Häiden budjetti

Mikä neuvoksi?

Meillä on häiden järjestely jo aika hyvällä mallilla. Nyt vaan on sellainen ongelma, että budjetti alkaa ylittyä. Hääpaikka, kirkko ja ruoka hääväelle on varattu ja maksettu. Vieraita on tulossa yli 40 henkeä. Tähän mennessä on mennyt rahaa hivenen alle 26000 euroa. Vielä pitäisi löytää loppuihin menoihin, kuten rahaa molempien pukuihin, sormuksiin ja koristeluun sekä kukkiin. Lisäksi olisi kiva tarjota hääväelle vielä kakkukahvit ruuan jälkeen. Täytyy miettiä, mistä pitäisi karsi, kun 30000 euroa enempää ei häihin saisi mennä. Onhan tuo jonkin verran rahaa, mutta jälkikäteen on sitten turha katua, jos jokin jäi laittamatta. Olisko jotain ideoita siitä, mistä voisi tinkiä?

16

4865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelevä

Mihin ihmeeseen te olette saaneet menemään 26000 euroa, jos ette ole vielä ostaneet mitään kalliimpaa (paitsi ruokailun) kuten pukuja tai sormuksia?!

Eikö teillä myöskään kuulu kakkukahvit ruoan hintaan? Yleensähän pitopalvelut tarjoavat koko paketin, johon kuuluu kaikki alkupaloista jälkiruokaan eli hääkakkuun. Jos ruoka maksaa esim. 40 euroa/hlö, ei 40 hengen ruokiin pitäisi mennä kuin 1600 euroa - eli hyvin mietittynä tuolla teidän *jäljelläolevalla* 4000 eurolla järjestäisi *koko* hääjuhlan, ostaisi puvut ja kukat ja sormukset ja...

Ei kai tuossa muu auta kuin lähteä etsimään edullisimpia vaihtoehtoja eri kaupoista. Kun hieman vertailee, voi säästää hyvin rahaa esim. sormuksien kanssa tai löytää sen unelmien puvun alennusrekistä.

• Anna

Tuo summa on todellakin järkyttävä! Meillä oli 120 hengen häät pk-seudulla. Summa jäi alle 20000 ja mistään ei tarvinnut tinkiä!

• Anna

Anteeksi, mun vastauksesta ei varmaan ollut mitään hyötyä sun ongelmaan. Teidän vaan kannattaa vuokrata puvut ja tehdä mahd paljon itse tai sitten sukulaisilta rahaa kinuamaan.

• Tarjoilija

Oletko nyt varmasti laskenut oikein vai puhutko markoista? Ei tuo kaikki voi maksaa noin paljon, ei edes HElsingissä, tai teitä on viilattu linssiin. Alan yrittäjänä tiedän vähän noita hintoja... huh huh. Tarkistakaa laskut!

• :oS

Meillä häiden kustannukset jäävät varmasti alle 500€, koska mennään naimisiin maitraatissa, vieraita n. 5-10 henkeä, ja kotona pidetään kahvikutsut. Ei IKINÄ tuollaisia juhlia, kiitos :)

• Tane

Siis häh? Kerro nyt, tarkoitatko markkoja (mk) vai euroja (?)!

Mää aattelin viedä muijan vihille ja ei mulla ainakaan oo tommosia summia. Ehkä voisin 3000 eukkoa saada kasaan..

• Vaimo

Sä saat 3000€:lla jo hyvät häät. Me mentiin viime kesänä naimisiin ja meidän häät maksoi vähä alle 6000€ joka sisälsi kahden viikon häämatkan, itse juhlalle tuli hintaa 4600€. Rahat riittivät todella monipuoliseen ruokaan (n.10 ruojalajia), hääkakkuun ja kahviin pikkuleipiin, orkesteriin koko illaksi, ulkopuoliseen esiintyjään, videokuvaajaan, häävaatteisiin (molempien), morsiuskimppuun vieheisiin ja kaikkeen koristeluun, jota ei kylläkään ollut paljoa (kukat karkit). Vieraita meidän häissä oli hiukan yli 100.

Toi että on laittanu häihin rahaa jo 26000€ (jos siis euroja tarkoitettiin) ja budjetti ylittyy on todella tyhmää. Tai sitten kyseessä on henkilö joka ei tajua rahan käytöstä yhtään mitään ja vanhemmat maksaa mukisematta.

• 6000 euroa?
        Vaimo kirjoitti:

Sä saat 3000€:lla jo hyvät häät. Me mentiin viime kesänä naimisiin ja meidän häät maksoi vähä alle 6000€ joka sisälsi kahden viikon häämatkan, itse juhlalle tuli hintaa 4600€. Rahat riittivät todella monipuoliseen ruokaan (n.10 ruojalajia), hääkakkuun ja kahviin pikkuleipiin, orkesteriin koko illaksi, ulkopuoliseen esiintyjään, videokuvaajaan, häävaatteisiin (molempien), morsiuskimppuun vieheisiin ja kaikkeen koristeluun, jota ei kylläkään ollut paljoa (kukat karkit). Vieraita meidän häissä oli hiukan yli 100.

Toi että on laittanu häihin rahaa jo 26000€ (jos siis euroja tarkoitettiin) ja budjetti ylittyy on todella tyhmää. Tai sitten kyseessä on henkilö joka ei tajua rahan käytöstä yhtään mitään ja vanhemmat maksaa mukisematta.

Hivenen mietityttää se että miksi on tyhmää pistää häihin rahaa? Eikä tätä vanhemmat maksa. Ei se ole sinulta pois, jos joku järjestää kivat häät. Kiva jos selvisit 6000 eurolla, se ei ole tosiaankaan paljoa.

• Vaimo
        6000 euroa? kirjoitti:

Hivenen mietityttää se että miksi on tyhmää pistää häihin rahaa? Eikä tätä vanhemmat maksa. Ei se ole sinulta pois, jos joku järjestää kivat häät. Kiva jos selvisit 6000 eurolla, se ei ole tosiaankaan paljoa.

Ei ole todellakaan multa pois jos joku laittaa noin paljon rahaa häihin. Kivat häät saa paljon halvemmallakin. Meidän häissä oli kaikki mitä häihini halusin...täydellinen päivä!

Saanko kysyä että mihin olet noin paljon rahaa laittanut?

Ennen häitämme seurailin keskustelupalstoja ja tuntui siltä että normaalisti häät tulivat maksamaan 3500-6000€ joten häittemme kustannukset eivät tulleen halvaksi eikä kalliiksi.

"Kiva jos selvisit 6000 eurolla, se ei ole tosiaankaan paljoa." - just sen verran että hääpäivästä sai täydellisen eikä tarvinnu pihtailla missään kohtaa.

• Morsian2004

Hei

Miksi tingit kerran nyt jo olet noin paljon pannut rahaa. En ymmarra tuolla hinnalla olisin syöttanyt ja juottanut silja europalla tupla maaran vakea ...

Hulluja meita on moneen lahtöön...

• Ymmärsinkö oikein

Onko siis häissä tarkoituksena syöttää ja juottaa väkeä. Eikö sitä voi tehdä ilman häitäkin? Miniristeilyn saa ilmaiseksi tai melkein eikä ruoka paljoo maksa. Laivalla häät? No ehkä joku tykkää sellasesta.

• kesämorsian

Ihmettelen suuresti miten saat menemään noin paljon rahaa häihin, joihin vieraita tulee 40! Olen menossa ensi kesänä naimisiin, vieraita kutsutaan 70 ja budjetti on 4000e. Tuolla summalla saa jo hyvät häät,joissa tarjotaan kunnon ruuat ja kauniit puitteet. Summaan on laskettu myös vaatteet, sormukset, kuljetukset, kukat ym. Kannattaa aloittaa häävalmistelut jo ajoissa ja kysellä mahd. paljon, niin saa hyvää ja laadukasta suht edullisesti.

• Myös morsian 2004

Ensimmäisenä tuli mieleen että tuo on joku provoviesti, en saa mitenkään päähäni miten voi noin paljon raaa mennä. Naimisiin.info sivuilla oli gallup miten paljon ihmisillä menee häihin rahaa ja siellä keskiarvo oli n.2500 e Sehän on jo n.yli 15.000mk Aika paljon yhdestä illasta, vaikka toki se on elämän ehkä tärkeinpäivä mutta järkeä käyttämällä paljosta voi tinkiä. Oma budjettimme on 2500e ja sekin tuntuu liialta. vieraita n.65

Onnea vaan kaikille! =)

• Tuppu
        Myös morsian 2004 kirjoitti:

Ensimmäisenä tuli mieleen että tuo on joku provoviesti, en saa mitenkään päähäni miten voi noin paljon raaa mennä. Naimisiin.info sivuilla oli gallup miten paljon ihmisillä menee häihin rahaa ja siellä keskiarvo oli n.2500 e Sehän on jo n.yli 15.000mk Aika paljon yhdestä illasta, vaikka toki se on elämän ehkä tärkeinpäivä mutta järkeä käyttämällä paljosta voi tinkiä. Oma budjettimme on 2500e ja sekin tuntuu liialta. vieraita n.65

Onnea vaan kaikille! =)

Mitä nyt yleensä on järkeä missään? Joku voi laittaa muutaman tuhannen vaikka 50-vuotisjuhliin? Mieheni taitaa laittaa omiin 30-juhliin jotain 1500 e. Ei tässä olekaan mitään järjen kanssa tekemistä, vaan hauskanpidon ;-)

• Heidi
        Tuppu kirjoitti:

Mitä nyt yleensä on järkeä missään? Joku voi laittaa muutaman tuhannen vaikka 50-vuotisjuhliin? Mieheni taitaa laittaa omiin 30-juhliin jotain 1500 e. Ei tässä olekaan mitään järjen kanssa tekemistä, vaan hauskanpidon ;-)

Ei ole ja sen olen kokenut! Olin häissä jossa ruoat oli viimeisenpääle hienot, koristeet samoin, kallista viiniä ja konjakkia, mutta tunnelma itse häissä oli tylsä, ei ohjelmaa ei mitään kivaa. Rahaa näihin häihin oli uponnut n.4000£ mutta toiset häät, ruoka oli itse tehtyä, hyvää ja laadukasta, hyvää boolia jne. hääbudjetti oli 2000 £ ja hauskaa oli, että silleen. Ei sitä tunnelmaa rahalla saa sanon ma!

• Herätkää..

Joko teitä on kusetettu pahemman kerran tai sitten pidätte pileet ilmeisesti kämpin hotellissa..
      Ensinnäkin se että olette menneet maksamaan pitopalvelun etukäteen kuulostaa aika kummalliselta..
      Semmoisenkin tapauksen tiijän missä safka oli maksettu etukäteen, mutta h-hetkellä koko firmaa ei ollut olemassakaan enään.

Miettikäähän nyt uudemman kerran missä mennään!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1729
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      239
      1493
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      874
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      819
    Aihe