Malamuutti pelastaa?

Luiska-kuiskaaja

Voiko alaskanmalamuutin kanssa harrastaa pelastustoimintaa, kuten etsintä- ja vesipelastusta? Sopiiko rotu siihen?

T: Luiska-kuiskaaja

5

496

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • påw

Vesipelastustoiminta on Landseerien ja Newfoundlandinkoirien ominainen harrastuslaji, mutta sitä voivat harrastaa kaikki vedestä ja pulikoimisesta pitävät koirat.
      Mutta itsepäisenä ja melko nopeasti pitkästyvänä koirana malamuutin kouluttaminen voi olla haastavaa esim. siihen vesipelastukseen.

Mutta aina voi kokeilla! :)

• parhaiten sopiva harrastus

malamuutille, mutta miksei kannata kokeilla, kun malamuutilla voi harrastaa vaikka mitä, niillä kun on sitä älliä vaikka muille jakaa. Mutta myös sitä itsepäisyyttäkin. Kokeile.

Muuten viime vuosina on ainakin kaksi malamuutti-tapausta ollut noissa palkituissa sankarikoirissa.
      Se pelastustoiminta on malamuuteilla ilmeisesti veressä ja siihen ei tarvitse kouluttaa sen kummemmin. Omistajat ei ole muuta voineet, kun ihmetellä, että mihin nyt tuli kiire. Malamuutti aistii kaukaa jo hädän ja kiskoo sinne väkisin. Siitä sankarikoiramitalit. Menee muuten ohi pressan jakamista pilipalimitaleista. ;)

• Luiska-kuiskaaja

Kiitos vastauksistanne. Aion sitten kai hankkia alaskanmalamuutin ja ruveta harrastamaan sen kanssa näitä.

Tarkennan vielä varmasta tietolähteestä tärkeimmät tiedot alaskanmalamuutista itselleni. En tarkoita, ettenkö luottaisi teihin, mutta taidan selvittää nuo asiat joltakin rodun kasvattajalta aivan suullisesti.

Jos joku haluaa, niin voi kyllä vielä kertoa minulle jotain, sillä rupean hommaamaan koiraa vasta parin kuukauden päästä.

• katso vaikkapa
        Luiska-kuiskaaja kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne. Aion sitten kai hankkia alaskanmalamuutin ja ruveta harrastamaan sen kanssa näitä.

Tarkennan vielä varmasta tietolähteestä tärkeimmät tiedot alaskanmalamuutista itselleni. En tarkoita, ettenkö luottaisi teihin, mutta taidan selvittää nuo asiat joltakin rodun kasvattajalta aivan suullisesti.

Jos joku haluaa, niin voi kyllä vielä kertoa minulle jotain, sillä rupean hommaamaan koiraa vasta parin kuukauden päästä.

rotuyhdistyksen sivuilta.

http://www.alaskanmalamuutti.net/

Myös googleen:

"Alaskanmalamuutti"

kuvahakuun ja internet hakuun

löytyy juttua ja kuvaa.

sinätuupista(youtube)löytyy myös esim. sanoilla:

Alaskanmalamuutti
        Alaskan malamutes

PS. Alaskanmalamutti on joissakin asioissa hieman erikoinen rotu. Saatat jo tietääkkin, mutta lue tarkkaan omistajien kertomukset.
        On minusta se maailman mahtavin rotu. Mutta on jossain määrin haasteellinen ja vaativa. Vaatii lujan sitoutumisen esim. harrastuksiin, kun on niin energinen ja voimakas.

• Luiska-kuiskaaja
        katso vaikkapa kirjoitti:

rotuyhdistyksen sivuilta.

http://www.alaskanmalamuutti.net/

Myös googleen:

"Alaskanmalamuutti"

kuvahakuun ja internet hakuun

löytyy juttua ja kuvaa.

sinätuupista(youtube)löytyy myös esim. sanoilla:

Alaskanmalamuutti
        Alaskan malamutes

PS. Alaskanmalamutti on joissakin asioissa hieman erikoinen rotu. Saatat jo tietääkkin, mutta lue tarkkaan omistajien kertomukset.
        On minusta se maailman mahtavin rotu. Mutta on jossain määrin haasteellinen ja vaativa. Vaatii lujan sitoutumisen esim. harrastuksiin, kun on niin energinen ja voimakas.

Kiitoksia tuosta kaikesta! Varmasti niistä saa viisautta lisää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4351
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2380
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1931
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1525
    5. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      16
      1490
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1483
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      881
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      767
    10. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      64