olemassa suomenkielistä apua näissä Skypeasioissa? - Sitten kysyisin vielä että mitä mieltä olette " Hotcom"ista? Ajattelin vain että ainakin kännykkäpuhelut on paljon halvelmpia kuin Skypellä.
Äänilaitteet kadoksissa...
7
1408
Vastaukset
- huclebery
tullut tarkistettua Skypen työkalut/ääniasetukset
kohdasta, onko ääniasetukset oikeat.Skypen voi myös päivittää silloin tällöin.- Hjälp
Olen tarkistanut Skypen ääniasetuksia ja kohdissa: ääni ulos sekä ääni sisään lukee " Windowsin oletus. En tiedä onko se oikein vai ei, enkä myöskään tiedä voiko siinä asettaa mitään muuta? Olen kyllä päivittänyt Skypeä, vaikka olenkin aika uusi Skypen käyttäjä, ei ole montaa päivää ollut käytössä. Mutta esim. kun soitan Skypen testinumeroon niin siinä tulee heti teksi:" Tarkista ääniasetukset ja varmista että oikea mikrofoni on valittuna. " Mutta missä se mikrofoni on ja miten olen saanut sen "heitettyä" pois kokonaan, sitä en tiedä. Ongelma ei ollut alussa ollenkaan näin paha. Silloin kuulin henkilön ääntä kenelle soitin ja niin hän myös kuuli minua ja jopa hyvin kuulemma. Sitten seuraavana päivänä kun ajattelin yllättää äitiäni Ruotsissa, niin minä kuulin häntä ja vielä oikein hyvin, mutta hän ei kuullut minua ollenkaan. Siitä se alkoi sitten se äänen etsiminen ja lopulta löytyikin ja soitin testinumeroon kokeilemaan minkälainen äänenlaatu omassa puheessani oli, mutta oli kuin olisin kahvipurkin sisältä puhunut. Siis etsiminen ja räplääminen jatkui ja lopputulos on nyt pahempi kuin koskaan. Mikrofoni on kateissa eikä kuulu minkäänlaista ääntä suuntaan tai toiseen enään. Kaaos. Pettymys. Toivottomuus. Vai onko vielä toivoa? Kiitos kuitenkin vastauksesta ja oikein hyvää uutta vuotta!
- jellovi
Hjälp kirjoitti:
Olen tarkistanut Skypen ääniasetuksia ja kohdissa: ääni ulos sekä ääni sisään lukee " Windowsin oletus. En tiedä onko se oikein vai ei, enkä myöskään tiedä voiko siinä asettaa mitään muuta? Olen kyllä päivittänyt Skypeä, vaikka olenkin aika uusi Skypen käyttäjä, ei ole montaa päivää ollut käytössä. Mutta esim. kun soitan Skypen testinumeroon niin siinä tulee heti teksi:" Tarkista ääniasetukset ja varmista että oikea mikrofoni on valittuna. " Mutta missä se mikrofoni on ja miten olen saanut sen "heitettyä" pois kokonaan, sitä en tiedä. Ongelma ei ollut alussa ollenkaan näin paha. Silloin kuulin henkilön ääntä kenelle soitin ja niin hän myös kuuli minua ja jopa hyvin kuulemma. Sitten seuraavana päivänä kun ajattelin yllättää äitiäni Ruotsissa, niin minä kuulin häntä ja vielä oikein hyvin, mutta hän ei kuullut minua ollenkaan. Siitä se alkoi sitten se äänen etsiminen ja lopulta löytyikin ja soitin testinumeroon kokeilemaan minkälainen äänenlaatu omassa puheessani oli, mutta oli kuin olisin kahvipurkin sisältä puhunut. Siis etsiminen ja räplääminen jatkui ja lopputulos on nyt pahempi kuin koskaan. Mikrofoni on kateissa eikä kuulu minkäänlaista ääntä suuntaan tai toiseen enään. Kaaos. Pettymys. Toivottomuus. Vai onko vielä toivoa? Kiitos kuitenkin vastauksesta ja oikein hyvää uutta vuotta!
sulla kuulokemikrofoni yhdistelmä vai koneen omat laitteet ? Eikö kumpikaan toimi, siis edes toi kuulokemikki yhdistelmä,ja onhan ne varmasti oikeissa paikoissa ? Siis vaaleanpunainen mikrofonille ja vihreä kuulokkeille.
- Hjälp
jellovi kirjoitti:
sulla kuulokemikrofoni yhdistelmä vai koneen omat laitteet ? Eikö kumpikaan toimi, siis edes toi kuulokemikki yhdistelmä,ja onhan ne varmasti oikeissa paikoissa ? Siis vaaleanpunainen mikrofonille ja vihreä kuulokkeille.
Kiitos kun vastasit!
Mikrofoni on kuulokeyhdistelmä ja on oikeissa paikoissa, mikä varmasti on ainoa asia josta olen täysin varma. Mutta ei toimi koneen omat laitteet eikä myöskään kuulokeyhdistelmä. Sama teksti tulee aina vain kun soitan testinumeroon:" Ongelma äänityslaitteissa " jne. Näyttää siltä että koko mikrofoni pitäisi uudelleen asentaa mutta en ole varma, koska en vielä ole tarpeeksi perillä näistä asioista. Mutta JOS pitäisi asentaa mikrofoni uudelleen, niin mitenköhön se siinä tapauksessa tehdään? Ymmärrän kyllä että tähän ei ole helppo vastata kun ei itse näe mistä on kysymys enkä minäkään osaa oikein hyvin selittää, mutta kyllä olisi hienoa jos kuitenkin jossain vaiheessa selviäisi missä vika on ja miten se voitaisiin korjata. Se vasta helpottavaa olisi!
Oli miten oli niin Hyvää uutta vuotta! - jellovi
Hjälp kirjoitti:
Kiitos kun vastasit!
Mikrofoni on kuulokeyhdistelmä ja on oikeissa paikoissa, mikä varmasti on ainoa asia josta olen täysin varma. Mutta ei toimi koneen omat laitteet eikä myöskään kuulokeyhdistelmä. Sama teksti tulee aina vain kun soitan testinumeroon:" Ongelma äänityslaitteissa " jne. Näyttää siltä että koko mikrofoni pitäisi uudelleen asentaa mutta en ole varma, koska en vielä ole tarpeeksi perillä näistä asioista. Mutta JOS pitäisi asentaa mikrofoni uudelleen, niin mitenköhön se siinä tapauksessa tehdään? Ymmärrän kyllä että tähän ei ole helppo vastata kun ei itse näe mistä on kysymys enkä minäkään osaa oikein hyvin selittää, mutta kyllä olisi hienoa jos kuitenkin jossain vaiheessa selviäisi missä vika on ja miten se voitaisiin korjata. Se vasta helpottavaa olisi!
Oli miten oli niin Hyvää uutta vuotta!ne muut vaihtoehdot on ? Kyllä niitä voi kokeilla.
"Olen tarkistanut Skypen ääniasetuksia ja kohdissa: ääni ulos sekä ääni sisään lukee " Windowsin oletus. En tiedä onko se oikein vai ei, enkä myöskään tiedä voiko siinä asettaa mitään muuta?" - Skypesti
Hjälp kirjoitti:
Kiitos kun vastasit!
Oli miten oli niin Hyvää uutta vuotta!OETKO kokeillut Skypen äänilaitteiden toiminnan?
Jos et, kokeile seuraavaa: Työkalut>asetukset>äänilaitteet palkkiviivan tulee reagoida mikrofonia näpyttelemällä.
Jos palkki ei reagoi on mikrofoni viallinen tai koneen äänenvoimakkuus vaimennettu.
Viallinen mikrofoni vaikuttaa vain oman puheesi kuulumiseen.
"Äänenvoimakkuus vaimennettu" mykistää mikrofonin sekä kuulokkeet - Hjälp
Skypesti kirjoitti:
OETKO kokeillut Skypen äänilaitteiden toiminnan?
Jos et, kokeile seuraavaa: Työkalut>asetukset>äänilaitteet palkkiviivan tulee reagoida mikrofonia näpyttelemällä.
Jos palkki ei reagoi on mikrofoni viallinen tai koneen äänenvoimakkuus vaimennettu.
Viallinen mikrofoni vaikuttaa vain oman puheesi kuulumiseen.
"Äänenvoimakkuus vaimennettu" mykistää mikrofonin sekä kuulokkeetPalkkiviiva ei reagoi kun näpyttelen mikrofonia, mutta sen se kyllä teki aikaisemmin ennenkuin menin tekemään sen minkä tein. Silloin se reagoi pienimpäänkin ääneen. Tällä hetkellä en kuule omaa ääntä enkä myöskään linjan toisella puolella olevan. Siis kun esim. soitan testipuhelimeen niin kuulen ainoastaan puhelimen soivan mutta en sitten ääntä joka vastaa. Ja sama teksti punaisella tulee näkyviin " äänilaitteita ei ole asennettu "... Kun tietokoneen "Ohjauspaneelista " painan kaiutinkuvaa jossa lukee " Ääni" siinä tulee esiin sama kaiutinkuva jonka yläpuolella lukee Toistaminen, Tallennus, Äänet. Sen jälkeen "klikkaan" Tallennus ja siinäkin lukee " Äänilaitteita ei ole asennettu ". Ennen sähläämistäni tässä ei lukenut näin. Ja missä nyt näkyy kaiutinkuva oli aikaisemmin kuva myös liitäntäkaapeleista tai miksikä niitä kutsutaan? Sen jälkeen kun liitäntäkuva hävisi äänetkin hävisivät. Kunpa tietäisin mitä olen tehnyt ja miten saan äänilaitteet asennettua takaisin. Mutta eiköhän se vielä tästä, kun onneksi on sellaisia jotka ymmärtävät ja osaavat enemmän kuin minä. Kiitos tästäkin vastauksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401