millainen asuinpaikka on Valko? ja muuta Loviisasta.

asuinpaikkaa etsivä

Millainen paikka on Valko Loviisassa? Entä Loviisa ylipäätään suomenkieliselle lapsiperheelle?
Joku merenrantakaupunki houkuttaisi, Helsingistä ollaan kotoisin ja nykyään hyvinkääläisiä.
Onko Loviisan vedet sinilevän pilaamat kun on siellä idässä päin..?
Millaiset palvelut lapsiperheille?
Millaiset koulut? Päiväkodit?
Onko erityisiä lapsiperheiden suosimia asuinalueita?

Kertokaa kokemuksianne!

52

9135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäasuja

Sanoisin, että lapsiperheille kiva ja pieni paikkakunta, Loviisan palvevut 5:n km:n säteellä, asunnot vielä suht.edullisia, meri lähellä koulut ja päiväkodit ja harrastusmahdollisuuksia löytyy Tosin pienen paikkakunnan haittana voi sanoa, että tutuiksi tullaan jos haluaa. Itse viihdyn hyvin, vaikka olenkin vain kesät ynnä viikonloput mökilläni. Helsingissä olen vielä työelämässä, mutta suurin osa vapaa-ajastani kuluu Valkossa. Tykkään puuhastella puutarhassa kesäisin, ja kävellä Valkolammella meren rantaa pitkin ja käydä vaikka kesäisin uimassa Valkolammella. Lapsilla mahdollisuus vaikka kaksikielisyyteenkiin. SUOSITTELEN.

• valkotar

Loviisan paras kaupunginosa vaikka kylään ei kaupunki satsaakaan kuin pakon edessä.
        Tervetuloa vaan.

• kaupungissa olla
        valkotar kirjoitti:

Loviisan paras kaupunginosa vaikka kylään ei kaupunki satsaakaan kuin pakon edessä.
        Tervetuloa vaan.

oma Jakomäkensä!

• Ukolle heitin
        kaupungissa olla kirjoitti:

oma Jakomäkensä!

huulta, pian tulee mukaan joku kylähullu, jolla ei ole mitään tekemistä Valkon kanssa.

• asutaan
        Ukolle heitin kirjoitti:

huulta, pian tulee mukaan joku kylähullu, jolla ei ole mitään tekemistä Valkon kanssa.

pakon edessä. kaikki valkolaiset asuisivat keskustassa jos olisi mahdollisuuksia.

• siellä PR:ssä
        Ukolle heitin kirjoitti:

asumista elämyksenä! Ihan tiedoksi vaan, että ikävä kyllä löytyy kommentille omakohtaista kokemusta. Olen kyllä kylähullu mielummin ihan jossain muussa kylässä.

• siellä Valkossa
        siellä PR:ssä kirjoitti:

asumista elämyksenä! Ihan tiedoksi vaan, että ikävä kyllä löytyy kommentille omakohtaista kokemusta. Olen kyllä kylähullu mielummin ihan jossain muussa kylässä.

ainakin on rakenettu paljon uusia omakotitaloja niin eiköhän siellä lapsiperheet viihdy erinomaisesti.Kerrostaloasukkaista en niin tiedä.

• niinkö?
        asutaan kirjoitti:

pakon edessä. kaikki valkolaiset asuisivat keskustassa jos olisi mahdollisuuksia.

No kas kun itse muutin keskustasta Valkoon ja vieläpä vapaaehtoisesti.
        Rauhallista on ja toistaiseksi asunnot vielä edukkaita.
        Ihan aikuisten oikeasti,Loviisan keskusta miljöönä ei ole sen ihmeellisempi kuin Valkokaan...Tietty joillekkin on tarpeen se että pääsee vetämään perseet olalle Zilttoniin vähän väliä ja silloin on syytä oleskella sen lähistöllä.

• m:r juntti

Mutta sanon et ole finni

• 44
        siellä Valkossa kirjoitti:

ainakin on rakenettu paljon uusia omakotitaloja niin eiköhän siellä lapsiperheet viihdy erinomaisesti.Kerrostaloasukkaista en niin tiedä.

Hyvä on.

• exlovariHyvinkäältä
        valkotar kirjoitti:

Tervetuloa vaan.

EI HASSUMPI JOS EI KAIPAA PALVELUITA,,,siinä suhteessa hyvinkää parempi
        mutta autolla päsee motaria pitkin porvooseen tai kotkaan nopeasti
        Loviisalaiset vähän nurkkakuntaisia mutta ystävällisiä

Valko on Loviisan satama.,,hieman kaukana loviisasta

• degerbystadi

LOVIISA on nykyään aika laaja , siihen kuuluvat pernaja, liljendal ja myös ruotsinpyhtää
        Loviisan haittana on vähäinen asukasluku ja julkisten palveluiden karkaaminen muualle
        talvella hiljainen,,,mutta kesällä parempi....vähän kuin Hanko
        loviisalaiset sekakansaa...rantaruattalisia....kymenlaaksolaisia, savolaisia ja mereltä tulleita muuttajia
        loviisan tunnetuin suku kai on Sibelius, jonka sukuhauta Loviisassa
        muutamia muitakin nykymuusikoita asunut siellä.....ja näyttelijöitä
        ja taisi kauppungissa aikanaan asua Urkin ja Veikko V:n veljetkin

loviisan vanhat kuvat

https://www.google.fi/search?q=loviisan vanhat kuvat&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjJuLGc7L_JAhWBGiwKHSCdDWQQsAQIIA&biw=1536&bih=701

• vesa_peltoluhta

Perheeni muutti Valkoon minun ollessa n.6v. Pääosin täällä olen sittemmin muutamaa 2-3v taukoa lukuun ottamatta elänyt. Hyvin olen viihtynyt. Jopa niin, että olen halunnut kasvattaa omatkin lapseni täällä.

Luontoihmisen, veneilijän ja varsinkin kalamiehen varma valinta. Kaupunginjohtaja joskus antoi ymmärtää, että täällä asuisi enimmäkseen työttömiä työnvieroksujia ja juoppoja, mutta kokemukseni mukaan sekään ei pidä paikkaansa sen enempää kuin muuallakaan.

• keskustaan..

Palvelut lähellä kävelymatkan päässä eikä tarvitse kuskata muksuja harrastuksiin, toisin kuin Valkosta..

http://www.nettiasunto.com/viewHouse.php?id_house=16002&PN[0]=S&PL[0]=advSearch.php?hty=apt@ctg=S@id=1639026@tb=tmp_find_agent@id=1639026@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?hty=apt@ctg=S@id=1639026@tb=tmp_find_agent

• tämä palsta

keskustelupohjalla kiitos!

• asunto !
        keskustaan.. kirjoitti:

Palvelut lähellä kävelymatkan päässä eikä tarvitse kuskata muksuja harrastuksiin, toisin kuin Valkosta..

http://www.nettiasunto.com/viewHouse.php?id_house=16002&PN[0]=S&PL[0]=advSearch.php?hty=apt@ctg=S@id=1639026@tb=tmp_find_agent@id=1639026@tb=tmp_find_agent&PN[1]=search_results&PL[1]=listAdvSearchFindAgent.php?hty=apt@ctg=S@id=1639026@tb=tmp_find_agent

ja hyvällä paikalla.

• hyvä veto
        asunto ! kirjoitti:

ja hyvällä paikalla.

vastata omaan mainokseen ei vain mennyt läpi heh heh!

• sitäkö että haukutaan joku
        tämä palsta kirjoitti:

keskustelupohjalla kiitos!

puolue kansanryhmä puusee kulkuyhteys, vaiko valkon paremmuus tai huonomuus asuinpaikkana.

• pian ent.lovisalainen

tulkaa ensin koeasumaan osaksi vuotta,turha maksaa näille korkeita veroja kun menevät humpuukiin.Palvelut niin ja näin en edes puhuisi palveluista.Koulut homeessa,julkisesta liikenteestä ei voi puhua.Minulle riitti kaksi vuotta.
      Mutta jos olette sosiaalihuollon asiakkaita,suosittelen lämpimästi,heillä menee hyvin täällä.

• joka tietää

toisten asiat läpikotaisin. Vie toki verorahasi muualle, sinne missä pääset niistä nauttimaan.

• paikka on pummila
        joka tietää kirjoitti:

toisten asiat läpikotaisin. Vie toki verorahasi muualle, sinne missä pääset niistä nauttimaan.

ollu on ja tulee olemaan.

• Uusvanha valkolainen

Hyvinkin erilaisia vastauksia olet saanut. Kyselit lapsiperheen palveluista. Niistä en tiedä, sillä minulla ei lapsettomana ole tarvetta niihin. Koulu on ja päiväkoti, myös terveysasema jossa lääkärineuvola.
      Kirjasto samassa talossa. Suhteellisen laadukas uimaranta ja muitakin rantoja runsaasti. Levää on joinakin vuosija, joinakin taas ei, mutta tuskin sen enempää kuin sisäjärvissäkään.
      Minulle paikallisliikenne on herkkua, sillä sieltä mistä tänne muutin, oli mahdollisuus vain kauttakulkuliikenteeseen.
      Suomenkielellä pärjää ihan hyvin.
      Asunnot ovat täällä suorastaan halpoja, ainakin vielä.
      Ulkoilua harrastavalle tämä on unelmapaikka. Tämän parempia ulkoilu-, marjastus-, sienestys- ja retkeilymaastoja en ainakaan minä ole missään nähnyt.
      Rientoja ja huveja täällä ei juuri ole, mutta kaupunki on kuuden km:n päässä, jos niitä kaipaa.
      Täällä jo viitisen vuotta asuneena suosittelen.

• sairauteen tai jotain

en suosittele suomea puhu jos osaat ruotsii saat paremman palvelun jos kumminkaan et ruotsii niin kannattaa mennä kotkan terveysk. siellä kunnioitetaan suomalaisia n:m,merkki,10v kokemuksella ja tämä tarina on tosi

• tulee käytyä..

kerran tai kaksi vuodessa, pyörähtämässä.
      Sanoisin että siellä asuvat.. asuvat todellisessa "lintukodossa".. Mielenkiintoinen paikka. Valko on oma maailmansa, vaikka Loviisaa onkin.. ei pahaa sanottavaa ollenkaan. Loviisa.. lähes kokonaisuudessaan,muutamaa poikkeusta lukuunottamatta on hyvä paikka asua.

• ei muuttamassa

Jos et sivistystä kaipaa mene Valkoon, asunnot halpoja ja muutenkin säästyy rahat, kun siellä ei minne tuhlata, istut mökissäsi ja katsot pöpelikköön.

• jos siis voit ja

vielä on muita mahdollisuuksia niin käytä ne.toivon

• ihan näin

Todellakin, jos kaipaat oopperaa,teatteria,runsaita näyttelyitä,musikaaleja jne. niin sitten on kyllä parempi asua keskustan alueella kuin Valkossa.

Ihan aikuisten oikeasti,kuinka vakavasti voidaan ottaa väitteesi sivistyksestä jos mittana pidät 6 km matkaa keskustaan?

Verrataanpa Helsinkiin, päästäksesi vaikkapa Katajanokan perukoilta kauppoihin,terveyskeskukseen,huoltoasemalle taikka melkein minkä tahansa yleisen palvelun piiriin, käytät matkaan runsaasti enemmän aikaa ja vaivaa kuin Valkosta Loviisan keskustaan...Katajanokan lisäksi sama tilanne vaikkapa Kaivopuiston eteläisessä osassa.

Asunnot täällä olivat halpoja, osin saa vieläkin edukkaasti mutta hinnat muuta Lovisaa ripeämmässä noussussa, itse asiassa keskustassa ei nousua ole aikoihin ollut....Pistäähän semmoinen tietysti "Sivistynyttä" riepomaan ja sitten pitää päästä purkaamaan "Sivistyneesti" sitä pahaa oloaan muiden niskaan.

Väite "Pöpelikköön tuijottamisesta" myös kertoo karua kieltään lapsellisuudesta.
        Minun käsittääkseni laillani moni muukin haluaa olla kotonaan rauhassa ja kun ollaan kotona, tehdään kaikkea sitä mitä kotona tehdään....Harrastukset ja muut menemiset ovat jokaisesti itsestään kiinni ja jos sinun kapasiteettisi ei riitä muuta kuin ikkunasta tuijotteluun niin turhaa on vastaavaa muille tarjoilla.

• kaikenlaista
        ihan näin kirjoitti:

Todellakin, jos kaipaat oopperaa,teatteria,runsaita näyttelyitä,musikaaleja jne. niin sitten on kyllä parempi asua keskustan alueella kuin Valkossa.

Ihan aikuisten oikeasti,kuinka vakavasti voidaan ottaa väitteesi sivistyksestä jos mittana pidät 6 km matkaa keskustaan?

Verrataanpa Helsinkiin, päästäksesi vaikkapa Katajanokan perukoilta kauppoihin,terveyskeskukseen,huoltoasemalle taikka melkein minkä tahansa yleisen palvelun piiriin, käytät matkaan runsaasti enemmän aikaa ja vaivaa kuin Valkosta Loviisan keskustaan...Katajanokan lisäksi sama tilanne vaikkapa Kaivopuiston eteläisessä osassa.

Asunnot täällä olivat halpoja, osin saa vieläkin edukkaasti mutta hinnat muuta Lovisaa ripeämmässä noussussa, itse asiassa keskustassa ei nousua ole aikoihin ollut....Pistäähän semmoinen tietysti "Sivistynyttä" riepomaan ja sitten pitää päästä purkaamaan "Sivistyneesti" sitä pahaa oloaan muiden niskaan.

Väite "Pöpelikköön tuijottamisesta" myös kertoo karua kieltään lapsellisuudesta.
        Minun käsittääkseni laillani moni muukin haluaa olla kotonaan rauhassa ja kun ollaan kotona, tehdään kaikkea sitä mitä kotona tehdään....Harrastukset ja muut menemiset ovat jokaisesti itsestään kiinni ja jos sinun kapasiteettisi ei riitä muuta kuin ikkunasta tuijotteluun niin turhaa on vastaavaa muille tarjoilla.

Onko Loviisaan tullut Opperatalo ym.....nopeastippa on pystytetty....Katajanokalta pääsee palveluihin todella nopeasti, samoin Kaivarista (asunut) ei voi verrata ko. paikkoja Valkoon. Asunnot Valkossa ovat edelleen halpoja, johtuen siitä, että kerrostaloilla etenkin on oma maineensa vuosikymmenten takaa. Jokainenhan valitsee tietysti asuinpaikkansa. Sivistystä on monenlaista :)Aikuisten oikeasti.

• H3lsinki
        kaikenlaista kirjoitti:

Onko Loviisaan tullut Opperatalo ym.....nopeastippa on pystytetty....Katajanokalta pääsee palveluihin todella nopeasti, samoin Kaivarista (asunut) ei voi verrata ko. paikkoja Valkoon. Asunnot Valkossa ovat edelleen halpoja, johtuen siitä, että kerrostaloilla etenkin on oma maineensa vuosikymmenten takaa. Jokainenhan valitsee tietysti asuinpaikkansa. Sivistystä on monenlaista :)Aikuisten oikeasti.

Katajanokalta yksiö.. vuokra 700 egee.. yli tunnin työmatka siitä, jne.. kokoajan kaikenmaailman häiriötekijöitä stressaamassa.. kyllähän tuo valko on sitten ihanan rauhaisa paikka. kuitenkin tulee käytyä töissä helsingissä, joskin omalla autolla.. jonossa vetkuilun jälkeen on kuitenkin aina palkitsevaa palata valkoon.. kodin rauhaan,katselemaan PÖPELIKKÖÄ.

• ihan näin
        kaikenlaista kirjoitti:

ole Loviisassa oopperaa, eikä muuten musikaaleja,teatteria jne...Kun siitä sivistyksestä oli puhe niin jonkinlaista sivistystä on osata erottaa tekstistä herja.

Kuule,ole vaikka asunnut ihan missä vain mutta lähes jatkuvasti Hesassa käyvänä väitän että asuisitpa sitten Katajanokalla tai Kaivopuistossa, ja tulee tarve käydä kaupassa,huoltoasemalla,pankissa,apteekissa ja vaikkapa kirjastossa niin siina vaiheessa kun hesalainen pääsee vasta kauppasta ulos niin minä, vaikkakin Valkossa asun, ole käynyt tuon listan läpi ja olen jo kotisohvalla...Jos vielä lisätään vaikeusastetta eli laitetaan asiointiajaksi vaikkapa kello 15.30 niin Hesalainen ei edes ole päässyt kaupan lähellekkään...

Nyt voidaankin kysyä että kummalla on todellista elämisen laatua,Valkolaisella vaiko Hesalaisella...Ja tuohon kun vielä lisätään Hesan kalliit vuokrat tai kämpän hinnat ero sen kun korostuu.

• paratiisissa
        ihan näin kirjoitti:

ole Loviisassa oopperaa, eikä muuten musikaaleja,teatteria jne...Kun siitä sivistyksestä oli puhe niin jonkinlaista sivistystä on osata erottaa tekstistä herja.

Kuule,ole vaikka asunnut ihan missä vain mutta lähes jatkuvasti Hesassa käyvänä väitän että asuisitpa sitten Katajanokalla tai Kaivopuistossa, ja tulee tarve käydä kaupassa,huoltoasemalla,pankissa,apteekissa ja vaikkapa kirjastossa niin siina vaiheessa kun hesalainen pääsee vasta kauppasta ulos niin minä, vaikkakin Valkossa asun, ole käynyt tuon listan läpi ja olen jo kotisohvalla...Jos vielä lisätään vaikeusastetta eli laitetaan asiointiajaksi vaikkapa kello 15.30 niin Hesalainen ei edes ole päässyt kaupan lähellekkään...

Nyt voidaankin kysyä että kummalla on todellista elämisen laatua,Valkolaisella vaiko Hesalaisella...Ja tuohon kun vielä lisätään Hesan kalliit vuokrat tai kämpän hinnat ero sen kun korostuu.

on asukkaita?

• arvostaa
        ihan näin kirjoitti:

toista ja toinen toista, stadi on aina stadi, tämä on vain minun mielipide.

• asiakas...
        ihan näin kirjoitti:

Mutta jätä se apteekki pois tuosta listasta. Loviisan apteekista et selviä alle kolmen tunnin .. no ehkä liioittelin vähän .. sanotaan että kaks tuntii ja kolme varttii menee vähintäin jonotellessa.

Siinä ajassa ku asioi Loviisan apteekissa ajaa jo yleensä Mussalon Prismalle ja käy sekä marketin että alkon ja vielä sen apteekinki läpi, ja aikaan sisältyy vielä paluu matkaki.

• stadissa vuodesta 60+
        arvostaa kirjoitti:

toista ja toinen toista, stadi on aina stadi, tämä on vain minun mielipide.

kun sitten 98 v, tulin tänne oli kun olisi ajassa tullut 60 luvunkylä pahaseen.

• jos sairastuu
        ihan näin kirjoitti:

Loviisassa ei saa sairastua yöllä eikä viikonloppuna eikö terkkari ole kiinni, ota huomioon tämäkin ja lisää listaasi kauanko kestää lähimmälle terveysasemalle ko. aikoina

• jos sairastuu
        jos sairastuu kirjoitti:

Loviisassa ei saa sairastua yöllä eikä viikonloppuna eikö terkkari ole kiinni, ota huomioon tämäkin ja lisää listaasi kauanko kestää lähimmälle terveysasemalle ko. aikoina

osta maitoa, perunoita, kahvia, entäs valkossa, moneen siellä on poli auki, kurkkua ja piimää

• siirrytään apteekkiin
        asiakas... kirjoitti:

Mutta jätä se apteekki pois tuosta listasta. Loviisan apteekista et selviä alle kolmen tunnin .. no ehkä liioittelin vähän .. sanotaan että kaks tuntii ja kolme varttii menee vähintäin jonotellessa.

Siinä ajassa ku asioi Loviisan apteekissa ajaa jo yleensä Mussalon Prismalle ja käy sekä marketin että alkon ja vielä sen apteekinki läpi, ja aikaan sisältyy vielä paluu matkaki.

Ei se 2.5 tuntia riitä. Kaikki lääkkeet on tilattava, menee seuraavalle päivälle, eli 24h.
        Sitten Valko, paikka ihan jees.

• Häh....?
        jos sairastuu kirjoitti:

osta maitoa, perunoita, kahvia, entäs valkossa, moneen siellä on poli auki, kurkkua ja piimää

Tsiisus sentäs, poli?
        Terveyskeskus on Loviisassa ja yksi lysti että meneekö matkaan pari ninuuttia vaiko 7...Jos terveyskeskuksen tai polin sijainnin perusteella pitää asuinpaikka katsoa niin sitten on kyllä parempi hakeutua suoraan vuodeosastolle vakituiseen...
        Ja jos tarkoitat että on etu asua Loviisan keskustassa koska sieltä ajaa Porvoon polille 3-5 minuuttia nopeammin niin sama juttu, muuta hyvä ihminen sairaalaan asumaan.

Tuo viimeinen kappaleesi on niin sekopäinen että en tiedä miten sitä kommentoisin...

• hieman kärjistetty
        Häh....? kirjoitti:

Tsiisus sentäs, poli?
        Terveyskeskus on Loviisassa ja yksi lysti että meneekö matkaan pari ninuuttia vaiko 7...Jos terveyskeskuksen tai polin sijainnin perusteella pitää asuinpaikka katsoa niin sitten on kyllä parempi hakeutua suoraan vuodeosastolle vakituiseen...
        Ja jos tarkoitat että on etu asua Loviisan keskustassa koska sieltä ajaa Porvoon polille 3-5 minuuttia nopeammin niin sama juttu, muuta hyvä ihminen sairaalaan asumaan.

Tuo viimeinen kappaleesi on niin sekopäinen että en tiedä miten sitä kommentoisin...

tuosta edellisestä. ;) Totta puhut, pysykää pois vaan jos pystytte.

• a.p.

Helsingissä, Kotkassa, Loviisassa ja Valkossa nyt viimeiset 10 vuotta asuneena voin suositella Valkoa lapsiperheelle. Mukava, rauhallinen, luonnonläheinen asuinalue. Peruspalvelut kohtuullisen matkan päässä. Helsingissä aiemmin asuneena en ole kokenut joutuneeni missään odottelemaan palvelua kohtuuttomia aikoja. Fantsnäsin omakotialue on varsin rauhallista seutua, isojen kaupunkien lieveilmiöitä ei täällä tarvitse katsella. Uskon että on ihmisestä itsestään kiinni kuinka hyvin/huonosti asuinalueella viihtyy. Helsingin kulttuuritarjonta on tunnin matkan päässä... ei mielestäni kohtuutonta nykypäivänä. Suosittelen!

• rioriorio

enpä kyllä valkoon muuttaisi SUIN SURMINKAAN...

• Kuukuppi

Ainakin kesällä. Tulee aika usein käytyä siellä uimassa. Uimaranta on sopivan pieni mut silti oo ruuhkaa. Vesikin puhtaampaa kuin keskustassa tai ainakin vähemmän levää. En taitais silti haluta asua siellä.

• asunut
        Kuukuppi kirjoitti:

Ainakin kesällä. Tulee aika usein käytyä siellä uimassa. Uimaranta on sopivan pieni mut silti oo ruuhkaa. Vesikin puhtaampaa kuin keskustassa tai ainakin vähemmän levää. En taitais silti haluta asua siellä.

Ei kai pelkkä uimaranta riitä, talvi on Suomessa aikas pitkä. Valkossa ei sitten yhtikäs mitään ja senhän näkee asuntojen hinnoissa, jos haluat sitten myydä asuntosi ostaja kuntaa ei ole:(( Mökkipaikkana ihan ok Loviisan seutu..............

• en muuttais

en haluis valkkoon

• Raine vaan

Valkossa saa nauttia elämästä, ainakin miehet. Olen 11v asunut Loviisassa. Sinkkumiehenä tulee toisinaan käytyä kapakoista tai ulkoilmatapahtumista etsimässä nais-seuraa. Aika usein onnistaakin ja silloin tulee melkein poikkeuksetta herättyä aamulla Valkosta. Elämäniloisia ja vapaita naisia siellä Valkossa.

• tyttö tällainen
        Raine vaan kirjoitti:

Valkossa saa nauttia elämästä, ainakin miehet. Olen 11v asunut Loviisassa. Sinkkumiehenä tulee toisinaan käytyä kapakoista tai ulkoilmatapahtumista etsimässä nais-seuraa. Aika usein onnistaakin ja silloin tulee melkein poikkeuksetta herättyä aamulla Valkosta. Elämäniloisia ja vapaita naisia siellä Valkossa.

muuallakin kuin valkossa. itse en kuitenkaan täältä enää pois muuta kun löysin oman kultani valkosta.

• vanhoja aikoja
        tyttö tällainen kirjoitti:

muuallakin kuin valkossa. itse en kuitenkaan täältä enää pois muuta kun löysin oman kultani valkosta.

Vieläkös Valkossa toimii se Rauma-Repolan metalli halli, tai eihän se enää ole tuolla nimellä? Onkos sitä koko hallia enää? Olin -70 luvun alussa sielläpäin? Käytiin satamassa syömässä aina ruokatunnilla sellaisessa satamaruokalassa, oli sellainen vanha puutalo? Taisi joku Henriksson sitä pitää? Varmaankin ei ole noista mitään jäljellä? Sitten siellä harjulla oli vanha tuulimylly? Onko enää? Pitäis joskus ajella sielläpäin!

• Nykyisin valkolainen

Hei, stadista muuttaneeksi perheeksi meistä tämä on ihanaa merenranta seutua. Käpylä oli aikoinaan työväen aluetta, nykyään pop-alue. Valko on ollut Rauma-Repilan työväen aluetta ja loviisalaisille edelleen saman maineen omaava alue. Täällä on ihanan rauhallista ja ihan hyvät yhteydet kaupunkiin silloin kun Valkon palvelut ei riitä.
      Missäpä asuisi meren äärellä kerrostalossa.
      Hinnat ovat ihan naurettavia asuntojen osalta. Täältä irtoaa hyväkuntoinen kolmio alle 100 000e ja stadissa tai pk.seudullasiitä maksaa yli 200 000e.
      Se, millaisessa seurassa viihtyy ja mitä vapaa-ajallaan tekee on jokaisen asukin ja perheen asia. mahdollisuuksia täälläkin on. Uimarannat lähellä, ulkoilumaastot, Loviisassa on paljon harrastusmahdollisuuksia.
      Keskustan koulussa on nyt remonttivaihe mutta Valkossa on koulut ja päiväkoti lähellä.
      Osahan valittaa aina ja ravintolat pitää olla lähellä mutta se on eri porukkaa kuin luonnonläheisyyttä ja rauhaa arvostavat.

• Tulokaskas

1,5v kokemuksella: Valko on Loviisan helmi.

• minttu virtanen

Kyllä Valko mukavaa paikkaa ulkonäöllisesti on,mutta pinnan alla on sitten muuta.Palveluita karsitaan,koulu unohdetaan kutsua moniin kivoihin liikunta,yms tapahtumiin mitä koululaisille järjestetään,jne.

• Joslyni

AsuiMe Valkossa lapsiperheen. Viihdyin hyvin. Pääkaupunkiseudun asukkaille ei ole mikään ongelma asua meren rannalla Valkossa vaikka paikkakuntalaisille on syönyt Valkonen vanha työväen slummihistoria mieleen. Näin oli ennen Käpylässäkin. Suosittelen.

• Vähänlänteen

Oikein pittoreski paikka . mutta vastapäätä lähteä on käyttöikänsä päässänoleva venäläinen ydinvoimala. En ole Loviisalaisena siitäniso.min murehtinut mutta Valkolaistenbobbhyvsä muistaa veneilevänsä ydinvoimalan suoja-alueella. Kyllä sen rumiluksen pitäisi ainakin vaikuttaa hintaan. Ja tosiaan terkkari palvelee khllä hyvin, mutta virka-aikaan. Lähin ensiapu on 50km:n päässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe