Ylpee siitä, ettei mulla ole Brätzejää...

Ämiiaa

Adressit.comissa bongattua:
"Nykyään jo pienet, ala-asteikäiset ja jopa nuoremmat, tytöt ovat huolissaan ulkonäöstään ja haluavat pukeutua "seksikkäästi". Tämä on todella huolestuttavaa. Varsinkin kun lasten seksuaalinen hyväksikäyttö tuntuu kasvavan koko ajan. Lapset ottavat esimerkkinsä ympäröivästä maailmasta. Media vähäpukeisine naisineen on yksi esimerkki, mutta pitääkö lasten leluistakin tehdä seksikkäitä? Nämä kyseiset nuket on puettu ja meikattu suorastaan säädyttömästi. Aikaisemmin oltiin huolissaan Barbien vaikutuksesta tyttöihin, mutta nämä nuket menevät kirkkaasti barbien ohi huonosta esimerkistä pienille tytöille.
Toiveenani on että lapset saisivat olla lapsia eikä heidän tarvitsisi murehtia ulkonäöstään, kuin aikaisintaan teini-ikäisinä. Meidän aikuisten tehtävä on pitää lapsistamme huolta ja katsoa minkälaisilla leluilla lapset leikkivät. Ja nämä nuket eivät kuulu lastenhuoneeseen."

Allekirjoita adressi sivulla
http://www.adressit.com/bratznuket

Oma mieli: Bratzit pois Suomesta !!

2

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en leikkinyt barbeilla

      Ei "brätzit" ole syy tyttöjen käytökseen vaan väline. Syy on ihan toisaalla: yritysten johtoportaissa ja markkinoinnissa.

      http://ohjelmat.yle.fi/ykkosdokumentti/lasten_markkinat

      Tuo dokumentti, vaikka koskettaakin pääasiassa USA:ta, avaa vähän näkymää. Areenasta voi kattoa ohjelman.

      "Brätzit" sun muut tilpehöörit on tapa ottaa rahat pois lapsilta ja tehdä näistä robotteja. Kärjistetysti sanoen. Suomessa on lapsiin kohdistettua mainontaa rajoitettu (http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/markkinointi/lapset/), mutta ei todellakaan merkittävissä määrin.

      Voihan brätzit, barbit ja kaikki niiden kaverit vetää pois markkinoita, mutta ei se tässä tilanteessa auta. Kannattaa katsastaa tuo dokumentti, jos ei ole asiaa aikaisemmin pohtinut. Ei siinä autoa keksitä uudelleen, mutta kerrotaan selvästi, miten ihmisiä k*staan linssiin ihan koko ajan. Lapsia vielä on niin kovin helppo vedättää.

      Terveisin 1-vuotiaan pojan äiti, telkkaria ei katsota, kokista ei juoda, mäkissä ei käydä ja vaatteet tehdään itse.

    • Dampyre

      itse leikein tarhaiässä barbeilla eikä ne mulle ollu mit muuta kuin nukkeja :)
      mun pukeutumiseen sun muuhun eivät vaikuttaneet.
      bräzejä en ostaisi edes esim. poikaystävän kummitytölle koska ei nukeilla kuulu olla minihameita vaan sieviä ja kauniita mekkoja ja paitoja! prinsessa pukuja sun muuta pupua ja perhosta. antaa lasten elämää vaaleanpunaisessa kuplassa kunnes kyllästyvät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe