Muutin helsinkiin työnetsintään, olen parikymppinen vain peruskoulun käynyt neitonen jolla on mennyt elämä aikamoisen mönkään viime vuonna. Nyt elämäntilanteen takia (muuta teidän ei tarvitse tietää) minun on suorastaan pakko tehdä töitä ainakin vuosi ennenkuin menen opiskelemaan joko lukioon tai amikseen. Jos haen joihinkin lukioihin ja amiksiin nyt ja pääsen jonnekin sisälle, onko minun mahdollista ilmoittautua niissä poissaolevaksi taikka läsnäolevaksi opiskelijaksi ja miten se tapahtuu?
Kiitoksia jo etukäteen mikäli joku voi vastailla. :) Valitettavasti en halua tilannettani selittää enempää vaikka se valaisisikin asiaa, mutta tilanne pääpiirteittäin tuo ja muuta ei tarvitsekaan tuumailla kuin kysymystäni. :)
Hei! Neuvoja?
4
2754
Vastaukset
- diipadaapala
Jos jollain tavoin onnistuu ilmoittautua läsnäolevaksi (kuitenkaan koulussa käymättä puoleen vuoteen/vuoteen) tai poissaolevaksi, saanko opiskelijaetuja? Tarkoittaen siis esim matkaetuja tai opiskelija-asuntoa.
- läsnä%
Moi ! Ainoastaan kurssimuotoisissa paikoissa joissa voisi suorittaa kursseja ilmoittamalla osallistuvan .
Kaikki Lukiot ja Ammattioppilaitosten aine valinnat ovat kurssimuotoisia joiden suoritus on aloitettava sinä vuotena kun on hakenut ja sinä vuonna kun on hyväksytty kouluun .
Näin ollen ei voi pyrkiä sisään ja tulla hyväksytyksi mutta siirtää aloitusaikaa vuodella .
Idea, tee näin ole poissa yli tietyn ( läsnä olo ) % kurssimuotoisen aineen tunneista jolloin lankeaa ehdot mutta et suorita ehtoja vaan aloitat seuraavana vuonna uudelleen jos koululle sopii .
Työvoimatoimiston opinto neuvojalta saa lisää neuvoja ehkä kouluista missä olisi oikeus kurssivalintojen vapaaseen aloittamiseen . - kirjastokahvilaan
pohtimaan tilannettasi
http://www.lukihero.fi/index2.php?sivu=txt.html - jeespat
Kandee mennä aikuislukioon. Sinne ei oo mitn pääsyvaatimuksia, ja sitä voi käydä aika pitkälti omaan tahtiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029