Äänilaitteet kadoksissa...

Hjälp

Miten saan asennettua äänilaitteita takaisin kun jotenkin ihmeellisesti olen poistanut ne? Tämä on varmasti aika uutta tällä alalla, veikkaan. Mutta kun tuli äänenlaadun kanssa vaikeuksia eikä ollut ketään jolta kysyä neuvoa ( olen kysynyt niin monelta, mutta kukaan ei tiedä Skypestä mitään ). Ja nyt sitten lopputulos on se että olen näpräillyt mikrofonin mykäksi ja jopa kokonaan pois!:) Onko muuten olemassa suomenkielistä apua näissä Skypeasioissa? - Sitten kysyisin vielä että mitä mieltä olette " Hotcom"ista? Ajattelin vain että ainakin kännykkäpuhelut on paljon halvelmpia kuin Skypellä.

7

1392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huclebery

      tullut tarkistettua Skypen työkalut/ääniasetukset
      kohdasta, onko ääniasetukset oikeat.Skypen voi myös päivittää silloin tällöin.

      • Hjälp

        Olen tarkistanut Skypen ääniasetuksia ja kohdissa: ääni ulos sekä ääni sisään lukee " Windowsin oletus. En tiedä onko se oikein vai ei, enkä myöskään tiedä voiko siinä asettaa mitään muuta? Olen kyllä päivittänyt Skypeä, vaikka olenkin aika uusi Skypen käyttäjä, ei ole montaa päivää ollut käytössä. Mutta esim. kun soitan Skypen testinumeroon niin siinä tulee heti teksi:" Tarkista ääniasetukset ja varmista että oikea mikrofoni on valittuna. " Mutta missä se mikrofoni on ja miten olen saanut sen "heitettyä" pois kokonaan, sitä en tiedä. Ongelma ei ollut alussa ollenkaan näin paha. Silloin kuulin henkilön ääntä kenelle soitin ja niin hän myös kuuli minua ja jopa hyvin kuulemma. Sitten seuraavana päivänä kun ajattelin yllättää äitiäni Ruotsissa, niin minä kuulin häntä ja vielä oikein hyvin, mutta hän ei kuullut minua ollenkaan. Siitä se alkoi sitten se äänen etsiminen ja lopulta löytyikin ja soitin testinumeroon kokeilemaan minkälainen äänenlaatu omassa puheessani oli, mutta oli kuin olisin kahvipurkin sisältä puhunut. Siis etsiminen ja räplääminen jatkui ja lopputulos on nyt pahempi kuin koskaan. Mikrofoni on kateissa eikä kuulu minkäänlaista ääntä suuntaan tai toiseen enään. Kaaos. Pettymys. Toivottomuus. Vai onko vielä toivoa? Kiitos kuitenkin vastauksesta ja oikein hyvää uutta vuotta!


      • jellovi
        Hjälp kirjoitti:

        Olen tarkistanut Skypen ääniasetuksia ja kohdissa: ääni ulos sekä ääni sisään lukee " Windowsin oletus. En tiedä onko se oikein vai ei, enkä myöskään tiedä voiko siinä asettaa mitään muuta? Olen kyllä päivittänyt Skypeä, vaikka olenkin aika uusi Skypen käyttäjä, ei ole montaa päivää ollut käytössä. Mutta esim. kun soitan Skypen testinumeroon niin siinä tulee heti teksi:" Tarkista ääniasetukset ja varmista että oikea mikrofoni on valittuna. " Mutta missä se mikrofoni on ja miten olen saanut sen "heitettyä" pois kokonaan, sitä en tiedä. Ongelma ei ollut alussa ollenkaan näin paha. Silloin kuulin henkilön ääntä kenelle soitin ja niin hän myös kuuli minua ja jopa hyvin kuulemma. Sitten seuraavana päivänä kun ajattelin yllättää äitiäni Ruotsissa, niin minä kuulin häntä ja vielä oikein hyvin, mutta hän ei kuullut minua ollenkaan. Siitä se alkoi sitten se äänen etsiminen ja lopulta löytyikin ja soitin testinumeroon kokeilemaan minkälainen äänenlaatu omassa puheessani oli, mutta oli kuin olisin kahvipurkin sisältä puhunut. Siis etsiminen ja räplääminen jatkui ja lopputulos on nyt pahempi kuin koskaan. Mikrofoni on kateissa eikä kuulu minkäänlaista ääntä suuntaan tai toiseen enään. Kaaos. Pettymys. Toivottomuus. Vai onko vielä toivoa? Kiitos kuitenkin vastauksesta ja oikein hyvää uutta vuotta!

        sulla kuulokemikrofoni yhdistelmä vai koneen omat laitteet ? Eikö kumpikaan toimi, siis edes toi kuulokemikki yhdistelmä,ja onhan ne varmasti oikeissa paikoissa ? Siis vaaleanpunainen mikrofonille ja vihreä kuulokkeille.


      • Hjälp
        jellovi kirjoitti:

        sulla kuulokemikrofoni yhdistelmä vai koneen omat laitteet ? Eikö kumpikaan toimi, siis edes toi kuulokemikki yhdistelmä,ja onhan ne varmasti oikeissa paikoissa ? Siis vaaleanpunainen mikrofonille ja vihreä kuulokkeille.

        Kiitos kun vastasit!
        Mikrofoni on kuulokeyhdistelmä ja on oikeissa paikoissa, mikä varmasti on ainoa asia josta olen täysin varma. Mutta ei toimi koneen omat laitteet eikä myöskään kuulokeyhdistelmä. Sama teksti tulee aina vain kun soitan testinumeroon:" Ongelma äänityslaitteissa " jne. Näyttää siltä että koko mikrofoni pitäisi uudelleen asentaa mutta en ole varma, koska en vielä ole tarpeeksi perillä näistä asioista. Mutta JOS pitäisi asentaa mikrofoni uudelleen, niin mitenköhön se siinä tapauksessa tehdään? Ymmärrän kyllä että tähän ei ole helppo vastata kun ei itse näe mistä on kysymys enkä minäkään osaa oikein hyvin selittää, mutta kyllä olisi hienoa jos kuitenkin jossain vaiheessa selviäisi missä vika on ja miten se voitaisiin korjata. Se vasta helpottavaa olisi!

        Oli miten oli niin Hyvää uutta vuotta!


      • jellovi
        Hjälp kirjoitti:

        Kiitos kun vastasit!
        Mikrofoni on kuulokeyhdistelmä ja on oikeissa paikoissa, mikä varmasti on ainoa asia josta olen täysin varma. Mutta ei toimi koneen omat laitteet eikä myöskään kuulokeyhdistelmä. Sama teksti tulee aina vain kun soitan testinumeroon:" Ongelma äänityslaitteissa " jne. Näyttää siltä että koko mikrofoni pitäisi uudelleen asentaa mutta en ole varma, koska en vielä ole tarpeeksi perillä näistä asioista. Mutta JOS pitäisi asentaa mikrofoni uudelleen, niin mitenköhön se siinä tapauksessa tehdään? Ymmärrän kyllä että tähän ei ole helppo vastata kun ei itse näe mistä on kysymys enkä minäkään osaa oikein hyvin selittää, mutta kyllä olisi hienoa jos kuitenkin jossain vaiheessa selviäisi missä vika on ja miten se voitaisiin korjata. Se vasta helpottavaa olisi!

        Oli miten oli niin Hyvää uutta vuotta!

        ne muut vaihtoehdot on ? Kyllä niitä voi kokeilla.
        "Olen tarkistanut Skypen ääniasetuksia ja kohdissa: ääni ulos sekä ääni sisään lukee " Windowsin oletus. En tiedä onko se oikein vai ei, enkä myöskään tiedä voiko siinä asettaa mitään muuta?"


      • Skypesti
        Hjälp kirjoitti:

        Kiitos kun vastasit!
        Mikrofoni on kuulokeyhdistelmä ja on oikeissa paikoissa, mikä varmasti on ainoa asia josta olen täysin varma. Mutta ei toimi koneen omat laitteet eikä myöskään kuulokeyhdistelmä. Sama teksti tulee aina vain kun soitan testinumeroon:" Ongelma äänityslaitteissa " jne. Näyttää siltä että koko mikrofoni pitäisi uudelleen asentaa mutta en ole varma, koska en vielä ole tarpeeksi perillä näistä asioista. Mutta JOS pitäisi asentaa mikrofoni uudelleen, niin mitenköhön se siinä tapauksessa tehdään? Ymmärrän kyllä että tähän ei ole helppo vastata kun ei itse näe mistä on kysymys enkä minäkään osaa oikein hyvin selittää, mutta kyllä olisi hienoa jos kuitenkin jossain vaiheessa selviäisi missä vika on ja miten se voitaisiin korjata. Se vasta helpottavaa olisi!

        Oli miten oli niin Hyvää uutta vuotta!

        OETKO kokeillut Skypen äänilaitteiden toiminnan?

        Jos et, kokeile seuraavaa: Työkalut>asetukset>äänilaitteet palkkiviivan tulee reagoida mikrofonia näpyttelemällä.
        Jos palkki ei reagoi on mikrofoni viallinen tai koneen äänenvoimakkuus vaimennettu.
        Viallinen mikrofoni vaikuttaa vain oman puheesi kuulumiseen.
        "Äänenvoimakkuus vaimennettu" mykistää mikrofonin sekä kuulokkeet


      • Hjälp
        Skypesti kirjoitti:

        OETKO kokeillut Skypen äänilaitteiden toiminnan?

        Jos et, kokeile seuraavaa: Työkalut>asetukset>äänilaitteet palkkiviivan tulee reagoida mikrofonia näpyttelemällä.
        Jos palkki ei reagoi on mikrofoni viallinen tai koneen äänenvoimakkuus vaimennettu.
        Viallinen mikrofoni vaikuttaa vain oman puheesi kuulumiseen.
        "Äänenvoimakkuus vaimennettu" mykistää mikrofonin sekä kuulokkeet

        Palkkiviiva ei reagoi kun näpyttelen mikrofonia, mutta sen se kyllä teki aikaisemmin ennenkuin menin tekemään sen minkä tein. Silloin se reagoi pienimpäänkin ääneen. Tällä hetkellä en kuule omaa ääntä enkä myöskään linjan toisella puolella olevan. Siis kun esim. soitan testipuhelimeen niin kuulen ainoastaan puhelimen soivan mutta en sitten ääntä joka vastaa. Ja sama teksti punaisella tulee näkyviin " äänilaitteita ei ole asennettu "... Kun tietokoneen "Ohjauspaneelista " painan kaiutinkuvaa jossa lukee " Ääni" siinä tulee esiin sama kaiutinkuva jonka yläpuolella lukee Toistaminen, Tallennus, Äänet. Sen jälkeen "klikkaan" Tallennus ja siinäkin lukee " Äänilaitteita ei ole asennettu ". Ennen sähläämistäni tässä ei lukenut näin. Ja missä nyt näkyy kaiutinkuva oli aikaisemmin kuva myös liitäntäkaapeleista tai miksikä niitä kutsutaan? Sen jälkeen kun liitäntäkuva hävisi äänetkin hävisivät. Kunpa tietäisin mitä olen tehnyt ja miten saan äänilaitteet asennettua takaisin. Mutta eiköhän se vielä tästä, kun onneksi on sellaisia jotka ymmärtävät ja osaavat enemmän kuin minä. Kiitos tästäkin vastauksesta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe