Outo peräaukko

Ilta

Hei,

Kissallani on ollut omituinen peräaukko parin viikon ajan, kuin olisi suolta tullut esille? Se myös jokus päästelee ihmeellisiä märkiä pieruja, jotka haisevat todella pahalle. Voisikohan sillä olla joku suolistosairaus? Peräpukamat?

Se ei kuitenkaan ole valittanut kakatessaankaan ja kakka on ihan normaalia (sisäkissa, joten kakan koostumuksesta pysyy väkisinkin perillä kun sen heti kisun kakattua kippaa wc-pönttöön). Muuten kissa on ihan samanlainen kuin ennenkin. Pitäisiköhän silti käyttää eläinlääk, jos siellä vaikka suoli työnnettäisiin takaisin?

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?

Kiitos lukemisesta! :o)

21

15398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäriin
    • ....

      Peräsuolen prolapsi, eli esiinluiskahdus. Kivulias kissalle, vie lääkäriin. Tuskin tuo mitään normaaliakaan ole, eli olisi joka tapauksessa hyvä näyttää lääkärille. Täältäkäsin on kenenkään vaikea arvailla mikä on kyseessä.

    • vie....

      KISSA LÄÄKÄRIIN JA PIAN !!!!!!!

      • Piupiu90

        Mun kissalla sama ongelma. Käytin lääkärissä ja kissalla todettiin heisimatoja. Madotus annettu kissa nyt sisäkissana muutenkin. Kissa nukutettiin ja suoli laitettiin takaisin mutta lääkäri sanoi että se mahdollisesti uusiutuu muutaman kerran ja niinhän tässä kävi seuraavana päivänä ja eläinlääkäri maksoi 100e. On tärkeää että suoli ei pääse kuivumaan joten huuhtele vedellä ja laita tulehdusta estävää rasvaa. Eläin lääkäri neuvoi laittamaan peräpukama voidetta koska se laskee turvotusta ja suoli saattaa palutua itsestään. suoli on muuten tunnoton niin kauan kunnes sitä leikataan joten ilmeisesti se ei ole kipeä ellei suoleen ole tullut haavoja tai peräaukkoon.


      • apteekista
        Piupiu90 kirjoitti:

        Mun kissalla sama ongelma. Käytin lääkärissä ja kissalla todettiin heisimatoja. Madotus annettu kissa nyt sisäkissana muutenkin. Kissa nukutettiin ja suoli laitettiin takaisin mutta lääkäri sanoi että se mahdollisesti uusiutuu muutaman kerran ja niinhän tässä kävi seuraavana päivänä ja eläinlääkäri maksoi 100e. On tärkeää että suoli ei pääse kuivumaan joten huuhtele vedellä ja laita tulehdusta estävää rasvaa. Eläin lääkäri neuvoi laittamaan peräpukama voidetta koska se laskee turvotusta ja suoli saattaa palutua itsestään. suoli on muuten tunnoton niin kauan kunnes sitä leikataan joten ilmeisesti se ei ole kipeä ellei suoleen ole tullut haavoja tai peräaukkoon.

        Meillä tyttökissa 7v , leikattu sisäkissa . Kissa alunperin jonkun hylkäämä kesäkissa . Kun korjasin sen talteen syksyllä pakkasesta , huomasin juuri tämän saman ongelman sillä . Kuljetin kissan silloin eläinlääkärias.mitä suuresti kaduin jälkeenpäin . Olisitte sentään nähnyt sen kissan pyllyn . En tiedä mitä sille tehtiin , minua ei operaatioon päästetty . Se pylly oli aivan mahdottomasti turvoksissa , karmeen näköinen , sanoivat vaan että tää oli allerginen lääkeaineille . JA EI MITÄÄN APUA ONGELMAAN . Kissalla edelleen sama ongelma , mutta ei se kokoaikaa ole sellainen , tulee, ja häipyy taas itsellään .Olen itse arvellut sen olevan " peräpukaman" .Kissa kun on aika kovavatsainen , laskee pieniä papanoita , aina .Mutta el. en kissaani enää siitä vaivasta vie , oli senverran karmee kokemus .( Kissallani on oma ihmisten huulivoide jota joskus olen laittanut ja tykkää siitä ! )


      • huollestunut kissast
        apteekista kirjoitti:

        Meillä tyttökissa 7v , leikattu sisäkissa . Kissa alunperin jonkun hylkäämä kesäkissa . Kun korjasin sen talteen syksyllä pakkasesta , huomasin juuri tämän saman ongelman sillä . Kuljetin kissan silloin eläinlääkärias.mitä suuresti kaduin jälkeenpäin . Olisitte sentään nähnyt sen kissan pyllyn . En tiedä mitä sille tehtiin , minua ei operaatioon päästetty . Se pylly oli aivan mahdottomasti turvoksissa , karmeen näköinen , sanoivat vaan että tää oli allerginen lääkeaineille . JA EI MITÄÄN APUA ONGELMAAN . Kissalla edelleen sama ongelma , mutta ei se kokoaikaa ole sellainen , tulee, ja häipyy taas itsellään .Olen itse arvellut sen olevan " peräpukaman" .Kissa kun on aika kovavatsainen , laskee pieniä papanoita , aina .Mutta el. en kissaani enää siitä vaivasta vie , oli senverran karmee kokemus .( Kissallani on oma ihmisten huulivoide jota joskus olen laittanut ja tykkää siitä ! )

        minun ylipainoisella tyttökissalla on mielestäni peräpukama.Tai ainakaan sulkijalihakset eivät toimi kunnolla. Kissa on niin lihava, ettei pysty itse huolehtimaan hygieniastaan. Siksi olen alkanut pestä kissani pyllyn kerran päivään, suihkutan vettä ja tuo huulirasva oli oiva keino, jota aion itsekin kokeilla.


      • En ymmärrä...
        huollestunut kissast kirjoitti:

        minun ylipainoisella tyttökissalla on mielestäni peräpukama.Tai ainakaan sulkijalihakset eivät toimi kunnolla. Kissa on niin lihava, ettei pysty itse huolehtimaan hygieniastaan. Siksi olen alkanut pestä kissani pyllyn kerran päivään, suihkutan vettä ja tuo huulirasva oli oiva keino, jota aion itsekin kokeilla.

        MIKSI kissasi on niin ylipainoinen että ei pysty pestä itse itseään? Tuo on jo eläinrääkkäystä ja kissa tuskin nauttii elämästään.. Voi kissa parka, käy todella sääliksi..


    • homopetteri58

      voi vitun porvarit on vitun helppoo sanoo et kissa lääkäriin ja pian vittu tajuuttekste mitä se maksaa

      • rectumin prolapsi

        Jos eläimen ottaa, pitää ymmärtää, että ne voivat sairastua siinä ihmisetkin! Ja kyllä, todellakin tajuan mitä se maksaa, sinun kannattaisi se myös tajuta ennen kuin otat kissaa tai mitään muutakaan eläintä!

        Jos itse sairastut, niin se on sama paljonko sitä rahaa on, apua on saatava. Sinä onneksi saat rahaa vaikka sossusta jos muuten se ei sairastamiseen riitä, toisin on kissan laita.

        Eikä tarvitse alkaa lässyttämään taas työttömän, juopon, opiskelijan jne. oikeuksista eläimeen. Eläimellä on oikeus saada hyvää hoitoa ihan riippumatta miten p.a sinä olet.

        p.s. Tiedät varmaan homopetteri itsekin, miten kipeä se pylly voi olla.


      • Eläkeläinen

        Vaikka kyseessä on ikivanha idiootin kirjoittama provo, niin kommentoin sen verran, että ellei ole varaa tarjota eläimelle inhimillisyyden ja eläinsuojelulain vaatimaa tarpeellista lääkärinhoitoa, ei pidä eläintä alun perinkään hankkia.

        Kunnallinen eläinlääkäri on halvempi, kunhan sellaisen jostain kaivat käsiisi.

        Käytin syksyllä bruttokuukausieläkkeeni verran rakkaan kissani hoitoon, lopputuloksena sille tehtiin eutanasia sairauden paljastuttua parantumattomaksi ja pahanlaatuiseksi. Euroakaan en kadu, olisin tehnyt enemmänkin jos se olisi ollut eläimen kannalta parasta.


      • kissamami

        Hei Sinä siellä! Jos kerran perheenjäsenen on huolehdittavakseen ottanut niin tottakai silloin täytyy olla varaa käyttää sitä myös tarvittaessa lääkärissä. Kissa ei ole mikään hälläväliä-olento. Kissa on tunteva olento aivan kuin suurin osa meistä ihmisistäkin. Kissaystävä kyllä osaa kissansa hoitaa eikä siinä tarvita mitään homppelipetterien huomautuksia. Lääkärissä kun käyttää, niin selviää itsekin vähemmällä huolella, kun tietää, mikä on vialla.


    • ^^ pellepetteri

      voi muillakin kuin porvareilla olla lemmikkejä!! itse olen työtön ja minulla on 3 kissaa ja hoidan ne kyllä vähäisillä tuloillani! aina ensisijaisesti ostan kissoilleni kaiken tarvittavan ja kyllä on rokotukset ja leikkaukset kunnossa, ei se nyt niin kallista ole että pitäsi porvari olla!! vaikka olisi miten pienet tulot niin kyllä lemmikki pitää hyvin hoitaa.. sulle en homopetteri antas etes akvaariokaloja hoitoon!

      • Vastuun kantaja

        Olen erittäin samaa mieltä kanssasi, Pellepetteri!

        Ellei varaudu kantamaan taloudellista, emotionaalista ja juridista vastuuta toisen elämästä, ei pidä sellaista vastuulleen hankkia. Itsekkäiden idioottien on muutenkin parempi pysyä yksin ja muista eliöistä erillään, ettei tyhmyys tartu.

        Minä olen sairaseläkkeellä, perheellinen ja asuntovelkainen, eikä tulisi mieleenkään, että jättäisin kissani hoidotta ja lääkärittä, jos epäilen niillä olevan jotain ongelmaa. Soitto eläinlääkäriasemalle ei paljon maksa ja mieluummin syömme näkkileipää kuukauden kuin jätämme rakkaat kisut heitteille.

        Rakkaus ja kiintymys on kaksipuolista: se ei ole vain ottamista, kuten Homopetteri 58 tuntuu kuvittelevan. Hävettää kuulua samaan lajiin hänen kanssaan, siis homo sapiensiin.


      • kannettu kiskoi
        Vastuun kantaja kirjoitti:

        Olen erittäin samaa mieltä kanssasi, Pellepetteri!

        Ellei varaudu kantamaan taloudellista, emotionaalista ja juridista vastuuta toisen elämästä, ei pidä sellaista vastuulleen hankkia. Itsekkäiden idioottien on muutenkin parempi pysyä yksin ja muista eliöistä erillään, ettei tyhmyys tartu.

        Minä olen sairaseläkkeellä, perheellinen ja asuntovelkainen, eikä tulisi mieleenkään, että jättäisin kissani hoidotta ja lääkärittä, jos epäilen niillä olevan jotain ongelmaa. Soitto eläinlääkäriasemalle ei paljon maksa ja mieluummin syömme näkkileipää kuukauden kuin jätämme rakkaat kisut heitteille.

        Rakkaus ja kiintymys on kaksipuolista: se ei ole vain ottamista, kuten Homopetteri 58 tuntuu kuvittelevan. Hävettää kuulua samaan lajiin hänen kanssaan, siis homo sapiensiin.

        Hienosti ihmiset kantaa huolta lemmikeistä pienistä tuloista.
        Maksan itse kissoistani vakuutusta ja kyllä silti joudun maksamaan itsekin. Vakuutuskaan ei ole ihan halpa. Mutta onneksi kisut on terveitä olioita.

        Eniten sairastaa koirani, jolla on pitkäaikaissairaus.
        Hänen terveyteensä käytän paljon omaa aikaani, eläinlääkärikäyntejä joka kuukausi ja itse tehtyä ruokaa.

        Kyllä sen niin on, että eläin on tärkeä oli porvari (kuten minä) tai hieman vähempituloinen.

        Me kukin yritämme säästää tuloista ja hoitaa eläimemme mahdollisimman hyvin.
        Sitten on heitä jotka ei hoida eläimiään hyvin. Mutta ei he taida hoitaa itseäänkään.
        Eikä kyse ole porvariudesta eikä köyhyydestä.


      • liitujauho
        kannettu kiskoi kirjoitti:

        Hienosti ihmiset kantaa huolta lemmikeistä pienistä tuloista.
        Maksan itse kissoistani vakuutusta ja kyllä silti joudun maksamaan itsekin. Vakuutuskaan ei ole ihan halpa. Mutta onneksi kisut on terveitä olioita.

        Eniten sairastaa koirani, jolla on pitkäaikaissairaus.
        Hänen terveyteensä käytän paljon omaa aikaani, eläinlääkärikäyntejä joka kuukausi ja itse tehtyä ruokaa.

        Kyllä sen niin on, että eläin on tärkeä oli porvari (kuten minä) tai hieman vähempituloinen.

        Me kukin yritämme säästää tuloista ja hoitaa eläimemme mahdollisimman hyvin.
        Sitten on heitä jotka ei hoida eläimiään hyvin. Mutta ei he taida hoitaa itseäänkään.
        Eikä kyse ole porvariudesta eikä köyhyydestä.

        Tää voisi olla jopa mun kirjoittama (ehkä voi ollakin).
        Koirani on pitkäaikaissairas. Kissani on olleet terveitä. Nyt epäiltynä giardia.

        Arvostan kaikkia jotka hoitaa eläimensä hyvin, vaikka pienistä tuloistaan.


      • kuustoista kesää
        kannettu kiskoi kirjoitti:

        Hienosti ihmiset kantaa huolta lemmikeistä pienistä tuloista.
        Maksan itse kissoistani vakuutusta ja kyllä silti joudun maksamaan itsekin. Vakuutuskaan ei ole ihan halpa. Mutta onneksi kisut on terveitä olioita.

        Eniten sairastaa koirani, jolla on pitkäaikaissairaus.
        Hänen terveyteensä käytän paljon omaa aikaani, eläinlääkärikäyntejä joka kuukausi ja itse tehtyä ruokaa.

        Kyllä sen niin on, että eläin on tärkeä oli porvari (kuten minä) tai hieman vähempituloinen.

        Me kukin yritämme säästää tuloista ja hoitaa eläimemme mahdollisimman hyvin.
        Sitten on heitä jotka ei hoida eläimiään hyvin. Mutta ei he taida hoitaa itseäänkään.
        Eikä kyse ole porvariudesta eikä köyhyydestä.

        Minäkin voisin olla kirjoittanut tämän, ehkä olenkin?

        Koiraani hoidetaan lopun elämää. Kissoillani on kaikki hyvin, giardia on häädetty ripuloivasta pojasta, ja elämä hymyilee, paino on noussut yli kilon tällä kaverilla.

        Toivoisin pentuja tulevaksi kissoille, ihan rotupentuja sopivasta yhdistelmästä.


    • Voisitteko pitää mielipiteenne asioista omana jollei ne liity asiaan? Eläinrääkkäyksestä ja eläinten huolehtimisesta kyllä löytyy palstoja rienattavaksi. Siellä saatte paremmin vastakaikua itsestäänselvyyksillenne. Oiva sivusto on Finlex.fi missä voitte päivittää lakiasiat eläintenhoidosta. Pysykää asiassa tai älkää kommentoiko asianvierestä kiitos.

      Terveisin eläimen kanssa apua kaipaava!

    • tyhmä aatu

      Siis miksi kysyt täältä, eläinlääkäriin mars.

      Toinen asia, ei kissan jätöstä saa kipata vessanpyttyyn. Jos on varsinkin paakkuuntuva hiekka, niin kertyy putkistoon ja menee tukkoon. Pistä muovipussiin ja esimerkiksi sellaiseen kannelliseen roskikseen ja viet ulos usein.

    • Voi ei

      Poikaystäväni kysyi minulta juuri äsken, että olenko huomannut kuinka outo kissamme peräaukko on ja vastasin että en. Hän näytti minulle ja kissamme peräaukko pullisteli oudosti. Yleensä se on kokonaan valkoinen, mutta nyt keskeltä vaaleanpunainen. Nyt sitten olen todella huolissani, mutta minulla ei ole seuraavaan kahteen kuukauteen ainakaan varaa viedä kissaa lääkäriin, kun on niin paljon kaikkia menoja tulevan muuton vuoksi ja olen myös työtön, samoin kuin poikaystäväni ennen kuin syksyllä koulut alkaa.... =/

    • kuin

      esim. giardia voi olla esiinluiskahduksen takana

    • emma96

      hei meitin kissalla oli samanlaista. yhtäkkiä oli muodostunut "tuppi" peräaukkoon. ja kiljahteli jos siihen koski. eläinlääkärin mukaan kohdun prolapsi ja meni leikkaushoitoon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe