Betoni...

...pinnoitus

Jonkin verran saa lukea vanhojen puuveneiden pinnoituksesta ja ratkaisu lienee toimiva, mutta voisiko saman ajatella tekevän esim. vanhalle huonolle (suurehkolle) lasikuituveneelle. Esim. siten, että pinnoitettavaksi tulisi vaikkapa vain runko tai osa siitä, jolloin venettä voisi sitten kai säilyttää meressä ympärivuotisesti. Entäpä huono alumiini- tai teräsvene. Jostain olen netistä englanninkielisiä juttuja lukenut, jos oikein ymmärsin, että betoniveneen karkeaa pintaa olisi käsitelty (ilmeisesti ulkonäon vuoksi) lasikuidulla ja eräässä artikkelissa alumiinilla, joten ko. aineet ei kai välttämättä aiheuta katastrofia keskenään??

7

939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonokuntoiseen...

veneeseen saa parhaan betonipinnoituksen kun täyttää paatin laitoja myöten betonilla,antaa kuivua päivän-pari ja vetäisee paketin syvän päälle.
      Tämä syvän päälle veto kannattanee suorittaa riuskoin ottein,sillä maanvetovoima pyrkii siirtämään veneen pystysuunnassa alaspäin.

• Koska tämä palsta on täynnä asiattomia k-päitä, niin olen ottanut sen linjan että poistan jokaisen aloittamani ketjun johon tulee asiattomia viestejä!

Betoni kyllä kelluu, mutta pinnoittaminen lienee hukkaan heitettyä vaivaa. Millä saat sen pysymään kiinni lasikuituveneessä? Ja miksi et korjaa lasikuidulla, laminointityö on helposti opittavissa..

p.s. Miksi pitää v-tuilla nimettömänä, kun oman nikin rekesteröinti on helppoa?????

• oma tekstisi

..sinähän se tässä vittuilet eikä tuo aloittaja, mistä sulla nyt puristaa?

• oli betonipinnoituksesta

Ei täällä näköjään pysty asiallisesti keskustelemaan ainakaan betoniveneistä. Kyllä minä tiedän, että lasikuituveneen voi pinnoittaa lasikuidulla, mutta nyt kysyin nimenomaan betonilla pinnoituksesta mm. siksi, että venettä voi pitää huoletta jäissä ja onhan betonilla kai muitakin hyviä ominaisuuksia. Sitä en tiedä saako betonia pysymään lasikuidussa verkotuksella tai muullakaan keinolla. Juuri siksi tiedustelen onko betonipinnoite lasikuituveneeseen edes mahdollinen.

• vastaan ni
        oli betonipinnoituksesta kirjoitti:

Ei täällä näköjään pysty asiallisesti keskustelemaan ainakaan betoniveneistä. Kyllä minä tiedän, että lasikuituveneen voi pinnoittaa lasikuidulla, mutta nyt kysyin nimenomaan betonilla pinnoituksesta mm. siksi, että venettä voi pitää huoletta jäissä ja onhan betonilla kai muitakin hyviä ominaisuuksia. Sitä en tiedä saako betonia pysymään lasikuidussa verkotuksella tai muullakaan keinolla. Juuri siksi tiedustelen onko betonipinnoite lasikuituveneeseen edes mahdollinen.

Saa sen betonin varmasti pysymään siinä paikallaan jos pääsee vetelemään sen verkotuksen läpipulteilla siihen lasikuiturunkoon, ei se puuhunkaan niin ihmeesti tartu ja puun eläessä se samantien jo irtoaa.
        Mitens olisi vetää lasikuituun paksuhko kerros bitumia ja sitten raudotus ja betoni.

• VR-teräsbetonimies
        vastaan ni kirjoitti:

Saa sen betonin varmasti pysymään siinä paikallaan jos pääsee vetelemään sen verkotuksen läpipulteilla siihen lasikuiturunkoon, ei se puuhunkaan niin ihmeesti tartu ja puun eläessä se samantien jo irtoaa.
        Mitens olisi vetää lasikuituun paksuhko kerros bitumia ja sitten raudotus ja betoni.

työnaikaisena muottina. Päälle rautaa ja betonia sliipaten. Annat kovettua ja revit muotin (entinen lasikuituvene) pois. Nätti maali pintaan ja eiku venepaikka lasikuitupaatin vierestä. Nautit sitten ilta-auringossa näkymästä hyvän oluen kera! Helppoa : )

• lasikuituvene jätetään
        VR-teräsbetonimies kirjoitti:

työnaikaisena muottina. Päälle rautaa ja betonia sliipaten. Annat kovettua ja revit muotin (entinen lasikuituvene) pois. Nätti maali pintaan ja eiku venepaikka lasikuitupaatin vierestä. Nautit sitten ilta-auringossa näkymästä hyvän oluen kera! Helppoa : )

Suunnitelmissa olisi kyllä jättää lasikuituvene (tekniikaltaan käyttökelpoinen, runko huono) sisälle sellaisenaan, niin olisi sitten vene kutakuinkin valmiina...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      157
      1972
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1906
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      119
      1333
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1322
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      430
      1183
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      899
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      856
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      851
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      221
      731
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      336
      698
    Aihe