Kawasakista kysymyksiä.

Maalaisjuntti.

Elikkäs. Tässä viimekesänä ostin tuoreempaa kawasakia vanhemman tilalle ja kytkin toimi tuolloin oikein hyvin uudessa pyörässä kun ostin sen, mutta kesänmittaan kytkin ruennu temppuileen enemmän ja enemmän. Eli kun kytkin pohjassa ja vääntää kaasusta pyörä liikkuu ja pyöränhän ei pitäisi liikkua tuollloin. Elikkä mättääköhän ajotyylissäni jokin ku kesässä sain kytkimen tuohon kuntoon?
Ja katselin tuossa yksi ilta myös kytkin levyjä ja välilevyjä niitä jousia niin koko kytkin satsi 50€ onko mitenkä laadukkaat tuon hintaset ku sitte taas hintoja oli tuolla 100 euron puolellakin ?

Tässä kevät kun koittaa niin pitäis rueta tekemään koneseen pientä remonttia ja kysyisin minkä merkkinen mäntä on hyvä ja kestävä? ja kauan kestää sisään ajo. Monet puhuu parista tankillisesta jotkut 20 minutista ja jotkut 2 tunnista. Vähän epäselkoista että mikä on se oikea sisäänajo aika?

Etu renkaan pinnoista kanssa kysymystä että paljon suurinpiirteen etuvanteen pinnojen kiristäminen maksaa? Tuli tuossa kokeiltua pinnoja yks ilta ja etupinnat on aika löysät pitäisi saada kiristettyä vai onnistuisko toi ihan omalla ruuvvimeisselillä ?

Mites on kauan ajaa teholäpillä tommosella kawasakilla? ja onko niissä jonkin näkönen säännölinen vaihto aika ?
Niin ja pyöränä on kyseessä Kawasaki kx 85cc vm 04

13

5798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      pinnat saat helposti kiristettyä itse,ihan 7mm kiintoavain riittää tai sit kaupasta pinna-avain.Ja koita pitää pinnat kireellä ettei mene vanteen reiät soikeaksi eli vannekehä pilalle.Jos jostain suomalaisesta liikkeestä oot ajatellut tilata osia nii tuskin ihan paskaa saat,soita vaikka ja kysy nii moni asia selviää.
      Ja sit kannattaa käydä vaikka motot.netissä lueskelemassa ja vaikka kysymässä jos joku asia kaivelee

    • Maalaijuntti.

      Joskus tässä kauan aikaa sitten luin jostaki vippaskonsteja kytkimen huoltoon. Jotaki että pitää pistää johonki aineeseen kytkilevyt ym ?? Jos joku tietää tommosia vippas konsteja niin kertokaapas:P Ei viihtisi ostaa uusia kytkilevyjä ja muita osia.
      Nuukuus iski..

      • levyt

        nii uudet levyt pidetään öljyssä ennen asennusta,ei vanhoja saa elvytettyä


      • Maalaisjuntti.

      • Rossi-Seniili
        Maalaisjuntti. kirjoitti:

        http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=26_104_108_953_514&products_id=27567

        Mitä sonotte tommosesta kytkilvy sarjasta kannattaako ostaa ?

        Ei kannata ostaa, kun asia on niin, että kulunut kytkin alkaa luistamaan, eikä ryömimään.

        Tarkista:

        1. VAIJERI, säätö kahvan juuressa pitää olla niin piukalla, että kytkin ei ryömi. Kylmänä ryömiminen on monessa pyörässä OK.

        2. Mitä öljyä käytät vaihdelaatikossa? Vaihda valmistajan suosittelemiin. Ei kai öljyinä ole auton peräöljyt?

        3. KYTKINKRUUNU? Mikäli kytkinkruunun käpäliin on kuluneet välilevyistä kolot, niin kytkin toimii juuri noin. Kruunu on valitettavan kallis.


        Käytä Kawasakin alkuperäismäntiä, maksaa hiukan enemmän, mutta toimii (seuraavaksi joku suositta Vicekoa, unohda ne). Vaihda 20h välein!

        Sisäänajoksi sulle riittää tankilllinen, kun et taida olla ihan PRO. Tosin pellonsarkaa pitkin vetäessä, moottori saattaa sinullakin leipoa kiinni noin lyhyellä sisäänajolla. VAIHDA SUUREMMAT SUUTTIMET TALVEKSI!!!!


      • Rossi-Seniili
        Rossi-Seniili kirjoitti:

        Ei kannata ostaa, kun asia on niin, että kulunut kytkin alkaa luistamaan, eikä ryömimään.

        Tarkista:

        1. VAIJERI, säätö kahvan juuressa pitää olla niin piukalla, että kytkin ei ryömi. Kylmänä ryömiminen on monessa pyörässä OK.

        2. Mitä öljyä käytät vaihdelaatikossa? Vaihda valmistajan suosittelemiin. Ei kai öljyinä ole auton peräöljyt?

        3. KYTKINKRUUNU? Mikäli kytkinkruunun käpäliin on kuluneet välilevyistä kolot, niin kytkin toimii juuri noin. Kruunu on valitettavan kallis.


        Käytä Kawasakin alkuperäismäntiä, maksaa hiukan enemmän, mutta toimii (seuraavaksi joku suositta Vicekoa, unohda ne). Vaihda 20h välein!

        Sisäänajoksi sulle riittää tankilllinen, kun et taida olla ihan PRO. Tosin pellonsarkaa pitkin vetäessä, moottori saattaa sinullakin leipoa kiinni noin lyhyellä sisäänajolla. VAIHDA SUUREMMAT SUUTTIMET TALVEKSI!!!!

        Kytkinkruunuun kuluttaa kolot kytkinlevyt, ei välilevyt!


      • Maalaisjuntti.
        Rossi-Seniili kirjoitti:

        Ei kannata ostaa, kun asia on niin, että kulunut kytkin alkaa luistamaan, eikä ryömimään.

        Tarkista:

        1. VAIJERI, säätö kahvan juuressa pitää olla niin piukalla, että kytkin ei ryömi. Kylmänä ryömiminen on monessa pyörässä OK.

        2. Mitä öljyä käytät vaihdelaatikossa? Vaihda valmistajan suosittelemiin. Ei kai öljyinä ole auton peräöljyt?

        3. KYTKINKRUUNU? Mikäli kytkinkruunun käpäliin on kuluneet välilevyistä kolot, niin kytkin toimii juuri noin. Kruunu on valitettavan kallis.


        Käytä Kawasakin alkuperäismäntiä, maksaa hiukan enemmän, mutta toimii (seuraavaksi joku suositta Vicekoa, unohda ne). Vaihda 20h välein!

        Sisäänajoksi sulle riittää tankilllinen, kun et taida olla ihan PRO. Tosin pellonsarkaa pitkin vetäessä, moottori saattaa sinullakin leipoa kiinni noin lyhyellä sisäänajolla. VAIHDA SUUREMMAT SUUTTIMET TALVEKSI!!!!

        no vaijerit olen käyny läpi aina joka kerta kun ajamaan olen lähteny ja säätäny ja vaijeri on lähes uusi.
        Öljynä käytän iha kuvan moottoripyöräpalvelussa suoteltua öljyä koneessa. ( Öljyn merkkiä en muista ) Mutta ei ole käytössä auton peräöljy!
        Kytkimeen öö siis onko nytten menny siis se kytkinkruunu vai kytkin levyt / välilevyt ?
        Sitä en ymmärtänyt ihan täysin.
        Oke. Itsellä edellisessä krossissa oli vicekon mäntä ja aika nopeasti tehot hukku :S


      • Rossi-Seniili
        Maalaisjuntti. kirjoitti:

        no vaijerit olen käyny läpi aina joka kerta kun ajamaan olen lähteny ja säätäny ja vaijeri on lähes uusi.
        Öljynä käytän iha kuvan moottoripyöräpalvelussa suoteltua öljyä koneessa. ( Öljyn merkkiä en muista ) Mutta ei ole käytössä auton peräöljy!
        Kytkimeen öö siis onko nytten menny siis se kytkinkruunu vai kytkin levyt / välilevyt ?
        Sitä en ymmärtänyt ihan täysin.
        Oke. Itsellä edellisessä krossissa oli vicekon mäntä ja aika nopeasti tehot hukku :S

        Kuluneet välilevyt/kytkinlevyt luistavat, eli niinhän tässä tapauksessa ei käy, vai käykö?

        Ymmärsin, että kytkin ei irroita kunnolla, niin syy voisi olla kytkinkruunussa. Eli kun otat kytkimen puoleisen posken pois, niin tarkista, että sinun kruunussasi ei ole tälläisiä pykäliä:
        http://www.rekluse.com/images/notched_basket.jpg

        Tarkoitan siis näitä pintoja:
        http://www.dansmc.com/groovewear.jpg


        Silloin siis menee kytkinkruunu vaihtoon, ei välilevyt tai kytkinlevyt. Perusteellinen kaveri vaihtaa tietysti ne kaikki kerralla.


      • kytkytin
        Rossi-Seniili kirjoitti:

        Kuluneet välilevyt/kytkinlevyt luistavat, eli niinhän tässä tapauksessa ei käy, vai käykö?

        Ymmärsin, että kytkin ei irroita kunnolla, niin syy voisi olla kytkinkruunussa. Eli kun otat kytkimen puoleisen posken pois, niin tarkista, että sinun kruunussasi ei ole tälläisiä pykäliä:
        http://www.rekluse.com/images/notched_basket.jpg

        Tarkoitan siis näitä pintoja:
        http://www.dansmc.com/groovewear.jpg


        Silloin siis menee kytkinkruunu vaihtoon, ei välilevyt tai kytkinlevyt. Perusteellinen kaveri vaihtaa tietysti ne kaikki kerralla.

        nii mulla on tommonen 250 suzuki ja siinä kytkin tekee semmosta että irrottaa kyllä mutta kun yrittää luistattaa nii menee sillain nypyttämällä,kuumana ei ihan niin paha ja öljy on hondan vaihteistoöljyä eli pitäs olla hyvää.
        Eli osaako joku sanoa että olisko toi kruunun kuluminen syynä tähän vaivaan?

        sori ettei liity alkuperäiseen viestiin mitenkään


      • Maalaisjuntti.
        Rossi-Seniili kirjoitti:

        Kuluneet välilevyt/kytkinlevyt luistavat, eli niinhän tässä tapauksessa ei käy, vai käykö?

        Ymmärsin, että kytkin ei irroita kunnolla, niin syy voisi olla kytkinkruunussa. Eli kun otat kytkimen puoleisen posken pois, niin tarkista, että sinun kruunussasi ei ole tälläisiä pykäliä:
        http://www.rekluse.com/images/notched_basket.jpg

        Tarkoitan siis näitä pintoja:
        http://www.dansmc.com/groovewear.jpg


        Silloin siis menee kytkinkruunu vaihtoon, ei välilevyt tai kytkinlevyt. Perusteellinen kaveri vaihtaa tietysti ne kaikki kerralla.

        Tarkalleen muistellen niin kun käynnistää pyörän se nykii eteempäin aina ku painaa kaasua jos on vaihepäällä mutta lämpösenä se ei nyvi niin paljoa kuin kylmänä.
        Mutta täytyy tarkistaa keväällä kun remonittia alottaa toi kytkinkruunu, että onko tehny tommosta jälkee sinne sitten.


      • Rossi-Seniili
        kytkytin kirjoitti:

        nii mulla on tommonen 250 suzuki ja siinä kytkin tekee semmosta että irrottaa kyllä mutta kun yrittää luistattaa nii menee sillain nypyttämällä,kuumana ei ihan niin paha ja öljy on hondan vaihteistoöljyä eli pitäs olla hyvää.
        Eli osaako joku sanoa että olisko toi kruunun kuluminen syynä tähän vaivaan?

        sori ettei liity alkuperäiseen viestiin mitenkään

        Oireet ovat sullakin valitettavan kalliit, kruunu vaihtoon.


    • Mosanmasa

      Hmmmmm.......Sinun voisi kannattaa kysyä apuja noiden Kawaskimiesten sivuilla jotka ovat ckcf.net.sieltä voi saada jopa apuakin ongelmaasi.etupäässä tuntuu olevan kylläkin täyttä päläpäläpäläpäläpälä juttuja,mutta jos vaikka siellä silti joku voisi tietääkin ( vahingossa ) jotain noista Kawasakeistakin.Vinkkinä vaan,sen koojiin jutut ja neuvot voi unohtaa samantien jos hän jotain neuvoo tai opastaa ha,ha,ha

    • kawsaki kx85 vm 2010

      Eli miten on jos vaihtaa männän kawsaki kx 85 vm2010 pyörään niin miten sen männänvaihdon jälkeen pitäis ajaa aluks hiljaa ja kuinka kauan vai saako pistää menemään vähän kovemmin ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      282
      4751
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3056
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

      Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      50
      2959
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1541
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1242
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1189
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

      Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      7
      986
    8. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    9. Paskalaista valokuitulakiin

      Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      969
    10. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

      Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      961
    Aihe