Jemmari

Maruska50

Olen maanviljelijän vaimo mutta nyt näyttää siltä että tiemme ovat eroamassa.
Mieheni on ostanut 15 vuotta sitten kotitilansa, paljon ennen kuin naimisiin menimme.
Hän on saanut tilan tietysti huokeaan hintaan iaältään. Emme ole tehneet avioehtoa. Mitä laki sanoo, miten varallisuus tullaan mahdollisesti jakamaan?
Saanko osituksessa puolet vaikka en ole osallistunut tilan kulujen maksuun, en lainoihin enkä mihinkään koko aikana.

7

1831

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkpi

Ellet sitten ole tunteeton psykopaatti.

• kauanko avioliittoanne

kesti?

Jos vain vähäisen aikaa, tuskin saat tilasta mitään, jos taasen jo pitkään, puolet arvosta on sinun.

Jos miehesi on saanut tilan ennakkoperintönä ja perintökirjaan on kirjattu ehto, ettei tila kuulu avioliiton alaiseen omaisuuteen, niin silloin se ei kuulu.

• tietoa!!!

Avioliiton pituus ei vaikuta mitenkään puolison avio-oikeuteen.

Eri asia on, että hyvin lyhyessä avioliitossa ositusta voidaan sovitella, jos asian vie oikeuteen ja siitä tappelee, mutta pääsääntönä ei sovitella.

Miehen perimistapa sen sijaan vaikuttaa, jos hän on perinyt tai saanut lahjana omaisuuden niin, että se on suljettu avio-oikeuden ulkopuolelle, kysyjä ei saa omaisuudesta tasinkoa.

• väärää tietoa?
        tietoa!!! kirjoitti:

Avioliiton pituus ei vaikuta mitenkään puolison avio-oikeuteen.

Eri asia on, että hyvin lyhyessä avioliitossa ositusta voidaan sovitella, jos asian vie oikeuteen ja siitä tappelee, mutta pääsääntönä ei sovitella.

Miehen perimistapa sen sijaan vaikuttaa, jos hän on perinyt tai saanut lahjana omaisuuden niin, että se on suljettu avio-oikeuden ulkopuolelle, kysyjä ei saa omaisuudesta tasinkoa.

Kun itsekin tiedät että itelläs pätkii?

• ASDFASDFF

Jos ette pysyty sopimaan, niin vasta sen jälkeen alkakaa laskemaan ja katsomaan miten paljon mies sitä tasinkoa joutuu maksamaan sinulle tai toisin päin.

• pulliainen

Sinulla on nyt se valinnan vapaus. Voit vaatia puolta kaikesta, se on sinun lakimääräinen oikeutesi. Tai sitten voit toimia niin kuin sinusta itsestäsi on kohtuullista.

Kaikenlaiset kompromissitkin ovat mahdollisia. Voit viedä pesästä niin paljon, että sinulle tulee kohtuulliset olot, mutta mieskin pystyy kohtuudella jatkamaan talonpitoa. Minä kannattaisin tällaista ratkaisua.

• keskustelu maatilan erosta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      50
      1271
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      83
      899
    3. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      44
      737
    4. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      730
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      249
      637
    6. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      48
      543
    7. Sano rakkaallesi

Suorat sanat! Mikä mieltä kaihertaa!
      Ikävä
      43
      509
    8. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      176
      508
    9. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      58
      492
    10. jumala ei auta hittojakaan..

kuka tahansa voi kirjottaa lapulle mitä vaan ja väittää että jumala olisi sen kirjoittanut... onko yksikään raamatun kir
      Sinkut
      204
      483
    Aihe