Mullla on kotona A-linkin wlan ADSL modeemi. netti on alkanut "takkuilemaan" tosi paljon. Käyttääköhän joku muu verkkoani myös tällä hetkellä sillä vaikka kone on kiinni niin modeemissa oelva adsl/wlan valo vilkkuu tosi kovin, tarkoittaako se että liikennettä on? Nyt taas vaikka itellä on netti auki valo ainoastaan palaa ei vilkuta.
Auttakee
8
448
Vastaukset
- ....
..niin voihan sitä käyttää kuka vain naapurustosta. Eikä välttämättä edes tahallisesti.
- vilkuttaja
Ei ole todennäköistä, että käyttää jos sulla on esim. WPA2/AES salaus modeemissasi. Aika helppo laittaa, oli ainakin mun A-linkkiin. Wep taas on niin heppoinen ettei sillä tee mitään jos joku haluaa linjaasi käyttää.
Kyllä mulla ainakin vilkuttaa valot välillä vaikka olen ainoa käyttäjä, dataa siirtyy, valo vilkkuu.. - ehdotus vain
Silloin ei kukaan pääse sun modeemin kautta langattomasti nettiin.
- vilkuttaja
Asiantuntijoiden mukaan MAC-suodatus ei paljon auta..WPA2/AES kylläkin.
vilkuttaja kirjoitti:
Asiantuntijoiden mukaan MAC-suodatus ei paljon auta..WPA2/AES kylläkin.
joku viisas nyt mulle, miksi mac-filtteri ei olisi hyvä suoja. Miten joku (varsinkaan kukaan normikäyttäjä) voisi saada koneeni mac-addressin selville ja siten voisi sen jotenkin väärentää omakseen ja sitten pääsisi wlan-verkkooni.
- havaittu
ThreeMice kirjoitti:
joku viisas nyt mulle, miksi mac-filtteri ei olisi hyvä suoja. Miten joku (varsinkaan kukaan normikäyttäjä) voisi saada koneeni mac-addressin selville ja siten voisi sen jotenkin väärentää omakseen ja sitten pääsisi wlan-verkkooni.
"MAC filtering may prevent intruders from using your Internet connection but would not stop someone from sniffing the data packets being transferred.
WPA does encrypt the data packets."
http://www.pcguide.com/vb/showpost.php?s=f2b8cb520ca82cf07c4f507004606b7d&p=341665&postcount=3 ThreeMice kirjoitti:
1.) Tehokas WPA-suojaus on yhtä helppo asettaa kuin MAC-suodatus.
2.) Mac-suodatus ei estä langattoman verkkoliikenteen salakuuntelua millään tavoin. Salakuuntelua ei voi paljastaa.
3.) Suojaamattoman verkkoliikenteen seasta on helppo siepata se oikea MAC-osoite, jolla pääsee haluttaessa verkkoon.
- kaistavarkaiden
kuva ylösalaisin:
http://www.ex-parrot.com/pete/upside-down-ternet.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 666391
- 715818
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1345045- 624035
- 143895
- 383309
- 713093
- 642957
- 792725
- 492027