nivus-tauti

tautinen

Mulla on ainakin vuoden verran nivusissa ollu joku tauti, iho hilseilee ja siihen tulee haavaumia. Se kans kutiaa hitosti ja pienestäki raaputtamisesta iho hajoaa. Ja se on kans niin pehmeetä siitä, et karvat lähtee kun vähänki nyhtäsee, siis todella helposti, niinkun kepin vetäis pois lumihangesta.

Oon epäilly et vois olla joku sienitauti, kun jalassakin on vähän silsaa. Tietäiskö joku tämmösestä ja voiko sitä itse hoitaa? Hemmetin nololta tuntuu ajatus siitä et pitäis housut kintuissa mennä näyttään nivusiaan lääkärille, joka sit rupee sieltä tökkiin ja ropeltaan :/

Jos joku jotai tietäis, oisin kiitolline

8

3423

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko vaikeet....

Siis mä ymmärrän että ei se oo mukavaa vapaaehtosesti minnekkää mennä sörkittäväks sieltä... Mut eipä toi sillee paha oo ku miettii et jouduin toss joskus käymää jollain vammasella gynekologila.. Ja siellä vasta törkitään SIELTÄ... joten... en nää että toi sun juttus olis ylitsepääsemättömän vaikeeta mennä näyttää... Voit eka vaa mennä terkkarille ja kertoa ongelmas...Ei se heti tarkota ett se suo alkaa sörkkimään... Kun se voi tietää vastauksen katsomattakin...Ja varsinki joss sen tahot pois.. ni kylhän siihen joku lääke pitää saada... joka luultavasti on resepti lääke.. eli sun pitäs näyttää sitä jollekki lääkärille joka sen kirjottaa... Eli luultavasti sun pitää loppujaen lopuks näyttää sitä jollekki!!! Mieti ny... kiva sitte ku jos oot yhdynnässä ni lähtee koko iho viel pois.. vähäkö siin sitte toisell on miettimistä... Tai äh... Hoida nytt vaa toi ongelma pois alta...

• voi olla_

sulle helppoo, mut minä vetäsen sitä lekuria turpaan jos se liikauttaa kättään millinki väärään suuntaan!

• saaaaanonu....
        voi olla_ kirjoitti:

sulle helppoo, mut minä vetäsen sitä lekuria turpaan jos se liikauttaa kättään millinki väärään suuntaan!

Missään vaiheessa et olis HELPPOA mennä vapaaehtosesti mihinkää tommosee.. Mut sit on oma ongelma joss ei mee ni ei se "tauti! mihinkää ittestään katoa. Joko elät sen kans, jolloin se voi paheta ja vaikk mitä tai sit meet lääkärille puhumaan siitä. Toivotaa et joku täält käsin osaa neuvoo suo sitte paremmin ku mun ehotus ei kelpaa. Kun mä en nää täss sull oikee vaihtoehtoja. Mut koita vaa rasvata aamuin illoin sitä ni toiv paranis vähä. Siis semmost apteekist saatavaa oikee rasvasta rasvaa! Noo jooo oot äkkipikane... rauhottuisit vähä.. aattele vaikk et sä et välttis nää sitä kokotyypii enää ikinä...(VÄLTTÄMÄTTÄ) Ja ei se sitä sun hommelias tuijota vaa sitä mikä ongelma sull o. Ja yleensä tytöt ja pojat ku ne menee johoki alapäätutkimuksee ni ne saa kyll valittaa jos siihe tulee vastakkaine sukupuoli tarkastelemaa. En mä ainkaa tahtos et joku nelikymppinen kaljuuntuva vieras mies tulis muo ronkkimaan...

• Hoidon itse löytänyt

Jalkasilsa tms varvasvälien sairaus pitkittyessään helposti leviää nivusiin ( omien käsien välityksellä). Oireelle on oma nimi, mutta olen sen unohtanut. Todennäköisesti saat lääkäriltä aluksi voiteen ja jos sieni ei sillä lähde ( todennäköistä jos olet odottanu lääkärille menoa liian kauan ) saat tabletti-kuurin, voiteen ja mahdollisesti vielä nestemmäisen saippuan joiden avulla sienen saa nujerrettua. Sama koskee niin varvasvälejä kuin nivusiakin.
      Lääkärin tutkimus ei ole paha vaivaan verraten. Jotkut kurkkaa alkkareiden reunasta, toiset pyytää laskemaan alushousut. Joka tapauksessa vain muutaman sekunnin mittainen tutkimus nivusissa, eikä mitään ropeltamista. Inhottavampaa on pelata voiteiden ja saippuoiden kanssa, kun sieni ehtii niin pitkälle, että on vaikea saada pois.

• -Marja

Se on nivus silsa! Ja varsinkin jos sitä silsaa on jaloissakin ollu.. mene apteekkiin ja sano vaikka olevas isoisäs asialla ja pyydä lääkevoide tai -puuteri hon sienitulehduksen hoitoon. Ei sen kummempaa. Mut hoida pois se! Ja samalla jalat! Ne voi tarttua myös partneriin, tiedän kokemuksesta. Yök. googleen nivus silsa ja lue ekat mitä ehdottaa.

• -Marja
        -Marja kirjoitti:

Se on nivus silsa! Ja varsinkin jos sitä silsaa on jaloissakin ollu.. mene apteekkiin ja sano vaikka olevas isoisäs asialla ja pyydä lääkevoide tai -puuteri hon sienitulehduksen hoitoon. Ei sen kummempaa. Mut hoida pois se! Ja samalla jalat! Ne voi tarttua myös partneriin, tiedän kokemuksesta. Yök. googleen nivus silsa ja lue ekat mitä ehdottaa.

Daktarin voide tai -puuteri. Jos ei ohjeen mukaan käytettynä tehoa, käy lääkäris ja muista mainita et olet kyseistä lääkettä käyttäny. Älä käytä kortisoni voiteita, ne vain muuttaa sienen ulkomuotoa vaikeasti tunnistettavaksi.

• -Marja
        -Marja kirjoitti:

Daktarin voide tai -puuteri. Jos ei ohjeen mukaan käytettynä tehoa, käy lääkäris ja muista mainita et olet kyseistä lääkettä käyttäny. Älä käytä kortisoni voiteita, ne vain muuttaa sienen ulkomuotoa vaikeasti tunnistettavaksi.

Oho..nyt vasta huomasin, et on jotain ikivanhoja viestejä noi.. no ei se mitään, jos joku muu saa joskus apua mun vastauksista.

• Pitäisi auttaa
        -Marja kirjoitti:

Oho..nyt vasta huomasin, et on jotain ikivanhoja viestejä noi.. no ei se mitään, jos joku muu saa joskus apua mun vastauksista.

Voisit kokeilla TROSYCORT nimistä salvaa jota saat apteekista käsikauppalääkkeenä. Siinä on vähän sienilääkettä sekä kortisonia.
        Kokeile viiden päivän ajan ja ellei auta niin sitten ihotautilääkärille..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2396
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2011
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1647
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1503
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1447
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1055
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      976
    8. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      937
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      935
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      929
    Aihe