Hugo lautapelin ohjeet?

Anonyymi

Siis Hugo lautapelin säännöt hukassa. Olisikohan jollakin vielä sääntöjä tallella ja sais ne tänne. Kiitos jo etukäteen.

7 kommenttia

Vastaukset

  • Jos tää nyt on se sama Hugo...
    Pelin tarkoitus:
    Sinun on kuljettava läpi neljän erilaisen radan: metsä, kaivos, vuoripolku ja rautatie. Kulkiessasi sinun tulee kerätä mahdollisimman monta kultasäkkiä. Sinun on myös osattava välttää matkalla olevia esteitä ja ansoja. Pyörität kyseisen radan hyrrää, joka näyttää, mikä nuolinumerokortti sinun on laitettava pöydälle, jotta saat kultasäkin tai selviät esteestä. Kun olet selvittänyt kaikki neljä rataa, saat mennä noidan luokse ja yrittää vapauttaa Hugon vaimon ja lapset vankilasta. Noidan luona voit vielä voittaa lisää kultasäkkejä.

    Pelin valmistelut: (ei nyt jaksa hirveen yksityiskohtasesti, kai se järkiki jotain kertoo ja kysyy sitte jos jäi epäselvyyksiä :)
    Kultasäkit pinoon pelilaudan viereen. Sekoittakaa ovikortit ja laittakaa ne ovipuoli ylöspäin kolmeen pinoon, joissa yhtä monta korttia. Jakakaa kaikille pelaajille kolme Hugo-korttia (ns. elämät). Sekoittakaa nuolinumerokortit ja jakakaa jokaiselle kolme korttia. Pelin aikana kullakin pelaajalla on oltava aina kolme korttia kädessä. Loput kortit pakkaan taustapuoli ylöspäin. Pelatut kortit "heittopakkaan", josta muodostetaan uusi pakka varsinaisen loppuessa.
    Valitkaa omat aloitusratanne, pelinappula radan alkuun vihreän nuolen kohdalle. Kaksi pelaajaa ei voi kulkea samalla radalla yhtä aikaa. Pelaajalla on käytössään joka radalla kolme elämää, eli esteeseen voi törmätä kolmesti kullakin radalla.
    Pelihyrrä osoittaa joutuuko pelaaja esteeseen vai saako hän ottaa kultasäkin, sekä sen, mikä nuolinumerokortti laitetaan pöydälle. Onnistuuko pelaaja selvittämään esteen tai saamaan kultasäkin riippuu siitä, pystyykö hän laittamaan pöydälle oikean nuolinumerokortin.

    Peli voi alkaa:
    Joka kerta kun on pelaajan vuoro, hänen on:
    1) heitettävä noppaa (numerot 1-3) ja liikutettava
    pelinappulaansa nopan osoittaman silmäluvun verran,
    2) pyöritettävä pelihyrrää,
    3) laitettava pöydälle nuolinumerokortti
    Jos pelaaja laittaa hyrrän osoittaman nuolinumerokortin pöydälle, hän selvittää esteen tai saa ottaa itselleen kultasäkin.
    Jollei pelaajalla ole hyrrän osoittamaa nuolinumerokorttia, on hänen laitettava jokin nuolinumerokortti pöydälle. Silloin hän menettää mahdollisuuden saada kultasäkki tai selvitä esteestä. Jos pelaaja ei selviä esteestä, hänen on käännettävä yksi Hugo-kortti eteensä pöydälle ylösalaisin (eli menettää elämän)
    4) Lopuksi pelaajan on otettava uusi nuolinumerokortti.

    Jos pelaaja menettää kaikki kolme Hugo-korttiaan, hänen on keskeytettävä matkansa kyseisellä radalla ja palautettava ne kultasäkit, jotka hän on onnistunut saamaan kyseisellä radalla. Pelaajan on sitten siirryttävä seuraavalle radalle, mutta vasta kun toiset pelaajat ovat poistuneet siltä.

    Seuraava rata: Jos pelaaja selvittää radan menettämättä kaikkia kolmea Hugo-korttiaan, hän saa jatkaa matkaansa suoraan seuraavalle radalle, kunnes hän on kulkenut läpi kaikki neljä rataa. Kun pelaaja on siirtynyt uudelle radalle, hänellä on aina aluksi kolme Hugo-korttia (huolimatta siitä menettikö hän edellisellä radalla esim. 2 Hugo-korttia). Pelaaja saa pitää kaikki ne kultasäkit, jotka hän on onnistunut voittamaan aikaisemmilla radoilla (ellei ole aiemmilla radoilla joutunut niitä palauttamaan.)

    Pelin lopetus:
    Kun pelaaja on selvinnyt kaikista neljästä radasta, hänen on mentävä vapauttamaan Hugon vaimo ja lapset noidan vankeudesta. Vapautusyritys tapahtuu kääntämällä päällimmäinen ovikortti jostakin kolmesta pöydällä olevasta korttipinosta. Ovikortti osoittaa, mitä tapahtuu:
    1) Pelaaja vapauttaa Hugon vaimon ja lapset ja saa 5 kultasäkkiä
    2) Pelaaja vapauttaa Hugon vaimon ja lapset, muttei saa yhtään kultasäkkiä
    3) Pelaaja epäonnistuu vapautusyrityksessään ja Hugon vaimo ja lapset jäävät edelleen noidan vangeiksi.

    Kuka voittaa? :
    Pelin voittaa se, joka onnistuu keräämään eniten kultasäkkejä sekä vapauttamaan Hugoliinan ja lapset. Jos kaksi tai useampi pelaajista on kerännyt yhtä monta säkkiä, pelaaja, joka on ensimmäisenä vapauttanut Hugoliinan ja lapset, voittaa.
    HOPLAA, NYT HOMMIIN!

    Sisältö:
    pelilauta
    4 hyrrää
    Korttipakka, jossa 50 nuolinumerokorttia
    4 pelinappulaa
    Arpakuutio (1-3)
    Arkki, jossa kultasäkkejä, Hugo-kortteja ja ovikortteja

    näin, toivottavasti pääsette näillä pelaamaan :)
    meillä on harmiks menny sen verran paljon osia hukkaan, ettei enää tätä pysty pelailla, mut säännöt oli vielä tallella :) kiva jos voi olla hyödyks jollekulle

    • Tampere kiittää ohjeista =)

    • Kiitos! Säännöistä iloa myös täällä :)

    • Iso kiitos! Näillä ohjeilla päästiin pelaamaan veljen tytön kanssa, kun kotipaikalta löytyi tämä peli, mutta ohjeet hukassa. Ja kylläpä tyttö pelasi hienosti ja maltilla ja ohjeiden mukaan ja kivaa oli. Kiitos vielä! Iso apu oli vielä tänäkin päivänä tästä. :) Terkuin, Eeva

  • Moi. Jos tarkoitat Hugo, Alga, 1993, artno: 38014-620.
    Laitahan viesti rune.petterson@kolumbus.fi niin saat ohjeet skannattuna

  • Löysin tässä Hugosta tietoo etsiessäni Algan omilta sivuilta lautapelin ohjeet valmiiksi skannattuna ja tulostus valmiina. Kannatta käydä kattoon. sieltä löytyy monen muunkin pelin säännöt.
    http://www.alga.fi/fi-FI/Rules.aspx

    • Löytyisikö keltään ohjeita skannattuna tähän peliin? Ei enää saa algan sivuilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.