Mika Kallion tallipaikka vaarassa

loppuuko ura?

Myös Mikan tallipaikka on vaarassa. Ducatin sateliitti talli joutunee jäämään ensikauden moto-gp sarjasta pois ja samalla Kallio jää tyhjän päälle. Myös kawasaki lopetti joten hyvistä kuljettajista on ylitarjontaa. Mika ja Vesa voivat hyvinkin ajaa samaa sarjaa ensikaudella.

14

1227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopu ura

      Nämä taas on niitä hevosmiesten uutistoimiston juttuja! Ja vaikka paikka jostainsyystä moto-gp luokasta toistaiseksi menis, niin kyllä hyvällä kuljettajalla (mitä Mikakin on) on ottajia muihin luokkiin ihan riittävästi!!!!

    • Reiman

      Satelliitti-Ducati menetti pääsponsorinsa telejätti Alicen.

      Kustannuksia aiotaan leikata ajattamalla vain yhtä pyörää. Ja se on pyörä on Mikan. Canepa joutunee muihin hommiin.
      Vaika eihän näistä varmudella tiedä. Voi olla että Mika ja Canepa ajavat molemmat, mutta eri sponsorien pyörillä samassa tallissa.

      Kawasaki vetäytyy tehdastallina melko varmasti MotoGP:stä. Ottajaksi on kuitenkin tulossa Aspar-team!
      Tämä mestaruustalli saattaa hyvinkin siivittää Kawasakin sellaiseen menestykseen, josta Bartholomyn johdossa saatettiin vain haaveilla. Sen verran rautainen kokemus Aspar Teamilla kyllä on pienemmistä luokista.

      Kaiken kaikkiaan MotoGP:ssä on valitettavasti tulossa varsin vaisu tynkävuosi.

      • peteäx

        Niin, kyllähän tallilla olis tuossa tilanteessa velvollisuus taata kalliolle ajopaikka, kun sillä on se maksettu paikka. Jos kysymyksessä olisi taidolla hankittu ajopaikka ni sitten olisi epävarmempaa. Eipä ole reilua sekään peli.


      • kiinnostais tietää
        peteäx kirjoitti:

        Niin, kyllähän tallilla olis tuossa tilanteessa velvollisuus taata kalliolle ajopaikka, kun sillä on se maksettu paikka. Jos kysymyksessä olisi taidolla hankittu ajopaikka ni sitten olisi epävarmempaa. Eipä ole reilua sekään peli.

        Että kukahan se sen Mikan tallipaikan maksaa? Ostopaikka noinkin tasokkaaseen talliin maksaa "maltaita" eikä niitä kyllä Suomen sponsoreilta löydy! Vaikka katsois minkäväristen lasien takaa Mikaa, niin ammattitaidollaan hän sen paikkansa on ansainnut, eikä euronipulla!


      • Turo--Inkeri
        kiinnostais tietää kirjoitti:

        Että kukahan se sen Mikan tallipaikan maksaa? Ostopaikka noinkin tasokkaaseen talliin maksaa "maltaita" eikä niitä kyllä Suomen sponsoreilta löydy! Vaikka katsois minkäväristen lasien takaa Mikaa, niin ammattitaidollaan hän sen paikkansa on ansainnut, eikä euronipulla!

        kysytty ennenkin, eikä se ole pystynyt kertomaan, kuka sen Kallion tallipaikan on maksanut. Ei taida pystyä nytkään.


      • Reiman
        kiinnostais tietää kirjoitti:

        Että kukahan se sen Mikan tallipaikan maksaa? Ostopaikka noinkin tasokkaaseen talliin maksaa "maltaita" eikä niitä kyllä Suomen sponsoreilta löydy! Vaikka katsois minkäväristen lasien takaa Mikaa, niin ammattitaidollaan hän sen paikkansa on ansainnut, eikä euronipulla!

        Jos Mikan tallipaikka olisi suomalaisella rahalla ostettu, niin kyllä silloin pyörän katteissakin pitäisi ISOLLA lukea tuon maksajan nimi. Katsotaan kun pyörä ilmaantuu maalattuna lähtöruutuun, mitä nimiä pyörästä löytyy. Sittenpähän tämä kinastelu ostopaikasta voidaan lopettaa.

        Canepa kyllä saattaa joutua tekemään tilaa jollekin, joka tuo kunnon rahanipun tullessaan.


      • mototietäjä
        Reiman kirjoitti:

        Jos Mikan tallipaikka olisi suomalaisella rahalla ostettu, niin kyllä silloin pyörän katteissakin pitäisi ISOLLA lukea tuon maksajan nimi. Katsotaan kun pyörä ilmaantuu maalattuna lähtöruutuun, mitä nimiä pyörästä löytyy. Sittenpähän tämä kinastelu ostopaikasta voidaan lopettaa.

        Canepa kyllä saattaa joutua tekemään tilaa jollekin, joka tuo kunnon rahanipun tullessaan.

        Minäpä valaisen näitä moottoriurheilun markkinointikuvioita vähän.
        Siis kuka on väittänyt, että siellä olisi jotain "suomalaista rahaa" välttämättä isommin mukana?
        Nythän on niin, että tuollaisen keskikastin tallin on vaikea saada näkyvyyttä motossa ja sitä myöten sponsseja, kun ajetaan "tylsiä" sijoituksia jossain 10-15 paikkeilla. Nyt kuitenkin jotkut yhteistyökumppanit, kuten ilmeisesti tässä kallio-ducati tapauksessakin, ostavat talliin ajopaikan kuskille, joka pystyy kohtuullisiin aika-ajo suorituksiin, mutta kisoissa on epävarma.
        Tässä tapauksessa on kallio hyvä valinta, vaikka nopeampia kisakuskeja olisi ollut tarjolla, koska kallio kaatuilee ja tulee ohitetuksi usein, jolloin sitä kautta saadaan enemmän tv näkyvyyttä.
        Kukaan ei muista sitä, joka taisteli ruudusta 15 sijalle 11, vain nimi vilahtaa tullosluettelossa.
        Se, joka lähti ruudusta 11 ja ohitetaan vaikka 4 kertaa ja sitten kaatuu, on saanut useita minuutteja tv näkyvyyttä suorassa lähetyksessä ja ehkä muutaman hidastuksen- ja sponssit tykkää.


      • täytyy ollakkin
        mototietäjä kirjoitti:

        Minäpä valaisen näitä moottoriurheilun markkinointikuvioita vähän.
        Siis kuka on väittänyt, että siellä olisi jotain "suomalaista rahaa" välttämättä isommin mukana?
        Nythän on niin, että tuollaisen keskikastin tallin on vaikea saada näkyvyyttä motossa ja sitä myöten sponsseja, kun ajetaan "tylsiä" sijoituksia jossain 10-15 paikkeilla. Nyt kuitenkin jotkut yhteistyökumppanit, kuten ilmeisesti tässä kallio-ducati tapauksessakin, ostavat talliin ajopaikan kuskille, joka pystyy kohtuullisiin aika-ajo suorituksiin, mutta kisoissa on epävarma.
        Tässä tapauksessa on kallio hyvä valinta, vaikka nopeampia kisakuskeja olisi ollut tarjolla, koska kallio kaatuilee ja tulee ohitetuksi usein, jolloin sitä kautta saadaan enemmän tv näkyvyyttä.
        Kukaan ei muista sitä, joka taisteli ruudusta 15 sijalle 11, vain nimi vilahtaa tullosluettelossa.
        Se, joka lähti ruudusta 11 ja ohitetaan vaikka 4 kertaa ja sitten kaatuu, on saanut useita minuutteja tv näkyvyyttä suorassa lähetyksessä ja ehkä muutaman hidastuksen- ja sponssit tykkää.

        Että talli palkkaa mahdollisimman huonon kuskin kalliiseen organisaatioonsa, että sponssit saavat tämän kautta näkyvyyttä, että menestyksellä ei väliä kunhan vaan näkyy... niinpä niin!! Ollaanpa me hyväuskoiset oltu tosiaan tyhmiä... Kiitoksia vaan, että on tällaisia mototietäjiä meille "amatööreille" selventämässä asioita.


      • Turo--Inkeri
        mototietäjä kirjoitti:

        Minäpä valaisen näitä moottoriurheilun markkinointikuvioita vähän.
        Siis kuka on väittänyt, että siellä olisi jotain "suomalaista rahaa" välttämättä isommin mukana?
        Nythän on niin, että tuollaisen keskikastin tallin on vaikea saada näkyvyyttä motossa ja sitä myöten sponsseja, kun ajetaan "tylsiä" sijoituksia jossain 10-15 paikkeilla. Nyt kuitenkin jotkut yhteistyökumppanit, kuten ilmeisesti tässä kallio-ducati tapauksessakin, ostavat talliin ajopaikan kuskille, joka pystyy kohtuullisiin aika-ajo suorituksiin, mutta kisoissa on epävarma.
        Tässä tapauksessa on kallio hyvä valinta, vaikka nopeampia kisakuskeja olisi ollut tarjolla, koska kallio kaatuilee ja tulee ohitetuksi usein, jolloin sitä kautta saadaan enemmän tv näkyvyyttä.
        Kukaan ei muista sitä, joka taisteli ruudusta 15 sijalle 11, vain nimi vilahtaa tullosluettelossa.
        Se, joka lähti ruudusta 11 ja ohitetaan vaikka 4 kertaa ja sitten kaatuu, on saanut useita minuutteja tv näkyvyyttä suorassa lähetyksessä ja ehkä muutaman hidastuksen- ja sponssit tykkää.

        Tosin perustelusi on hiukan pielessä. Nythän on niin, että tallit palkkaavat ajajikseen mieluiten juuri näitä himokaatuilijoita siksi, jotta kalliita hiilikuituosia valmistavat firmat eivät menisi konkkaan.

        Esimerkiksi Sete Gibernau ja Carlos Checa ovat hyviä esimerkkejä kuljettajista, joiden ainoa merkittävä saavutus on tallien varaosatoimittajien pitäminen hengissä. Nythän tosin joutuivat antamaan sille Canepalle monoa, koska Ducatin katevalmistajan kapasiteetti riittää juuri ja juuri tekemään Gibernaun pyörään uusia osia.


      • herra tietäjä
        mototietäjä kirjoitti:

        Minäpä valaisen näitä moottoriurheilun markkinointikuvioita vähän.
        Siis kuka on väittänyt, että siellä olisi jotain "suomalaista rahaa" välttämättä isommin mukana?
        Nythän on niin, että tuollaisen keskikastin tallin on vaikea saada näkyvyyttä motossa ja sitä myöten sponsseja, kun ajetaan "tylsiä" sijoituksia jossain 10-15 paikkeilla. Nyt kuitenkin jotkut yhteistyökumppanit, kuten ilmeisesti tässä kallio-ducati tapauksessakin, ostavat talliin ajopaikan kuskille, joka pystyy kohtuullisiin aika-ajo suorituksiin, mutta kisoissa on epävarma.
        Tässä tapauksessa on kallio hyvä valinta, vaikka nopeampia kisakuskeja olisi ollut tarjolla, koska kallio kaatuilee ja tulee ohitetuksi usein, jolloin sitä kautta saadaan enemmän tv näkyvyyttä.
        Kukaan ei muista sitä, joka taisteli ruudusta 15 sijalle 11, vain nimi vilahtaa tullosluettelossa.
        Se, joka lähti ruudusta 11 ja ohitetaan vaikka 4 kertaa ja sitten kaatuu, on saanut useita minuutteja tv näkyvyyttä suorassa lähetyksessä ja ehkä muutaman hidastuksen- ja sponssit tykkää.

        Kertoa, että sattuiko Ajo motorsportille työtapaturma, kun palkkasi/myi tallipaikan viimekaudella myös voittajalle, eikä varvattavalle kaatujalle??


      • "herra tietäjä"
        herra tietäjä kirjoitti:

        Kertoa, että sattuiko Ajo motorsportille työtapaturma, kun palkkasi/myi tallipaikan viimekaudella myös voittajalle, eikä varvattavalle kaatujalle??

        Joo, mitäs Ajon talli tähän nyt kuuluu? Sehän on hyvin menestyvä porukka joka saa kyllä tv näkyvyyttä ja sitä kautta sponsoreita ihan "rehellisesti" menestyksellä.
        Mutta alkuperäiseen aiheeseen vielä: Ei tallin budjetti todellakaan kaadu siihen, että pyörä joskus kaatuu. Tuommosen kisäpyörän vahingot on loppujenlopuksi aika pienet siistin lipan jälkeen ja joka tallissa on etukäteenkin varauduttu useisiin kateremppoihin kauden aikana.
        Ei muuta kuin kauden avausta odotellessa...!


      • Turo--Inkeri
        "herra tietäjä" kirjoitti:

        Joo, mitäs Ajon talli tähän nyt kuuluu? Sehän on hyvin menestyvä porukka joka saa kyllä tv näkyvyyttä ja sitä kautta sponsoreita ihan "rehellisesti" menestyksellä.
        Mutta alkuperäiseen aiheeseen vielä: Ei tallin budjetti todellakaan kaadu siihen, että pyörä joskus kaatuu. Tuommosen kisäpyörän vahingot on loppujenlopuksi aika pienet siistin lipan jälkeen ja joka tallissa on etukäteenkin varauduttu useisiin kateremppoihin kauden aikana.
        Ei muuta kuin kauden avausta odotellessa...!

        nuo tallit on TV-näkyvyyttä tavoitellessaan asentaneet pyöriinsä semmoiset pienet suuttimet, mistä voidaan varikolta käsin suihkaista sopivalla hetkellä pikkuisen tuulilasinpesunestettä eturenkaaseen, ja näin saadaan tallin kuski menemään turvalleen halutussa kohti, ja esittelemään tallin sponsoreita näkyvästi tv-kameroiden edessä, kun pyörä pyörii väkkäränä kissanhiekalla ja katteet lentelee joka suuntaan.


      • Turo--Inkeri
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        nuo tallit on TV-näkyvyyttä tavoitellessaan asentaneet pyöriinsä semmoiset pienet suuttimet, mistä voidaan varikolta käsin suihkaista sopivalla hetkellä pikkuisen tuulilasinpesunestettä eturenkaaseen, ja näin saadaan tallin kuski menemään turvalleen halutussa kohti, ja esittelemään tallin sponsoreita näkyvästi tv-kameroiden edessä, kun pyörä pyörii väkkäränä kissanhiekalla ja katteet lentelee joka suuntaan.

        kanssa ei voida käyttää tätä lasinpesunestekikkaa, koska se voisi sotkea Seten kultakutrit.

        Niinpä tämän epsanjanpojan karkoittaminen halutulla hetkellä ulos radalta hoidetaan heijastamalla hänen visiirinsä sisäpinnalle kuva Rossin Yamahasta tunkemassa sisäkurvin puolelta ohi. Silloin lähtee Sete kuin leppäkeihäs, ja yleensä menee myös katesatsi vaihtoon.

        Ducati testasi ko. järjestelmää jo viime kaudella Stonerin pyörässä, ja se havaittiin hyvin toimivaksi.


    • xjr 1.3

      ajaa dugatilla 2009 ja sillä sipuli,toivoin kyllä että olis päässyt YAMAHAN puikkoihin muutta hyvä näinkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

      Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

      Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

      Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

      Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

      Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22
      512
    Aihe