Auto jossa liikennelupa

mitenkä menee

työpaikalla on työautona mersu, jossa on liikennelupa, ja rekisteriotteen mukaan myös luvanvarainen.

Mutta autossa ei ole kilpien ympärillä niitä keltaisia kehyksiä, eikä autossa lue kuljetusliikkeen nimeä, eli onko nuo pakolliset, vai onko se vaan huhupuhetta

16

5205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä kyllä

      näin on.

      • olemme eu kansa

        Ei tarvita nälkäkilpiä.Nimestä en ole varma.


      • paljon EU:n asioista!?
        olemme eu kansa kirjoitti:

        Ei tarvita nälkäkilpiä.Nimestä en ole varma.

        Ei tuu ny heti mieleen yhtään EU:n valtiota,jossa ei tartte olla ammattiajoneuvossa,jos jonkin näköistä lupatarraa,nimee tai muuta mötikkää,mikä pitää olla matkassa jotta työnteko onnistuu.


      • rtf
        paljon EU:n asioista!? kirjoitti:

        Ei tuu ny heti mieleen yhtään EU:n valtiota,jossa ei tartte olla ammattiajoneuvossa,jos jonkin näköistä lupatarraa,nimee tai muuta mötikkää,mikä pitää olla matkassa jotta työnteko onnistuu.

        heti tuli mieleen viro


    • Huhu-ukko

      Ei tarvi olla kumpiakaan nykyaikana enää. Vanhat ukot muistelee entisiä aikoja jotka tuollaista puhuvat.

      • juupajjuupa

        Miten kun ajaa malta montulta soraa niin tuo piirturin käyttö ja työajat? Pitääkö aina kun päivystän laittaa vapaa-aika kohtaan nuppi, aamulla kun kuorman nakkaan niin voi olla pitkäkin väli että toisen keikan teen ja päivät voi venähtää joskus 14tuntisiksi mutta välissä voi olla kahenkin tunnin taukoja.


      • saat tuolta
        juupajjuupa kirjoitti:

        Miten kun ajaa malta montulta soraa niin tuo piirturin käyttö ja työajat? Pitääkö aina kun päivystän laittaa vapaa-aika kohtaan nuppi, aamulla kun kuorman nakkaan niin voi olla pitkäkin väli että toisen keikan teen ja päivät voi venähtää joskus 14tuntisiksi mutta välissä voi olla kahenkin tunnin taukoja.

        alempaa pullakuski Kikiltä noi 50 erilaista vastausta josta valita, ja kaikki on oikein kun kerran sen isä on Kaarinan poliisi.


      • jeejpeeje
        saat tuolta kirjoitti:

        alempaa pullakuski Kikiltä noi 50 erilaista vastausta josta valita, ja kaikki on oikein kun kerran sen isä on Kaarinan poliisi.

        Enpä minä ilkee kikiltä kysyä kun jäin montulle napoja myöten jumiin kun ahnehin liikaa kuormaa nii kiki tuli akseliperä jakeluautolla hinaa mut pois ja sen isäki sano että se on niin kova rattimies kun se on pollarina nähny kaiken.


    • ehkä olla

      Mun tietojen mukaan täytyy olla reunat ja autossa firman nimi ja yhteystiedot eli. Sähköposti, puhelinnumero taikka kotikunta. Eli joku noista. Hetken aikaa oli voimassa, että ei tarvii olla reunoja eikä tarvi olla nimiä/yhteystietoja, mutta mun mielestä se jäi vain hetkelliseksi. Näin olen ymmärtänyt voin tietty olla väärässäkin:D

      • takuulla

        !!!


    • kumpikin täytyy olla

      04.05/2003

      Eli tulee olla kumpikin, läpyskät ja se firman nimi, ja jos ne autostasi puuttuu, niin ne on vaan joskus unohtunut joltain siihen laittaa

    • mitenkä menee

      tulee jos kytät pysäyttää kun ajan tuolla autolla, jossa ei tosiaan ole kehyksiä, eikä mitään tekstiä missäänpäin autoa, tuleeko sakko siis minulle tai pomolle?

      • fovouo

        tulee rekotteeseen merkintä että x.x. mennessä merkinnät oltava kunnossa. Mutta jos ääliönä menet paljastamaan että tiesit niiden olevan pakollisia ja ajat silti niin saat ääliön kohtelun


      • vastaa näin

        TIELIIKENNEKIRJA 2007 -kirjassa sanotaan seuraavaa:

        "Luvanvaraiseen tavaraliikenteeseen rekisteröidyssä autossa on rekisterikilvet kiinnitettävä keltaiseen kohoreunaiseen kehykseen, jossa kehän leveys on 2cm. Perävaunussa ei vaadita tallaista kehystä."

        "Luvanvaraiseen liikenteeseen käytetyssä kuorma- ja pakettiautossa ei enää vaadita merkintää auton haltijan nimestä ja kotipaikasta."


      • ja muutti tilanteen
        vastaa näin kirjoitti:

        TIELIIKENNEKIRJA 2007 -kirjassa sanotaan seuraavaa:

        "Luvanvaraiseen tavaraliikenteeseen rekisteröidyssä autossa on rekisterikilvet kiinnitettävä keltaiseen kohoreunaiseen kehykseen, jossa kehän leveys on 2cm. Perävaunussa ei vaadita tallaista kehystä."

        "Luvanvaraiseen liikenteeseen käytetyssä kuorma- ja pakettiautossa ei enää vaadita merkintää auton haltijan nimestä ja kotipaikasta."

        Ja tuokin on muuttunut samana vuonna taas niin, että se nimi ja yhteystiedot vaaditaan kuitenkin


    • Pakolliset on! Olen saanut katastuksessa KERRAN kojruaskehotuksen asiasta, ja auto katsastettu 4 kertaa aikanani :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe