N2-luokan ajoneuvo

Rek-kari

Mikä on tämä jälkeenjäänyt hippiäinen,Kaarinan torvi,joka täällä palstoilla hehkuu pakettiautoista jotka on rekisteröity N2-luokkaan. Täytyy olla jonkinlainen pullakuskin märkä päiväuni kyseinen laite. Saa kertoa kotona olevansa rekkakuski.
Jos linja-auto on rekisteröity kuorma-autoksi niin ei sekään ole miksikään muuttunut. Se on yhä linja-auto. Joten ei se Ducatokaan ole kuorma-auto muualla kuin rekisteriotteessa.
Kuka välttämättä näitä leluja haluaa muuksi kuin pakettiautoksi kutsua,käyttäköön nimitystä pienoiskuorma-auto jotta vältetään sekaannukset sellaisissa keskusteluissa joissa käsitellään oikeita kuorma-autoja, eli N3-luokan ajoneuvoja.

22

3869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä sua vaivaa

      miksi piti avata uusi viestiketju


      tosiaan jos vaikkapa transitin kokonaispiano on 3500 kiloa, se on paku, jos se on 3510 kiloa, se on kuormuri, tosi ei kauhean iso kuormuri, ja ulkonäöltään yms identtinen kuomrurin kanssa, silti pitää olla piirturi työajossa, nopeudenrajoitin, kuorma-autokortti, isomman kärryn vetoon vähintään C1E kortti, ei talvirengaspakkoa, saa ajaa vain 80km/h, saa olla penkit yhdeksälle ilman veroseuraamuksia yms yms. eli kyllä se ihan "oikea" kuorma-auto on.

      Koita sinäkin kulta ymmärtää että on pieniä pakettiautoja jotka näyttää pakulta, ja jossa on vain neljä pyörää, ja 10 kiloo enemmän painoa kuin pakussa, ja sitten on isoja kuormureita, jotka voi painaa vaikka 30000 kiloa enemmän kuin paku, ja pyöriä voi olla kymmenenkin.

      Ja kutsukoot sitä jokainen millä nimellä haluaa, ulkootä päin katsottuna se on vähintään 99% kansalaisten mielestä paku, samoin jopa poliisit on sitä pakuksi luullut.

      Mutta kyllä minä luokittelen jo "oikeiksi" kuorma-autoiksi ne joissa on erillinen koppi/lava, eli si siis pakun näkönen

      • rahtari,,,,

        paljastuu aina noista samoista kirjoitusvirheistä.


      • aa,,aa
        rahtari,,,, kirjoitti:

        paljastuu aina noista samoista kirjoitusvirheistä.

        Vitun nuija. Kirjoitus virheitä mulla tulee ja sulla paskalla tulee kullista kusta.


      • kiki..

        Mulla on samanlainen Ducato ajossa. Ajelen täällä pohjoisessa pääosin jakeluajoa. Miten tuo sinun autosi onko siinä voimaa. Tää mun meinaa hyytyä Taivalkosken mäessä kun on kärry perässä. Nyt isäntä meinaa vaihtaa 5 akselisen kärryn tää edellinen on 4 akselinen umpikärry. Saakeli kun sais edes ryömintävaihteen tähän. Oisko siellä Kaarinassa ketään jolla oli kokemusta tälläsen virittämisestä, mun mielestä tässä on turbo ja kaikki. On muuten makeeta istua Kuusamon ABC:llä muiden rahtareiden kanssa kahvilla ja puhua ajamisesta. Laitettiin tälle talvelle onspotin ketjunheittäjät sekä vetoakselille että etuakselille kun meinas toi kärry työnnellä nyt kulkee paremmin. Pidetään me Ducatorahtarit yhtä ja näytetään keskaria jos joku Scania menee ohi.


      • sä sitä
        kiki.. kirjoitti:

        Mulla on samanlainen Ducato ajossa. Ajelen täällä pohjoisessa pääosin jakeluajoa. Miten tuo sinun autosi onko siinä voimaa. Tää mun meinaa hyytyä Taivalkosken mäessä kun on kärry perässä. Nyt isäntä meinaa vaihtaa 5 akselisen kärryn tää edellinen on 4 akselinen umpikärry. Saakeli kun sais edes ryömintävaihteen tähän. Oisko siellä Kaarinassa ketään jolla oli kokemusta tälläsen virittämisestä, mun mielestä tässä on turbo ja kaikki. On muuten makeeta istua Kuusamon ABC:llä muiden rahtareiden kanssa kahvilla ja puhua ajamisesta. Laitettiin tälle talvelle onspotin ketjunheittäjät sekä vetoakselille että etuakselille kun meinas toi kärry työnnellä nyt kulkee paremmin. Pidetään me Ducatorahtarit yhtä ja näytetään keskaria jos joku Scania menee ohi.

        AP,n mopoautoa oikeana kuorma-autona, mä pidän. Siinä on erikseen lava eikä näytä pakulta. Sitäpaitsi tuollaisissa AP,n kuorma-autoissa on rengaskulut pienet kun ei ole kuin 1 etupyörä.


      • tai miksi tuollainen nimi
        kiki.. kirjoitti:

        Mulla on samanlainen Ducato ajossa. Ajelen täällä pohjoisessa pääosin jakeluajoa. Miten tuo sinun autosi onko siinä voimaa. Tää mun meinaa hyytyä Taivalkosken mäessä kun on kärry perässä. Nyt isäntä meinaa vaihtaa 5 akselisen kärryn tää edellinen on 4 akselinen umpikärry. Saakeli kun sais edes ryömintävaihteen tähän. Oisko siellä Kaarinassa ketään jolla oli kokemusta tälläsen virittämisestä, mun mielestä tässä on turbo ja kaikki. On muuten makeeta istua Kuusamon ABC:llä muiden rahtareiden kanssa kahvilla ja puhua ajamisesta. Laitettiin tälle talvelle onspotin ketjunheittäjät sekä vetoakselille että etuakselille kun meinas toi kärry työnnellä nyt kulkee paremmin. Pidetään me Ducatorahtarit yhtä ja näytetään keskaria jos joku Scania menee ohi.

        No mun työpaikalla on kaksi Ducatoa, keskipitkä ja korkea, joka on kuormuri ja 5 pykäläinen manuaalilaatikko, sekä myöskin Ducaton PAKETTIAUTO joka on taas korkea ja pitkä malli, ja automaattilootalla, löytyy myös /- vaihteet.

        Itse en ole kärryä vetänyt kuin yhden kerran, koska ei mun ajokortti riitä kummassakaan autossa ison kärryn vetoon, mut kyllä sitä tehoa silti löytyy niin saatanasti.

        Mut kyllä on pakko myntää että se kuormuri kyllä lähtee aivan jumalattomasti paremmin kuin se paku, tosin kuormurissa huiput on 86, ja manuaaliloota, se on miinusta


      • ajokorttis
        tai miksi tuollainen nimi kirjoitti:

        No mun työpaikalla on kaksi Ducatoa, keskipitkä ja korkea, joka on kuormuri ja 5 pykäläinen manuaalilaatikko, sekä myöskin Ducaton PAKETTIAUTO joka on taas korkea ja pitkä malli, ja automaattilootalla, löytyy myös /- vaihteet.

        Itse en ole kärryä vetänyt kuin yhden kerran, koska ei mun ajokortti riitä kummassakaan autossa ison kärryn vetoon, mut kyllä sitä tehoa silti löytyy niin saatanasti.

        Mut kyllä on pakko myntää että se kuormuri kyllä lähtee aivan jumalattomasti paremmin kuin se paku, tosin kuormurissa huiput on 86, ja manuaaliloota, se on miinusta

        mitään haittaa, Jos sulla on C-kortti voit sä vetää rajattomasti isoa kärryä jos se on OMAA AJOA. Lähteeks tollanen AP,n kuormaauto jossa on 5 hevosvoimaa kuin jumalattomasti, taitaa etupyörä savuta.


      • tfgyhuijk
        ajokorttis kirjoitti:

        mitään haittaa, Jos sulla on C-kortti voit sä vetää rajattomasti isoa kärryä jos se on OMAA AJOA. Lähteeks tollanen AP,n kuormaauto jossa on 5 hevosvoimaa kuin jumalattomasti, taitaa etupyörä savuta.

        3500 kilosessa pakussa tai sitten isommassa kuormrurissa saa ilman e:tä vetää 650 tai oliko se 750 kilosta kärryä.

        Ennen sai vetää kurmurilla vaikka kuuuuuinka isoa kärryä, kunhan se kärry oli tyhjä...


      • sitten oli?
        tfgyhuijk kirjoitti:

        3500 kilosessa pakussa tai sitten isommassa kuormrurissa saa ilman e:tä vetää 650 tai oliko se 750 kilosta kärryä.

        Ennen sai vetää kurmurilla vaikka kuuuuuinka isoa kärryä, kunhan se kärry oli tyhjä...

        Vai oliko se nyt sitten miten?


      • vetää niin helvetin
        tfgyhuijk kirjoitti:

        3500 kilosessa pakussa tai sitten isommassa kuormrurissa saa ilman e:tä vetää 650 tai oliko se 750 kilosta kärryä.

        Ennen sai vetää kurmurilla vaikka kuuuuuinka isoa kärryä, kunhan se kärry oli tyhjä...

        isoa kärryä kun se Ducato vaan jaksaa vetää jos ajo on omaa ajoa. Pane piirturin kortti vaan huulille ja jätä ajokorttis kotia niin jos poliisit pysäyttää kun sulla on kärry perässä ja kortti kotona niin saat vain 5ps. Jos ne tarkastaa koneelta onks sulla peräkärrynvetoon oikeuttava kortti niin sano vaan "kato perkele unohtus". No seuraavana päivänä voi soittaa poliiseille ja valittaa päätöksestä niin voit voittaa aikaa ja tulee valtiolle kalliiksi. Siis omaa ajoa voi ajaa kurmurilla joka on yli 3500kg eikä ole paku alle 3500kg jos ajo on omaa ajoa ja ajokortti on kotona ja piirturin kortti lukijassa huulilla ja kärry perässä jossa on tavaraa 10kg..


      • sekositko lopullisesti
        vetää niin helvetin kirjoitti:

        isoa kärryä kun se Ducato vaan jaksaa vetää jos ajo on omaa ajoa. Pane piirturin kortti vaan huulille ja jätä ajokorttis kotia niin jos poliisit pysäyttää kun sulla on kärry perässä ja kortti kotona niin saat vain 5ps. Jos ne tarkastaa koneelta onks sulla peräkärrynvetoon oikeuttava kortti niin sano vaan "kato perkele unohtus". No seuraavana päivänä voi soittaa poliiseille ja valittaa päätöksestä niin voit voittaa aikaa ja tulee valtiolle kalliiksi. Siis omaa ajoa voi ajaa kurmurilla joka on yli 3500kg eikä ole paku alle 3500kg jos ajo on omaa ajoa ja ajokortti on kotona ja piirturin kortti lukijassa huulilla ja kärry perässä jossa on tavaraa 10kg..

        menikö loppukin järki kun kiki oli oikeassa?


      • ei vaan tiedä
        sekositko lopullisesti kirjoitti:

        menikö loppukin järki kun kiki oli oikeassa?

        että kurmurilla saa vetää c-kortilla täyttä kärryä markkinoille jos siinä ei ole kuin 10kg nauriita kyydissä ja paino ei ole kuin alle tai päälle 3500kg. Lisäksi digikortti pitää jättää piirturin suulle tai kotia ja ajokorttia ei kannata mainita poliisille vaan sanoa että se unohtus kotiin , kun poliisi kääntää selkänsä irroitat kärryn ja sanot "keltä perkeles unohtus kärry tuohon" Sit sanot vaan poliisille että mä en tartte ajokorttia enkä piirturikorttia kun ajan nupilla markkinoille omaa ajoa.


      • kiki  
        ei vaan tiedä kirjoitti:

        että kurmurilla saa vetää c-kortilla täyttä kärryä markkinoille jos siinä ei ole kuin 10kg nauriita kyydissä ja paino ei ole kuin alle tai päälle 3500kg. Lisäksi digikortti pitää jättää piirturin suulle tai kotia ja ajokorttia ei kannata mainita poliisille vaan sanoa että se unohtus kotiin , kun poliisi kääntää selkänsä irroitat kärryn ja sanot "keltä perkeles unohtus kärry tuohon" Sit sanot vaan poliisille että mä en tartte ajokorttia enkä piirturikorttia kun ajan nupilla markkinoille omaa ajoa.

        no elämä on, kaikki ei voi myöntää oia virheitä, ei edes sinä.

        Muista täyttää vaan sun hummerissa piirturikiekko kun meet citymarketista hakee saunakaljat


      • mahdollisuus..
        ei vaan tiedä kirjoitti:

        että kurmurilla saa vetää c-kortilla täyttä kärryä markkinoille jos siinä ei ole kuin 10kg nauriita kyydissä ja paino ei ole kuin alle tai päälle 3500kg. Lisäksi digikortti pitää jättää piirturin suulle tai kotia ja ajokorttia ei kannata mainita poliisille vaan sanoa että se unohtus kotiin , kun poliisi kääntää selkänsä irroitat kärryn ja sanot "keltä perkeles unohtus kärry tuohon" Sit sanot vaan poliisille että mä en tartte ajokorttia enkä piirturikorttia kun ajan nupilla markkinoille omaa ajoa.

        Jos kärry on täynnä pullaa niin sinne kantsii perään nostaa kyytiin lumiauran. Jos poliisi pysäyttää voi sanoa että "mää olens tienhoidos mukanas" Tienhoidossa ei tarvitse mitään lupia ja voi siinä sivussa ajaa myos omia ajoja jos autonpaino ilman kärryä on enemmän kuin 3500kg mutta vähemmän kuin vastaavan painoinen paku painaisi ilman peräkärryä aura autosta irroitettuna mutta suolauslaiteiden suolapussi kyydissä.


      • kiki  
        mahdollisuus.. kirjoitti:

        Jos kärry on täynnä pullaa niin sinne kantsii perään nostaa kyytiin lumiauran. Jos poliisi pysäyttää voi sanoa että "mää olens tienhoidos mukanas" Tienhoidossa ei tarvitse mitään lupia ja voi siinä sivussa ajaa myos omia ajoja jos autonpaino ilman kärryä on enemmän kuin 3500kg mutta vähemmän kuin vastaavan painoinen paku painaisi ilman peräkärryä aura autosta irroitettuna mutta suolauslaiteiden suolapussi kyydissä.

        koska joudun taas kolmen aikaan lähteä ajaan duvaton junaa, tai ehkäpä crafterin junaa, tai jos on paljon kamaa, niin jopa Manin junaa.

        Mutta ero on se, että minä olen yöllä oikeasti ajamassa sitä junaa, enkä vain haaveile siitä, ja ole kateellinen niille jotka ajaa junalla öisin, et jos näätte mun junan, niin muistakaa morjestaa


      • morjestellaan
        kiki   kirjoitti:

        koska joudun taas kolmen aikaan lähteä ajaan duvaton junaa, tai ehkäpä crafterin junaa, tai jos on paljon kamaa, niin jopa Manin junaa.

        Mutta ero on se, että minä olen yöllä oikeasti ajamassa sitä junaa, enkä vain haaveile siitä, ja ole kateellinen niille jotka ajaa junalla öisin, et jos näätte mun junan, niin muistakaa morjestaa

        ja muistathan ottaa naapurin kissan mukaan. Kun junasi on täynnä leipää voit ajaa sillä OMAA AJOA edelletyksellä että paino on noin 3510 kiloa jolloin ajokki on kurmuri. Piirturikortin kun laitat huulille niin jos kytät pysäyttää voit sanoa että olet viemässä kissaa sirkukseen ja ne ajot ei tartte piirturia. No jos kytät huomaa että vekottimessa on myös leipää kyydissä voit sanoo "kato perkele edellinen kuski ei o muistanus purkaa kuormaa" niin et saa kun 3ps. Seuraavana päivänä voit valittaa sakosta niin et menetä korttia. Mutta muista että kissa pitää olla kuormatilassa ja sille häkki joka ei paina kuin enintään 10 kiloa ilman että kissa on sisällä ja se on pienempi kuin 0,5 neliötä mitattuna alalaidasta vasempaan yläkulmaan aamupäivällä. Lisäksi kissan tulee olla kesy että poliisi uskoo sen sirkuseläimeksi ja mieluummin raidallinen leikattu natu jolla on paksu häntä.


      • lastaan -
        kiki   kirjoitti:

        koska joudun taas kolmen aikaan lähteä ajaan duvaton junaa, tai ehkäpä crafterin junaa, tai jos on paljon kamaa, niin jopa Manin junaa.

        Mutta ero on se, että minä olen yöllä oikeasti ajamassa sitä junaa, enkä vain haaveile siitä, ja ole kateellinen niille jotka ajaa junalla öisin, et jos näätte mun junan, niin muistakaa morjestaa

        yöllä asemalla vaunuihin puita, siinä niitä junia liikkuu. Älä vaan sit ota vajaita puuvaunuja perään jos mää oon hytis välillä huilaamassa.


    • on sinullakin

      huolet, ja kaiken lisäksi oikea pilkun nussija kun viitsit vaivautua moisista pukettikuorma-autoista.

    • tietoa kikiltä

         tyypillästä ajv ienyt täkeyrjäjstykessä
      Kirjoittanut: vähintään 3.1.2009 klo 23.45

         pahvikiekosita tulee olla kurorviam piirtussa. Jos etpähuomiossa jää kortti piirtuista täyttämättä kannattaa etukätäten pyttää polliisia valvotjakortilla tarkastaa piirtui ettei sitten kun ollan liikkeellään tuli sakoja. Esim Kaarinassa polliisi tule Riislerilä paikalla ja ilmotaa känykälä olevasa tulossa. Näi ei saa TAHALLAAN sakoja, terv kiki

    • Jos linja-autolla saa ajaa 100km/h ja jätetään 9 penkkiä, sillä saa ajaa 80km/h jos on kuorma-auto tai 120km/h jos rekisteröi sen henkilöautoksi!

      AIVAN!!!

      Onko AKT koittanut saada tähänkään tolkkua? EI!

      Sitten odotellaan uutta aloitusta tyyliin "Miksi nimimerkki/nimi X nosti vanhan ketjun jne"

      • HulluSeOn

        Pääsit vapaaksi, oho.


    • HulluSeOnTODELLA

      Turun sairaanhoitopiiri teki ison virheen kun päästi tämän Bussissa hepun taas avohoitopotilaaksi. No kun se SOTE uudistus valmistuu niin voimme lähettää tämän hintin sinne Viroon vastaavaan laitokseen sieltä kun nämä palvelut löytyy halvemmalla. Kyllä ne Lennartit,Raivot ja Veljot hoitelee mallikkaasti poikaa.Neuvostoaikaiset olosuhteet ja menetelmät varmasti tepsivät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe