welho,kännykkä,meilit..

tumpelo

Käytössä siis Nokia n95 8gb, yritän meilata puhelimen kameralla otettuja valokuvia welhon sähköpostitilin kautta. Onnistuu ainakin Suomessa, mutta mikä mättää kun ulkomailla en onnistu lähettämään kuvia samaan osoitteeseen mihin kotomaassa? Viimeksi herjas muistaakseni jotain "lähetys ei onnistu, tarkista sähköpostiasetukset"

Ja käytän siis esim.hotellin tai kahvilan wlan-yhteyttä nettiin, surffailu kyllä onnistuu muuten. Olenko ymmärtänyt jotain väärin mutta eikös netin kautta se sähköpostikin kulje, ja mitä ihmeen asetuksia siihen pitäis muuttaa ulkomailla?

Niin ja semmoinenkin ihmetyksen aihe että jos menen welho webmailin kautta läppärillä katsomaan meilejä jotka näkyy pöytäkoneella (outlook), niin niistä vain osa näkyy siellä webmailissa, suurin osa vain pöytäkoneella..

Selkokielisiä ohjeita odotellen...

2

1217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleensä avoimissa wlan-verkoissa on sähköpostin lähetys (SMTP-protokollan käyttö) estetty. Muutoin joku erkki lähettää 100 miljoonaa roskapostia ja wlan-verkkoa ylläpitävä hotelli/kahvila saa syytteet niskaansa :-( Sähköpostin luku yleensä onnistuu, samoin sähköpostin lähettäminen web-postin kautta (tämä on normaalia surffaamista eli käyttäää HTTP(S)-protokollaa eikä SMTP:tä). Suomessa olet luultavasti käyttänyt oman operaattorisi (Welho) yhteyttä, jolloin sähköpostin lähettäminen sähköpostiohjelmallakin (siis sähköpostitilin kautta) onnistuu.

Jos käytät pöytäkoneen Outlookia oletusasetuksilla, niin lukiessaaan postit Welhon palvelimelta Outlook samalla poistaa ne palvelimelta. Webmailissa näkyy vain viimeisen Outlookilla lukemisen jälkeen tulleet viestit.

• ap....

Kiitos selkeästä vastauksesta, asia on vaivannut monta kuukautta..
        Nyt kun on Thaimaan-matka tulossa niin toivon että Kuvaboksin kautta onnistuu kuvien lähetys niin kuin kotonakin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1313
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      117
      986
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      781
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe