Monien tuskailu selainten kanssa johtuu yksinkertaisesti vain koneen käyttöjärjestelmän ongelmista. Jos käytät Windowsia ei asiaa tarvitse ihmetellä.
Kaikkein varmimmin pääset eroon näistä ongelmista kun asennat Linux-käyttöjärjestelmän. Mitä tuota lyömään enää päätänsä seinään. VaikkapaUbuntu koneeseen niin loppuu joutavanpäiväiset tuskailut selaimista ja takkuilevasta käyttöjärjestelmästä.
Älä tuskaile - hanki Linux
12
739
Vastaukset
- qwertyasdas
Linuxin käyttöönoton esteenä on monen mielestä ollut sen vaikeakäyttöisyys.
Lähde: Linux-tuki.fi
Näinhän se on, eikö vaan? Miten siinä sitten selität, että Linuxin käyttö on helpompaa..."Linuxin käyttöönoton esteenä on monen mielestä ollut sen vaikeakäyttöisyys.
Lähde: Linux-tuki.fi"
"Ollut" ja "mielestä" kertookin tuosta kaiken. Linux-pohjaiset käyttöjärjestelmät tulivat jokamiehen käyttöön sopiviksi vasta reilut pari vuotta sitten ja kaikenlaisia ennakkoluuloja kyllä riittää.
Tunnettu fakta on se, että nykypäivänä moni Linux-pohjainen käyttöjärjestelmä on erittäin helppokäyttöinen ja väittämällä päinvastaista saa lähinnä idiootinleiman otsaansa.- ...................
M-Kar kirjoitti:
"Linuxin käyttöönoton esteenä on monen mielestä ollut sen vaikeakäyttöisyys.
Lähde: Linux-tuki.fi"
"Ollut" ja "mielestä" kertookin tuosta kaiken. Linux-pohjaiset käyttöjärjestelmät tulivat jokamiehen käyttöön sopiviksi vasta reilut pari vuotta sitten ja kaikenlaisia ennakkoluuloja kyllä riittää.
Tunnettu fakta on se, että nykypäivänä moni Linux-pohjainen käyttöjärjestelmä on erittäin helppokäyttöinen ja väittämällä päinvastaista saa lähinnä idiootinleiman otsaansa.on tosiasia edelleenkin. Suurin ja aivan ylivoimainen este Linux pohjaisten käyttöjärjestelmien käytön aloittamiselle ovat Linux pohjaiset käyttöjärjestelmät itsessään.
"väittämällä päinvastaista saa lähinnä idiootinleiman otsaansa."
Hah! Tässä jälleen näemme että Linuc vie käyttäjänsä sosiaaliset ja älylliset taidot. Kun linux käyttäjä ei voi mitenkään perustella mielipidettään, hän ei voi tehdä muuta kuin uhkailla ja pelotella. Minkä jälleen näimme. ................... kirjoitti:
on tosiasia edelleenkin. Suurin ja aivan ylivoimainen este Linux pohjaisten käyttöjärjestelmien käytön aloittamiselle ovat Linux pohjaiset käyttöjärjestelmät itsessään.
"väittämällä päinvastaista saa lähinnä idiootinleiman otsaansa."
Hah! Tässä jälleen näemme että Linuc vie käyttäjänsä sosiaaliset ja älylliset taidot. Kun linux käyttäjä ei voi mitenkään perustella mielipidettään, hän ei voi tehdä muuta kuin uhkailla ja pelotella. Minkä jälleen näimme."Kun linux käyttäjä ei voi mitenkään perustella mielipidettään, hän ei voi tehdä muuta kuin uhkailla ja pelotella."
Niin, tämä sitten on kummallista kun itsestäänselviä asioita pitää jotenkin perustella. Kertoo vain siitä äärimmäisestä typeryydestä kun idiootit möyhkää asioista ilman mitään tietoa.
Kerros esimerkiksi miten siinä helppokäyttöisessä Windowsissa vaihdetaan kieltä? Tai kun Internet ja selaimet palstalla ollaan niin miten siinä saa Firefoxin päivittymään automaattisesti niin ettei mitkään lisäosat ja nettivideot mene rikki? Ja jos mennään vähän haastavammaksi niin kerro miten Windowsilla laitetaan helposti työympäristö kotisivujen tekoon vaikka PHP:llä?
- Itsellensä
On hieno tunne kun ratkaisee itse ongelman, sillä on paljon tukisivustoja erilaisiin ongelmiin. Sen jälkeen kun osasi korjata ongelman on entistä tietävämpi windowsin saloitsta.
- Mozilla & Opera rules!
- ...................
FF3 ei ole kettu vaan täysi susi. FF2 oli vielä ihan OK, mutta FF3 on huonoin Firefox ikinä. Kolmosen myötä Firefoxista on paisunut mammutti jonka käynnistyminenkin kestää lähes puoli minuuttia. Samoin FF kolmosen muistinkäyttö(muistivuotojen takia, ilmeisesti) on kammottavaa.
................... kirjoitti:
FF3 ei ole kettu vaan täysi susi. FF2 oli vielä ihan OK, mutta FF3 on huonoin Firefox ikinä. Kolmosen myötä Firefoxista on paisunut mammutti jonka käynnistyminenkin kestää lähes puoli minuuttia. Samoin FF kolmosen muistinkäyttö(muistivuotojen takia, ilmeisesti) on kammottavaa.
"Kolmosen myötä Firefoxista on paisunut mammutti jonka käynnistyminenkin kestää lähes puoli minuuttia."
Kyllä tämä johtuu jostain muusta kuin Firefoxista, sillä minulla FF3 käynnistyy sekunnissa. Koneessasi on jotain muuta pielessä. Muistin käyttö putosi FF3:lla 1/4 FF2:n muistinkulutuksesta. FF2 rohmusi ihan tajuttomasti muistia. Raskaassa käytössä se vei minulla 1.3Gt muistia kun vastaavalla käytöllä FF3 vei vain jotain päälle 300Mt.
FF3:ssa on kyllä vikaakin, sillä olen huomannut tämän javascript moottorin bugittavan. Tästä syystä FF3 kaatuu minulla parin viikon välein. Olen toki Adblockannu jotkut mainos- ja tilastointiviritelmät jotka käyttää javascriptiä mutta tuo uudelleenkäynnistys parin viikon välein ärsyttää. Olen harkinnut javascripteille jotain whitelistia, että se toimii vain niillä saiteilla joissa se on todella kriittistä.
Tämähän ei ole Linux-palsta, mutta kun tuskailuista tuli puhe.
Joko on julkaistu Linux-jakelu, jolla WLAN-asetuksen saa edes kohtuullisella virittämisellä toimivaksi? Myös näytön resoluution nostaminen monitorin sallimiin arvoihin voisi jo alkaa vihdoin toimia ilman xorg.conf:in rukkaamista.
Onko konetta (WLAN, Bluetooth), johon saa edes yhden ja mieluummin useamman kerta-asennuksella toimivan jakelun?
Ei minulla sinänsä mitään Linuxia vastaan ole. Tässäkin koneessa on 7 eri jakelua, mutta yksikään ei vielä täytä em. vaatimuksia. Joissain esim. WLAN:n saa toimimaan vain kipein ja kiintopyöräyksin.- räyhkä
Ainakin tässä uusimmassa Ubuntussa USB-WLANin yhteydenmuodostus takkuaa joka kerran kun koneen käynnistää, toimii sitten ihan hyvin kunhan saa hinattua verkon pystyyn. Tikkua joutuu repimään irti kun käynnistys kaatuu kesken lähes joka kerta.
Näyttönä toimivan 40-tuumaisen tv:n tunnisti ihan oikein ja otti full-hd resoluutionkin käyttöön automaattisesti, eikä ongelmia ollut 17-tuumaisen näytönkään kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek206136Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.243586Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1672833- 292750
- 821714
- 1471602
- 1481551
- 91493
- 121238
- 961138