SIGMA 150-500/5-6.3 APO DG OS

onko käyttökokemuksia?

Pimeähän tuo on mutta kuvanvakaajallisena ja suht. edullisena (cyberphoto 669e) kiinnostaa.

8

10558

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimeä kuin suomi

Tuollaiset valovoimat on tarkoitettu kesäkuvaukseen kun aurinko paistaa suunnilleen pilvettömältä taivaalta. Suomi on pimeä maa joten valovoima tekee aina gutaa jos meinaa lintuja kuvata. Vakaaja ei lyhennä valotusaikaa yhtään, eikä ainakaan linnut jaksa poseerata pitkien valotuksien ajan.

• jees12313

valovoimalla 5.6 kuvaa vielä hyvin sisätiloissakin ja ulkona ei tarvitse edes auringon paistaa nii hyviä kuvia saa jos osaa kameraa käyttää..

• objektiivista
    • asdfasdfssaf

Hintaisekseen hyvä putki! Nikonissa äänekäs kuvanvakaaja ainakin pakkasella... Valitettavasti en osaa verrata muihin kuvanvakaajaputkiin kun en sellaisia omista (enkä muuten tätäkään omista).

Putki on tosiaan liian pimeä, mutta monestihan joutuu tekemään sen kompromissin valovoiman, polttovälin, hinnan ja mukanakannettavuuden kanssa... Monissa tilanteissa aukkoa joutuu syväterävyyden takiakin kuitenkin pienentämään, joten silloin tämmöinen putki on ihan paikallaan (no parantaishan se valovoima tietenkin AF:sta ja ehkä vähän etsinkuvaakin). Tämä Sigma on mun mielestä erittäin hyvä kompromissi. EX leimaa ja kultasia renkaita ei ole, mutta mekaaninen laatu vaikuttaisi ihan samalta kuin EX-putkissa. Itse asiassa jossain näin väitteen, että nykyään Sigma jakaisi EX:ää vain vakiovalovoimaisiin putkiin.

Toihan on oikeastaan jatkettu malli Sigman putkesta 120-400/4,5-5,6. Kannattaa harkita myös tuota pikkuveljeä. 100 mm polttoväli tuo kyllä jotain etua, mutta toi pikkuveli on tosiaan vähän paremmin mukanakannettava, helpompi kuvata käsivaralta, halvempi ja 5,6 aukko taitaa olla monissa runkoissa se käytännön toimivuuden raja.. Vaikka isoveljen aukko olisikin sama 5,6 @400, niin aika useinhan sitä tulee kuitenkin kuvattua täydellä zoomilla, jolloin pikkuveli tarkentaakin ehkä paremmin :)

Varsinaisesti muita kilpailijoitahan (joissa kuvanvakaaja, sama hinta ja polttoväli) tuolla putkella ei oikein olekaan!

• canon ef 300/4 is + 1.4 tc

Olen etsinyt linkkiä jossa vois verrata näiden eroja, mutta ei ole löytynyt. Hinta on kyllä kovempi mutta onko järkeä maksaa valovoimasta ja hiukan?? pehmeämmästä piirrosta(voihan kuvaa terävöittää kuvankäsittelyllä) harrastelijan niinkin paljon? Olen käyttänyt sigman 70-300 APO dg macroa usean vuoden.Aurinkoisella ilmalla ihan tyydyttävä putki sopii esim perhosten kuvaukseen "makrotoiminnon" kanssa. Mutta tarkennus sahaa helposti ja on äänekäs ja millit ei tahdo linnuille riittää eikä valovoimassa kehumista. Lisäksi täytyy himmentää paljon että saa terävyyttä ja niin edelleen.

• tästä....
        canon ef 300/4 is + 1.4 tc kirjoitti:

Olen etsinyt linkkiä jossa vois verrata näiden eroja, mutta ei ole löytynyt. Hinta on kyllä kovempi mutta onko järkeä maksaa valovoimasta ja hiukan?? pehmeämmästä piirrosta(voihan kuvaa terävöittää kuvankäsittelyllä) harrastelijan niinkin paljon? Olen käyttänyt sigman 70-300 APO dg macroa usean vuoden.Aurinkoisella ilmalla ihan tyydyttävä putki sopii esim perhosten kuvaukseen "makrotoiminnon" kanssa. Mutta tarkennus sahaa helposti ja on äänekäs ja millit ei tahdo linnuille riittää eikä valovoimassa kehumista. Lisäksi täytyy himmentää paljon että saa terävyyttä ja niin edelleen.

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=111&Camera=9&Sample=0&FLI=1&API=1&LensComp=113&CameraComp=9&SampleComp=0&FLIComp=4&APIComp=0

• linnuista ja muistakin
    • www.vesanen.info

Itse kys. lasin juurikin cyberfotosta tilasin n. puolivuotta takaperin ja kyllä se on paikkansa talvellakin hyvin lunastanut.. Korkeampien ISO-herkkyyksien kanssa toki pääsee pelaamaan harmaimpina päivinä ja syvimmissä luolissa ,mutta piirto, tuntuma, laatu jne. ovat kyllä vähintäänkin kiitettävällä tasolla.. Muutamia kyseisellä roiskaistuja kuvia löytyy tuolta..---> http://www.vesanen.info/galleria/?album=1&gallery=10&nggpage=3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2165
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      340
      1401
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1365
    4. 168
      1271
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1061
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      968
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      929
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      910
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      27
      862
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      839
    Aihe