IE:n suosio alle 68%

exergy

9

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oobetimer

      Uhkarohkea käyttää IE:tä.........=}

    • windowssille...

      windowssiin pakkopultattu selain aiheuttaa pakokauhua käyttäjissä, huh huh pitäisi jo soida kilikellot mikrosoftilla ja tehdä jotain tai alamäki jyrkkenee entisestään.

    • --->

      Tuntuu noiden muiden selainten prosentit kovin pieniltä. Firefoxin 21% tuntuu käsittämättömän pieneltä, kun ajattelee, että se on oikeastaan jokaisen linuxjakelun oletusselain ja suuresti suosittu Windowsissakin. Uutisointi ja rummutus suurta ja kaikki melkeinpä vain myönteistä sellaista.

      Millä tavalla nuo prosentit saadaan?

      Kun ajatelee miten paljon IE:n tietoturvariskistä puhutaan ja miten negatiivista siitä uutisointi on vaikuttaa tuo 68% todella suurelta. Käsittämättömän suosittu vieläkin. Oikeasti, miksi? Käytettävyyskään ei ole ollut enää vuosiin muiden selainten tasolla, varsinkin jos vertaa Firefoxiin ja Operaan.

      Operan prosentit tuntuvat liian alhaisilta, ajattelisi sen olevan Safarin kanssa tasoissa ellei suositumpi, linuxpuolellakin moni käyttää juuri Operaa jos Foxi ei miellytä. Toisaalta siitä uutisoidaan vähemmän eikä yhtiö kovin näyttävästi mainosta itseään kuin mobiilituotteissa. Opera on aina ollut hyvin innovatiivinen kehityksessä ja monet Operan ideat ovat siirtyneet muihin selaimiin "vakiokamaksi".

      En olisi ollut lainkaan yllättynyt jos IE:n suosi olisi ollut jotain 35% luokkaa, mutta tuo 68% on kyllä uskomattoman iso lukema.

      Jokin noissa prosenteissa mättää ja paljon!

      Mutta toisaalta kun itse on jo vuosia käyttänyt vain linuxia ja harvoin joutunut enää IE:n kanssa tekemisiin niin itsestä tuntuu, ettei koko selainta ole enää olemassakaan ja maailmassa on vain Firefox ja Opera :)

      • oletus kaikissa

        eipä vaan olekaan oletusselain kaikissa linuxjakeluissa. esim. kdetä oletuskäyttöliittymänä käyttävissä on oletusselaimena Konquerer. On myös jakeluita joissa on Seamonkey Firefoxin sijaan.


      • oletus kaikissa kirjoitti:

        eipä vaan olekaan oletusselain kaikissa linuxjakeluissa. esim. kdetä oletuskäyttöliittymänä käyttävissä on oletusselaimena Konquerer. On myös jakeluita joissa on Seamonkey Firefoxin sijaan.

        niin ainakin tässä Ubuntussa FF kaatuilee päivittäin. Vistassa IE ei ikinä.


      • ThreeMice kirjoitti:

        niin ainakin tässä Ubuntussa FF kaatuilee päivittäin. Vistassa IE ei ikinä.

        No mulla taas on ennemmin ollut toisinpäin, XP:ssä ja mainittakoon että vieläpä työpaikkani XP:ssä ja useammassakin niistä IE7 on se joka kaatuilee kuten varmaan muistatte kun olen pari kertaa kertonutkin. Ubuntussa mulla ei ole FF kaatuillut aikoin. Hmm.. ainiin nykyään kyllä käytän enemmän Epiphanya.. heh.. noh, kuiteski ei ole kaatunut kai kumpikaan aikoihin tai en ainakkan nyt muista. Joskus minullakin oli tuota FF:n kaatumatautia mutta nyt ei ole tainnut aikaan olla, kyllä mä välillä käynnistän senkin erikseen etenkin jos sivu näyttää Epiphanyssa oudolta niin tsekkaan miltä se näyttää FF:ssä.


      • exergy kirjoitti:

        No mulla taas on ennemmin ollut toisinpäin, XP:ssä ja mainittakoon että vieläpä työpaikkani XP:ssä ja useammassakin niistä IE7 on se joka kaatuilee kuten varmaan muistatte kun olen pari kertaa kertonutkin. Ubuntussa mulla ei ole FF kaatuillut aikoin. Hmm.. ainiin nykyään kyllä käytän enemmän Epiphanya.. heh.. noh, kuiteski ei ole kaatunut kai kumpikaan aikoihin tai en ainakkan nyt muista. Joskus minullakin oli tuota FF:n kaatumatautia mutta nyt ei ole tainnut aikaan olla, kyllä mä välillä käynnistän senkin erikseen etenkin jos sivu näyttää Epiphanyssa oudolta niin tsekkaan miltä se näyttää FF:ssä.

        3.0.5-versio, pitäisi varmaan kokeilla jotain muuta.


    • Höpö.

      http://plaza.fi/muropaketti/firefoxin-osuus-euroopassa-288-

      Ja lisäksi »Käyttöasteita tutkiessa on mielenkiintoista havaita Firefoxin osuuden kasvavan viikonloppuisin. Arkipäivinä selaimen osuus on 28,3 prosenttia, mutta nousee viikonlopulla 30,1 prosenttiin. Tämän selittänee se seikka, että ihmiset käyttävät kotonaan Firefoxia, mutta yritysmaailmassa vaihtoehtoselaimen yleistymistä hidastaa yritysten turvautuminen Internet Exploreriin.»

      Ihmiset siis käyttävät IE:tä pakon edessä. Yleensä ihmiset haluavat käyttää tuttuja tuotteita, joten jos kotona on sama kuin töissä, niin käytetään sitä samaa. Tässä tapauksessa laatuero on kuitenkin NIIN iso, että kun saa valita, niin käytetään parempaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe