Pyydän lukekaa tämä kiitos

Surun murtama sydän

Hei. Viesti on pitkä itseäkin tympäisee mutta kerron juttuja mitä en ole koskaan aikaisemmin kenelätkään kuullut samanlaista. Pienenä kun kuulin että joku teki itsemurhan
ajattelin miksi? tyhmä teko.

Mutta niin pahassa tilanteessa kun olen nyt
tiedän että itsemurha on joskus ratkaisu.

Aivan siis kauhea asua tällä kylällä kun joka paikassa sattunut ikäviä joita ei voi korjata.
Kylillä käveleminen koskee niin että tuntuu että pyörryn.

Kaikista eniten koskee se että olen asunut tällä kylällä yli 20vuotta. 19vuotiaana alkoi ne tapahtunut, yhden kestin sille alkoi sille jutulle pian nauramaan. Nyt on sattunut ikäviä joka vuosi lukuunottamatta vuotta 2006 jolloin elin viimeisen hyvän vuoteni, elämän myönteisenä.
2007 oli käsittämättömän surkea. huhtikuun alkuun oli kaikki hyvin sitten sattui monta ikävää asiaa joista ei toivu.

Eniten koskee se kun mietin mitä tahansa mitä tein vuonna 2004 en mitään typerää. Se oli ehkä elämäni paras vuosi. Uskokaa koskee niin että sydän halkeaa. Rasittavinta on se että jumitun useasti miettimään päivässä sitä vuotta 2004.
Se on aika outo tila yhtäkkiä havahdun että taas mietin sitä 2004 vuotta. Jos katson elokuvaa huomaan että jäi pari minuuttia pois kun ajattelin hyviä vanhoja aikoja
Tänäänkin kahvia juodessa havahduin yhtäkkiä että mietin taas niitä aikoja ja kyyneleet valui silmistä.

Uskokaa oikeasti etten voi jatkaa.

7

891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän tarkemmin: Mitä pahaa Sulle on tapahtunut??
      Onko ne ikävät tapahtumat sattunut Sulle/lähimmäisillesi/naapureillesi??
      Koita jaksaa, kyllä asiat aina jotenkin ratkeavat!!

• muuttaa tai

voit mennä hetkeksi turvapaikkaan rauhoittumaan. Esimerkiksi luostarit ovat sellaisia paikkoja, jonne voi mennä. Näitä on esimerkiksi Valamossa (Suomen itärajan tuntumassa) nyt ehkä lähin. Siellä saat olla rauhassa. Voit osallistua luostarin toimintaan, usein, jos osallistut, ei sinun tarvitse maksaa olostasi siellä ollenkaan.

Usko vaan, että kyliä on joka lähtöön. Toiset ovat hyvähenkisiä, toiset huonoja. Kannattaa koettaa vaihtaa maisemaa. Ehkä jossain toisaalla sinun on helpompi olla, löydät oikeita ystäviä, eivätkä ajatukset pyöri kurjissa asioissa. Usko vaan, omaksi parhaaksesi usko!

Maailma ei ole aika oikeudenmukainen. Elämä ei ikuinen. Mutta sen ei saa antaa lannistaa. Paljon on kaikkea hyvää, kivaa, hauskaa ja helppoakin. Yhteistyötä, apua, tukea, kyllä sitä löytyy.

Oletko lukenut vaikkapa Astrid Lindgrenin Melukylän lapsia tai muita Saariston lapsia? Eivät ne ole pelkkää kuvitelmaa. Ne perustuvat hyvähenkiseen kyläyhteisöön, jollaisia on ollut, jollaisia on olemassa edelleen.

Ymmärrän sua hyvin, koska kirjoituksessasi on paljon yhteneväisyyksiä oman elämäni kanssa. Kirjoita tänne lisää, jos se helpottaa.

• 2004

Lääkäri sanoi että tällä kylällä asut loppuelämäsi olethan asunut melkein 20vuotta jo.
        Sanoin mutta ei ollut mitään tapahtunut silloin.
        Ja kysyi mitä tapahtunut vaikka olen kertonut useasti käydessä siellä. Eli ei muistele mitä kertonut ei välitä.

Tunsin että kaikki romahti kun en saa muuttaa. Sanoin että jos en saa muuttaa hyppään sillalta. Uskokaa tai älkää hän katsoi silmiini ja hymyili sillain että turha mua kiristää. Olen monta kertaa kertonut kuolema tai muutto lääkäri meinasi nauraa.

Ensi kerralla luultavasti saako muuttaa
        kysyn jos sama juttu asut tällä kylällä loppu elämäsi usko jo. Sen jälkeen hyppään sillalta ehkä.

• vaihtaa myös
        2004 kirjoitti:

Lääkäri sanoi että tällä kylällä asut loppuelämäsi olethan asunut melkein 20vuotta jo.
        Sanoin mutta ei ollut mitään tapahtunut silloin.
        Ja kysyi mitä tapahtunut vaikka olen kertonut useasti käydessä siellä. Eli ei muistele mitä kertonut ei välitä.

Tunsin että kaikki romahti kun en saa muuttaa. Sanoin että jos en saa muuttaa hyppään sillalta. Uskokaa tai älkää hän katsoi silmiini ja hymyili sillain että turha mua kiristää. Olen monta kertaa kertonut kuolema tai muutto lääkäri meinasi nauraa.

Ensi kerralla luultavasti saako muuttaa
        kysyn jos sama juttu asut tällä kylällä loppu elämäsi usko jo. Sen jälkeen hyppään sillalta ehkä.

Teidän kylällä ei ehkä ole useampaa lääkäriä? No, muuta suurempaan kaupunkiin. Tampereella on esim. omalääkärijärjestelmä. Sen kadun mukaan, millä asut, määräytyy lääkäri, joka on sinusta vastuussa. Tämä ei ehkä ole yhtä hyvä systeemi, kuin perhelääkäri, jollaista tavataan mm. Espanjassa. Perhe käy samalla lääkärillä lapsesta aikuiseen saakka (jos asuu samalla paikkakunnalla). Tämä on aika hyvä systeemi, voidaan seurata elämän kehittymistä, juuri sinun terveyttäsi. Tässä samalla terveiset Suomalaisen terveydenhoidon ammattilaisille! Tämä olisi aika hyvä systeemi.

No niin, mutta kaikkia huonoja neuvoja ei kannata kuunnella ja ottaa niistä vaarin. Myös monet ammattilaiset ovat kokeneet kovia, tai heillä on huonoja päiviä, tai heidän asenteensa eivät ole parhaita mahdollisia. Ihan kaikkia palautteita tai neuvoja ei kannata kuunnella!

Miksi et saisi muuttaa? Tietenkin saat muuttaa! Vai oletko jotenkin vaikeasti sairas, ja hoitojärjestelyjä ei suostuta vaihtamaan tai uudelleen organisoimaan?

Euroopassa on myös vapaa liikkumisoikeus. Voit vaihtaa EU:n sisällä vapasti maata myös. Kiinnostaisiko asuminen ulkomailla? Se voisi piristää myös. Etelä-Euroopan lämpö ja huolettomuus, ehkä?

• ..........

Kannattaa lieventää tuota omaa asennoitumista menneisiin. Mennyt on mennyttä. Sitä ei voi muuttaa. Se, että potkit itseäsi päähän asioiden takia, joille ei voi enää mitään, ei hyödytä ketään. Päin vastoin se juuri aiheuttaa sinulle pahaa oloa.

Olet tehnyt mitä olet tehnyt; nykyisen tiedon valossa tietää että on joskus tehnyt jotain typerää, jos olisi silloin tiennyt mitä nyt ja olisi jo silloin ollut se ihminen mikä nyt on, niin olisi toiminut toisin. Silloinhan on jotain oppinut. Älä siis potki itseäsi enää vaan koita olla armollinen itsellesi vaikka se ei helppoa olekaan. Olemalla armollinen itselleen voi löytää helpotusta tuskaan, sättimällä ja syyttämällä itseään mikään ei muutu.

• viesti, ikään

kuin no. Sanon vaan, että oli outo. Ehkä käsityksesi ovat outoja. Jätä tuomitseminen pois. Muuten viesti on ok. Jos olisin sheriffi poistaisin tämän ja lähettäisin sinulle palautteen kera viestin, että viestisi sävy on turhan historiallinen ja kökkö.

Alkuperäisen kirjoittajan viesti oli ihan hyvä. Häntä pitäisi tässä nyt tukea. Mutta tämä viesti ei auta tässä tarkoituksessa.

• Lolled666
        viesti, ikään kirjoitti:

kuin no. Sanon vaan, että oli outo. Ehkä käsityksesi ovat outoja. Jätä tuomitseminen pois. Muuten viesti on ok. Jos olisin sheriffi poistaisin tämän ja lähettäisin sinulle palautteen kera viestin, että viestisi sävy on turhan historiallinen ja kökkö.

Alkuperäisen kirjoittajan viesti oli ihan hyvä. Häntä pitäisi tässä nyt tukea. Mutta tämä viesti ei auta tässä tarkoituksessa.

"Mutta tämä viesti ei auta tässä tarkoituksessa."

Ja sinun viestisi sittenkö auttaa? Oma viestisi on outo, itseasiassa siinä ei ole mitäänjärkeä etkä edes puhu itse aiheesta. Onko pakko kommentoida jos ei ole muut sanottavaa kuin vittuilu/pilkun nussiminen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      49
      4092
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1939
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1336
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1014
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      937
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe