Mullla on kotona A-linkin wlan ADSL modeemi. netti on alkanut "takkuilemaan" tosi paljon. Käyttääköhän joku muu verkkoani myös tällä hetkellä sillä vaikka kone on kiinni niin modeemissa oelva adsl/wlan valo vilkkuu tosi kovin, tarkoittaako se että liikennettä on? Nyt taas vaikka itellä on netti auki valo ainoastaan palaa ei vilkuta.
Auttakee
8
457
Vastaukset
- ....
..niin voihan sitä käyttää kuka vain naapurustosta. Eikä välttämättä edes tahallisesti.
- vilkuttaja
Ei ole todennäköistä, että käyttää jos sulla on esim. WPA2/AES salaus modeemissasi. Aika helppo laittaa, oli ainakin mun A-linkkiin. Wep taas on niin heppoinen ettei sillä tee mitään jos joku haluaa linjaasi käyttää.
Kyllä mulla ainakin vilkuttaa valot välillä vaikka olen ainoa käyttäjä, dataa siirtyy, valo vilkkuu.. - ehdotus vain
Silloin ei kukaan pääse sun modeemin kautta langattomasti nettiin.
- vilkuttaja
Asiantuntijoiden mukaan MAC-suodatus ei paljon auta..WPA2/AES kylläkin.
vilkuttaja kirjoitti:
Asiantuntijoiden mukaan MAC-suodatus ei paljon auta..WPA2/AES kylläkin.
joku viisas nyt mulle, miksi mac-filtteri ei olisi hyvä suoja. Miten joku (varsinkaan kukaan normikäyttäjä) voisi saada koneeni mac-addressin selville ja siten voisi sen jotenkin väärentää omakseen ja sitten pääsisi wlan-verkkooni.
- havaittu
ThreeMice kirjoitti:
joku viisas nyt mulle, miksi mac-filtteri ei olisi hyvä suoja. Miten joku (varsinkaan kukaan normikäyttäjä) voisi saada koneeni mac-addressin selville ja siten voisi sen jotenkin väärentää omakseen ja sitten pääsisi wlan-verkkooni.
"MAC filtering may prevent intruders from using your Internet connection but would not stop someone from sniffing the data packets being transferred.
WPA does encrypt the data packets."
http://www.pcguide.com/vb/showpost.php?s=f2b8cb520ca82cf07c4f507004606b7d&p=341665&postcount=3 ThreeMice kirjoitti:
1.) Tehokas WPA-suojaus on yhtä helppo asettaa kuin MAC-suodatus.
2.) Mac-suodatus ei estä langattoman verkkoliikenteen salakuuntelua millään tavoin. Salakuuntelua ei voi paljastaa.
3.) Suojaamattoman verkkoliikenteen seasta on helppo siepata se oikea MAC-osoite, jolla pääsee haluttaessa verkkoon.
- kaistavarkaiden
kuva ylösalaisin:
http://www.ex-parrot.com/pete/upside-down-ternet.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1743032Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2982696Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.751768Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e501667Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?391541- 1221316
- 1051229
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee141184Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.3831167Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041073