Cavalier värit ja luonne

tietämätön975

Onko Cavalierin väreillä mitään yhteyttä koiran luonteenpiirteisiin?
Esimerkiksi että joku väriyhdistelmä olisi arempi, joku seurallisempi, jollain lintukoiravietti suurempi jne.

6

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpsistä :)

      Ei ole merkitystä värillä, vaan vanhempien ja sukujensa luonteilla, mitä yhteen onkaan laitettu. Toki pentujen sosiaalinen elämä eli jo kasvattajan omat toimet emon ja pentujen kanssa vaikuttavat tässäKIN rodussa. Kennelrakennusseurakoiran lähtökohdat on erilaiset kuin perheen parissa kasvaneella pennulla ja tietenkin emon oma luonne: aroista tai villeistä vanhemmista tulee kaltaisiaan jälkeläisiä.

    • ei ummarra...

      Mitenniin voisi olla voimakas lintukoiravietti? Ei cavalier ole mikään lintukoira, vaan puhtaasti seurakoira.

      • tietääkseni

        cavalieerit olivat ennenvanhaan lintukoiria ennenkuin niitä alettiin jalostaa seurakoiriksi.
        ja väri ei kyllä minusta vaikuta mitenkään ainakaan cavalieerin luonteeseen. ostin itselleni cavalier pennun siskoltani ja olen huomannut että pennun luonne on aivan kuin isänkin. eli enimmäkseen koiraan vaikuttaa sen vanhemmat. olen kyllä kuullut että mustat cockerspanielit ovat agressiivisempia kuin toiset


      • värijuttu
        tietääkseni kirjoitti:

        cavalieerit olivat ennenvanhaan lintukoiria ennenkuin niitä alettiin jalostaa seurakoiriksi.
        ja väri ei kyllä minusta vaikuta mitenkään ainakaan cavalieerin luonteeseen. ostin itselleni cavalier pennun siskoltani ja olen huomannut että pennun luonne on aivan kuin isänkin. eli enimmäkseen koiraan vaikuttaa sen vanhemmat. olen kyllä kuullut että mustat cockerspanielit ovat agressiivisempia kuin toiset

        Cavalieri on kyllä ihan puhtaasti seurakoira. Joskus voi aavistuksen jaksaa jopa kiinnostua seuraamaan linnunlentoa ja tietenkin, jos linnunraadon löytää, se syö sen :) Siinä sitä on rodulle "lintukoiraviettiä": kaikki mikä on syötävää menee kurkusta alas.
        Cockeri on ihan eri juttu, sillä se ON vedestä noutava lintukoira. Tuon rodun eri väristen luonne-erojen tunnettavuus liittyy punaisen cockerin ns. raivosyndrooman esiintymiseen. Jos värejä käytetään ristiin, leviäähän luonneominaisuudet muihinkin rodussa esiintyviin väreihin. Kaikki eivät ole kuitenkaan "raivoja" punaisistakaan, saatika mustista. Mutta se on ihan eri juttu tuon rodun kanssa eikä liity mitenkään cavaliereihin. Luppakorvia lukuunottamatta ja rotunimen perässä olevaa "spanieli"-sanaa enempää näillä kahdella rodulla ei ole yhtäläisyyksiä.


      • jep jep
        tietääkseni kirjoitti:

        cavalieerit olivat ennenvanhaan lintukoiria ennenkuin niitä alettiin jalostaa seurakoiriksi.
        ja väri ei kyllä minusta vaikuta mitenkään ainakaan cavalieerin luonteeseen. ostin itselleni cavalier pennun siskoltani ja olen huomannut että pennun luonne on aivan kuin isänkin. eli enimmäkseen koiraan vaikuttaa sen vanhemmat. olen kyllä kuullut että mustat cockerspanielit ovat agressiivisempia kuin toiset

        Kyllä vaan meidänkin cavalieri ryntäili lintujen perään räksyttäen ne ilmaan oikein onnessaan.
        Voi on sitä koiraa niin ikävä, oli kerrassaan lutunen ja rakas perheenjäsen.
        Kyllä mä oon välil tahtonut hankkia taas samanrotuisen koiran. Kyllä se oli niin rakas koira.


    • 2xcavaliers

      Väreillä ei ole mitään tekemistä luonteen kanssa, vaan vanhempien luonne ympäristö missä pentu kasvaa ekat 8-9 vkoa. Meillä toinen koira jahtaa lintuja, ui sorsien perässä jne jne..toinen taas ei jaksa kiinnostua. Tiedän cavoja jotka ovat metsästyskoiran mukana lintumetsällä. Alunperinhän cava on ollut lintukoirana ennen seurakoiraksi leimaantumistaan. Jos joku sanoo cavaansa sohvallamakaavaksi seurakoiraksi, voi hän katsoa peiliin. Kyllä se lähtee paljon omistajasta paljonko koira jaksaa touhuta ja lenkkeillä. Aktiviteetteja cavakin tarvitsee että pysyy hoikkana ja pummpu kunnossa! Ottaa oikein päähän ne lihavat sohvaperunat jotka ei omistajan mukaan jaksa tehdä mitään eikä niitä kiinnosta..just joo =/ miksi ottaa koira sohvan täytteeksi???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe