Käytössä siis Nokia n95 8gb, yritän meilata puhelimen kameralla otettuja valokuvia welhon sähköpostitilin kautta. Onnistuu ainakin Suomessa, mutta mikä mättää kun ulkomailla en onnistu lähettämään kuvia samaan osoitteeseen mihin kotomaassa? Viimeksi herjas muistaakseni jotain "lähetys ei onnistu, tarkista sähköpostiasetukset"
Ja käytän siis esim.hotellin tai kahvilan wlan-yhteyttä nettiin, surffailu kyllä onnistuu muuten. Olenko ymmärtänyt jotain väärin mutta eikös netin kautta se sähköpostikin kulje, ja mitä ihmeen asetuksia siihen pitäis muuttaa ulkomailla?
Niin ja semmoinenkin ihmetyksen aihe että jos menen welho webmailin kautta läppärillä katsomaan meilejä jotka näkyy pöytäkoneella (outlook), niin niistä vain osa näkyy siellä webmailissa, suurin osa vain pöytäkoneella..
Selkokielisiä ohjeita odotellen...
welho,kännykkä,meilit..
2
1270
Vastaukset
Yleensä avoimissa wlan-verkoissa on sähköpostin lähetys (SMTP-protokollan käyttö) estetty. Muutoin joku erkki lähettää 100 miljoonaa roskapostia ja wlan-verkkoa ylläpitävä hotelli/kahvila saa syytteet niskaansa :-( Sähköpostin luku yleensä onnistuu, samoin sähköpostin lähettäminen web-postin kautta (tämä on normaalia surffaamista eli käyttäää HTTP(S)-protokollaa eikä SMTP:tä). Suomessa olet luultavasti käyttänyt oman operaattorisi (Welho) yhteyttä, jolloin sähköpostin lähettäminen sähköpostiohjelmallakin (siis sähköpostitilin kautta) onnistuu.
Jos käytät pöytäkoneen Outlookia oletusasetuksilla, niin lukiessaaan postit Welhon palvelimelta Outlook samalla poistaa ne palvelimelta. Webmailissa näkyy vain viimeisen Outlookilla lukemisen jälkeen tulleet viestit.- ap....
Kiitos selkeästä vastauksesta, asia on vaivannut monta kuukautta..
Nyt kun on Thaimaan-matka tulossa niin toivon että Kuvaboksin kautta onnistuu kuvien lähetys niin kuin kotonakin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 70615
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483