Mullla on kotona A-linkin wlan ADSL modeemi. netti on alkanut "takkuilemaan" tosi paljon. Käyttääköhän joku muu verkkoani myös tällä hetkellä sillä vaikka kone on kiinni niin modeemissa oelva adsl/wlan valo vilkkuu tosi kovin, tarkoittaako se että liikennettä on? Nyt taas vaikka itellä on netti auki valo ainoastaan palaa ei vilkuta.
Auttakee
8
448
Vastaukset
- ....
..niin voihan sitä käyttää kuka vain naapurustosta. Eikä välttämättä edes tahallisesti.
- vilkuttaja
Ei ole todennäköistä, että käyttää jos sulla on esim. WPA2/AES salaus modeemissasi. Aika helppo laittaa, oli ainakin mun A-linkkiin. Wep taas on niin heppoinen ettei sillä tee mitään jos joku haluaa linjaasi käyttää.
Kyllä mulla ainakin vilkuttaa valot välillä vaikka olen ainoa käyttäjä, dataa siirtyy, valo vilkkuu.. - ehdotus vain
Silloin ei kukaan pääse sun modeemin kautta langattomasti nettiin.
- vilkuttaja
Asiantuntijoiden mukaan MAC-suodatus ei paljon auta..WPA2/AES kylläkin.
vilkuttaja kirjoitti:
Asiantuntijoiden mukaan MAC-suodatus ei paljon auta..WPA2/AES kylläkin.
joku viisas nyt mulle, miksi mac-filtteri ei olisi hyvä suoja. Miten joku (varsinkaan kukaan normikäyttäjä) voisi saada koneeni mac-addressin selville ja siten voisi sen jotenkin väärentää omakseen ja sitten pääsisi wlan-verkkooni.
- havaittu
ThreeMice kirjoitti:
joku viisas nyt mulle, miksi mac-filtteri ei olisi hyvä suoja. Miten joku (varsinkaan kukaan normikäyttäjä) voisi saada koneeni mac-addressin selville ja siten voisi sen jotenkin väärentää omakseen ja sitten pääsisi wlan-verkkooni.
"MAC filtering may prevent intruders from using your Internet connection but would not stop someone from sniffing the data packets being transferred.
WPA does encrypt the data packets."
http://www.pcguide.com/vb/showpost.php?s=f2b8cb520ca82cf07c4f507004606b7d&p=341665&postcount=3 ThreeMice kirjoitti:
1.) Tehokas WPA-suojaus on yhtä helppo asettaa kuin MAC-suodatus.
2.) Mac-suodatus ei estä langattoman verkkoliikenteen salakuuntelua millään tavoin. Salakuuntelua ei voi paljastaa.
3.) Suojaamattoman verkkoliikenteen seasta on helppo siepata se oikea MAC-osoite, jolla pääsee haluttaessa verkkoon.
- kaistavarkaiden
kuva ylösalaisin:
http://www.ex-parrot.com/pete/upside-down-ternet.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703063
- 922855
- 512085
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201545- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131253Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241222- 181220