Kuka näkee myös selväunia??

Selväunia

Hei, Kertokaa te muut jos näette selväunia, milloin ne alkoivat ja miten. Näen itse aina välillä todella, todellisia unia, voin esimerkiksi mennä seinien, lattioiden läpi,ajattelen täysin tietoisesti ja tiedostan olevani varmasti unessa. Olen tavallaan myös reaaliajassa, esim kesäöinä lähdin usein mökin seinien läpi lentämään, mutta syksyn tullessa pelkäsin unessani lähteä, koska tiesin ulkona olevan pimeää, näkeekö muut tämänkaltaisia, mielettömän vahva tunne, että on on hereillä ja tietää kuitenkin olevansa unessa.
Terveisiä liihoittajalta.

30

1538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sugulagu
      • Selväunia

        Kiitos Sugulagu, oivallinen osoite minkä annoit, lisäsin sen jo suosikkeihini. Puhumme aivan samasta aiheesta, mitä mielenkiintoisimmasta vai mitä, oletko itse nähnyt ko.unia. Moikka!


      • Selvä
        Selväunia kirjoitti:

        Kiitos Sugulagu, oivallinen osoite minkä annoit, lisäsin sen jo suosikkeihini. Puhumme aivan samasta aiheesta, mitä mielenkiintoisimmasta vai mitä, oletko itse nähnyt ko.unia. Moikka!

        Oon nähny valitettavast vaa muutaman kerra.Paras oli kun nukahdettuani tajusin, et oon unessa ja pystyn jättään tän kehon ja lähtee meneen henkiolentona, niinku astraaruumiina. Olin täysin tietoinen, ja tein ton saman, et hyppäsin vaa kolmannen kerroksen ikkunast läpi, ja liikkuminen oli muutenki jonkinlaista leijailua. Mun on vaa tod. vaikeeta olla heräämättä mun omis selväunis, enkä oo nähny siis ku muutaman, eli en oo mikään unien hallitsemisen masteri.


    • unihiekka

      Itse olen nähnyt niin kauan kuin muistan selväunia.En ole ennen kuin nyt tajunnut sen tärkeyden siis en ole ajatellut asiaa sen enempää kuin vasta nyt kun luen ihmisten unijuttuja ja siitä että vaatii harjoitusta nähdä selväunia.Itse lentelen ja menen seinistä läpi yms aina kun unessani haluan.Se tunne on tosi upea.Olen nähnyt selväunia pienestä pitäen.

      • 45yw4y

        se että pystyy mainitsemiisi asioihin unessa ei tarkoita että se olisi selkouni a.k.a lucid uni.. vaan tärkein pointti siinä on se että tajuaa unessa näkevänsä unta.. kyllähän kaikki näkevät unia jossa lentävät tai tekevät jotain muuta semmoista.


      • unihiekka
        45yw4y kirjoitti:

        se että pystyy mainitsemiisi asioihin unessa ei tarkoita että se olisi selkouni a.k.a lucid uni.. vaan tärkein pointti siinä on se että tajuaa unessa näkevänsä unta.. kyllähän kaikki näkevät unia jossa lentävät tai tekevät jotain muuta semmoista.

        ...se piti vielä mainita.siis se siinä niin hienoa onkin kun TIEDÄN OLEVANI UNESSA.sori kun en maininnut asiasta...=)


    • nfln

      joo oon harrastanut lucid unia nyt n. vuoden verran ja tulee muutama kuukaudessa nähtyä...
      eli ja sitten tämähän ei kyllä oikeen liity mitenkään yliluonnollisiin ilmiöihin saati uskontoon, mikä häiristee tässä kyllä jonkin verran..

      • selvä

        Siis siinä selkounessa, joka parhaiten jäi mieleen, mulla oli tunne, että se mun astraaliruumis tai henki liikku ihan tässä reaali maailmassa, ja siis nykyhetkessä. Olin nukahtanu iltapäivällä, ja sit ku lähin siitä ikkunasta menee, nii kaikki näytti ihan samalta ku valveillaki. Siis tarkotan, et jos oisin nähny esim. jonku tutun kävelemäs ohi just sillo, nii ois voinu jälkikätee tarkastaa, et kävelikö se ohi just sillä hetkel. Eli siinä mieles toi ois musta ns"yliluonnollinen" kyky, jos sen pystys todistaa ja käyttään sitä.


      • ik,hjuk
        selvä kirjoitti:

        Siis siinä selkounessa, joka parhaiten jäi mieleen, mulla oli tunne, että se mun astraaliruumis tai henki liikku ihan tässä reaali maailmassa, ja siis nykyhetkessä. Olin nukahtanu iltapäivällä, ja sit ku lähin siitä ikkunasta menee, nii kaikki näytti ihan samalta ku valveillaki. Siis tarkotan, et jos oisin nähny esim. jonku tutun kävelemäs ohi just sillo, nii ois voinu jälkikätee tarkastaa, et kävelikö se ohi just sillä hetkel. Eli siinä mieles toi ois musta ns"yliluonnollinen" kyky, jos sen pystys todistaa ja käyttään sitä.

        se on tietysti että jos uskoo lucid unien olevan yliluonnollinen ilmiö.. mitä itse en ainenkaan vielä.. mutta niin kyllä minunkin lucid unissani kaikki näyttää lähes samalta kuin todellisuus...
        ja tuommoisesta testistä että kysyisi että kävelikö joku tuttu silloin siellä niin,, tietysti miksei.. mutta siinäkin tulisi olla hieman kriittinen, esim. että miten yleistä on että tuttu kävelee juuri siinä kohdilla ja olisitko voinut tietää hänen kävelevän niillä kohdilla ja se olisi vaikuttanut uneen tai jotain,,,


      • Sugulagu
        selvä kirjoitti:

        Siis siinä selkounessa, joka parhaiten jäi mieleen, mulla oli tunne, että se mun astraaliruumis tai henki liikku ihan tässä reaali maailmassa, ja siis nykyhetkessä. Olin nukahtanu iltapäivällä, ja sit ku lähin siitä ikkunasta menee, nii kaikki näytti ihan samalta ku valveillaki. Siis tarkotan, et jos oisin nähny esim. jonku tutun kävelemäs ohi just sillo, nii ois voinu jälkikätee tarkastaa, et kävelikö se ohi just sillä hetkel. Eli siinä mieles toi ois musta ns"yliluonnollinen" kyky, jos sen pystys todistaa ja käyttään sitä.

        ja sillä sipuli vaikka se tuntuisi kuika todelliselta ja ihmeellisesltä ja "henkiseltä"


      • zebe
        Sugulagu kirjoitti:

        ja sillä sipuli vaikka se tuntuisi kuika todelliselta ja ihmeellisesltä ja "henkiseltä"

        Jos sinä todistettavasti nukut juuri nyt ja samaan aikaan näet reaalimaailman tapahtumia, ts. kaverisi bissellä tms. etkä sitä tiennyt, tai kipaiset huomisessa katsomassa vaikka uutiset telkkarissa. Todistaminen on sitten toinen juttu.


      • Sugulagu
        zebe kirjoitti:

        Jos sinä todistettavasti nukut juuri nyt ja samaan aikaan näet reaalimaailman tapahtumia, ts. kaverisi bissellä tms. etkä sitä tiennyt, tai kipaiset huomisessa katsomassa vaikka uutiset telkkarissa. Todistaminen on sitten toinen juttu.

        vaikka kuinka väität jos tuollaisi näkee ei se ole lucid vaan joku astralli hömpötys! ja sillä sipuli


      • just
        zebe kirjoitti:

        Jos sinä todistettavasti nukut juuri nyt ja samaan aikaan näet reaalimaailman tapahtumia, ts. kaverisi bissellä tms. etkä sitä tiennyt, tai kipaiset huomisessa katsomassa vaikka uutiset telkkarissa. Todistaminen on sitten toinen juttu.

        niin en suoraan sanottuna usko tuohon.
        eli vaikka lucid uni tuntuukin lähes samalta kuin normaali.
        sinulla voisi olla hyvinkin alitajuinen tieto siitä että kaveri voisi käydä bissellä ja näet sen unessa. eikä se ole kuin pieni sattuma jos kaveri on ollut bissellä silloin..


    • Haloo

      näen selvänä unia pari kertaa viikossa, mutta muuten tadan olla promilleissa

    • selvä uneksija

      Selväunien näkemistä voi myös harjoitella. Hyviä ohjeita saa Carlos Castanedan kirjasta Unennäkemisen taito. Selväunissa on kyllä omat vaaransakin, kuten em. kirjasta ilmenee. Jos pystyy hallitsemaan hyvin mielensä, on se vaan kiehtovaa.

      • Selväunia

        Selvä uneksia,Sinua piti kiittämän tuosta kirjan nimestä.Sugulagulle sanoisin kyllä, että aika läheltä mun uni viittaa siihen LD uneen, vai?????


      • Selväunia

        Hei taas selväuneksia, lainasin Castanedan kirjoja, mutta on ne aika miten sen nyt sanoisi, uskotko sä itse niihin. Toisaalta ne on aika peloittavia, jotenkin aika vieraalta niiden teksti tuntuu. Vai? Terkkuja sinulle!


    • Sugulagu

      "Kuka näkee myös selväunia??"

      jokaikinen ihminen, mutta toiset useammin kuin toiset ja niiden näkemistä voi harjoitella

      • Selväunia

        Viesti Sugulagulle, ei ole nyt ko.kirjaa saatavilla, mitä vaaroja siinä, sitten on. Oli kyllä helpottavaa lukea niiltä sivuilta, että muilla on myös samankaltaisia kokemuksia,(tarkoitan, että korvissa alkaa kuulua kummallista ääntä) voisin vannoa, etten ollut unessa, kun hurina alkoi korvissa kuulua, ajattelin jo, et varmaa joku ufoalus on tietty vieressä, samassa olin keskellä mitä upeinta tummansinistä tähtitaivasta, sitä jatkui äärettömyyteen ja näin jälkeenpäin ajatellen en kyllä tajunnut omaa kehoani, mie vaan näin ja koin sen, vaikka näin vitsaillen kerronkin, silti uskon, että teemme unissamme ns. astraalimatkoja, siksi suojaukset olisi hyvä pitää kunnossa.Mutta sinä olet ilm. sitä mieltä, ettei mitään astraalimatkoja ole olemassakaan vai käsitinkö väärin. Hyviä unia meille kaikille.


      • nfln
        Selväunia kirjoitti:

        Viesti Sugulagulle, ei ole nyt ko.kirjaa saatavilla, mitä vaaroja siinä, sitten on. Oli kyllä helpottavaa lukea niiltä sivuilta, että muilla on myös samankaltaisia kokemuksia,(tarkoitan, että korvissa alkaa kuulua kummallista ääntä) voisin vannoa, etten ollut unessa, kun hurina alkoi korvissa kuulua, ajattelin jo, et varmaa joku ufoalus on tietty vieressä, samassa olin keskellä mitä upeinta tummansinistä tähtitaivasta, sitä jatkui äärettömyyteen ja näin jälkeenpäin ajatellen en kyllä tajunnut omaa kehoani, mie vaan näin ja koin sen, vaikka näin vitsaillen kerronkin, silti uskon, että teemme unissamme ns. astraalimatkoja, siksi suojaukset olisi hyvä pitää kunnossa.Mutta sinä olet ilm. sitä mieltä, ettei mitään astraalimatkoja ole olemassakaan vai käsitinkö väärin. Hyviä unia meille kaikille.

        lueppa ennemmin vaikka stephen labergin exploring the world of lucid dreaming.
        onhan tuo castanedankin kirja ihan mukavaa luettavaa, mutten kuitenkaan tuollaista ottaisi aivan tosissaan..
        ja tuo labergin kirja taas on erittäin monipuolinen ja kattava lucid unista.


    • naftaliini

      Täältä löytyy kanssa yksi selväunien näkijä. On se ihan hienoa ja kivaa, että voi uniinsa vaikuttaa ja tehdä mitä haluaa. Muokata paikkaa ja saada paikalle ihmisiä joita haluaa tai kokeilla jotain erikoista, kuten sitä lentämistä. Mutta en ole keksinyt syytä, että miksi niitä nähdään?

      Olen alkanut näkemään niitä joskus teininä, en muista tarkkaan. Silloin mulla ei ollut kyllä hajuakaan mitä ne oli. Vasta n. viisi vuotta sitten kuulla, että ne on selväunia.

      • hthrt

        selväuni sana ei ole oikea termi tuolle ilmiölle..
        eli lucid unelle.. selkouni sanaa voisi käyttää, mutta selväuni sanassa on jonkinlaista viitettä johonkin aivan muuhun


      • naftaliini
        hthrt kirjoitti:

        selväuni sana ei ole oikea termi tuolle ilmiölle..
        eli lucid unelle.. selkouni sanaa voisi käyttää, mutta selväuni sanassa on jonkinlaista viitettä johonkin aivan muuhun

        Lucid uni sitten.

        Miten määritellään selväuni? Ja miten se sitten eroaa Lucid unesta?


      • ffe
        naftaliini kirjoitti:

        Lucid uni sitten.

        Miten määritellään selväuni? Ja miten se sitten eroaa Lucid unesta?

        en edes tiedä mitä selväuni tarkoittaa..
        hmm googlataanpas.. jaa no näyttääpä että selväunikin tarkoittanee lucid unta kyllä.. mutta joo ok kai se sitten voi sanoa selväuneksikin..
        eli joo ei sitten mitään :)


    • Matrix

      ..lucid-unet ja selvänäköunet toisiinsa. Minä näen molempia unia, sitä en osaa sanoa, että kumpia näen enemmän. Lucid-unia aloin näkemään joskus 4-vuotiaana ja olen nähnyt niitä siitä lähtien. Selvänäköunia olen nähnyt n. 13-vuotiaasta lähtien, ja nykyisin näen niitä joka yö. Viimekin yönä näin tosi ikävän unen, jonka tiedän jo käyvän toteen.. :/ Toivoisin voivani estää sen jotenkin...

      • 56yy6

        "Viimekin yönä näin tosi ikävän unen, jonka tiedän jo käyvän toteen.. :/ Toivoisin voivani estää sen jotenkin... "

        siis tiesitkö sen käyvän toteen jo ennen kuin näit tuon unen? jos niin just joo.. tietenkin jostain tulevasta voi nähdä unta minkä tietää toteutuvan.. toivottavasti ymmärsin väärin tuon.


      • Matrix
        56yy6 kirjoitti:

        "Viimekin yönä näin tosi ikävän unen, jonka tiedän jo käyvän toteen.. :/ Toivoisin voivani estää sen jotenkin... "

        siis tiesitkö sen käyvän toteen jo ennen kuin näit tuon unen? jos niin just joo.. tietenkin jostain tulevasta voi nähdä unta minkä tietää toteutuvan.. toivottavasti ymmärsin väärin tuon.

        ..väärin käsitit. Se uni ei ole toteutunut vielä. Vaan se TOTEUTUU. Aivan kuten muutkin unet tähän asti. Ne unet toteutuvat viikon sisällä. Joskus jo seuraavana päivänä. Ei ole minun päänsärkyni jos et usko..itse asiassa välitän mielipiteestäsi tasan yhtä paljon siitä kuulasta joka porautuu Yrjö Puskan kaaliin.


      • u6r
        Matrix kirjoitti:

        ..väärin käsitit. Se uni ei ole toteutunut vielä. Vaan se TOTEUTUU. Aivan kuten muutkin unet tähän asti. Ne unet toteutuvat viikon sisällä. Joskus jo seuraavana päivänä. Ei ole minun päänsärkyni jos et usko..itse asiassa välitän mielipiteestäsi tasan yhtä paljon siitä kuulasta joka porautuu Yrjö Puskan kaaliin.

        en sanonut etten uskonut enkä pahemmin edes kyseenalaistanut...
        itsellenikin nimittäin nuorena sattui erittäin voimakas enneunitapaus, joka tapahtui siis seuraavana päivänä täysin samallalailla samassa paikassa jne.. ja tapaus oli niin epätodennäköinen ja odottamaton ettei se voinut olla mitään normaalia ennakointia tai jotain...

        "Ei ole minun päänsärkyni jos et usko..itse asiassa välitän mielipiteestäsi tasan yhtä paljon siitä kuulasta joka porautuu Yrjö Puskan kaaliin. "

        harmi että olet noin äkäinen etkä välitä kenenkään muiden mielipiteistä.


      • Matrix
        u6r kirjoitti:

        en sanonut etten uskonut enkä pahemmin edes kyseenalaistanut...
        itsellenikin nimittäin nuorena sattui erittäin voimakas enneunitapaus, joka tapahtui siis seuraavana päivänä täysin samallalailla samassa paikassa jne.. ja tapaus oli niin epätodennäköinen ja odottamaton ettei se voinut olla mitään normaalia ennakointia tai jotain...

        "Ei ole minun päänsärkyni jos et usko..itse asiassa välitän mielipiteestäsi tasan yhtä paljon siitä kuulasta joka porautuu Yrjö Puskan kaaliin. "

        harmi että olet noin äkäinen etkä välitä kenenkään muiden mielipiteistä.

        ..vastasin äkäisesti sinulle viimeksi, koska luin yhden jutun vähän väärin.. :/ Huomasin vasta nyt erheeni, kun luin sen kirjoituksesi uudestaan.


    • KYPY

      Niin selvä uni, kuin voI olla.: Poikieni isä kuoli yht,äkkiä yllättän, pumppu petti ,oli yksit.yrittäjä.Oli menossa kaikki, mitä poijlle olisi jäänyt. talo ja tavarat Ja näytti, että ei selvitä millään. Niin se uni! Poikien isä sanoi ihan selvästi, että etko sinä muista sitä vakuutusta, hae se vakuutuskirja, pojat saavat koulurahaa. Nousin, hain ja löysin.
      Niin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe