Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Seksi-intoa

Bardar

Minun kohta 2-vuotias landseer-uros on monta kuukautta koittanut väkisin sextailla ihmisten, muiden urosten, tyynyjen, pehmolelujen ja peittojen kanssa. Hermon menee, kun iso koira jatkuvasti käy ottamaan tiukan haliotteen vieraistani.

Jos koirallani olisi tilaisuus päästä kutemaan kuinka monen nartun kanssa hyvänsä, se varmasti käyttäisi lopun koko elinajasta semmoiseen!

Kuinka pitkään tuo käytös voi jatkua? Toivottavasti ei pitkään, sillä aamullakin herään, kun koirani tulee väkisin kosiskelemaan minua.

T: Bardar

8

1673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terrinjeri

      urokselle, joka on saavuttanut psyykkisen aikuisuuden ja on dominointiin taipuvainen, kuten monet lansu-urokset ovat. Ensiksi sinun on lauman johtajana pystyttävä kieltämään koiralta itsesi ja muiden ihmisten ahdistelu - ehdottomasti!
      Et ilmeisestikään ole koirasi silmissä riittävän vahva johtaja, koska se haastaa sinut tuolla alistavalla eleellä. Toki siinä koiran hormoonitkin hyrräävät, mutta ylempiarvoista lauman jäsentä tai hänen suojeluksessaan olevia (vieraat henkilöt)ei yritetä astua tai alistaa.
      Jos asiaan ei puututa, niin koira ei tule tuosta rauhoittumaan iän myötä - no ehkä eläkeikäisenä ei jaksa enää niin innostua ;-).
      Tarvittaessa hae apua koulutuskentältä tai ongelmakoirakouluttajalta tuohon johtajuusongelmaan. Eläinlääkäri voi auttaa hormoonipuoleen joko pistoksilla (tosin yksi omista lansu-uroksistani innostui nartuista entistä enemmän pistoshoidon aikana). Mikäli koiraasi ei ole tarkoitus käyttää jalostukseen, niin suosittelen koiran kastrointia, se rauhoittaa tilannetta huomattavasti. Tsemppiä ja hyvää talven jatkoa!

      • Bardar

        Kiitti neuvoista. Tää onkin mun ensimmäinen koirani, mut koitan saada hallinnan käsiini. Voin myöhemmin kirjottaa, kuinka on sujunu. Mut se kumminki vie varmasti hetken aikaa.

        T: Bardar


      • terrinjeri
        Bardar kirjoitti:

        Kiitti neuvoista. Tää onkin mun ensimmäinen koirani, mut koitan saada hallinnan käsiini. Voin myöhemmin kirjottaa, kuinka on sujunu. Mut se kumminki vie varmasti hetken aikaa.

        T: Bardar

        kuulla kuinka asia teillä edistyy. Landseer uros on todella haastava ensimmäiseksi koiraksi, mutta johdonmukaisella ja rauhallisella koulutuksella pääset varmasti hyviin tuloksiin. Älä kuitenkaan pyri täysin alistamaan lansuasi, sillä rodun edustajilla on varsin voimakas puolustusvietti ja se saattaa antaa hammasta jos tuntee olonsa liian ahdistetuksi. Tee erilaisia johtajuusharjoituksia koirasi kanssa ja ole turvallinen ja reilu laumanjohtaja lansullesi, niin kyllä siitä hyvä tulee!


      • Bardar
        terrinjeri kirjoitti:

        kuulla kuinka asia teillä edistyy. Landseer uros on todella haastava ensimmäiseksi koiraksi, mutta johdonmukaisella ja rauhallisella koulutuksella pääset varmasti hyviin tuloksiin. Älä kuitenkaan pyri täysin alistamaan lansuasi, sillä rodun edustajilla on varsin voimakas puolustusvietti ja se saattaa antaa hammasta jos tuntee olonsa liian ahdistetuksi. Tee erilaisia johtajuusharjoituksia koirasi kanssa ja ole turvallinen ja reilu laumanjohtaja lansullesi, niin kyllä siitä hyvä tulee!

        Oon nyt siirtäny koiraani pahoista teoista aina pois päin niistä, joiden kimpussa se on. Oon myös antanu sille komentoja ystävällisen, mutta määrätietoisen, kuuloisesti ja rauha on alkanu iskee.

        Nyt mun koira tervehtii vieraitakin ystävällisesti, ilman minkään laisia rajuleikkejä. Enää ei muokaan paljoo ahdistele, sopu ollaan melkein saatu jo aikaseks! Jonkin aikaa koiralle pitää vielä osottaa, et mun yläpulelle arvojärjestyksessä sillä ei oo mahdollisuuksia. Koirastani on kumminkin tullu tähän asti jo paljon alistuvausempi ja rauhallisempi.

        Kiitti kun autoit, siitä oli todella hyötyä! Mukavaa kevään odotusta!

        T: Bardar


      • Terrinjeri
        Bardar kirjoitti:

        Oon nyt siirtäny koiraani pahoista teoista aina pois päin niistä, joiden kimpussa se on. Oon myös antanu sille komentoja ystävällisen, mutta määrätietoisen, kuuloisesti ja rauha on alkanu iskee.

        Nyt mun koira tervehtii vieraitakin ystävällisesti, ilman minkään laisia rajuleikkejä. Enää ei muokaan paljoo ahdistele, sopu ollaan melkein saatu jo aikaseks! Jonkin aikaa koiralle pitää vielä osottaa, et mun yläpulelle arvojärjestyksessä sillä ei oo mahdollisuuksia. Koirastani on kumminkin tullu tähän asti jo paljon alistuvausempi ja rauhallisempi.

        Kiitti kun autoit, siitä oli todella hyötyä! Mukavaa kevään odotusta!

        T: Bardar

        ...että olette jo päässeet hyvään alkuun :-). Muista olla johdonmukainen koiralle asettamissasi rajoissa, se mikä on kiellettyä on aina kiellettyä ja mikä on sallittua on aina sallittua. Lansusi tulee todennäköisesti vielä monta kertaa testaamaan sinua erilaisissa asioissa ja tilanteissa mutta kun pysyt rauhallisena ja määrätietoisena niin tulette pärjäämään hienosti! Hyvää kevään odotusta sinne teillekin!


    • lansuis

      narttukin tekee sitä- se yrittää alistaa lauman korkeampaa...selvä kielto Ei ja jo loppuu- toki ei heti mutta pikkuhiljaa..

      • Bardar

        ...koira on jo alistanut itsensä minun alapuolelleni, joten turha enää olla huolissaan.


    • myös.....

      lansuherranen on nyt kaksivuotis synttäreidensä alla alkanut heräämään uuteen eloon narttukoirien (ja ehkä myös urosten) suhteen, =) mutta ei onneksi ihmisiä yritä nylkytellä kuin ihan satunnaisesti tainu pari kertaa selkä vähä notkahtaa ku on oikeen silitelty... =) mutta en anna koiran nylkyttää ketään enkä mitään ( ei kyllä tavaroita edes yritä), ärsytti kun oma koira oli pentu ku muiden koirat oli aina sen selässä pomppimassa, niin empä anna itse moista tapahtua... =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe