Ajattelemme vanhuksia usein sädekehä yllään.
Heidän syntinsä pestään pois iän myötä.
He ovat hauraita, pyhiä ihmisiä.
Kultaisia vanhuksia. Ikä on heidät kristallisoinnut.
Kuitenkin he ovat yhtä v- mäisiä ihmisiä kuin me muutkin. Pahempiakin.
En koskaan puhu vanhukselle kuin lapselle tavataan puhua. Ja minulle vastataan. Ihan oikein sanoin.
Useimmat ovat hiton teräviä, mitäpä muutakaan.
Heitä ottaa pattiin yhtälailla, kun heille leperlellään.
Heille on parasta entisten aikojen muistelu.
Sen he taitavat, siitä nautimme kaikki.
Mummo lumessa
14
637
Vastaukset
- suusta
joskus kuullut että vanhuksilla ei ole oikeus olla ilkeitä yhtään sen kummemmin kuin muillakaan.
- hande
Mutta kun ihmisen ammatti on olla vanhus.
- hilduliina
Mikä ihmeen sädekehä vanhoilla muka on?Mahdatko olla itse sen luonut?Samanlaisia ihmisiä kun me muutkin.Vähän kauemmin eläneitä,tuntevia,lapsiaan rakastavia ihmisiä.He eivät vaan voi vaikuttaa enään lastensa päätöksiin,eikä heidän neuvonsa ole enää kullan arvoisia.Ainoastaan silloin saatetaan kuunnella vähän kauemmin jos on antaa vähän kapitaalia omalle kullalle.Näin on tänään ,onko muulloin ollut toisin?
- HTZA
aloittaja vastasi itselleen.
HTZA kirjoitti:
aloittaja vastasi itselleen.
Olenko kuulevinani viestissäsi katkeruuden maun?
Aivan uusi, vaan ei hyvä piirre sinussa!- HTZA
emw34 kirjoitti:
Aivan uusi, vaan ei hyvä piirre sinussa!Sen verran pehmoista lässytystä että päätin pitää hauskaa.
Ja ihan palstalaisten puolesta, jotkut kun vastaavat pashaan ihan vakavasti.
Voi olla että jossain kohdassa erehdyn, vikaahan voi minussakin olla, ainakin vähän, mutta luulen kyllä tunnistavani huuhaan.
Älä huoli! Minä vaan nautiskelen.
H. - mummu lumessa
emw34 kirjoitti:
Aivan uusi, vaan ei hyvä piirre sinussa!Toivottavasti saisi itse pidettyä tuon pahankurisen sisunsa kurissa.
Ettei muodostuisi omaisille ja kotihoidolle myös, tyranniksi.
Mieluummin vaikka saappaat jalassa kaatuisi.
Talvella muuten, moni vanhus kaatuu ja murtaa lonkkansa. Sitten ei enää siitä noustakkaan.. - hilduliina
emw34 kirjoitti:
Aivan uusi, vaan ei hyvä piirre sinussa!Ei toki katkeruutta.Pikemmin monta tosiasiaa nähnyt.Kaikkien niiden on helppo arvioida asioita jotka eivät ole joutuneet hoitamaan tai muuten huolehtimaan vanhuksistaan.Vanhuksien joukko on yhtä kirjava kun meidän nuorempienkin.Löytyy kilttiä ja kurjaa.Mutta tosiasiat on ja pysyy. Näin kinkkua sulatellen.....
HTZA kirjoitti:
Sen verran pehmoista lässytystä että päätin pitää hauskaa.
Ja ihan palstalaisten puolesta, jotkut kun vastaavat pashaan ihan vakavasti.
Voi olla että jossain kohdassa erehdyn, vikaahan voi minussakin olla, ainakin vähän, mutta luulen kyllä tunnistavani huuhaan.
Älä huoli! Minä vaan nautiskelen.
H.viestilläni lähinnä halusin selvittää aitoutesi!
Jätin liian selvät 'täyt', että olisit niihin tarttunut?
Epäaito, ehkä??;)hilduliina kirjoitti:
Ei toki katkeruutta.Pikemmin monta tosiasiaa nähnyt.Kaikkien niiden on helppo arvioida asioita jotka eivät ole joutuneet hoitamaan tai muuten huolehtimaan vanhuksistaan.Vanhuksien joukko on yhtä kirjava kun meidän nuorempienkin.Löytyy kilttiä ja kurjaa.Mutta tosiasiat on ja pysyy. Näin kinkkua sulatellen.....
HATZAn tekstiä tarkensin!:)
Kokemusta on molempia, isä joutui olemaan 7-vuotta muiden autettavana, silti loistava luontoinen, ei katkera, siis helppo hoitoinen.
Äiti, hän kaatui saappaat jalassa asuen ok-talossa, poislukien kolme viimeistä kuukautta.
Sairaala itseasiassa koitui hänen kohtalokseen, omin jaloin hoitoon, arkussa pois!
Sairaalabakteeri, keuhkokuume,ym.:(- HTZA
emw34 kirjoitti:
viestilläni lähinnä halusin selvittää aitoutesi!
Jätin liian selvät 'täyt', että olisit niihin tarttunut?
Epäaito, ehkä??;)meistä?
- HTZA
emw34 kirjoitti:
liputtaisin!:)
paljon pehmeitä kirjaimia.
- Hectorin piisi
Muistan iki-ihanan Hectorin kappaleen "Lumi teki enkelin eteiseen". Se on niin kertakaikkiaan suomalainen. Laulussa puhuttiin Ruotsiin lähdöstä, johon minäkin sitten jouduin.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147354
- 594722
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434674- 753398
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161995- 311799
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271786Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441647- 361547
- 1431307