tuliaisista

seija0

moi

mitä ootte tuoneet kotiin tuliaisina??

ja jos joku hinta-tasosta osaa sanoa, niin plussaa, mutta lähinnä kiinnostaa että mitä olette tuoneet?

5

1794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homer4

      Just tänään tulossa takas Suomeen ja laukuissa mm. tennismaila ja -kasseja 2 kpl, viihde- ym. elektroniikkaa, valokuvaustarvikkeita, vaatteita jne. Kaikki ostokseni ovat olleet 1/2 - 1/4 Suomen hinnoista. Kannattaa käydä esim. Wal Martissa.

      • Homer4

        Sorry huolimattomuuteni. Kokemuseni olivat siis USA:sta, eivät Meksikosta.


    • zazazaaa

      Riippuu tietenkin omista/tuliaisilla lahjottavien kiinnostuksen kohteista.
      Aika kivoja seinävaatteita ja kaikkia tekstiilejä on paljon, jos sellainen kiinnostaa. Itse ostettiin pieni seinävaate (hintakehitys 1020 pesosta 600 pesoon). Perinnevaatteet; miesten tietyntyyppiset paidat, huipil-mekot ja huipil-paidat naisille jne. Mayakalenterit (kangas, nahka materiaaleina mm).
      Itse löydettiin harrastuksiin liittyen kivinen shakkipeli (lähinnä koriste-matkamuistokäyttö, ei pelikelpoinen lautakoko), nahkatyöt on aika kivoja kuten miesten vyöt (noin parikymppia euroissa), sellainenkin ostettiin, sitten havannalaisia sikareja puurasiassa(tingi, tingi...). Tietysti T-paitoja (noin 3 euroa - 12 euroa väliltä ostamiemme hinnat) ja rantamekkoa, sukkaa ostettiin ihan käyttöön. Aika mukavalta näytti sellainen kurpitsankuoresta tehty lamppu/valaisin, täällä on helppo vaihtaa sähköosat (jännite!), mutta ei sit ostettu. Hintapyynti näytti olevan noin 40 dollarista ylöspäin. Pääteltiin että se olisi tuotava käsimatkatavarana, eikä olisi mahtunut... Ehkä ensi kerralla?
      Paikallinen kahvi ja luomusuklaa on hyviä (nam) tuliaisia. Kahlua-konvehdit. Osta nuo sit periltä, lentoasemalla maksavat maltaita. Koruja on joka lähtöön, simpukankuorta ym. Yksi kiva simpukankuorikoru, pyynti 12 dollaria, lopulta maksettiin muistaakseni 6 dollaria. Olis ehkä lähtenyt halvemmallakin.
      Katukauppiailta voit tinkiä (hinta jää noin puoleeen siitä mitä eka pyynti, riippuu vähän artikkelista). Kaupoissa on kiinteät hinnat.
      Sit aika kivoja puisia rasioita, joissa on erikoinen aukaisusysteemi, jokaisessa omanlaisensa. Kiva koru- tai salaisuusrasia lapselle/nuorelle. Pikkulaukkuja naisille, ostin pari.
      Jos menet retkille (Coba, Chitzen Itza esim) pysähdyspaikkojen turistikaupoissa on turistihinnat. Jos innostut, muista että samoja tuotteita löytyy muualtakin ja paljon edullisemmin. Tietysti on kaikenlaisia sombreroita sekä turisti- että lännen malliin. Kuulemma bootsit on kohtuuedullisia ja muutkin kengät.
      Hopea on kuulemma edullista ja liikkeitä on paljon esim. Carmenin keskustassa, miksei siis muuallakin. Itse en tutustunut valikoimiin kovin syvällisesti. Hopea kannattaa ostaa aina oikeasta liikkeestä, ei ranta- tai katukauppiaalta. Paljon nikkelihuijareita. Jotkut naiset kertoivatkin ostaneensa koruja.
      Toivottavasti tästä oli apua edes vähän. Itse asiassa kaupoissa oli vaikka mitä, mutta yritettiin pysyä tiukalla linjalla.

    • kshklASFHKLhafk

      Ehkä se yleisin on se riippukeinu, itte en sitä ostanut sillä on koneissa tuo kantoraja:( mutta saviesineet on hienoja ja 5 avenuen päästä päähän kun kävelee(kannattaa siis kävellä) löytyy loppu päästä todella upeita käsityöliikkeitä, jotka ovat myös halvempia kuin normaalit krääsäkojut.
      Siellä on tosi paljon ostettavaa ja tuliais mahdollisuuksia toooosi paljon.

      kannattaa jättää siis suomesta lähtiessä matkalaukku mahd.tyhjäksi, ettei käy kuten minulle, koska laukku painoi lähtiessä paljon en saanut tuotuoa kaikkea mitä olisin halunnut :( se harmitti sielä päässä kovasti.

      oikein ihanaa matkaa sinulle.

      • matkalaukussa..

        olin viime talvena Carmenissa ja jätin myös paljon haluamiani tuliaisia hankkimatta koska pelkäsin laukkuni ylikiloja. Vasta bussissa matkalla Cancuniin (ja kotiin) matkaopas kertoi että hänen tiedossaan ei ole yhtään kertaa että ylimääräisistä olisi joutunut kentällä maksamaan tai jättämään tavaroita sinne.. Puhetta ei tosin ollut paljonko ylimääräistä on yritetty viedä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      445
      2170
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      220
      1921
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1293
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1261
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1237
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      38
      1084
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1036
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe