lähivanhempi ei huolehdi

huolestunut-

Onko muilla kokemusta ja hyviä neuvoja miten toimia lähivanhemman kanssa joka ei huolehdi lapsista?
Puolisoni lapset asuvat 100 km päässä meistä. Käyvät meillä joka toinen viikonloppu. Kun tulevat meille osa vaatteista on unohtunut kotiin, hiukset on takkuiset, kynnet leikkaamatta ym. Jos kaikki vaatteet on mukana niin ainakin ne on rikki tai eivät sovellu sääoloihin. Aluksi ostimme aina uudet vaatteet jotka menivät lasten mukana kotiin mutta eivät välttämättä seuraavalla kerralla enää tulleet takaisin. Esim kunnon kinttaita lapsilla ei ole vielä koskaan ollut mukana vaikka olisi miten pakkanen.
Elatusmaksut ja lapsilisät taitavat mennä ex-puolison omiin kalliisiin harrastuksiin. Toinen lapsista on kertonut ettei ole esim jugurttia kun ei ole varaa. Lapset ovat paljon yksin kotona kun äiti harrastaa. Ikä alkaa jo kohta siihen riittää mutta huolsetuttavaa se silti on. Lapsilla ei sitten harrastuksia ole lainkaan.

Välillä huolestuttaa miten he siellä pärjäävät ja minkälaisia ongelmia on edessä kun huolenpitoa ei ole. Hankala puuttua asiaan kun tietää että siinä vähintäänkin pahoittaa lähivanhemman mielen ja saa kunnon riidan aikaiseksi. Tietysti lapsen etu pitäisi mennä tässäkin vanhemman edelle.

Onko vinkkejä miten olette toimineet vastaavissa tilanteissa? Miten sossu on asioihin puuttunut ja suhtautunut?

69

5438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan

Kun ostatte vaatteita niin jättäkää ne omaan kotiinne. lapset samoissa vaatteissa takas kun tulivatkin. muuta neuvoa en osaa antaa kun selvittäkää tukat, leikatkaa kynnet yms niin lapsilla on ainakin hetki hyvä olla. ja tarjotkaa maittavaa ruokaa. ensin kannattaa keskustella lähin kanssa ja jos mitään ei tapahdu niin sitten vasta sossuun.

• mie vaan

kyllä ne lasten asiat kuuluu myös uudelle puolisolle. koska lapset tulevat myös hänen kotiin. mutta toki isän pitäisi puhua äidille ei uuden puolison. meillä oli aikaisemmin sama tilanne kun mieheni oli etä. lapsi tuli likaisissa vaatteissa kynnet leikkaamatta. mutta äiti itse kyllä myönsi että ei ole jaksanut tehdä kotihommia kun kysyttiin (menossa oli masennuskausi). no, ne hommat sitten tehtiin meillä ollessa. pesin vaatteet joissa tuli niin pääsi sitten puhtaissa takaisin äidille. toki sitten ostettiin meille eri vaatteet jotka jäivät viikonlopun jälkeen meille. mutta nyt asiat on toisin päin mieheni on lähivanhempi. Äidin kanssa on kohtuu hyvät välit ja me pystymme puhumaan asiat ilman lapsen isää.

• Anonyymi
        mie vaan kirjoitti:

kyllä ne lasten asiat kuuluu myös uudelle puolisolle. koska lapset tulevat myös hänen kotiin. mutta toki isän pitäisi puhua äidille ei uuden puolison. meillä oli aikaisemmin sama tilanne kun mieheni oli etä. lapsi tuli likaisissa vaatteissa kynnet leikkaamatta. mutta äiti itse kyllä myönsi että ei ole jaksanut tehdä kotihommia kun kysyttiin (menossa oli masennuskausi). no, ne hommat sitten tehtiin meillä ollessa. pesin vaatteet joissa tuli niin pääsi sitten puhtaissa takaisin äidille. toki sitten ostettiin meille eri vaatteet jotka jäivät viikonlopun jälkeen meille. mutta nyt asiat on toisin päin mieheni on lähivanhempi. Äidin kanssa on kohtuu hyvät välit ja me pystymme puhumaan asiat ilman lapsen isää.

Mun lapsi ei mee isälle,kun siellä uusi nainen. Lapsi itse päättänyt. Ikävä homma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun lapsi ei mee isälle,kun siellä uusi nainen. Lapsi itse päättänyt. Ikävä homma.

Meidän lapset ei tykkää isänsä uudesta hoidosta, edellinen oli kiva , mutta se lähti ja heidän isä löysi pian uuden , joka on lasten mielestä kauhea Kotka , no lapsemme jo teinejä , ja heidän ei ole pakko mennä isälleen jolleivat halua , tai vaan piipahtavat siellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekin riippuu paljon siitä miten lapselle on ero selitetty ,mjosmon saanut siitä negatiivisen kuvan niin ei halua etän luokse. Näin ne vanhemmat rikkoo lastensa mielen rauhan kun lapsi on saanut kuunnella eron aikana kaikki ilkeydet vanhemmiltaan .
        Kyllä lapsi haluaa isänsä luo kun hänelle selitetään asiat ilman mitään katkeruutta. Jos lapsen vanhemmat ovat ystäviä erosta huolimatta niin ei lapsikaan kärsi niin kovasti .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän lapset ei tykkää isänsä uudesta hoidosta, edellinen oli kiva , mutta se lähti ja heidän isä löysi pian uuden , joka on lasten mielestä kauhea Kotka , no lapsemme jo teinejä , ja heidän ei ole pakko mennä isälleen jolleivat halua , tai vaan piipahtavat siellä.

Ensinnäkin en hyväksyisi että lapset haukkuisivat ketään liikanimillä , sitten on eri asia jos eivät pidä jostain ihmisestä , ei heitä voi pakottaakkaan. Teini-ikäiset ovat myöskin vaikeita tapauksia usein

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos vanhemmat hoitavat eronsa fiksusti niin lapsi tykkää olla molempien vanhempien luona, mutta jos lapsen aikana mollataan sitä isän uutta naista niin hän ei tiedä mikä on oikein eikä halua mennä isänsä luokse, sehän se usein onkin avioerolasten kohtalo .
        Pitäis ajatella että lapsikin tulee kerran aikuiseksi ja silloin tulee esiin ne ongelmat menetetystä ajasta toisen vanhemman luona .
        Kunhan aikuiset ihmiset osaisivat hoidella eronsa niin etteivät vetäisi lapsia. Siihen negatiiviseen spiraaliin missä itse ovat.
        Kun annetaan lapsen rakastaa molempia vanhempiaan ilman syyllisyyden tunteita siitä, niin lapsistakin tulee tasapainoisia .
        Itse olen kiitollinen äidilleni ettei hän koskaan sanonut pahaa sanaa isästäni kun erosivat, sain pitää oman kuvani isästäni , joten viisas vanhempi ei tuhoa oman lapsensa suhdetta toiseen vanhempaan , tyhmä syyttelee ja haukkuu sitä joka lähti suhteesta täten myrkyttää oman lapsensa elämän iki ajoiksi

• Anonyymi

Tämä kauheinta mitä tiedän. Lapset ymmärtävät tämänkin, he mielellään saisivat vaatteita, joita voivat käyttää silloin kun haluavat.

Tämä on sitä kostoa puolisolle, josta lapset kärsivät.

Voi hyvinkin olla, että toisella on varaa toisenlaiseen elämään, kun toinen joutuu tinkimään lähes kaikesta. On myös erilaisia katsontoja siitä, milloin niitä kynsiä leikataan ym. muut. asiat.

Tärkeintä on, että lapsilla on turvallista olla myös lähivanhemman kuin etävanhemman luona ja että näillä vanhemmilla on aikaa myös omille lapsilleen ei maailman menolle.

Raha ja hienous ei ratkaise tätä asiaa, nimittäin lasten turvallista kotia.
        Lapsille jää traumoja vanhempien erosta usein. Hehän joutuvat nyt ihan uuteen tilanteeseen, jossa kulkevat kulkureina kassien kanssa joskus pitkiäkin matkoja toisen vanhemman luo ja nuo matkat voivat olla perin kauhistuttavia.
        Kenen etua tässä katsotaan, kuka elääkään nyt uutta nuoruuttaan tai muutos odotusta, joka ei toteutunut puolison kanssa.
        Monesti taloudellinen tila laskee valtavasti, joten niihin uusiin vaatteisiin ei ole aina varaa.

Olen itse elänyt tätä touhua auttajana vieressä vuosia ja ajatellut aina, että nuo lapset saavat rakkautta ja ruokaa sen minkä pystyn antamaan.
        Kyllä olen monesti manannut hiljaa mielessäni, että näidenkin lasten omat vanhemmat saisivat saada kunnon kurituksen, sen kyllä ansaitsevat.
        Itse kulkevat läpi maailmaa, unohtaen niin lapset kuin omat vanhempansa.
        Pitää olla hienoa ja suurta, mutta todellinen elämä unohtuu.

Koskaan en ole kuitenkaan lapsille mitenkään vanhempiaan moittinut ja aina asettanut heidät ensisijalle, jotta joku päivä tulee eteen tilanne, että joutuvat itse ajattelemaan asiansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos vanhemmat hoitavat eronsa fiksusti niin lapsi tykkää olla molempien vanhempien luona, mutta jos lapsen aikana mollataan sitä isän uutta naista niin hän ei tiedä mikä on oikein eikä halua mennä isänsä luokse, sehän se usein onkin avioerolasten kohtalo .
        Pitäis ajatella että lapsikin tulee kerran aikuiseksi ja silloin tulee esiin ne ongelmat menetetystä ajasta toisen vanhemman luona .
        Kunhan aikuiset ihmiset osaisivat hoidella eronsa niin etteivät vetäisi lapsia. Siihen negatiiviseen spiraaliin missä itse ovat.
        Kun annetaan lapsen rakastaa molempia vanhempiaan ilman syyllisyyden tunteita siitä, niin lapsistakin tulee tasapainoisia .
        Itse olen kiitollinen äidilleni ettei hän koskaan sanonut pahaa sanaa isästäni kun erosivat, sain pitää oman kuvani isästäni , joten viisas vanhempi ei tuhoa oman lapsensa suhdetta toiseen vanhempaan , tyhmä syyttelee ja haukkuu sitä joka lähti suhteesta täten myrkyttää oman lapsensa elämän iki ajoiksi

Jos Raision kaupungin "lastensuojelun" viranomaiset hoitavat vanhempien eron fiksusti niin lapsi tykkää olla molempien vanhempien luona, mutta jos lapsen aikana mollataan sitä lasten isää, niin hän ei tiedä mikä on oikein eikä halua mennä äitinsä luokse, sehän se usein onkin avioerolasten kohtalo .
        Pitäis ajatella että lapsikin tulee kerran aikuiseksi ja silloin tulee esiin ne "lastensuojelun"- ja vieraannuttaja äidin ongelmat menetetystä ajasta toisen vanhemman oman isänsä luona .
        Kunhan Raision " lastensuojelun" viranomaiset osaisivat hoidella eron niin etteivät vetäisi lapsia siihen mukaan valehtelemalla lasten olosuhteet uomioistuimessa perättömässä lausunnossaan 21.5.2007 alkaen.. Siihen negatiiviseen spiraaliin missä itse ovat.
        Itse olen kiitollinen isälleni ettei hän koskaan vieraannutettuna sanonut pahaa sanaa äidistäni kun erosivat, sain pitää oman virheellisen kuvani äidistäni , joten viisas vanhempi ei tuhoa oman lapsensa suhdetta toiseen vanhempaan kuten vieraannuttaja äiti ja Raision "lastensuojelu" edelleen tekee 16 vuoden jälkeenkin..., tyhmä syyttelee ja haukkuu sitä joka lähti suhteesta täten myrkyttää oman lapsensa elämän iki ajoiksi Raision "lastensuojelun" mielenvikaisessa narsismi ssa!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensinnäkin en hyväksyisi että lapset haukkuisivat ketään liikanimillä , sitten on eri asia jos eivät pidä jostain ihmisestä , ei heitä voi pakottaakkaan. Teini-ikäiset ovat myöskin vaikeita tapauksia usein

HEHEEEE... MITÄS NÄMÄ SUTTURAT TEKEE? Haukkuu miehen ex lapset ja puolison!!! MUTTA kun heitä itseään haukutaan, sitä ei sallita!!!

Siis nythän se tuli totuus sutturan suusta.
        He saavat relelstää ja haukkua mielin määrin, mutta heitä ei saa vahingossakaan haukkua. JA KYLLÄ SAA, IAHN SAMALLA LAILLA. Ei suttura ole muu kuin perheenrikkoja joka vie mieheltä kaiken, kodin ja rahat ja siirtyy seuraavaan.

On kumma kun tuosta ei tehdä rikollista ja heitä ei saada vastuuseen. Kunnon sakko 200 000 e niin loppusi perheenrikkomiset ja hukkjiset sutturoilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tykkää. Miksi puhut lasten suulla??? Varmasti siksi että olet se perheenrikkoja, ja nyt haluat keventää syyllisyydentaakkaa, ettei mikään olisi sun vika. Olet rikkoja ja se on halveksittavaa.
        Et voi sanoa lapsen suulla että menet äidin yli, olet halveksittava ja itserakas, joka puhuu valheita. KUKAAn lapsi ei tykkää isän sutturoista, mikä siinä on vaikeeta ymmärtää?? Oma häpeä varmasti.

• äitipuoli

Samaisen ongelman kanssa painittu kohta kaksi vuotta.Avopuolison lapset tulevat samanlaisissa vetimissä ja yhtä huonosti hoidettuna.On kokeiltu puhua asiasta,ei auta.On ostettu uusia vaatteita ja kenkiä,mitkä hävinnyt saman tien.myy varmaan jossain kirpparilla.Lapset opetettu sanomaan,että ei äitillä ole varaa.Ja ostattamaan isällä kaikenlaista.Elatusmaksut taitaa mennä ihan muuhun.
      Sossu ei myöskään ole ottabut kantaa tähän vaateasiaan.Ovat käyneet siellä niin lapsilla on hyvät vaatteet.Onhan niitä hyviä,mutta tapaamisvkonloppuina jostain kaivetaan kaameet rytkyt,ettei edes kauppaan kehtaa mennä.Äiti luulee nöyryyttävänsä lasten isää tajuamatta ,että eniten nöyryyttää lapsia niillä vaatteilla.
      Nykyään ollaan ostettu omat vaatteet lapsille tänne ja sitten niitä ei kotiin laiteta mukaan.vaikkakin se on vaikea selittää lapsille miksi ei saa kotiin niitä.Mutta vain näin tämä toimii.

• vai niin....

Periaatteessa aloittajan kirjoitus oli asiallinen. Yksi asia vain sai epäilemään, että kyse on etävanhemman mustanmaalaamisesta. Aiheetta.

Paljonkos niiden lasten kynnet kasvavat viikonlopun aikana ?

• vellit sekaisin!
        vai niin.... kirjoitti:

Periaatteessa aloittajan kirjoitus oli asiallinen. Yksi asia vain sai epäilemään, että kyse on etävanhemman mustanmaalaamisesta. Aiheetta.

Eihän aloittaja etää mustamaalannut. Etä on aloittajan nykyinen puoliso.

• Anonyymi
        vai niin.... kirjoitti:

Kahden viikon ajan ovat äidillään, eli joka toinen vkl ovat etävanhemmallaan, kynnet kerkeää kasvaa paljonkin siinä ajassa. Mutta tämä on vanha keskustelu jo täällä ja lapset ovat jo aikuisia. Toivottavasti lapset ovat päässeet hyvään elämään ❤️.

• Anonyymi

Ehkä siks laittaa huonommat sinne teille ettei paremmat vaatteet katoa teillä ollessa?

• Anonyymi

Ei kun sanoo vaan että etä vaatteet ja lähivaatteet , usein riittää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun sanoo vaan että etä vaatteet ja lähivaatteet , usein riittää

Kyllähän se on kunnioitusta uutta äitiä kohtaan, kun miehen kakarat on siististi puettu ja hiukset laitettu. Minusta epäkohtelista edes tulla uuden äidin luokse, jos on epäsiisti.
        Ei ole uuden äidin asia alkaa pesemään pyykkiä ja komentamaan siistiytymään ja olemaan kunnolla hissukseen, kyllä ne käytöstavat pitää lähteä oman äidin luota. Uusi äiti on var äiti joka komentaa, kasvattaa, märää ja vaatii, ei mikään sotkujen selvittelijä.
        Jos ei totella, asia kuuluu äidin hoitaa, ja sanoa lapsille, että uutta äitiä on toteltava ja kunnioitettava, ei uusi äiti ole roskakori eikä uusi koti ole hotelli.

Lasten tulee kunnioitta ja auttaa uutta äitiä kotihommissa, ja käydä kaupassa ja palvella monissa asioissa. Ihmeellistä jos ei entinen äiti vaadi hyvää ja kaunista käytöstä.
        Uusi koti ei ole hotelli, vaan se on paikka missä opetellaan käyttytymään, siivotaan ja autetaan, ja puhutaan nätisti eikä kiusata uuden äidin lapsia, heistä otetaan käyttäytymiseen esimerkkiä, ja ei haasteta riitaa. He nyt asuvat ex lasten kotona ja sillä sipuli. Entiset lapset ovat vieraita, eikä mitään sanomista uuden äidin lapsille, tai muuhunkaan, nyt talo on uusien vallassa, sillä sipuli. Siihen tähdätään, että miehen kersat ymmärtävät, että uusi äiti on se joka määrää.

• neuvoja kyselit

Kokemuksia: jos lapset tulevat missä vaatteissa sattuu, ei välttämättä johdu siitä, ettei heillä olisi kunnollisia, vaan siitä, että ovat itse pakanneet mitä sattuu. riippuu ´lapsen iästä, mutta häntä voi muistuttaa, tehdään sitä ja sitä ota mukaan. hankittiin myös varavaatteita, joita pitävät täällä. on annettu lasten vaateketjujen lahjakortteja synttäreiksi yms.

Neuvoja: älä arvostele lasten kuullen heidän äitiään tai osoita, että sinussa herättäisi tunteita mitä lapset äidistä kertovat. hoitakaa lapsia miehenne kanssa tapaamisviikonloppuina ilman suurempaa numeroa, paino arkiaskareissa, ruuassa, vaatteissa ja yhteisessä tekemisessä. anna lasten äidin elää omaa elämäänsä, jolleivat lapset ole todellisessa vaarassa. osoittakaa että ilahdutte lasten käynnistä, he ovat tervetulleita, välttäkää veratiluja heidän lähielämäänsä

• neula ja lanka

Ensinnäkin, isän kuuluu hoitaa asia, ei sinun. Jos sinä alat neuvomaan lasten äitiä, saat vain riidan aikaiseksi.

Isot lapset osaavat kammata hiuksensa itse, miksi he eivät tee niin? Kynsienleikkuu on myös yhteishuoltajaisän asia ja hän voi ottaa tavaksi leikata ne joka toinen viikonloppu tekemättä asiasta sen suurempaa numeroa.
      Säänmukaisen vaatetuksen pakkaaminen mukaan varsinkin talvella on joskus todella hankalaa, kun sääolot muuttuvat koko ajan. Suosittelen teitä pitämään ostamanne käyttövaatteet teillä, ja valitsemaan sellaiset vaatteet, että niistä jää käytettäväksi pienemmillekin lapsille.

Isä voi ottaa lasten pukeutumisen ja huollon puheeksi äidin kanssa, sinä et. Jos asiaan ei tule muutosta, lastensuojelulla uhkaaminen toimii ihan varmasti. Isä voi myös jutella kouluterveydenhoitajan ja opettajien kanssa, yhteishuoltajuus antaa siihen mahdollisuuden. Paras ja inhimillisin tapa on kuitenkin keskustella lasten äidin kanssa.

- "Ostetaanko jukurttia" kysyy lapsi
      - "Ei tänään, äidin rahat on ihan loppu ja pitää ostaa pyykkipulveria. Huomenna ostetaan kun on tilipäivä"

Lapsi muistaa vain sen ettei jugurttia ostettu, koska äidin rahat on loppu, mutta todennäköisesti jugurtin asemesta oli tarjolla jotain muuta, ehkä "eilen" oli ostettu lasten pyynnöstä maissimuroja. Meillä mm. ei syödä jugurtteja, koska ne ovat valtava sokeri-ja lisäainepommi, hedelmäpuuroja kyllä - myös koska puuro on halpaa.

Muuten asiallinen aloituksesi heitti häränpyllyä, kun aloit arvuuttelemaan lähiäidin rahankulutusta.

Kuullostaa, että kyseessä on 3-4 lapsen lähiäiti ja sinä olet lapseton. Lapset ovat pienen hetken teillä, koita kestää vaikkei lasten äiti olekaan samanlainen tarkka ihminen kuin sinä. Äläkä ainakaan lähde provosoimaan isää hyökkäykseen, koska siitä ei seuraa mitään hyvää.

T: 4-lapsen yh-äiti.

• lisäineita

tavallisessa jogurtissa muka on?

• neula ja lanka
        lisäineita kirjoitti:

tavallisessa jogurtissa muka on?

Euroshopper. Maito, sokeri, mansikkavalmiste 5% (mansikkaa 40% eli litrassa 0,2dl mansikkaa), hapate.

Mitä mahtaakaan olla loput 0,3dl mansikkavalmisteesta, kun sokeri on jo mainittu; värit, aromivahventeet, stabilointiaineet, hyytelöimisaineet, emulgointiaineet, hapettumisenestoaineet jne ? Kerro sinä, jos tiedät.

Valio. Maito, sokeri, persikka, aprikoosi, vadelma, maissitärkkelys, guarkumi, seljanmarjatiiviste, aromit. mm. (!) vanilliini, natriumsitraatti, hapate.

Hedelmää 6% = 0,6dl:aa litrassa josta aprikoosit ja persikat kuivattuna tuotuja, joten oletat että ne ovat niitä kalliimpia - rikittömiä? Seljanmarjatiivisteestä ei lisätietoa.

Vispipuuro; kotitekoinen: vesi, puolukka, mannasuurimot ja sokeri. Puolukkaa 10-20%.
        Ruispuolukkapuurossa muuten samat aineet, mutta suurimot ovat ruisjauhoja.

Mietin vain niitä lapsi, joiden jokapäiväiseen ruokavalioon kuuluu jugurtit minkä sokeri ja lisäainemössön he nielevät, kun äiti ei osaa keittää puuroa. Mielummin minä lapselle annan sokerin sokerina ja maidon maitona.

• mozzis

Kertakaikkinen ilo lukea sun teksti. Vaikutat tosi järkevältä ja maanläheiseltä ihmiseltä. Ja vielä positiiviselta...ihan kateellisena täällä ollaan. Kun itellä menee tosi huonosti, naisena ja äitinä...

• vaikka
        neula ja lanka kirjoitti:

Euroshopper. Maito, sokeri, mansikkavalmiste 5% (mansikkaa 40% eli litrassa 0,2dl mansikkaa), hapate.

Mitä mahtaakaan olla loput 0,3dl mansikkavalmisteesta, kun sokeri on jo mainittu; värit, aromivahventeet, stabilointiaineet, hyytelöimisaineet, emulgointiaineet, hapettumisenestoaineet jne ? Kerro sinä, jos tiedät.

Valio. Maito, sokeri, persikka, aprikoosi, vadelma, maissitärkkelys, guarkumi, seljanmarjatiiviste, aromit. mm. (!) vanilliini, natriumsitraatti, hapate.

Hedelmää 6% = 0,6dl:aa litrassa josta aprikoosit ja persikat kuivattuna tuotuja, joten oletat että ne ovat niitä kalliimpia - rikittömiä? Seljanmarjatiivisteestä ei lisätietoa.

Vispipuuro; kotitekoinen: vesi, puolukka, mannasuurimot ja sokeri. Puolukkaa 10-20%.
        Ruispuolukkapuurossa muuten samat aineet, mutta suurimot ovat ruisjauhoja.

Mietin vain niitä lapsi, joiden jokapäiväiseen ruokavalioon kuuluu jugurtit minkä sokeri ja lisäainemössön he nielevät, kun äiti ei osaa keittää puuroa. Mielummin minä lapselle annan sokerin sokerina ja maidon maitona.

nämä "lisäaineet" kuullostavat vierailta, niin monesti kyse ei ole mistään vakavammasta. Emulgointiaineet esimerkiksi ovat yleensä ihan tavallisia eläinrasvoja, jne.

• huolissasi!

Jos lapset ovat, kuten kirjoitit, sen ikäisiä että tulevat keskenäänkin kotona toimeen hetkiä, niin eipä se tule sossu isoille lapasia käteen pakottamaan. Tarha ikäisille ehkä (saa hakaneulalla hiaan kiinni) Uusia vaatteita ei teidän ole velvollisuus lähettää kotiin, vaan samoissa vaatteissa joissa tulevat, kelpaavat hyvin.

Miksi Te ette ole luoneet lapsille harrastusta? Mikä estää? Rahan kitsaus, taas kerran? Turha syyttää siitä muita johon ette itsekään ole kyenneet.

Lisäksi enpä usko, että sinulla on TIETOA siitä mihin puolisosi ex rahansa käyttää. Eikä se asia sinulle kuulukkaan missään määrin, etkä ole siinä asemassa jotta sitä olisit hänen rahankäyttöä oikeutettu arvostelemaan. Arvostelusi menee eittämättä panettelun piikkiin.

Ongelman selvittely ei kuulu sinulle muutenkaan, anna puolisosi hoitaa ja huoltaa omat lapsensa, eivät he sinun ole.

• kuuluu nämä

lasten asiat myös isän uudelle puolisolle! Hehän ovat perhe.
        Ihan samalla tavalla kuin lähivanhemman perhe.

Kyllä tervejärkinen aikuinen ihminen on kiinnostunut puolisonsa lapsista ja oikeutettu mielipiteisiin.

• uudet puolisot
        kuuluu nämä kirjoitti:

Kyllä tervejärkinen aikuinen ihminen on kiinnostunut puolisonsa lapsista ja oikeutettu mielipiteisiin.

ovatkin superkasvattajia ja saavat sen etävanhemmankin ajattelemaan etäältä, kuinka huono lähivanhempi on. Yhdessä ollessa se sama hoiva ja huolenpito kyllä riitti :)

Ajatella, jos etävanhempi ei olisikaan tavannut juuri tätä nimenomaista super-osaajaa, lapsethan kuolisivat lähivanhemman huollossa eikä etää kiinnostaisi yhtään. HEH

• asioihin oikeutettu.
        kuuluu nämä kirjoitti:

Mielipiteisiin ehkä, jos pitää ne omana tietonaan. Yleisenä viisautena niitä ei voi jakaa.

Etävanhemman puoliso ei ole perhettä lapsen kanssa. Valitan. Jos näin olet luullut, sinua on harhaan johdettu. Vain sinun omat lapsesi voivat muodostaa perheen sinulle.

• sossuilta!
        kuuluu nämä kirjoitti:

Etän puolisolla ei ole jakoa lapsen asioihin.

Koitas päästä vaikkapa koulun kehityskeskusteluihin isän ja äidin kanssa, huomaat ettet pääse, koskapa olet ulkopuolinen. Piste.

• muuta asiaa
        sossuilta! kirjoitti:

Etän puolisolla ei ole jakoa lapsen asioihin.

Koitas päästä vaikkapa koulun kehityskeskusteluihin isän ja äidin kanssa, huomaat ettet pääse, koskapa olet ulkopuolinen. Piste.

Isän uutta puolisoa ei mikään estä leikkaamasta lasten kynsiä, korjaamasta heidän vaatteitaan ja laittamasta heille hyvää ruokaa kun he ovat isänsä luona.
        Jos lasten tekee mieli jogurttia, sitä voi uusi puoliso ostaa lapsille. Valmista jogurttia ei tarvitse ostaa, vaan ostaa litran purkin luonnon jogurttia ja lisää itse marjat tai hedelmät. Sokeria ei paljon tarvitsekaan. Tai valmistaa jogurtin itse ja kerää marjat metsästä ja mansikat kesällä viljelijän pellolta jos ei omaa maata ole, niin uusi puoliso voi näin edullisesti laittaa lapsille hyvät ruoat.

• tehdä!
        muuta asiaa kirjoitti:

Isän uutta puolisoa ei mikään estä leikkaamasta lasten kynsiä, korjaamasta heidän vaatteitaan ja laittamasta heille hyvää ruokaa kun he ovat isänsä luona.
        Jos lasten tekee mieli jogurttia, sitä voi uusi puoliso ostaa lapsille. Valmista jogurttia ei tarvitse ostaa, vaan ostaa litran purkin luonnon jogurttia ja lisää itse marjat tai hedelmät. Sokeria ei paljon tarvitsekaan. Tai valmistaa jogurtin itse ja kerää marjat metsästä ja mansikat kesällä viljelijän pellolta jos ei omaa maata ole, niin uusi puoliso voi näin edullisesti laittaa lapsille hyvät ruoat.

Mutta alkuperäisen tarkoitusperät eivät lukeutuneet pyyteettömään antamiseen ja silkkaan rakkauteen.

Siinähän se raja kulkee.

Et voi määrätä toisen ihmisen asioista. Antaa toki voit, pyyteettömästi, jos se vastaan otetaan.

• heidän perheeseensä
        kuuluu nämä kirjoitti:

vaan äitinsä perheeseen. Ap ja hänen miehensä ovat ilmeisesti lapseton pariskunta, jonka luona miehen etälapset vierailevat. Miehen uudelle vaimolle eivät miehen lapset kuulu, miehelle itselleen kylläkin. On tärkeää pitää tarkat rajat, ettei mene toisen reviirille.

• yhreppanat yrittää
        asioihin oikeutettu. kirjoitti:

Mielipiteisiin ehkä, jos pitää ne omana tietonaan. Yleisenä viisautena niitä ei voi jakaa.

Etävanhemman puoliso ei ole perhettä lapsen kanssa. Valitan. Jos näin olet luullut, sinua on harhaan johdettu. Vain sinun omat lapsesi voivat muodostaa perheen sinulle.

haukkua isän puolta mutta eivätpä nuo yhreppanat tajua sitä että puhuvat itseään pussiin minkä kerkeävät! ihmeesti se ei ole mitään perhettä kun isällä on uusi puoliso ja lapset on välissä isänsäluona muttakun se yhreppana ottaa uuden puolison niin sen jälkeen puhutaan isoon ääneen "meidän perhe sitä ja tätä" "meidän perheessä näin.." toi on niin sitä yhreppanan touhuu..

• Gummaaja
        yhreppanat yrittää kirjoitti:

haukkua isän puolta mutta eivätpä nuo yhreppanat tajua sitä että puhuvat itseään pussiin minkä kerkeävät! ihmeesti se ei ole mitään perhettä kun isällä on uusi puoliso ja lapset on välissä isänsäluona muttakun se yhreppana ottaa uuden puolison niin sen jälkeen puhutaan isoon ääneen "meidän perhe sitä ja tätä" "meidän perheessä näin.." toi on niin sitä yhreppanan touhuu..

Nyt on pakko ottaa kantaa!!!!

Se on

Y H - Ä I P P Ä R E S S U K K A,

etkö jo ymmärrä.

• ajattelun
        asioihin oikeutettu. kirjoitti:

omaavat lasten lähivanhemman luona asuvat uudet puolisot tekevät koko perheen elämästä helvetin.

• sakkia
        heidän perheeseensä kirjoitti:

vaan äitinsä perheeseen. Ap ja hänen miehensä ovat ilmeisesti lapseton pariskunta, jonka luona miehen etälapset vierailevat. Miehen uudelle vaimolle eivät miehen lapset kuulu, miehelle itselleen kylläkin. On tärkeää pitää tarkat rajat, ettei mene toisen reviirille.

kun ette ymmärrä, että lapset kuuluvat sekä isälleen, että äidilleen, ja heidän uusille puolisoille, koska hekin kuuluvat perheeseen. Pakkohan se on jo käytännön syistä.
        Juridista valtaa uusilla puolisoilla ei ole, mutta jos PERHEENÄ toimitaan, niin siihen kuuluu koko paketti.

• pakettiratkaisu?
        sakkia kirjoitti:

kun ette ymmärrä, että lapset kuuluvat sekä isälleen, että äidilleen, ja heidän uusille puolisoille, koska hekin kuuluvat perheeseen. Pakkohan se on jo käytännön syistä.
        Juridista valtaa uusilla puolisoilla ei ole, mutta jos PERHEENÄ toimitaan, niin siihen kuuluu koko paketti.

Uudet puolisot eivät lapsen perheeseen kuulu. Turha syöttää skeidaa. Käväiseppäs kysymässä koulumenestystä puolisosi lapsesta, ja kysy vaikkapa naapurinkin kakarat samaan jonoon, sillä aivan sama asia se on.

Omien lasten asiat kuuluvat vain omille vanhemmille, ei kaiken maailman hoidoille ympäri maailman. Tämä on fakta.

• koska
        pakettiratkaisu? kirjoitti:

Uudet puolisot eivät lapsen perheeseen kuulu. Turha syöttää skeidaa. Käväiseppäs kysymässä koulumenestystä puolisosi lapsesta, ja kysy vaikkapa naapurinkin kakarat samaan jonoon, sillä aivan sama asia se on.

Omien lasten asiat kuuluvat vain omille vanhemmille, ei kaiken maailman hoidoille ympäri maailman. Tämä on fakta.

jokainen perhe päättää itse näistä asioista.

On aivan sama mitä laki sanoo. Päätökset ovat perheen sisäisiä.

Ajatellaanpa asiaa nyt sitten vaikka rahan kautta. Uudet puolisot joutuvat osallistumaan tavalla tai toisella taloudellisesti puolisoidensa lasten elättämiseen. Halusivatpa tahi eivät.
        Kyllä se silloin oikeuttaa jonkinlaisen oikeuden sanoa sanottavansa, jos siltä tuntuu. Mutta se myös velvoittaa osallistumaan perheen yhteisiin asioihin.

Meillä onkin onnellinen uusperhe, kun meillä noudatetaan tätä.

Toista se on ystävälläni, jolla on ainaisia ongelmia uuden miehensä kanssa. Mies kun ei suostu hakemaan ystäväni poikaa edes päiväkodista, kun asia ei kuulemma kuulu hänelle. Harvinaisen typerä asenne ja ihmettelen, kuinka joku moista örkkiä edes nurkkiinsa ottaa täyshoitoon.

• äitipuoli
        pakettiratkaisu? kirjoitti:

minä ainakin olen ollut mieheni lapsen koulun kanssa tekemisissä hänen asioissaan. ja muutenkin koen että minulle kuuluu kaikkien meillä asuvien lasten asiat. kyllä se meillä ainakin toimii niin että kun samaa perhettä ollaan niin asiat myös hoidetaan yhdessä. ja lapsella on siis myös äiti olemassa. kyllä koulun kanssa voi sopia kenelle kuuluu lapsen asiat ja kenelle ei. eri asia sitten jos esim lapsen äiti olisi jotenkin erityisesti kieltänyt koululta minun kanssani asioimisen. ihmettelen muutenkin näitä lapsellisia kommentteja täällä...hohhoijaa. ei ihme että niin suuri osa lapsista ja nuorista voi huonosti kun kasvaa tällaisten idioottejen kanssa.

• istunnoista
        äitipuoli kirjoitti:

minä ainakin olen ollut mieheni lapsen koulun kanssa tekemisissä hänen asioissaan. ja muutenkin koen että minulle kuuluu kaikkien meillä asuvien lasten asiat. kyllä se meillä ainakin toimii niin että kun samaa perhettä ollaan niin asiat myös hoidetaan yhdessä. ja lapsella on siis myös äiti olemassa. kyllä koulun kanssa voi sopia kenelle kuuluu lapsen asiat ja kenelle ei. eri asia sitten jos esim lapsen äiti olisi jotenkin erityisesti kieltänyt koululta minun kanssani asioimisen. ihmettelen muutenkin näitä lapsellisia kommentteja täällä...hohhoijaa. ei ihme että niin suuri osa lapsista ja nuorista voi huonosti kun kasvaa tällaisten idioottejen kanssa.

vanhempien uudet kumppanit ohjataan odotushuoneeseen.

• äitipuoli ja avopuoliso
        istunnoista kirjoitti:

vanhempien uudet kumppanit ohjataan odotushuoneeseen.

Minut toivotettiin tervetulleeksi sosiaalitoimen istuntoon. Tosin silloin oli kysymyksessä puolisoni kolmen lapsen elatusmaksujen määräytyminen. Sosiaalitoimen mielestä työtön puolisoni pystyy 460 euron työttömyskorvauksestaan maksamaan elatusmaksut, koska minä omilla tuloillani pystyn vastaamaan 100% puolisoni elatuksesta. Loppumetreillä minä siis elätän puolisoni lapset yhdessä heidän äitinsä kanssa (ja valtion), joka on mielenterveydellisistä syistä eläkkeellä. Tämä sen lisäksi, että minulla on kolme omaa lasta.
        Ja kuten näyttää olevan maan tapa, puolisoni lapset eivät ole koskaan käyneet meillä, koska heidän äitinsä on niin päättänyt. Luonnollisesti on ikävää, että isän ja lasten suhde on näin katkaistu mutta sehän taas ei kiinnosta ketään.

• lastenvalvoja
        äitipuoli ja avopuoliso kirjoitti:

Minut toivotettiin tervetulleeksi sosiaalitoimen istuntoon. Tosin silloin oli kysymyksessä puolisoni kolmen lapsen elatusmaksujen määräytyminen. Sosiaalitoimen mielestä työtön puolisoni pystyy 460 euron työttömyskorvauksestaan maksamaan elatusmaksut, koska minä omilla tuloillani pystyn vastaamaan 100% puolisoni elatuksesta. Loppumetreillä minä siis elätän puolisoni lapset yhdessä heidän äitinsä kanssa (ja valtion), joka on mielenterveydellisistä syistä eläkkeellä. Tämä sen lisäksi, että minulla on kolme omaa lasta.
        Ja kuten näyttää olevan maan tapa, puolisoni lapset eivät ole koskaan käyneet meillä, koska heidän äitinsä on niin päättänyt. Luonnollisesti on ikävää, että isän ja lasten suhde on näin katkaistu mutta sehän taas ei kiinnosta ketään.

pisti etän kihlatun eteiseen kun keskustelimme yhdessä ja erikseen olosuhdeselvitykseen liittyvistä asioista. Etän 50 käyvä morsian lähti niskoja nakellen ja mutisi ääneen moukista jotain.

Vahingonilo on aidointa iloa ja minä nautin sillä hetkellä täydestä sydämestäni =)

• pikku ilkiö
        kuuluu nämä kirjoitti:

ilmaistu tuo kantasi. Olen tasan samaa mieltä, että myös ns. etäisän luona on perhe. Ei perhe muodostu vain ns. lähiäitinä toimivan vanhemman luokse. Tuntui hyvälle lukea amielipiteesi!

• Anonyymi
        koska kirjoitti:

jokainen perhe päättää itse näistä asioista.

On aivan sama mitä laki sanoo. Päätökset ovat perheen sisäisiä.

Ajatellaanpa asiaa nyt sitten vaikka rahan kautta. Uudet puolisot joutuvat osallistumaan tavalla tai toisella taloudellisesti puolisoidensa lasten elättämiseen. Halusivatpa tahi eivät.
        Kyllä se silloin oikeuttaa jonkinlaisen oikeuden sanoa sanottavansa, jos siltä tuntuu. Mutta se myös velvoittaa osallistumaan perheen yhteisiin asioihin.

Meillä onkin onnellinen uusperhe, kun meillä noudatetaan tätä.

Toista se on ystävälläni, jolla on ainaisia ongelmia uuden miehensä kanssa. Mies kun ei suostu hakemaan ystäväni poikaa edes päiväkodista, kun asia ei kuulemma kuulu hänelle. Harvinaisen typerä asenne ja ihmettelen, kuinka joku moista örkkiä edes nurkkiinsa ottaa täyshoitoon.

Oikein naurattaa, että uudet kumppanit osallistuvat entiten liittojen lasten kuluihin. Taitaa olla useammassa uusperheessä vain niin, että on tiukat rajat rahassa siihen, että maksaisi lasten kuluja.
        Olipa jopa jääkaapissa omat eväät ja lapsilla ehdoton kielto koskea niihin , hänen autoonsa ei saanut lapset nousta,

Kiista ainakin siitä, mitä kukin maksaa, joten olisiko ennen uusperheen perustamista keskusteltava nämäkin asiat kuntoon ja laittaa oikein paperille sopimus kodin kuluista ja samalla näkisi onko aihetta edes jatkaa uusperheeseen jos jatkuva riita rahasta.

• näin meillä

Kynnet suositellaan leikattavaski silloin, kun ne ovat pehmeät eli useimmiten saunan jälkeen. Useimmissa suomalaisissa kodeissa saunotaan lauantaisin -eli leikatkaa lasten kynnet, kun saunotte niin tekee todennäköisemmin myös heidän äitinsä joka toinen viikonloppu. Tuskinpa hän lapsia teille priimakunnossa laittaa vaan luottaa siihen,että perushoito sujuu teiltäkin.

Liikkuvien lasten vaatteet menevät puhki hetkessä: siinä missä esikoisemme kuluttaa pöksyt parissa viikossa kuopus tekee saman puolessa vuodessa. Voisit korjata lasten vaatteita viikonlopun aikana ja antaa isän peuhata lastensa kanssa. Ymmärtäisi lasten äitikin kuinka hyvän puolison lasten isä on saanut;)

Hoitakaa lapset parhaalla mahdollisella tavallanne silloin, kun he teidän luonne ovat -mikään muu ei pitäisi teitä kiinnostaa niin kauan kuin lapset ovat perusterveitä. Lasten äitiin suunnattua energiaasi voisit kääntää oman perheesi puoleen. Olen varma, että näin tekemällä olisit entistäkin onnellisempi.

• Miksi tehdään lapsia idioottien kanssa ?

• on tehty?

kun tuloksena oli lukukyvytön idiootti.

• sikaml

Sinun housusi pysyvät,
        koska kukaan ei halua niitä riisua.

Miksi tehdään lapsia idioottien kanssa ?
        Kysy asiaa äidiltäsi, hänellä on kokemusta asiasta.

• SAMAA MIELTÄ!
        sikaml kirjoitti:

Sinun housusi pysyvät,
        koska kukaan ei halua niitä riisua.

Miksi tehdään lapsia idioottien kanssa ?
        Kysy asiaa äidiltäsi, hänellä on kokemusta asiasta.

Vastasit nimittäin idiootti itsellesi!

Katso vaikka viestikerjua.

• sikaml kopio
        SAMAA MIELTÄ! kirjoitti:

Vastasit nimittäin idiootti itsellesi!

Katso vaikka viestikerjua.

sikaml-nick vastasi mikaml-nickille.

SIKA - MIKA

• Anonyymi

Minullakin on lähes sama tilanne. Poikapuoli tulee joka kerta eriparia olevissa rikkinäisiä sukissa. Hänen äitinsä luona ei kuulemma ole ehjiä. Olen miettinyt, että pitäisikö täältä lahjoittaa yhdet rumat sukat jotka olen saanut jostain muualta. Kerran kysyin tytärpuolelta, että vastaavatko he itse vaatehuollosta, koska asuvat kaupungissa, se olisi selittänyt rikkinäiset sukat. Eivät kuulemma kuitenkaan vastaa. Olen heittänyt aina rikkinäiset sukat roskiin jotta tilalle olisi joskus pakko ostaa uusia.
      Poikapuolelle ostetaan myös vasta silloin uudet kengät kun vanhoista tulee kirjaimellisesti varpaat läpi. Lisäksi ne vaatteet ovat älyttömän rumia, niihin ei varmasti panosteta yhtään vaan ostetaan ensimmäiset mitkä tulevat vastaan.
      Tytärpuoli on hiukan tarkempi vaatteistaan niin hänellä ei ole kuin ehkä sukkia joita hän on ulkonäön mukaan pitänyt monta päivää jalassa. Aluhousuja häneltä ei kyllä löydy sopivan kokoisia. Hän käyttää päälle viisi vuotta nuoremmalle tarkoitettuja alushousuja. Varmaan sen takia hän jemmaa kaikki täällä olevat alushousut äidilleen. Olen ostanut niitä jo vähintään viisi pakettia sopivaa kokoa mutta ne aina katoavat johonkin.

• Anonyymi

Kunnes herästi ja mies vei sut hoitoon!!! Nää on ihan tavallisia tarinoita kun on katkera ja perheenrikkoja, sillon tulee hallusinaatioita yleensä ja ne kestää.

Mutta onneksi olet nyt hoidossa, ja 10 kk päästä pääset koitiin harjoittelemaan onnistuuko kotona olo. Tsemppiä.

T. terapeutti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnes herästi ja mies vei sut hoitoon!!! Nää on ihan tavallisia tarinoita kun on katkera ja perheenrikkoja, sillon tulee hallusinaatioita yleensä ja ne kestää.

Mutta onneksi olet nyt hoidossa, ja 10 kk päästä pääset koitiin harjoittelemaan onnistuuko kotona olo. Tsemppiä.

T. terapeutti

Oletko narsisti? Lapsella on isäkin. T. Vieraannutettu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko narsisti? Lapsella on isäkin. T. Vieraannutettu

JOS JOKU SUTTURA ON RIKKONUT PERHEEN, NIIN ET KAI LUULE, ETTÄ LASET JA EKSÄ ANTAA SITÄ MIEHELLEKKÄÄN ANTEEKSI? EI SEMMOISTA SIÄÄ TARVI LASTEN NÄHDÄ, EIKÄ SIIHEN VOI PAKOTTAA. Ihan on miehen oma syy että antoi sutturoiden kaapata hänet, omalta rkaalta perheeltään.

JOS MINÄ OLISIN SELLAINEN LAPSI jonka isän suturat olisivat vieneet, en hitto soikoon haluaisi nähdä sllasta isää, joka ei enää isä nimeä ansaitse. Minustta sellainen ukonretale saa menä minne haluaa,. HOULLU ON JOKA EDES SELLASTA KUVITTELEE, ETTÄ LAPSET HALUISI ESÄ ENÄÄ NÄHDÄ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JOS JOKU SUTTURA ON RIKKONUT PERHEEN, NIIN ET KAI LUULE, ETTÄ LASET JA EKSÄ ANTAA SITÄ MIEHELLEKKÄÄN ANTEEKSI? EI SEMMOISTA SIÄÄ TARVI LASTEN NÄHDÄ, EIKÄ SIIHEN VOI PAKOTTAA. Ihan on miehen oma syy että antoi sutturoiden kaapata hänet, omalta rkaalta perheeltään.

JOS MINÄ OLISIN SELLAINEN LAPSI jonka isän suturat olisivat vieneet, en hitto soikoon haluaisi nähdä sllasta isää, joka ei enää isä nimeä ansaitse. Minustta sellainen ukonretale saa menä minne haluaa,. HOULLU ON JOKA EDES SELLASTA KUVITTELEE, ETTÄ LAPSET HALUISI ESÄ ENÄÄ NÄHDÄ.

HÄNTÄHEIKIT SAA TEHDÄ MITÄ TYKKÄÄVÄT?

• Anonyymi

Karin tenavat on aikuisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HULLU!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet väärässä Petri Kettula, kettulapete@.
        Älä valehtele taas - elatustukea ei ole vieraannuttaja äidille ja/ tai Raision kaupungin "lastensuojelun viranomaisille, lastenvalvojalle" koskaan maksettu 1.5.2007 alkaen Turun käräjäoikeuden lainvoimaisella tuomiolla. Sitä saa mitä tilaa...Elatustukea- ja pian ei ole osaan maksettu vieraannutetulle lapsille Raisuon kaupungin rikolsessa menetelyssä eikä koskaan makseta. Ime siitä Petri Ketula, kettulapete@

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tim olla ei ole tenavia - Timo ei ole lasten isä, "uusi isä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tim olla ei ole tenavia - Timo ei ole lasten isä, "uusi isä"

Timolla on tenavia - Timo on Karin lasten isä, eli
        uusi isä, koska Kari hakuaa noudattaa laitonta päätöstä.

• Anonyymi

Älä jauha pelkkää paskaa "petri kettula, kettulapete@" Edelleen täysin asiatonta- ja täysin totuudenvastaista, perätöntä tietoa - virheellisen tiedon jatkuva julkinen levitys on lainvastaista; asia on ollut- ja on edelleen vireillä 1.5.2007 alkaen, johtuen täysin vieraannuttaja äidin- ja Raision kaupungin perhepalvelujen omasta lapsen edun- ja oikeuksien-, perustuslain-, ihmisoikeuksien-, lainsäädännön vastaisesta omasta käyttäytymisestä- perättömästä lausunnosta ja toiminnasta mm. tuomioistuimessa lasten olosuhteista 27.5.2008. Siispä on todella narsistista ja seköpäistä, mielenvikaista rikollista käyttäytymistä, Timo ei ole koskaan lasten isä, "uusi isä"- ja huoltaja Varsinais-Suomen käräjäoikeuden 2017 antamalla lainvoimaisella tuomiolla.
        Raision kaupungin "lastensuojelun" viranomaisten perätön lausunto tuomioistuimessa lasten olosuhteista annettu 27.5.2008, jossa kerrottu totuudenvastaisesti mitä oikeasti on asiassa tapahtunut, vanhempien kesken lastenvalvojalla yhdessä sovittu 21.5.2007-25.5.2007, sekä erityisesti mitä lapset- ja "lastensuojelun" viranomaiset itse lausuneet, ja painottaen erityisesti lasten omia negatiivisia käsityksiään asumisestaan yksin äitinsä luona eli he eivät kannattaneet asumista yksin äidillä, yksin äidin yksinhuollossa, vastoin omaa perätöntä lausumaansa tuomioistuimessa lasten olosuhteista 27.5.2008. Siispä on todella narsistista ja seköpäistä, mielenvikausta rikollista käyttäytymistä, että lasten "äiti" yli 16 vuoden eron jälkeen omassa tarkoitushakuisessa toiminnassaan "lastensuojelun" viranomaisten kanssa edelleen vieraannuttaa, aivopesee manipuloi yhteisiä lapsia pois lasten isästä- ja isovanhemmista ym. lasten läheisistä syyttäen lasten isää käyttäessään yhteisiä lapsia itse katkeruutensa välikappaleena omassa tarkoitushakuisessa menettelyssään...
        ryhtyy syyttämään omasta toiminnastaan lasten isää sotkiessaan itse täysin tarkoitushakuisesti vanhempien välisiin keskinäisiin- ja vapaaehtoisiin sopimus asioihin "lastenvalvojan- ja lastensuojelun" viranomaiset, jotka eivät ole edes sopijaosapuolen tms juridisessa asemassa lastensa asioissa, vaan hän itse omaa pilluttomuuttaan on halunnut yhteisten lasten olevan erossa omasta isästään- ja isovanhemmistaan , ja käytti "äitinä" ja Raision kaupungin "lastensuojelun, lastenvalvojan" viranomaisina itse lapsia eron aiheuttaman katkeruutensa välikappaleena.
        Luojan kiitos Karista, lasten ainoasta, oikeasta- omasta isästä!! Timo ei ole koskaan lasten isä, "uusi isä"- ja huoltaja Varsinais-Suomen käräjäoikeuden 2017 antamalla lainvoimaisella tuomiolla.

• Anonyymi

Älä valehtele taas - elatustukea ei ole vieraannuttaja äidille ja/ tai Raision kaupungin "lastensuojelun viranomaisille, lastenvalvojalle" koskaan maksettu 1.5.2007 alkaen Turun käräjäoikeuden lainvoimaisella tuomiolla. Sitä saa mitä tilaa...Elatustukea- ja pian ei ole osaan maksettu vieraannutetulle lapsille Raisuon kaupungin rikolsessa menetelyssä eikä koskaan makseta. Ime siitä Petri Ketula, kettulapete@

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Timolla ei ole tenavia - Timo ei ole lasten isä, "uusi isä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Timo ei ole koskaan lasten isä, "uusi isä"- ja huoltaja Varsinais-Suomen käräjäoikeuden 2017 antamalla lainvoimaisella tuomiolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Timo ei ole koskaan lasten isä, "uusi isä"- ja huoltaja Varsinais-Suomen käräjäoikeuden 2017 antamalla lainvoimaisella tuomiolla.

Timo on "lastesi " uusi isä ja huoltaja Varsinais-Suomen käräjäoikeuden 2017 antamalla lainvoimaisella tuomiolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kela huolehtinut "lapsistasi", joten he ovat saaneet elatustuean ollessaan alaikäisiä samalla kun sinä halusit ollla tapaamatta heitä. Onneksi Timo sai huoltajuuden Varsinais-Suomen käräjäoikeuden 2017 antamalla lainvoimaisella tuomiolla. Kuka on petri kettula?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä jauha pelkkää paskaa "petri kettula, kettulapete@" Edelleen täysin asiatonta- ja täysin totuudenvastaista, perätöntä tietoa - virheellisen tiedon jatkuva julkinen levitys on lainvastaista; asia on ollut- ja on edelleen vireillä 1.5.2007 alkaen, johtuen täysin vieraannuttaja äidin- ja Raision kaupungin perhepalvelujen omasta lapsen edun- ja oikeuksien-, perustuslain-, ihmisoikeuksien-, lainsäädännön vastaisesta omasta käyttäytymisestä- perättömästä lausunnosta ja toiminnasta mm. tuomioistuimessa lasten olosuhteista 27.5.2008. Siispä on todella narsistista ja seköpäistä, mielenvikaista rikollista käyttäytymistä, Timo ei ole koskaan lasten isä, "uusi isä"- ja huoltaja Varsinais-Suomen käräjäoikeuden 2017 antamalla lainvoimaisella tuomiolla.
        Raision kaupungin "lastensuojelun" viranomaisten perätön lausunto tuomioistuimessa lasten olosuhteista annettu 27.5.2008, jossa kerrottu totuudenvastaisesti mitä oikeasti on asiassa tapahtunut, vanhempien kesken lastenvalvojalla yhdessä sovittu 21.5.2007-25.5.2007, sekä erityisesti mitä lapset- ja "lastensuojelun" viranomaiset itse lausuneet, ja painottaen erityisesti lasten omia negatiivisia käsityksiään asumisestaan yksin äitinsä luona eli he eivät kannattaneet asumista yksin äidillä, yksin äidin yksinhuollossa, vastoin omaa perätöntä lausumaansa tuomioistuimessa lasten olosuhteista 27.5.2008. Siispä on todella narsistista ja seköpäistä, mielenvikausta rikollista käyttäytymistä, että lasten "äiti" yli 16 vuoden eron jälkeen omassa tarkoitushakuisessa toiminnassaan "lastensuojelun" viranomaisten kanssa edelleen vieraannuttaa, aivopesee manipuloi yhteisiä lapsia pois lasten isästä- ja isovanhemmista ym. lasten läheisistä syyttäen lasten isää käyttäessään yhteisiä lapsia itse katkeruutensa välikappaleena omassa tarkoitushakuisessa menettelyssään...
        ryhtyy syyttämään omasta toiminnastaan lasten isää sotkiessaan itse täysin tarkoitushakuisesti vanhempien välisiin keskinäisiin- ja vapaaehtoisiin sopimus asioihin "lastenvalvojan- ja lastensuojelun" viranomaiset, jotka eivät ole edes sopijaosapuolen tms juridisessa asemassa lastensa asioissa, vaan hän itse omaa pilluttomuuttaan on halunnut yhteisten lasten olevan erossa omasta isästään- ja isovanhemmistaan , ja käytti "äitinä" ja Raision kaupungin "lastensuojelun, lastenvalvojan" viranomaisina itse lapsia eron aiheuttaman katkeruutensa välikappaleena.
        Luojan kiitos Karista, lasten ainoasta, oikeasta- omasta isästä!! Timo ei ole koskaan lasten isä, "uusi isä"- ja huoltaja Varsinais-Suomen käräjäoikeuden 2017 antamalla lainvoimaisella tuomiolla.

Karille uudet aivot keräys on ollut- ja on edelleen vireillä 1.5.2007 alkaen

• Anonyymi

Noinkin voi asian ilmaista kun huomaa että on tehnyt väärin ja vienyt lapsilta isän ja lasten äidiltä miehen. Onhan se hävettävää, mutta tuollainen ihminen ei opi eikä häpee tekojaan.
      Sen sijaan haukkuu mihene entiset lapset ja vaimon, kun itseään ei oi syytellä. Itsehän tekee aina oikein, vaikka se kaikista muista näyttääkin kkammottavalta.
      Sääli on sairautta ja kosto katkera.
      Mitä olet itse kokoneut että pitää ksotaa lapsiperheelle hajottamalla se?

Ehkä tunnet omat tekosi pieneksi kun pistät menemään syyttelyn toisten lapsia ja vaimoa kohtaan. Kumma mies, joka ei omiaan puolusta, joten hylätty perhe ei menetä siinä mitään että iskä heitti sutturan pyynnöstä rakkaimmat ihmiset menemään. Onneksi se ei sua liikuta, voit heittää vettä myllyyn jota olet jo tehnytkin, että omatuntosi ja häpeä ei pääse valloilleen.
      Paljon vaan keksittyjä syytelitä, niin sinun mielesi pysyy puhtaana. Valitettavasti mieskään ei voi enää korjata etisen perheen asioita, joiden uskon olevan niin fiksuja, että ovat jo unohtaneet tuommosen isän.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1433
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      1226
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1199
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      214
      1110
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1066
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      994
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      315
      981
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      899
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    Aihe