Mika Kallion tallipaikka vaarassa

loppuuko ura?

Myös Mikan tallipaikka on vaarassa. Ducatin sateliitti talli joutunee jäämään ensikauden moto-gp sarjasta pois ja samalla Kallio jää tyhjän päälle. Myös kawasaki lopetti joten hyvistä kuljettajista on ylitarjontaa. Mika ja Vesa voivat hyvinkin ajaa samaa sarjaa ensikaudella.

14

1212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopu ura

      Nämä taas on niitä hevosmiesten uutistoimiston juttuja! Ja vaikka paikka jostainsyystä moto-gp luokasta toistaiseksi menis, niin kyllä hyvällä kuljettajalla (mitä Mikakin on) on ottajia muihin luokkiin ihan riittävästi!!!!

    • Reiman

      Satelliitti-Ducati menetti pääsponsorinsa telejätti Alicen.

      Kustannuksia aiotaan leikata ajattamalla vain yhtä pyörää. Ja se on pyörä on Mikan. Canepa joutunee muihin hommiin.
      Vaika eihän näistä varmudella tiedä. Voi olla että Mika ja Canepa ajavat molemmat, mutta eri sponsorien pyörillä samassa tallissa.

      Kawasaki vetäytyy tehdastallina melko varmasti MotoGP:stä. Ottajaksi on kuitenkin tulossa Aspar-team!
      Tämä mestaruustalli saattaa hyvinkin siivittää Kawasakin sellaiseen menestykseen, josta Bartholomyn johdossa saatettiin vain haaveilla. Sen verran rautainen kokemus Aspar Teamilla kyllä on pienemmistä luokista.

      Kaiken kaikkiaan MotoGP:ssä on valitettavasti tulossa varsin vaisu tynkävuosi.

      • peteäx

        Niin, kyllähän tallilla olis tuossa tilanteessa velvollisuus taata kalliolle ajopaikka, kun sillä on se maksettu paikka. Jos kysymyksessä olisi taidolla hankittu ajopaikka ni sitten olisi epävarmempaa. Eipä ole reilua sekään peli.


      • kiinnostais tietää
        peteäx kirjoitti:

        Niin, kyllähän tallilla olis tuossa tilanteessa velvollisuus taata kalliolle ajopaikka, kun sillä on se maksettu paikka. Jos kysymyksessä olisi taidolla hankittu ajopaikka ni sitten olisi epävarmempaa. Eipä ole reilua sekään peli.

        Että kukahan se sen Mikan tallipaikan maksaa? Ostopaikka noinkin tasokkaaseen talliin maksaa "maltaita" eikä niitä kyllä Suomen sponsoreilta löydy! Vaikka katsois minkäväristen lasien takaa Mikaa, niin ammattitaidollaan hän sen paikkansa on ansainnut, eikä euronipulla!


      • Turo--Inkeri
        kiinnostais tietää kirjoitti:

        Että kukahan se sen Mikan tallipaikan maksaa? Ostopaikka noinkin tasokkaaseen talliin maksaa "maltaita" eikä niitä kyllä Suomen sponsoreilta löydy! Vaikka katsois minkäväristen lasien takaa Mikaa, niin ammattitaidollaan hän sen paikkansa on ansainnut, eikä euronipulla!

        kysytty ennenkin, eikä se ole pystynyt kertomaan, kuka sen Kallion tallipaikan on maksanut. Ei taida pystyä nytkään.


      • Reiman
        kiinnostais tietää kirjoitti:

        Että kukahan se sen Mikan tallipaikan maksaa? Ostopaikka noinkin tasokkaaseen talliin maksaa "maltaita" eikä niitä kyllä Suomen sponsoreilta löydy! Vaikka katsois minkäväristen lasien takaa Mikaa, niin ammattitaidollaan hän sen paikkansa on ansainnut, eikä euronipulla!

        Jos Mikan tallipaikka olisi suomalaisella rahalla ostettu, niin kyllä silloin pyörän katteissakin pitäisi ISOLLA lukea tuon maksajan nimi. Katsotaan kun pyörä ilmaantuu maalattuna lähtöruutuun, mitä nimiä pyörästä löytyy. Sittenpähän tämä kinastelu ostopaikasta voidaan lopettaa.

        Canepa kyllä saattaa joutua tekemään tilaa jollekin, joka tuo kunnon rahanipun tullessaan.


      • mototietäjä
        Reiman kirjoitti:

        Jos Mikan tallipaikka olisi suomalaisella rahalla ostettu, niin kyllä silloin pyörän katteissakin pitäisi ISOLLA lukea tuon maksajan nimi. Katsotaan kun pyörä ilmaantuu maalattuna lähtöruutuun, mitä nimiä pyörästä löytyy. Sittenpähän tämä kinastelu ostopaikasta voidaan lopettaa.

        Canepa kyllä saattaa joutua tekemään tilaa jollekin, joka tuo kunnon rahanipun tullessaan.

        Minäpä valaisen näitä moottoriurheilun markkinointikuvioita vähän.
        Siis kuka on väittänyt, että siellä olisi jotain "suomalaista rahaa" välttämättä isommin mukana?
        Nythän on niin, että tuollaisen keskikastin tallin on vaikea saada näkyvyyttä motossa ja sitä myöten sponsseja, kun ajetaan "tylsiä" sijoituksia jossain 10-15 paikkeilla. Nyt kuitenkin jotkut yhteistyökumppanit, kuten ilmeisesti tässä kallio-ducati tapauksessakin, ostavat talliin ajopaikan kuskille, joka pystyy kohtuullisiin aika-ajo suorituksiin, mutta kisoissa on epävarma.
        Tässä tapauksessa on kallio hyvä valinta, vaikka nopeampia kisakuskeja olisi ollut tarjolla, koska kallio kaatuilee ja tulee ohitetuksi usein, jolloin sitä kautta saadaan enemmän tv näkyvyyttä.
        Kukaan ei muista sitä, joka taisteli ruudusta 15 sijalle 11, vain nimi vilahtaa tullosluettelossa.
        Se, joka lähti ruudusta 11 ja ohitetaan vaikka 4 kertaa ja sitten kaatuu, on saanut useita minuutteja tv näkyvyyttä suorassa lähetyksessä ja ehkä muutaman hidastuksen- ja sponssit tykkää.


      • täytyy ollakkin
        mototietäjä kirjoitti:

        Minäpä valaisen näitä moottoriurheilun markkinointikuvioita vähän.
        Siis kuka on väittänyt, että siellä olisi jotain "suomalaista rahaa" välttämättä isommin mukana?
        Nythän on niin, että tuollaisen keskikastin tallin on vaikea saada näkyvyyttä motossa ja sitä myöten sponsseja, kun ajetaan "tylsiä" sijoituksia jossain 10-15 paikkeilla. Nyt kuitenkin jotkut yhteistyökumppanit, kuten ilmeisesti tässä kallio-ducati tapauksessakin, ostavat talliin ajopaikan kuskille, joka pystyy kohtuullisiin aika-ajo suorituksiin, mutta kisoissa on epävarma.
        Tässä tapauksessa on kallio hyvä valinta, vaikka nopeampia kisakuskeja olisi ollut tarjolla, koska kallio kaatuilee ja tulee ohitetuksi usein, jolloin sitä kautta saadaan enemmän tv näkyvyyttä.
        Kukaan ei muista sitä, joka taisteli ruudusta 15 sijalle 11, vain nimi vilahtaa tullosluettelossa.
        Se, joka lähti ruudusta 11 ja ohitetaan vaikka 4 kertaa ja sitten kaatuu, on saanut useita minuutteja tv näkyvyyttä suorassa lähetyksessä ja ehkä muutaman hidastuksen- ja sponssit tykkää.

        Että talli palkkaa mahdollisimman huonon kuskin kalliiseen organisaatioonsa, että sponssit saavat tämän kautta näkyvyyttä, että menestyksellä ei väliä kunhan vaan näkyy... niinpä niin!! Ollaanpa me hyväuskoiset oltu tosiaan tyhmiä... Kiitoksia vaan, että on tällaisia mototietäjiä meille "amatööreille" selventämässä asioita.


      • Turo--Inkeri
        mototietäjä kirjoitti:

        Minäpä valaisen näitä moottoriurheilun markkinointikuvioita vähän.
        Siis kuka on väittänyt, että siellä olisi jotain "suomalaista rahaa" välttämättä isommin mukana?
        Nythän on niin, että tuollaisen keskikastin tallin on vaikea saada näkyvyyttä motossa ja sitä myöten sponsseja, kun ajetaan "tylsiä" sijoituksia jossain 10-15 paikkeilla. Nyt kuitenkin jotkut yhteistyökumppanit, kuten ilmeisesti tässä kallio-ducati tapauksessakin, ostavat talliin ajopaikan kuskille, joka pystyy kohtuullisiin aika-ajo suorituksiin, mutta kisoissa on epävarma.
        Tässä tapauksessa on kallio hyvä valinta, vaikka nopeampia kisakuskeja olisi ollut tarjolla, koska kallio kaatuilee ja tulee ohitetuksi usein, jolloin sitä kautta saadaan enemmän tv näkyvyyttä.
        Kukaan ei muista sitä, joka taisteli ruudusta 15 sijalle 11, vain nimi vilahtaa tullosluettelossa.
        Se, joka lähti ruudusta 11 ja ohitetaan vaikka 4 kertaa ja sitten kaatuu, on saanut useita minuutteja tv näkyvyyttä suorassa lähetyksessä ja ehkä muutaman hidastuksen- ja sponssit tykkää.

        Tosin perustelusi on hiukan pielessä. Nythän on niin, että tallit palkkaavat ajajikseen mieluiten juuri näitä himokaatuilijoita siksi, jotta kalliita hiilikuituosia valmistavat firmat eivät menisi konkkaan.

        Esimerkiksi Sete Gibernau ja Carlos Checa ovat hyviä esimerkkejä kuljettajista, joiden ainoa merkittävä saavutus on tallien varaosatoimittajien pitäminen hengissä. Nythän tosin joutuivat antamaan sille Canepalle monoa, koska Ducatin katevalmistajan kapasiteetti riittää juuri ja juuri tekemään Gibernaun pyörään uusia osia.


      • herra tietäjä
        mototietäjä kirjoitti:

        Minäpä valaisen näitä moottoriurheilun markkinointikuvioita vähän.
        Siis kuka on väittänyt, että siellä olisi jotain "suomalaista rahaa" välttämättä isommin mukana?
        Nythän on niin, että tuollaisen keskikastin tallin on vaikea saada näkyvyyttä motossa ja sitä myöten sponsseja, kun ajetaan "tylsiä" sijoituksia jossain 10-15 paikkeilla. Nyt kuitenkin jotkut yhteistyökumppanit, kuten ilmeisesti tässä kallio-ducati tapauksessakin, ostavat talliin ajopaikan kuskille, joka pystyy kohtuullisiin aika-ajo suorituksiin, mutta kisoissa on epävarma.
        Tässä tapauksessa on kallio hyvä valinta, vaikka nopeampia kisakuskeja olisi ollut tarjolla, koska kallio kaatuilee ja tulee ohitetuksi usein, jolloin sitä kautta saadaan enemmän tv näkyvyyttä.
        Kukaan ei muista sitä, joka taisteli ruudusta 15 sijalle 11, vain nimi vilahtaa tullosluettelossa.
        Se, joka lähti ruudusta 11 ja ohitetaan vaikka 4 kertaa ja sitten kaatuu, on saanut useita minuutteja tv näkyvyyttä suorassa lähetyksessä ja ehkä muutaman hidastuksen- ja sponssit tykkää.

        Kertoa, että sattuiko Ajo motorsportille työtapaturma, kun palkkasi/myi tallipaikan viimekaudella myös voittajalle, eikä varvattavalle kaatujalle??


      • "herra tietäjä"
        herra tietäjä kirjoitti:

        Kertoa, että sattuiko Ajo motorsportille työtapaturma, kun palkkasi/myi tallipaikan viimekaudella myös voittajalle, eikä varvattavalle kaatujalle??

        Joo, mitäs Ajon talli tähän nyt kuuluu? Sehän on hyvin menestyvä porukka joka saa kyllä tv näkyvyyttä ja sitä kautta sponsoreita ihan "rehellisesti" menestyksellä.
        Mutta alkuperäiseen aiheeseen vielä: Ei tallin budjetti todellakaan kaadu siihen, että pyörä joskus kaatuu. Tuommosen kisäpyörän vahingot on loppujenlopuksi aika pienet siistin lipan jälkeen ja joka tallissa on etukäteenkin varauduttu useisiin kateremppoihin kauden aikana.
        Ei muuta kuin kauden avausta odotellessa...!


      • Turo--Inkeri
        "herra tietäjä" kirjoitti:

        Joo, mitäs Ajon talli tähän nyt kuuluu? Sehän on hyvin menestyvä porukka joka saa kyllä tv näkyvyyttä ja sitä kautta sponsoreita ihan "rehellisesti" menestyksellä.
        Mutta alkuperäiseen aiheeseen vielä: Ei tallin budjetti todellakaan kaadu siihen, että pyörä joskus kaatuu. Tuommosen kisäpyörän vahingot on loppujenlopuksi aika pienet siistin lipan jälkeen ja joka tallissa on etukäteenkin varauduttu useisiin kateremppoihin kauden aikana.
        Ei muuta kuin kauden avausta odotellessa...!

        nuo tallit on TV-näkyvyyttä tavoitellessaan asentaneet pyöriinsä semmoiset pienet suuttimet, mistä voidaan varikolta käsin suihkaista sopivalla hetkellä pikkuisen tuulilasinpesunestettä eturenkaaseen, ja näin saadaan tallin kuski menemään turvalleen halutussa kohti, ja esittelemään tallin sponsoreita näkyvästi tv-kameroiden edessä, kun pyörä pyörii väkkäränä kissanhiekalla ja katteet lentelee joka suuntaan.


      • Turo--Inkeri
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        nuo tallit on TV-näkyvyyttä tavoitellessaan asentaneet pyöriinsä semmoiset pienet suuttimet, mistä voidaan varikolta käsin suihkaista sopivalla hetkellä pikkuisen tuulilasinpesunestettä eturenkaaseen, ja näin saadaan tallin kuski menemään turvalleen halutussa kohti, ja esittelemään tallin sponsoreita näkyvästi tv-kameroiden edessä, kun pyörä pyörii väkkäränä kissanhiekalla ja katteet lentelee joka suuntaan.

        kanssa ei voida käyttää tätä lasinpesunestekikkaa, koska se voisi sotkea Seten kultakutrit.

        Niinpä tämän epsanjanpojan karkoittaminen halutulla hetkellä ulos radalta hoidetaan heijastamalla hänen visiirinsä sisäpinnalle kuva Rossin Yamahasta tunkemassa sisäkurvin puolelta ohi. Silloin lähtee Sete kuin leppäkeihäs, ja yleensä menee myös katesatsi vaihtoon.

        Ducati testasi ko. järjestelmää jo viime kaudella Stonerin pyörässä, ja se havaittiin hyvin toimivaksi.


    • xjr 1.3

      ajaa dugatilla 2009 ja sillä sipuli,toivoin kyllä että olis päässyt YAMAHAN puikkoihin muutta hyvä näinkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3384
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1901
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1279
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      131
      1098
    5. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1023
    6. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      60
      964
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      956
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      915
    9. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      889
    10. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      34
      830
    Aihe