Mitäs mieltä aloittelijat ovat tällaisesta microsoftin suunnitelmasta?
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=36261
Microsoftilta käyttömaksu
10
521
Vastaukset
he nyt osaisivat olla, moni aloittelijahan on saanut semmoista oppia että tietotekniikan maailmassa ei muuta olekaan kun Microsoftin tekoja ja suunnitelmia joihin pitää aina kuuliaisena lähteä mukaan. Sehän se keksi tietokoneenkin, eikö?
- Heh.
Ei pelkkä patenttihakemus mitään merkitse.
- turhanpäiten
hae patentteja, kyllä suunnitelmat on tarkkaan mietitty.
- Heh.
turhanpäiten kirjoitti:
hae patentteja, kyllä suunnitelmat on tarkkaan mietitty.
..että suojataan keksinnön idea, vaikka itse ei sitä koskaan aikoisi käyttääkään.
Patentin oikeudet voi myydä.
- mielessä...
"hahmotellaan käyttöhinnoiksi toimistokoneelle dollari tunnilta, nettikoneelle 20 senttiä vähemmän ja pelikoneelle saman verran enemmän." Melkoisiin hintoihin tulisi koneen käyttö noillahinnoilla jos vähänkin enemmän käytät konetta. Taitaisi monelta jäädä koneen käyttö aika vähiin ? Jos tuo tuntuu halvalta niin laskeppa vuosikustannus jos käytät konetta esim. 2h päivässä ja huomioi että ostettu oma kone on käytössä yleensä useamman vuoden sillä ostohinnalla.
Ja tietysti Microsoft voisi muutella (eli nostaa) hintoja kunhan riittävän moni on sitonut kätensä tuollaiseen. Mitään omia ohjelmiahan tuollaisesa ei tietysti voisi käyttää vaan ainoastaan Microsoftin hyväksymiä ohjelmia (ei Photoshoppia tai PaintShopProta vaan Microsoft PhotoEditoria, Ei Pinacle Studiota vaan Microsoft MovieMakeria jne). - idea aivan perseestä
Miten määritellään tietokoneen käyttö. Mulla on kone 24/7 käynnissä mutta en mä sitä kokoajan käytä.
Toi tulis maksamaan mulle vähän enemmän kuin mun asunnon vuokra! Ei järjen häivää. Jos mä päivitän koneeni kompponentteja parin vuoden välein niin noilla hinnoilla sais parin- kolmen kuukauden välin nytkin uuden koneen. - ....
..että Microsoftin kaltaisella omaa tutkimustyötä tekevällä puulaakilla kymmeniä tuhansia patentteja, joiden teknologiaa ei käytetä missään.
- mieltä.
Minulta loppuu netin käyttö sitten siihen.
sentään sellaisessa asemassa ole, että voisi tuollaista toteuttaa tekemättä samalla hitaahkoa finanssi-itsemurhaa. Linuxilla pääsee nettiin tekee MS mitä tahansa ja W-kone voi olla irti verkosta. Vaikka pitäisi 5 konetta olla kiertämässä tällaisia järjestelmiä, on se silti PALJON halvempaa kuin mokomat "vuokrat".
- olematon....
Olishan sulla kuitenkin kone jolla voisit hoitaa pankkiasiat jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683031
- 922845
- 492067
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201535- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241212- 181210