Älä juo Shellin lasinpesunestettä

soppamies.

Voi hemmetti, mitäs nyt juodaan illalla. Olin jo ostanut useita pulloja tuota lasinpesunestettä :(


Myrkytystietokeskus varoittaa, ettei Shellin sinistä lasinpesunestetiivistettä pidä missään tapauksessa juoda.

Kolme ihmistä on joutunut Meilahden sairaalaan nautittuaan sitä.

Eräissä muissa lasinpesunesteissä on "vain" denaturoitua etanolia, mutta Shellin sinisessä lasinpesunesteessä on etyleeniglykolia, minkä vuoksi jo litra voi olla tappava annos aikuiselle.

Pakkauksessa ei lue, että aine on myrkyllistä, koska nykyiset lait eivät sitä vaadi.

Meilahteen joutuneet potilaat olivat juoneet ainetta jopa kaksi litran pullollista. Osa päihteiden väärinkäyttäjistä nauttii denaturoituja alkoholeja paremman puutteessa.

Asiasta kertoi ensin Yle.

7

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

      Kyllä sellaset tenukepit joutaakin kuolemaan,helvetin yhteiskunnan elätit.

      • aivodonna

        Olen pahoillani, kun stereotypiasi tuottaa sinulle (taas kerran) pettymyksen.

        Asiat eivät koskaan ole pelkästään mustavalkoisia, jos olisivat niin sinua voitaisiin pitää rasistisena rodunjalostajana ja hitlerin aatun oppipoikana.

        Missä on kerrottu sairaalaan joutuneiden olevan tenukeppejä?
        Jos vain LUULET heidän olevan tenukeppejä, on vaarallista tuomita pelkän luulon perusteella meitä kaikkia lasolin/sinolin-juojia lainsuojattomiksi.

        Jos taas väität TIETÄVÄSI heidän juomakulttuurinsa tarkalleen, voit varmaan tietää jo viikonlopun lottorivinkin etukäteen, vai mitä?

        Et varmaan ole vielä maksanut kovinkaan paljoa veroja valtiolle/kunnalle, joten kynästäsi pulpahtelee kaikenmoista skei***.
        Emme me ole siis sinun elättejäsi.


      • OsulanKioski
        aivodonna kirjoitti:

        Olen pahoillani, kun stereotypiasi tuottaa sinulle (taas kerran) pettymyksen.

        Asiat eivät koskaan ole pelkästään mustavalkoisia, jos olisivat niin sinua voitaisiin pitää rasistisena rodunjalostajana ja hitlerin aatun oppipoikana.

        Missä on kerrottu sairaalaan joutuneiden olevan tenukeppejä?
        Jos vain LUULET heidän olevan tenukeppejä, on vaarallista tuomita pelkän luulon perusteella meitä kaikkia lasolin/sinolin-juojia lainsuojattomiksi.

        Jos taas väität TIETÄVÄSI heidän juomakulttuurinsa tarkalleen, voit varmaan tietää jo viikonlopun lottorivinkin etukäteen, vai mitä?

        Et varmaan ole vielä maksanut kovinkaan paljoa veroja valtiolle/kunnalle, joten kynästäsi pulpahtelee kaikenmoista skei***.
        Emme me ole siis sinun elättejäsi.

        Ovatko juopotkin nykyään oma rotunsa?

        "Jos taas väität TIETÄVÄSI heidän juomakulttuurinsa tarkalleen, voit varmaan tietää jo viikonlopun lottorivinkin etukäteen, vai mitä?"

        Ilmeisesti juomakulttuuriin kuuluu lasol.


    • Vieläkö saa

      Kolinaa,ennen vanhaan oli hyvin suosittua,ukot sanoivat olleensa parturissa aina kun kolinalle pöllysivät,kysyinkin naapurin sedältä että mistä sulla aina niitä hiuksia riittää niin hän vastasi että kolinahan niitä kasvattaa.

      • tenukeppi,

        Eipä taida kolinaa enää saada, eikä liekkiviinaa :(


    • olisi hyvissä ajoin ennen joulua julkaistava lista suositeltavimmista tuulilasinpesunesteistä ja muista korvikealkoholeista, että ei pääsisi syntymään tällaisia hätätilanteita.

      Shellin on nyt kiireesti tuotava markkinoille puhdas etanolipesuaine. Maine taitaa kyllä olla tahraantunut pitkäksi ajaksi.

    • kelpaa juotavaksi

      mitä korvikkeita juotte. mikä on halvinta? miten laimennetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe