Mullla on kotona A-linkin wlan ADSL modeemi. netti on alkanut "takkuilemaan" tosi paljon. Käyttääköhän joku muu verkkoani myös tällä hetkellä sillä vaikka kone on kiinni niin modeemissa oelva adsl/wlan valo vilkkuu tosi kovin, tarkoittaako se että liikennettä on? Nyt taas vaikka itellä on netti auki valo ainoastaan palaa ei vilkuta.
Auttakee
8
468
Vastaukset
- ....
..niin voihan sitä käyttää kuka vain naapurustosta. Eikä välttämättä edes tahallisesti.
- vilkuttaja
Ei ole todennäköistä, että käyttää jos sulla on esim. WPA2/AES salaus modeemissasi. Aika helppo laittaa, oli ainakin mun A-linkkiin. Wep taas on niin heppoinen ettei sillä tee mitään jos joku haluaa linjaasi käyttää.
Kyllä mulla ainakin vilkuttaa valot välillä vaikka olen ainoa käyttäjä, dataa siirtyy, valo vilkkuu.. - ehdotus vain
Silloin ei kukaan pääse sun modeemin kautta langattomasti nettiin.
- vilkuttaja
Asiantuntijoiden mukaan MAC-suodatus ei paljon auta..WPA2/AES kylläkin.
vilkuttaja kirjoitti:
Asiantuntijoiden mukaan MAC-suodatus ei paljon auta..WPA2/AES kylläkin.
joku viisas nyt mulle, miksi mac-filtteri ei olisi hyvä suoja. Miten joku (varsinkaan kukaan normikäyttäjä) voisi saada koneeni mac-addressin selville ja siten voisi sen jotenkin väärentää omakseen ja sitten pääsisi wlan-verkkooni.
- havaittu
ThreeMice kirjoitti:
joku viisas nyt mulle, miksi mac-filtteri ei olisi hyvä suoja. Miten joku (varsinkaan kukaan normikäyttäjä) voisi saada koneeni mac-addressin selville ja siten voisi sen jotenkin väärentää omakseen ja sitten pääsisi wlan-verkkooni.
"MAC filtering may prevent intruders from using your Internet connection but would not stop someone from sniffing the data packets being transferred.
WPA does encrypt the data packets."
http://www.pcguide.com/vb/showpost.php?s=f2b8cb520ca82cf07c4f507004606b7d&p=341665&postcount=3 ThreeMice kirjoitti:
joku viisas nyt mulle, miksi mac-filtteri ei olisi hyvä suoja. Miten joku (varsinkaan kukaan normikäyttäjä) voisi saada koneeni mac-addressin selville ja siten voisi sen jotenkin väärentää omakseen ja sitten pääsisi wlan-verkkooni.
1.) Tehokas WPA-suojaus on yhtä helppo asettaa kuin MAC-suodatus.
2.) Mac-suodatus ei estä langattoman verkkoliikenteen salakuuntelua millään tavoin. Salakuuntelua ei voi paljastaa.
3.) Suojaamattoman verkkoliikenteen seasta on helppo siepata se oikea MAC-osoite, jolla pääsee haluttaessa verkkoon.
- kaistavarkaiden
kuva ylösalaisin:
http://www.ex-parrot.com/pete/upside-down-ternet.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1321387
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402