Minulla ei vielä tälle vuodelle ole minkäänlaista. Työelämän loputtua loppui ilmaiset kalenterit.
Eilen tuli kaupassa mieleen että pitäis ostaa. Katselin monenlaisia oli, hinnat 16-22.00e kappale.
Kun tuo nuppi kääntää automaattisesti eurot markoiksi niin ylen kalliilta tuntui.
Joku varmaan vastaa että osta viimevuotinen, saat halvalla. Täytyy miettiä.
Millaista allakkaa käytät
12
659
Vastaukset
- tulee vielä
vaikka olen eka vuotta eläkkeellä. Allakka on tärkeä, laitan sinne joka päivä tärkeimmät tapahtumat.
Minulla on Pellervon Iso Kalenteri, johon merkkailen säätietoja ja ihan vaan jokapäiväisiä asioita ja tapahtumia.
Tänään huomasin, että oma pieni kalenteri pitää vielä ostaa.
- Ja,,,
Useampia seinäkalentereita.
Olen eläkeläisjäsen, ja saan lehden, allakan, ja matkavakuutuksen, sekä muutamia muita tarjouksia.(29e,v) - järjestelmän allakkaa
Pari seinäkalenteria on tullut yksi lompakkokalenteri. Käytän tässä Windowsissa olevaa kalenteria muistiinpanoja varten, merkitsen sinne menot yms.
Laitanpa pari linkkiä, joista me Almat sun muut Akat saadaan kalenterivinkkejä
- Wanha ja Arwokas yliopiston almanakan sivu. Siinä on linkki myös almanakka-arkiston sivuille, josta näkee esim. mikä viikonpäivä se olikaan, kun se tai se asia tapahtui - vaikkapa oman syntymän viikonpäivä.
- toinen linkki vie laajemmille vesille, jossa näkee eri valtioiden kalentereita, kellonaikoja ym.
Niin että eiku ajan tasalle itsekukin:
http://almanakka.helsinki.fi/
http://www.timeanddate.com/calendar/- eastfinn
Tuo olikin hyvä linkki, en olisi almanakkaa ostanut kun tulee kaupasta ilmainen seinäkalenteri joka vuosi.
Eikö kännykässäkin ole joku kalenteri?
- Lehteilevä
Kolme seinäkalenteria ja yksi taskuallakka.
Kaikki lehtien kylkiäisinä.
Seinäkalenteriin merkitsemme kuukauden tiedossa olevat tapahtumat ja menot.
Myös pitemmän tähtäyksen.
Taskuallakka lienee itsestään selvyys.
Molemmat välttämättömiä!- Fridanna
Onneksi vielä pidämme itsemme ajassa kiinni kalenterin avulla. Huolettaa, kun joskus pitää miettiä, mikä päivä se onkaan:)
Olen ostanut viiden vuoden kalenterin, johon merkitsen päivän tapahtumat. Teetätin seinäkalenterin omista valokuvista ja toivottavasti ilahdutin lapsianikin sillä.
Kuvien vähäisyys sai pohdiskelemaan uuden kameran ostoa. Jospa sitten tulisi kuvattua enemmän ensi vuoden kalenteria varten. - oli aikoinaa mökillä
Fridanna kirjoitti:
Onneksi vielä pidämme itsemme ajassa kiinni kalenterin avulla. Huolettaa, kun joskus pitää miettiä, mikä päivä se onkaan:)
Olen ostanut viiden vuoden kalenterin, johon merkitsen päivän tapahtumat. Teetätin seinäkalenterin omista valokuvista ja toivottavasti ilahdutin lapsianikin sillä.
Kuvien vähäisyys sai pohdiskelemaan uuden kameran ostoa. Jospa sitten tulisi kuvattua enemmän ensi vuoden kalenteria varten.Ehti niitä jokunen tulla täyteen.
Merkitsin myös lämpötilat, kolmasti päivässä, tuulen nopeus ilmansuunta.
Kuka kävi, mitä tarjottiin.
Ja kalansaalitt, ehdottomasti.
Kaikki rakennus ja korjaustyöt.
Eli kaikkea mitä tapahtui, touko-lokakuun välillä. Mökki saaressa, joten talvella ei usein päässyt edes hiihtämällä.
Olisipa ollut läppäreitä jo silloin, helppoa olisi ollut kaiken tallennus ja selaaminen.
ehdittyä paljastaa epäluotettavuutensa, käytän sellaista viikkokalenteria (Agenda, Ajasto, Time/system Pocket Memory tms), johon voin helposti allakoida puhelun aikanakin uutta ohjelmaa. Vanhat liiteosat, puhelinnumero- yms. muistiot siirrän uusiin kansiin. Valinnan suoritan kirjakaupassa hinnan mukaan. Jos/kun hankinta jää vuodenvaihteeseen, hinnat ovat yleensä jo alentuneet. Tänä vuonna maksoin 9,90 keinonahkakantisesta Poket Memorystani Suomalaisessa Kirjakaupassa.
Seinäkalenteriksi keittiön ilmoitustaululle etsiskelen edelleen 2 x postikortin kokoista pientä suomenkielistä seinäkalenteria. Mistä ihmeestä sellaisen taas löytäisin?
Ai niin, kaiken tuon ohella käytän myös kännykän kalenteria ja erityisesti sen muistutustoimintoa. Ehkä pitäisi opetella luottamaan siihen ja perehtyä sen käyttämiseen puhelun aikana.- ju-hamiäs
1. on netistä tulostettu omalle paperille, koko vuosi on seinällä johon saa merkintöjä.
2. on taskukalenteri, johon laitan siten laskut talteen ja säilytän ne, lähes 10 vuotta.
huomaa, leikkaan siihen taskuun vain sen laskun osan ja kirjoitan hieman mikä lasku on kyseessä, näin mahtuvat helpolla- ju-hamiäs
liiton kalenteri kyllä tulee, mutta sitä ei ole tarvinnut vuosiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1356563
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495679- 1184816
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434450Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523842- 623021
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.512893Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242272- 332196
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152167