Huomioidaanko puolison henk.kohtaiset velat osituksessa yhteiseksi velaksi vaikka toisella ei ole osaa eikä arpaa toisen velkoihin, ei siis nimiä papereissa, ainoastaan asuntolainassa?
Esim. vippi sukulaiselta (ns. virallinen paperi), taikka yksin tehty joustoluotto- auto- tai muu pikkulaina? Jos paperissa on vain toisen nimi. Onko se yhteistä velkaa?
Jako kahteen
6
1149
Vastaukset
- putte
>>Huomioidaanko puolison henk.kohtaiset velat osituksessa yhteiseksi velaksi...>Jos paperissa on vain toisen nimi. Onko se yhteistä velkaa?
- tarkkuutta
Entä jos auto on perheen yhteisessä käytössä tai vaikkapa miehen työkäytössä?
- putte
tarkkuutta kirjoitti:
Entä jos auto on perheen yhteisessä käytössä tai vaikkapa miehen työkäytössä?
Auto on yleensä hankittu toisen tai molempien nimiin. Käyttäjähän voi olla vaikka perheen lapsi.
- ap.
eli jos on vain asuntolaina se huomioidaan ja siitä lähdetään jakamaan..asunnon arvo miinus velka ja loppu puoliksi?
ja tähän ei sitten lisätä/lasketa kummankaan omia velkoja?
miten senkin todistaa jos on otettu velkaa perheen elatusta varten? - molempien
ap. kirjoitti:
eli jos on vain asuntolaina se huomioidaan ja siitä lähdetään jakamaan..asunnon arvo miinus velka ja loppu puoliksi?
ja tähän ei sitten lisätä/lasketa kummankaan omia velkoja?
miten senkin todistaa jos on otettu velkaa perheen elatusta varten?varallisuus, eli omaisuus miinus velat, sen jälkeen se jolla on enemmän omaisuutta maksaa tasinkoa niin, että molempien omaisuus on yhtä suuri
- Avioehtopalsta!
molempien kirjoitti:
varallisuus, eli omaisuus miinus velat, sen jälkeen se jolla on enemmän omaisuutta maksaa tasinkoa niin, että molempien omaisuus on yhtä suuri
Ja avioehdossa ei todellakaan sovelleta tota kaavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1741192
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?46631Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä304558Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t228543- 51529
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45502