Kallista uintia

Hesarista luin, että Helsinki aikoo pitää Uimastadionin ulkoaltaan lämpimänä talvella ja lämmityskustnnukset jopa 300000€.
Onkohan se ihan tarpeellinen?
Olisikohan tuolle rahalle käyttöä muualla?

15

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoilijoilta

      Poliittinen, taloudellinen vastuu yhteisistä verorahojen käytöstä on saatava lakiin.
      Ekö valituilla luottamusmiehillä ole minkäänlaista yhteiskunnallista ja taloudellista vastuuta kaupungin varojen käytöstä!!!
      Yksityisiltä- ja yrityksiltä kyllä vaaditaan taloudellisuus- ja ympäristövastuuta joka lähtöön. Kuulostaa jo lähinnä aivottomalta touhulta koko homma.
      No, Leppävaaran hiihtoputken jäähdytykseen menee varmaan kymmenkertainen summa energia valmistuessaan, voiskos tuon jäähdytysenergian johtaa tuohon porealtaaseen, jos se nyt on niin tärkeä muutamalle uimarille?? Uimahallejakin kyllä löytyy kymmeniä lähistöltä, miksi ihmeessä pitäs ulkoallasta lämmittää, ei mene jakeluun!!

    • samaa sarjaa

      Päänsä palelluttaneiden puuhaa.

      • Kehittää.....

        Nykypäivä ja nuorison pahoinvoiti näkyy, silloin kyseltiin kovasti miten voisi auttaa ja kehittää, nyt kun kehitetään on jo pahoinvointi unohtunut.
        Nuo ovat nuorisolle mieluisia paikkoja, muistan omasta nuoruudestani rusettiluistelut ja kuinka olikaan tungosta, aina kentät täynnä. Silloin oli vielä vanhemmat paljon lasten kanssa ja yhdessä liikuttiin paljon, kyläiltiin, käytiin elokuvissa, tehtiin näyteikkuna ostoksia,,
        Silloin oli kaikilla liikkeillä näyteikkunat ja niitä käytiin katselemassa viikottain.

        Nyt kun meistä ei enää ole uijiksi eikä luistelijoiksi nytkö pitäisi nuoriso ja heidän asiansa unohtaa, onko tämä tosikaan?

        Elä aikaasi ja anna nuorisonkin elää.

        Tuskin meidän verorahoilla saadaan mitään aikaiseksi, kyllä yrittäjät ja firmatkin veroja maksaa, ei kaikki ole eläkeläisten hartioilla vaikka täällä usein saa asiasta lukea.
        Harva eläkeläinen on eniten maksavien listalla tai eniten ansaitsevien listalla, ja ne maksavat kyllä veronsa.

        Luusereita ja pummejakin on, ja heitäkin on avustettava


      • luistelemaan?
        Kehittää..... kirjoitti:

        Nykypäivä ja nuorison pahoinvoiti näkyy, silloin kyseltiin kovasti miten voisi auttaa ja kehittää, nyt kun kehitetään on jo pahoinvointi unohtunut.
        Nuo ovat nuorisolle mieluisia paikkoja, muistan omasta nuoruudestani rusettiluistelut ja kuinka olikaan tungosta, aina kentät täynnä. Silloin oli vielä vanhemmat paljon lasten kanssa ja yhdessä liikuttiin paljon, kyläiltiin, käytiin elokuvissa, tehtiin näyteikkuna ostoksia,,
        Silloin oli kaikilla liikkeillä näyteikkunat ja niitä käytiin katselemassa viikottain.

        Nyt kun meistä ei enää ole uijiksi eikä luistelijoiksi nytkö pitäisi nuoriso ja heidän asiansa unohtaa, onko tämä tosikaan?

        Elä aikaasi ja anna nuorisonkin elää.

        Tuskin meidän verorahoilla saadaan mitään aikaiseksi, kyllä yrittäjät ja firmatkin veroja maksaa, ei kaikki ole eläkeläisten hartioilla vaikka täällä usein saa asiasta lukea.
        Harva eläkeläinen on eniten maksavien listalla tai eniten ansaitsevien listalla, ja ne maksavat kyllä veronsa.

        Luusereita ja pummejakin on, ja heitäkin on avustettava

        Tuskin, sillä hyviä luistinratoja on kaikkialla.

        Lasten asialla ollaan silloin, kun viihtyisissä paikoissa yhdessä puuhastellaan.


      • Hgin keskustassa
        luistelemaan? kirjoitti:

        Tuskin, sillä hyviä luistinratoja on kaikkialla.

        Lasten asialla ollaan silloin, kun viihtyisissä paikoissa yhdessä puuhastellaan.

        Hgin keskustassa kuulemma asuu lapsiperheitä,


      • luistelemaan? kirjoitti:

        Tuskin, sillä hyviä luistinratoja on kaikkialla.

        Lasten asialla ollaan silloin, kun viihtyisissä paikoissa yhdessä puuhastellaan.

        Meidän lapset ovat kuule jo sen verran vanhoja, että ei niitä tarvitse viedä. Kyllä ne pääsee itsekin jos haluavat.
        Mitähän ikäluokkaa Sinä olet?

        Omat lapsen lapseni sen sijaan vien mielelläni sinne luistelemaan jos he haluavat ja maksan mielelläni sen luistelumaksunkin.

        Minusta luistelujään tekeminen talvella on vähän eri juttu, kuin veden lämpöisenä pitäminen ulkona olevassa isossa uimaaltaassa.


    • Reino

      ... voisi oppia uimaan. Silloin kaikki hukkuisivat.

      • Suomessa ei taida olla yhtään uimahallia joka tuottaisi voittoa. Ylläpito ja kokraus sekä rakennuskustannukset ovat sitä luokkaa, tappiota tylee monessa hallissa yli 300000€ vuodessa. Rautatientorin jääkenttä haiskaahtaa ylellisyydeltä.


      • tarjoavat
        LateVaan kirjoitti:

        Suomessa ei taida olla yhtään uimahallia joka tuottaisi voittoa. Ylläpito ja kokraus sekä rakennuskustannukset ovat sitä luokkaa, tappiota tylee monessa hallissa yli 300000€ vuodessa. Rautatientorin jääkenttä haiskaahtaa ylellisyydeltä.

        palveluita asukkailleen ne eivät ole tuotantolaitoksia, vaan vapaa-aikaan tarkoiteetua ja terveyden ylläpitoon.
        Samanmoisista kysymyksitä tulee varmasti täällä kiusaamista, kun vain muutama eli siis kaikki kaksi herraa ovat niin pirun tietäväisiä, ottakaa selvää kaupunkien ja kuntien palveluista, esim, terveydenhuollosta, eihän nekään tuota, koska verorahoilla tuetaan.
        Ihmettelen että täällä näin yksinkertaisia asioita aina kyseenalaistetaan.
        Ei kaikki ole niin yksinkertaisia joku voi tietää paljon enemmän jos ei niin ottaa selvää on olemassa google....kvg..


      • LateVaan kirjoitti:

        Suomessa ei taida olla yhtään uimahallia joka tuottaisi voittoa. Ylläpito ja kokraus sekä rakennuskustannukset ovat sitä luokkaa, tappiota tylee monessa hallissa yli 300000€ vuodessa. Rautatientorin jääkenttä haiskaahtaa ylellisyydeltä.

        Jos minua tarkoitit. lue myös otsikkoni.


      • LateVaan kirjoitti:

        Suomessa ei taida olla yhtään uimahallia joka tuottaisi voittoa. Ylläpito ja kokraus sekä rakennuskustannukset ovat sitä luokkaa, tappiota tylee monessa hallissa yli 300000€ vuodessa. Rautatientorin jääkenttä haiskaahtaa ylellisyydeltä.

        Käypä kurkistamassa sitä jääplänttiä. Ei se kovin yleelliseltä näytä.
        Minä ainakin hämmästyin sen pienuutta ja askeettisuutta.
        Sen jäädytyskustannuksetkin taitavat nyt (-10 ulkona) olla aika pienet.
        Sitäpaitsi, se taitaa olla kaupallinen yritys.

        Uimahallit ovatkin kunnallisia, siis periaatteessa voittoa tuottamattomia, kuntalaisten hyvinvointia parantavia laitoksia, joiden edullisia palveluita ainakin meidän ikäisten tulisi käyttää.


      • sairauskustannuksia
        Jopel kirjoitti:

        Käypä kurkistamassa sitä jääplänttiä. Ei se kovin yleelliseltä näytä.
        Minä ainakin hämmästyin sen pienuutta ja askeettisuutta.
        Sen jäädytyskustannuksetkin taitavat nyt (-10 ulkona) olla aika pienet.
        Sitäpaitsi, se taitaa olla kaupallinen yritys.

        Uimahallit ovatkin kunnallisia, siis periaatteessa voittoa tuottamattomia, kuntalaisten hyvinvointia parantavia laitoksia, joiden edullisia palveluita ainakin meidän ikäisten tulisi käyttää.

        Samoin muukin liikunta. Laitospaikkatarve vähenee,
        ja se se vasta kuntien talouden rahareikiä tukkiikin.


      • Katicat2
        sairauskustannuksia kirjoitti:

        Samoin muukin liikunta. Laitospaikkatarve vähenee,
        ja se se vasta kuntien talouden rahareikiä tukkiikin.

        Kotikaupunkini Turku knnustaa yli 7-kymppisiä liikkumaan. Voimme lunastaa liikuntakortin, jonka vuosimaksu on 25 euroa. Sillä saa käyttää kaupungin uimahalleja ja kuntosaleja rajattomasti. Kesällä voi sillä käydä uimastadionilla ja maauimalassa.


      • vaan ei pääkaupunkiseudulla
        Katicat2 kirjoitti:

        Kotikaupunkini Turku knnustaa yli 7-kymppisiä liikkumaan. Voimme lunastaa liikuntakortin, jonka vuosimaksu on 25 euroa. Sillä saa käyttää kaupungin uimahalleja ja kuntosaleja rajattomasti. Kesällä voi sillä käydä uimastadionilla ja maauimalassa.

        Moni jää kotiin, ja se ei hyvää tiedä.


      • Kesäreissulla
        vaan ei pääkaupunkiseudulla kirjoitti:

        Moni jää kotiin, ja se ei hyvää tiedä.

        Olin Budabestissä kesällä ja kaupungin bussit kuljettaa kaikkia EUmaiden kansalaisia ilmaiseksi jotka ovat täyttäneet 70v.
        Jossain Suomi kulkee vielä jäljessä,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe