SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS

onko käyttökokemuksia?

Pimeähän tuo on mutta kuvanvakaajallisena ja suht. edullisena (cyberphoto 669e) kiinnostaa.

8

10525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimeä kuin suomi

      Tuollaiset valovoimat on tarkoitettu kesäkuvaukseen kun aurinko paistaa suunnilleen pilvettömältä taivaalta. Suomi on pimeä maa joten valovoima tekee aina gutaa jos meinaa lintuja kuvata. Vakaaja ei lyhennä valotusaikaa yhtään, eikä ainakaan linnut jaksa poseerata pitkien valotuksien ajan.

      • jees12313

        valovoimalla 5.6 kuvaa vielä hyvin sisätiloissakin ja ulkona ei tarvitse edes auringon paistaa nii hyviä kuvia saa jos osaa kameraa käyttää..


    • objektiivista
    • asdfasdfssaf

      Hintaisekseen hyvä putki! Nikonissa äänekäs kuvanvakaaja ainakin pakkasella... Valitettavasti en osaa verrata muihin kuvanvakaajaputkiin kun en sellaisia omista (enkä muuten tätäkään omista).

      Putki on tosiaan liian pimeä, mutta monestihan joutuu tekemään sen kompromissin valovoiman, polttovälin, hinnan ja mukanakannettavuuden kanssa... Monissa tilanteissa aukkoa joutuu syväterävyyden takiakin kuitenkin pienentämään, joten silloin tämmöinen putki on ihan paikallaan (no parantaishan se valovoima tietenkin AF:sta ja ehkä vähän etsinkuvaakin). Tämä Sigma on mun mielestä erittäin hyvä kompromissi. EX leimaa ja kultasia renkaita ei ole, mutta mekaaninen laatu vaikuttaisi ihan samalta kuin EX-putkissa. Itse asiassa jossain näin väitteen, että nykyään Sigma jakaisi EX:ää vain vakiovalovoimaisiin putkiin.

      Toihan on oikeastaan jatkettu malli Sigman putkesta 120-400/4,5-5,6. Kannattaa harkita myös tuota pikkuveljeä. 100 mm polttoväli tuo kyllä jotain etua, mutta toi pikkuveli on tosiaan vähän paremmin mukanakannettava, helpompi kuvata käsivaralta, halvempi ja 5,6 aukko taitaa olla monissa runkoissa se käytännön toimivuuden raja.. Vaikka isoveljen aukko olisikin sama 5,6 @400, niin aika useinhan sitä tulee kuitenkin kuvattua täydellä zoomilla, jolloin pikkuveli tarkentaakin ehkä paremmin :)

      Varsinaisesti muita kilpailijoitahan (joissa kuvanvakaaja, sama hinta ja polttoväli) tuolla putkella ei oikein olekaan!

      • canon ef 300/4 is + 1.4 tc

        Olen etsinyt linkkiä jossa vois verrata näiden eroja, mutta ei ole löytynyt. Hinta on kyllä kovempi mutta onko järkeä maksaa valovoimasta ja hiukan?? pehmeämmästä piirrosta(voihan kuvaa terävöittää kuvankäsittelyllä) harrastelijan niinkin paljon? Olen käyttänyt sigman 70-300 APO dg macroa usean vuoden.Aurinkoisella ilmalla ihan tyydyttävä putki sopii esim perhosten kuvaukseen "makrotoiminnon" kanssa. Mutta tarkennus sahaa helposti ja on äänekäs ja millit ei tahdo linnuille riittää eikä valovoimassa kehumista. Lisäksi täytyy himmentää paljon että saa terävyyttä ja niin edelleen.


      • tästä....
        canon ef 300/4 is + 1.4 tc kirjoitti:

        Olen etsinyt linkkiä jossa vois verrata näiden eroja, mutta ei ole löytynyt. Hinta on kyllä kovempi mutta onko järkeä maksaa valovoimasta ja hiukan?? pehmeämmästä piirrosta(voihan kuvaa terävöittää kuvankäsittelyllä) harrastelijan niinkin paljon? Olen käyttänyt sigman 70-300 APO dg macroa usean vuoden.Aurinkoisella ilmalla ihan tyydyttävä putki sopii esim perhosten kuvaukseen "makrotoiminnon" kanssa. Mutta tarkennus sahaa helposti ja on äänekäs ja millit ei tahdo linnuille riittää eikä valovoimassa kehumista. Lisäksi täytyy himmentää paljon että saa terävyyttä ja niin edelleen.

        http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=111&Camera=9&Sample=0&FLI=1&API=1&LensComp=113&CameraComp=9&SampleComp=0&FLIComp=4&APIComp=0


    • linnuista ja muistakin
    • www.vesanen.info

      Itse kys. lasin juurikin cyberfotosta tilasin n. puolivuotta takaperin ja kyllä se on paikkansa talvellakin hyvin lunastanut.. Korkeampien ISO-herkkyyksien kanssa toki pääsee pelaamaan harmaimpina päivinä ja syvimmissä luolissa ,mutta piirto, tuntuma, laatu jne. ovat kyllä vähintäänkin kiitettävällä tasolla.. Muutamia kyseisellä roiskaistuja kuvia löytyy tuolta..---> http://www.vesanen.info/galleria/?album=1&gallery=10&nggpage=3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3040
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2194
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1604
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1067
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      894
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe