Auttakee

tietämätöntä

Mullla on kotona A-linkin wlan ADSL modeemi. netti on alkanut "takkuilemaan" tosi paljon. Käyttääköhän joku muu verkkoani myös tällä hetkellä sillä vaikka kone on kiinni niin modeemissa oelva adsl/wlan valo vilkkuu tosi kovin, tarkoittaako se että liikennettä on? Nyt taas vaikka itellä on netti auki valo ainoastaan palaa ei vilkuta.

8

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      ..niin voihan sitä käyttää kuka vain naapurustosta. Eikä välttämättä edes tahallisesti.

    • vilkuttaja

      Ei ole todennäköistä, että käyttää jos sulla on esim. WPA2/AES salaus modeemissasi. Aika helppo laittaa, oli ainakin mun A-linkkiin. Wep taas on niin heppoinen ettei sillä tee mitään jos joku haluaa linjaasi käyttää.
      Kyllä mulla ainakin vilkuttaa valot välillä vaikka olen ainoa käyttäjä, dataa siirtyy, valo vilkkuu..

    • ehdotus vain

      Silloin ei kukaan pääse sun modeemin kautta langattomasti nettiin.

      • vilkuttaja

        Asiantuntijoiden mukaan MAC-suodatus ei paljon auta..WPA2/AES kylläkin.


      • vilkuttaja kirjoitti:

        Asiantuntijoiden mukaan MAC-suodatus ei paljon auta..WPA2/AES kylläkin.

        joku viisas nyt mulle, miksi mac-filtteri ei olisi hyvä suoja. Miten joku (varsinkaan kukaan normikäyttäjä) voisi saada koneeni mac-addressin selville ja siten voisi sen jotenkin väärentää omakseen ja sitten pääsisi wlan-verkkooni.


      • havaittu
        ThreeMice kirjoitti:

        joku viisas nyt mulle, miksi mac-filtteri ei olisi hyvä suoja. Miten joku (varsinkaan kukaan normikäyttäjä) voisi saada koneeni mac-addressin selville ja siten voisi sen jotenkin väärentää omakseen ja sitten pääsisi wlan-verkkooni.

        "MAC filtering may prevent intruders from using your Internet connection but would not stop someone from sniffing the data packets being transferred.
        WPA does encrypt the data packets."

        http://www.pcguide.com/vb/showpost.php?s=f2b8cb520ca82cf07c4f507004606b7d&p=341665&postcount=3


      • Kollimaattori
        ThreeMice kirjoitti:

        joku viisas nyt mulle, miksi mac-filtteri ei olisi hyvä suoja. Miten joku (varsinkaan kukaan normikäyttäjä) voisi saada koneeni mac-addressin selville ja siten voisi sen jotenkin väärentää omakseen ja sitten pääsisi wlan-verkkooni.

        1.) Tehokas WPA-suojaus on yhtä helppo asettaa kuin MAC-suodatus.

        2.) Mac-suodatus ei estä langattoman verkkoliikenteen salakuuntelua millään tavoin. Salakuuntelua ei voi paljastaa.

        3.) Suojaamattoman verkkoliikenteen seasta on helppo siepata se oikea MAC-osoite, jolla pääsee haluttaessa verkkoon.


    • kaistavarkaiden

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe