Auttaako Testamentti

Juksukkalainen

Moips,
Olemme uusioperhe, mies ja 2 lasta, nainen ja 1 lapsi. Olemme naimisissa, yhteisiä lapsia ei ole (eikä tule). Miehen lasten äiti on erittäin hankala tapaus, erosta on aikaa jo 8 vuotta ja jatkuva kiusanteko tapaamisilla, elatusmaksuista yms. jatkuu edelleen. Olemme nyt alkaneet miettimään "mitä jos", eli jos mies kuolee, kuka perii ja mitä? Voimmeko jotenkin suojata sen ettei yhteinen omaisuutemme mene tälle eksälle? Voidaanko testamenttiin esim. laittaa ettei lasten meiltä perimäänsä omaisuutta periytetä äidille, vaan lapset perisivät esim. toinen toisiaan tai jotain?? tiedämme ettei ex suoraan tietenkään peri mitään, mutta lasten kautta, jos vaikka tapahtuu onnettomuus jossa miehelle ja lapsille käy huonosti, eikö äiti peri siinä tapauksessa lasten osuuden?

2

880

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testamenttaaja

Testamentti auttaa. Siihen voidaan jopa merkitä henkilöt jotka eivät peri missään tilanteessa.

• Takiha

Teidän kannattaa miehesi kanssa tehdä keskinäinen testamentti, joko hallintaoikeus- tai omistusoikeustestamentti. Tällöin perintö jaetaan vasta, kun molemmat puolisot ovat kuolleet. Kannattaa tutustua, kumpi teidän tapauksessanne on parempi vaihtoehto. Hallintaoikeustestamentillä leski ainoastaan hallitsee omaisuutta, esim. asunnon myymiseen tai vuokraamiseen tarvitaan perillisten suosutumus. Ja jos perilliset ovat vielä alaikäisiä, heidän huoltajansa luonnollisesti edustaa heitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1526
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1052
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      67
      947
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      368
      919
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      177
      904
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      92
      803
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      64
      613
    8. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      612
    9. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      568
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      160
      560
    Aihe