Loppu häämöttää...

dndhnsnsnsnsnsns

...meinaan avioliitossa. Ollaan oltu naimisissa reilu 10 vuotta, eikä avioehtoa ole.

Vaimo on aikoinaan perinyt keskisuuren yrityksen osan. Onko minulla osaa tai arpaa tähän hänen omistamaan osuuteensa, kun erotaan.

Itse lähdin suhteeseen lähes nolla tilanteesta, nyt kyllä on omaisuutta kertynyt vähän meikäläisellekin.

Onko vaimon yrityksen osuus jotenkin suojassa, koska hän on saanut sen ennen meikäläisen ilmaantumista kuvioihin.

10

2698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äsdöfälödsäöä

      Ei ole. Koska teillä ei ole avioehtoa, molempien kaikki omaisuus on avio-oikeuden piirissä.
      Ainoa asia, mikä voisi rajoittaa avio-oikeuttasi olisi se, että puolisosi olisi perinyt osan omaisuudestaan ja perinnön jättäjä olisi rajannut avio-oikeutesi pois testamentissaan. tai että puolison lahjaksi saaman omaisuuden lahjakirjaan sisältyy rajoittava ehto.

      • sfffffffffffffffffkkkkkkkkk...

        Minulla on 100000 euron edestä omaisuutta ja vaimolla samanverran miljoonan euron edestä yritystä (verotusarvo).

        Silloinhan perheemme kokonaisomaisuus olisi 1200000 euroa.

        Jos vaimon perimässä yritys osuudessa olisi rajoite minun haitakseni, niin olisiko jaettava osuus silloin vain 200000 euroa. Vai joutusiko vaimoni rahalla tai muulla maksamaan tasinkoa rajoitetusta yritys osuudesta.

        Vai olisiko se millin omaisuus täysin suojassa minun aviooikeudelta.


      • !!??
        sfffffffffffffffffkkkkkkkkk... kirjoitti:

        Minulla on 100000 euron edestä omaisuutta ja vaimolla samanverran miljoonan euron edestä yritystä (verotusarvo).

        Silloinhan perheemme kokonaisomaisuus olisi 1200000 euroa.

        Jos vaimon perimässä yritys osuudessa olisi rajoite minun haitakseni, niin olisiko jaettava osuus silloin vain 200000 euroa. Vai joutusiko vaimoni rahalla tai muulla maksamaan tasinkoa rajoitetusta yritys osuudesta.

        Vai olisiko se millin omaisuus täysin suojassa minun aviooikeudelta.

        mitä jos pidät sen "100000" mikä sulle kuuluu ja annat vaimolle mitä sille kuuluu. ihme siipeilyy jengi harrastaa nykyään miksi sinulle kuuluisi enemmän kuin olet tienannut? vaikka liitossa rahat olivat yhteiset


      • kun...
        sfffffffffffffffffkkkkkkkkk... kirjoitti:

        Minulla on 100000 euron edestä omaisuutta ja vaimolla samanverran miljoonan euron edestä yritystä (verotusarvo).

        Silloinhan perheemme kokonaisomaisuus olisi 1200000 euroa.

        Jos vaimon perimässä yritys osuudessa olisi rajoite minun haitakseni, niin olisiko jaettava osuus silloin vain 200000 euroa. Vai joutusiko vaimoni rahalla tai muulla maksamaan tasinkoa rajoitetusta yritys osuudesta.

        Vai olisiko se millin omaisuus täysin suojassa minun aviooikeudelta.

        tuli paha maku koko kirjoituksestasi.

        Ahneeksi on ihminen kasvanut kun pitää hamuilla toisen yritysomaisuutta...

        Jos vaimosi yritysomaisuus ei ole suojassa sinulta, kannattaa kuitenkin järkiperäistää omaa asennetta ja jos on ihan pakko toisten elämäntyöstä saaha ilmaiseksi osuus, pyydä rahaa ja paljon vähemmän kuin puolet olisi...

        Tai sitten, kuten kuuluisi, pidät oman omaisuutesi ja jätät vaimon omaisuuden rauhaan.


      • olisi toisinpäin,
        sfffffffffffffffffkkkkkkkkk... kirjoitti:

        Minulla on 100000 euron edestä omaisuutta ja vaimolla samanverran miljoonan euron edestä yritystä (verotusarvo).

        Silloinhan perheemme kokonaisomaisuus olisi 1200000 euroa.

        Jos vaimon perimässä yritys osuudessa olisi rajoite minun haitakseni, niin olisiko jaettava osuus silloin vain 200000 euroa. Vai joutusiko vaimoni rahalla tai muulla maksamaan tasinkoa rajoitetusta yritys osuudesta.

        Vai olisiko se millin omaisuus täysin suojassa minun aviooikeudelta.

        eli olisi kysymys miehen omaisuudesta, olit saanut näiltä naisilta aivan toisenlaisia neuvoja.

        Olisi neuvotttu miten viedään tuhkatkin pesästä vai mitä mieltä ovat äskeiset naisneuvojat?


      • Lain mukaan!
        sfffffffffffffffffkkkkkkkkk... kirjoitti:

        Minulla on 100000 euron edestä omaisuutta ja vaimolla samanverran miljoonan euron edestä yritystä (verotusarvo).

        Silloinhan perheemme kokonaisomaisuus olisi 1200000 euroa.

        Jos vaimon perimässä yritys osuudessa olisi rajoite minun haitakseni, niin olisiko jaettava osuus silloin vain 200000 euroa. Vai joutusiko vaimoni rahalla tai muulla maksamaan tasinkoa rajoitetusta yritys osuudesta.

        Vai olisiko se millin omaisuus täysin suojassa minun aviooikeudelta.

        Jos perinnössä on ehto, niinkuin yritysperinnössä yleensä on, niin kokonaan on suojassa. Etkä voi mitään.


    • jghnjnhbjknjknb mb

      Eli kyllä tässä on peruskuvio. Miehellä eli minulla yritysosuus ja vaimo kärkkyy.

      Halusin nähdä suhtautumisen toisin päin. Eli minä olin heti ahne kun olisin yrittänyt vaimon omaisuutta.

      Miten neuvoisitte minua nyt kun tilanne on "perinteinen".

      • köyhän miehen vaimo

        Kysyypä asiaa miten päin vain, moraalinen näkökanta on se, että fiksu ihminen ottaa yhteisestä pesästä mukaansa vain sen, mikä on kohtuullista. Sen kai tiedät itsekin. Useimpiin kyllä iskee ahneus, oli kyseessä sitten mies tai nainen ja sitten viedään tuhkatkin pesästä... Kunpa vaan ihmiset älyiäisivät tehdä avioehdon, varsinkin jos on "pelkoa" joistain suuremmista rahoista tulevaisuudessa... Se avioehto kannattaa ehdottomasti tehdä naimisiin mennessä, eikä kesken liiton, koska kesken kaiken se tietysti herättää epäilyn heti kohta vireille pantavasta erosta.


    • sanamuodosta

      jolla olet perinyt.

      Jos on ollut testamenttimääräys, jolla omaisuus on suljettu avio-oikeuden ulkopuolelle, sitä omaisuuserää ei lasketa mukaan, kun mietitään osapuolten tilannetta.

      Elikkäs, kyseessä on nyt ositus, eikä periminen. Vain kuolleilta peritään.

      Molempien oma avio-oikeuden alainen omaisuus lasketaan (varat-velat), eli toki se sinun yritysosuutesi tulee mukaan, jos sitä ei ole erikseen määrätty ulkopuolelle. Se, kumpi omistaa enemmän, maksaa haluamallaan tavalla tasinkoa toiselle, halutessaan erotuksen voi maksaa siis rahassa.

      Jos perintösi on ulkopuolella etkä omista mitään muuta, jäät käytännössä nettosaajaksi, jos ei ole rajattu pois, makselet vaimollesi.

    • onnitteluni

      Vaimosi saama perintö on kuin lottovoitto sinulle avioerotilanteessa, kun ei ole avioehtoa. Ota mitä sinulle kuuluu avioliitolain mukaisesti, eli puolet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe