Moips,
Olemme uusioperhe, mies ja 2 lasta, nainen ja 1 lapsi. Olemme naimisissa, yhteisiä lapsia ei ole (eikä tule). Miehen lasten äiti on erittäin hankala tapaus, erosta on aikaa jo 8 vuotta ja jatkuva kiusanteko tapaamisilla, elatusmaksuista yms. jatkuu edelleen. Olemme nyt alkaneet miettimään "mitä jos", eli jos mies kuolee, kuka perii ja mitä? Voimmeko jotenkin suojata sen ettei yhteinen omaisuutemme mene tälle eksälle? Voidaanko testamenttiin esim. laittaa ettei lasten meiltä perimäänsä omaisuutta periytetä äidille, vaan lapset perisivät esim. toinen toisiaan tai jotain?? tiedämme ettei ex suoraan tietenkään peri mitään, mutta lasten kautta, jos vaikka tapahtuu onnettomuus jossa miehelle ja lapsille käy huonosti, eikö äiti peri siinä tapauksessa lasten osuuden?
Auttaako Testamentti
2
820
Vastaukset
- testamenttaaja
Testamentti auttaa. Siihen voidaan jopa merkitä henkilöt jotka eivät peri missään tilanteessa.
- Takiha
Teidän kannattaa miehesi kanssa tehdä keskinäinen testamentti, joko hallintaoikeus- tai omistusoikeustestamentti. Tällöin perintö jaetaan vasta, kun molemmat puolisot ovat kuolleet. Kannattaa tutustua, kumpi teidän tapauksessanne on parempi vaihtoehto. Hallintaoikeustestamentillä leski ainoastaan hallitsee omaisuutta, esim. asunnon myymiseen tai vuokraamiseen tarvitaan perillisten suosutumus. Ja jos perilliset ovat vielä alaikäisiä, heidän huoltajansa luonnollisesti edustaa heitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368762Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5373824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102241Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1741306Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17976Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40814- 51790
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36667