Yhdysvaltoihin muuttaminen?

Nimetön

Olisin tulevaisuudessa kiinnostunut muuttamaan Yhdysvaltoihin, joko Pittsburghiin tai philadelphiaan. Opiskelisin ensin täällä suomessa Kauppakorkeakoulussa kansainvälistä liiketaloutta (jos pääsisi ensi vuonna opiskelemaan) Nyt pohjana on yo-merkonomin koulutus. Muuttaminen Amerikkaan ei ole telkkarista katsomalla saatu päähänpisto, että Amerikkaan kun kaikki siellä on suurta ja hienoa. Vaan enimmäkseen halu päästä pois Suomesta. Olen kyllästynyt Suomeen täysin. Ihmisten negatiivisuuteen, työtilanteeseen, armottomiin veroihin ja se, että Suomi on kallis maa! Kaikki maksaa pirusti, mutta palkkataso on huono. Sekä Suomen hallitus tällä hetkellä!
Olen kiinnostunut Amerikkalaisten positiivusuudesta, halvasta asumisesta siellä ja erilaisesta kulttuurista.

Olen koittanut etsiä Internet sivuilta tietoa Jenkkeihin muutosta mutta en ole löytänyt hyvää sivustoa. Vinkki linkkejä??

Joten tässä nyt liuta kysymyksiä joihin toivoisin vastauksia:

1. Viisuminen saaminen Yhdysvaltoihin?

2. Työlupa? Sinne on kuulemma tosi vaikea saada työlupaa ulkomaalaisten. Joten miten tuolla kansainvälisen liiketalouden koulutuksella saisi töitä sieltä? Esimerkiksi onko siellä suomalaisia yrityksia paljon mihin voisi päästä työskentelemään? ...Kuulemma sinne saa työluvan helposti sellaisella ammatilla mitä maassa juurikaan ei ole paljon.

3. Vakuutukset? Mitä vakuutuksia kannattaa hankkia? Entä sairasvaakuutus? Paljon se maksaa siellä? Millainen sairaanhoito? Tarjoaako jotkin työnantajat terveyshuollon?

4. Verot? Mitä veroja maksetaan ja kuinka paljon palkasta menee veroja?

5. Rasismi? Miten ulkomaalaisiin suhtaudutaan? Entä suomalaisiin?

6. Ruoka? Suomessahan ruoka on todella kallista, joten Jenkeissä ruoka on kuulemani mukaan halpaa?

7. Onko Jenkeissä paljoa suomalaisia kiinteistönvälitysyrityksiä? Entä yhteisöjä, jotka neuvovat suomalaisia muutosta Jenkkeihin.

8. Vuokra-asuminen siellä ja vuokra-asuntojen saatavuus? Asuntokauppojen tekeminen? Saako siellä mitään asumistukea?

9. Pankkiasiat? Miten hoidetaan?

10. Amerikkalaiset ihmiset? Ystävyys? Elämäntapa?

11. Politiikka Jenkeissä?

12. Yleisesti kaikkee mitä mieleen tulee. Huonoja ja hyviä puolia? Kokemuksia asumisesta siellä?

3

2239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaan Siellä

      Suomessa :)

    • muutaman kk

      4. En osaa sanoa paljon veroja maksetaan palkasta, mutta muut verot vaihtelevat osavaltioittain esim. jossain osavaltioissa ei ruuasta makseta ollenkaan veroja ja vaatteista ym. n.6-8%

      5. Ruoka on halvempaa (paitsi esim. jauheliha, majoneesi, keksit =) ym, mitä jenkit syö paljon on kallimpaa kuin suomessa)mutta ulkona ravintolassa syöminen on halvempaa verratuna suomeen.

      8. Mun käsittääkseni jenkeissä ei saa mitään tukea, mihinkään... itse on rahansa tienattava ja jos ei ole varaa maksaa vuokraa se on sit voi voi.

      10. Mitä minä koin 2 kk:den aikana, ihmiset ovat paljon ystävällisempiä kuin suomessa. Vieraat ihmiset tulevat juttelemaan, ja aina kun menet esim. kauppaan kysyvät "how are you today?" He auttavat mielellään ja ovat kiinnostuneita miten me täällä elämme.

      12. Huonoja puolia mitä mä huomasin, tiet ovat huonossa kunnnossa ja talvella lumet joudut itse auraamaan niin omalta pihaltasi kuin talosi edessä olevasta jalkakäytältä (jos asut omakotitalossa) suomessa talot ovat "laadukkaampia" ja käytännöllisempiä, mutta kai tämäkin on vain tottumiskysymys =)

      En pysty paljoa auttamaan mutta tossa nyt ees vähän jotain ....

    • Yank

      Nimetön

      Eihän asia minulle kuulu, mutta ajattele ensin tarkasti mitä toivot - voit sen saadakin.

      1. Uskon, että paras keino tulla tänne on turistiviisumi. Jos haet työlupaa, se voi kestaa vuosia. Tule tänne ja järjestä asiasi kuntoon. Niin muutkin tekevät.

      2. Työluvan saaminen perustuu työantajan sponsoirointiin, ellet sitten itse pistä firmaa pystyyn ja sponsoroi itseäsi! Nyt ei ole paras aika etsiä työpaikkaa Amerikasta.

      3. Jos saat Suomesta pitkäaikaisen matkavakuutuksen, se olisi paras alku. Sairastella täällä ei kannata, ellei ole hyvää vakuutusta. Lääkintähuolto on korkealuokkaista. Useimmat työantajat tarjoavat jonkinväristä vakuutusta, mutta monet vakuutukset tulevat ammattiliittojen kautta.

      4. Ihmiset maksavat vero liitto- ja osavaltiolle. Lisäksi kiinteistöverot ja liikevaihtovero. Tienaan n. 100,000 ja maksan veroja n. 15%.

      5. Ulkolaisiin suhtautuminen riippuu paikasta. Koska tulet puhumaan aksentilla, tulet aina olemaan ulkolainen.

      6. Ruoka on edullista – laadusta en tiedä.

      7. Olisin varovainen luottamaan mihinkään yritykseen, joka auttaa muutossasi.

      8. Asuntojen saatavuus ja hinta riippuu asuin paikasta. Tuen voit unohtaa.

      9. Pankit toimivat hienosti. Kaikki rahaanliittyvä toimii erinomaisesti, varsinkin kun virta on sinulta muillle.

      10. Ei täällä suomalaiseen tapaan ystäviä saa.

      12. Jos tänne tulet, voit unohtaa suomalaisen systeemin. Olet omillasi ja saat aikaan mitä saat aikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe