Kaksi konetta samassa verkossa toiminta kunnossa samankatonalla eri huoneissa, olisiko mahdollista tällä "2 koneella" käydä hakemassa tiedostoja tuosta "1 koneesta" verkkoa pitkin? Vai se perinteinen cd levyllä ees taas juoksentelu?
Onko kokemusta/ohjeita?
Kiitos ja hyvät uudetvuodet.
kaksi konetta samassa
2
432
Vastaukset
- mika2
... järjestelmäasetuksista "jako" valikosta kruksaat "tiedostojen jako" kohdan molemmista koneista tai ainakin siitä, josta se tiedosto on tarkoitus hakea. Senjälkeen voit joko tiputtaa jaettavaksi tarkoitetun tiedoston "jaetut tiedostot" kansioon jolloin se näkyy suoraan kun toiselta koneelta klikkaa resurssin auki. Toinen vaihtoehto on kirjautua toiselta koneelta suoraan siihen profiiliin jolloin pääsee selailemaan niitä omia kansioita (saattoi olla, että verkkokirjautuminen pitää olla sallittuna enkä muista onko se oletuksena). Jos tiedostot ei ole isoja, niin siirtoon voi käyttää myös sinihammasta jolloin jaosswa pitää olla bluetooth jako kruksattuna sallituksi.
- mika2
... toimin itse kotonani niin, että pidän tiedostoja verkkolevyllä jolloin niitä voidaan käyttää kummassa koneessa tahansa ja ne pysyvät aina ajantasalla ja sitten vasta kun lähtee reissuun niin kopioi ne läppärin levylle. Jotkin tiedostot jotka on liian isoja kuten jotkut videoiden editointiprojektit pidän usb-levyllä (sellaisella joka ei tarvitse virtajohtoa erikseen) jonka vain tökkään siihen koneeseen millä aion työskennellä. Esim olen varannut yhden kokonaisen usb-levyn aperturen kirjastoa varten jolloin koko kirjasto kulkee mukana tupakkiaskin kokoisella levyllä ja sitä voidaan käsitellä millä tahansa koneella (jossa on aperture). Käytän siis tietokoneen omaa levyä lähinnä varmistamiseen ja usb-levyt ovat käyttölevyjä. Olen pitänyt tätä varsin toimivana ja käytännöllisenä ratkaisuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562821
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541719Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461694Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1511459- 721420
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3251308The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut181211Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m661026- 1561016
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek25985