Harsoista ja kestoista

Tammi09

Hei kaikki kestoilijat!

Meille syntyy esikoinen nyt piakkoin ja olen ihan hurahtanut kestovaippailu-ajatukseen. ÄP:stä tuli Imse Vimset ja kaverilta sain niitä vielä lisää. Niillä ja harsoilla olisi nyt tarkoitus aloittaa. Pesuaineena minulla on nestemäinen erisan. Nyt on mieleeni pälkähtänyt ehkä ihan idiootti kysymys... Käytetäänkö harsojen pesuun huuhteluainetta? Entäpä Imse Vimsen sisävaippojen pesussa? Lisäksi minulla on kokeiluun muutama Fuzzi Bunz- taskuvaippa. Niihin ei saa käyttää huuhteluainetta. Olenko oikeassa? Jos Fuzzit toimii hyvin meillä, niin olisi tarkoitus jatkaa kestoilua niillä.

Lisäksi kysyisin vielä, että mitä materiaaleja olette käyttänyt imujen tekoon? Ihanko tavallisesta kangaskaupasta olette imu-kankaat ostanut vai netistä tilannut? Jos olette tilannut netistä, niin olisiko antaa vinkkejä mistä olisi edullisin tilata?

OK, kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille. Kaikki tieto on tervetullutta.

Mukavaa alkanutta vuotta 2009 kaikille!

7

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valois*

      Mä en ole käyttänyt koskaan huuhteluaineita, että niistä en tiedä juurikaan mitään. Taskuvaippoihin ei huuhteluainetta saa käyttää, jotenkin sellainen mielikuva on, ettei imuihinkaan? Pesuaine pitää olla mielellään sellaista, jossa ei ole zeoliittiä.

      Äitiyspakkauksen imse vimse on aika pieni, sitä kokoa ei kannata ostaa ainakaan enempää, meillä aika normaalikokoinen vauva, niin 4 kuisena sai jo unohtaa ne kokonaan.

      Oon kokeillut kaikenlaisia vaippoja, suosittelen just niitä fuzzeja, tai vastaavia, missä on nepit, tarravaipat on hankalammat mun mielestä.

      Meillä on käytössä mikrokuitu- imuja, sit hamppua, puuvilla- froteeta ja flanellia. Taisin ostaa suurimman osan Ruohonjuuresta Helsingistä, mutta varmaan halvemmallakin netistä löytyy.

      Meillä tykätään käyttää eniten mimkrokuitua ja flanellia.

      • Tammi09

        paljon kiitoksia valaisusta! Mulla oli sellainen kuva myös, ettei imuihin saa laittaa huuhteluainetta. Hyvä, että tuli vahvistusta. Taidan jättää sitten sen huuhteluaineen kokonaan pois, niin ei mee koko vaippailu ihan pieleen heti alusta.


    • oikein muistelet

      Huuhteluainetta ei kannata mihinkään vaippapyykkiin laittaa, koska se huonontaa vaippojen imukykyä. Sitä myös jää kankaisiin, eikä se välttämättä ole ollenkaan hyvä aine (vielä yhdistelmänä ulosteiden kanssa) vauvan herkälle iholle, eli voi aiheuttaa ärsytystä. Nestemäinen erisan on hyvä pesuaine kaikelle vaippapyykille, mutta villahousuja sillä ei tietysti kannata mennä pesemään.

      Imumateriaaleina voi käyttää esim. kaapista löytyviä vanhoja (puuvillafrotee) pyyhkeitä tai vaikka flanellilakanoita. Paremmin imeviä, vaippakäyttöön tarkoitettuja materiaaleja löytyy parhaiten netistä myllymuksuilta, mutta myös joistain kangaskaupoista. Ainakin joistain eurokankaan myymälöistä löytyy nykyään hamppu- tai bambufleeceä.

      • ja toimiikin heti hyvin

        Itse oon leikellyt lisäimuiksi vanhoja flanellipaitoja (ja pari pyyhettä, mutta ne ei ole ihan yhtä hyviä). Toisin kun kaupasta ostetut, ne imevät heti erittäin hyvin. Vanhoista fleeceistä olen tehnyt kuivaliinoja harsojen kanssa käytettäviksi.

        Ja joku oli tyytyväisempi neppareihin kuin tarroihin, minä taas olen tykännyt enemmän tarrallisista.


    • 4:n äiti

      Meidän froteepyyhkeiden pesuohjeessa lukee että huuhteluaine heikentää imukykyä.

      Ja fuzzit saat kyllä toimimattomiksi, jos vahingossakin peset ne huuhteluaineen kanssa, sillä huuhteluaine tukkii niiden sisäpintana olevan mikrofleecen, eli sen jälkeen se ei päästä pissaa läpi vaipassa oleviin imuihin vaan pissa valuu vaipan sisäpintaa pitkin lähimmästä reunasta vaatteille. Kestovaippainfossa on kyllä paljon vinkkejä, kuinka tukkiintuneen fleecen saa auki.

      Ja vaippapyykille kannattaa laittaa pesuainetta huomattavasti vähemmän kuin purkin kyljessä käsketään. Jonkun ohjeen mukaan puolet, ja toisen ohjeen mukaan 1/3 riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1902
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1363
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1250
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 13
      1010
    Aihe