Mikä mahtaa olla vm.2000 Lagunan 1.6- litraisen moottorin öljypropun avaimen koko ja saakohan niitä normaalista työkalukaupasta? Muoto näyttää
olevan neliö. Renault- liikkeestä eivät rupea myymään kun on kuulemma vain huollolle kuuluva työkalu.
Lagunan moottorin öljypropun avain
14
5255
Vastaukset
- Janne
ostettua autotarvikeliikkeistä, kokoa en nyt muista mutta ei taida olla kuin yhtä kokoa myynnissäkään, jos itse vaihtelet öljyjä niin muista ostaa myös proppuun oikeanlainen tiiviste!!! Se on kuparia ja ontto sisältä, puristuu oikeaan muotoon kiristäessä. Tavallinen tiiviste ei pidä, rupee tiputteleen öljyä.
- 8x8mm
Tuo ikkuna/ovikahvatappi sopii ainakin Meganeen.
Mutta tuotapa en tiennyt. että se kuparitiiviste olisi mallia sytystulpan tiiviste.
Olen laittanut omista varatsoista aina kuparirikan ja pienellä kaasutoholla kuumentanut sen punaiseksi. On kai se tyydyttävästi pitänyt, mutta ovenkahvatappi katkesi nyt kyllä kahdesti ennen kuin proppu nitkahti irti.
- jukka
En ole nyt ihan varma mutta muistaakseni koko on sama kuin ikkuna-avaimen eli hätätilassa silläkin pitäisi aueta kun saa vähän jatkovartta!
- meganeeeeeeeeeeeee
Tuo on minun käsittääkseni juuri sopiva avain. 8x8mm. Mutta näkyy menevän puneelle ja jopa katkeavan, jos proppu ei halua aueta. En tosin ole sitä kahvaa käyttänyt, vaan pelkkää tappia jakoavaimen kanssa.
- lee
Kyllä sen voi ostaa ihan tavallisista työkaluliikkeistä. Itsellä oli sama ongelma viime keväänä ja muistaakseni siihen kävi 1/4" hylsyn avainosa (eli siis se mihin hylsy kiinnitetään) Tai sitten se koko oli 1/2". Pitää tarkastaa kun menee kotiin.
- Allu
Mulla R19´-95 ja oljyroppu aukeaa siis ovenkahvalla ei ikkunankahvalla(on pienempi kuin oven) eli ruuvaan pannuhuoneen ovesta kahvan matkaan kun lähden paikalliselle Nesteelle TI-halliin...!
Ei kannattane ostaa "kallista erikoisavainta" Biltema n. 2€... ;) - joihuri
Allu kirjoitti:
Mulla R19´-95 ja oljyroppu aukeaa siis ovenkahvalla ei ikkunankahvalla(on pienempi kuin oven) eli ruuvaan pannuhuoneen ovesta kahvan matkaan kun lähden paikalliselle Nesteelle TI-halliin...!
Ei kannattane ostaa "kallista erikoisavainta" Biltema n. 2€... ;)Se on kahdeksan millinen neliö,
helppo tehdä vaikka itse.
- Jussi
Tämä öljyropun avain ollut jo pitkään rellun "erikoisuus"... nim. kokemusta on 19,21,megane....
Marssippa työkalu/autovaraosaliikkeeseen, ja pyydä
Torx-avain jossa samassa avaimessa erikokoisia "päitä"... Mainitse samalla että kyseessä Renaultti pohjaproppu niin varmasti saat oikean avaimen...:)
Jussi - Exrellu
Ostin jo 80-luvulla Bilteman öljyproppuavaimen Ruotsista.Etteikö Bilteman työkaluissa olisi laatua: Se on kestänyt vieläkin. Siitä löytyy molemmista päistä useita vaihtoehtoja. Käy mm. vanhoihin Pösöihin.
Hinta on näköjään pysynyt samalla tasolla. Harvinaista. - itse tein
Joo se on jännä kun se on neliö! Kokoa en muista mutta itse tein sopivan kokoisesta kuusiokulma avaimesta sopivan hiomalla siihen neliskanttisen pään.
- senvoitehdäitse
Joo relluissa ne on neliskanttisia minä muistan kun mulla on ollut joskus pari renaultia niin tein itse kuusiokulmasta hiomalla sopivan avaimen.
- Vaivaa
On todella surkea asia se renun öljyruuvi. Itselleni tuotti paljon vaivaa aikanaan kun aloin vaihtamaan öljyä tähän ongelma "autoon". Ei ollut itselläni avainta, eikä naapureillakaan, kauppoihin pitkät matkat jne. Kyllä pitäisi mielestäni öljyproppu aueta tavallisella lenkkiavaimella esim. 17. Kallis ei avain ole, mutta ei sillä mitään muuta sitten tee, jäi hankkimatta. Merkkihuollossa eivät vaihda tavalliseen proppuun, ymmärrettävistä syistä. Onneksi ei enää tarvitse leikkiä renun kanssa ja kärsiä sen oikuista. Hölmö tekele, muuta ei voi sanoa.
- Anonyymi
Minkälainen avain 1,6 2003 öljyproppuun
- Anonyymi
Kannattaisi katsoa itse niin näet millainen tai onko vaihdettu
Haku näyttää uusia proppuja varaosaliikkeistä joissa sisäneliö upotus.
Vanhasta huonosta tai halvasta 3/8 tai 1/2 jatkosta saa rälläkällä sopivan silloin. Toinen pää sopii suoraan vääntimeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882