voiko rottweilerin ostaa...

rivi/kerros-taloon ??

niiin eli kysysin rotikka asiantuntijoilta jotka tuntee rotikka rodun että voiko rotikan ostaa rivi tai kerros-taloon ??

8

1002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan varmasti voi - itse olen koko elämäni asunut kerrostalossa ja melkein aina minulla on ollut jokin koira (mm. rotikka). Osa puolustaa vakaasti koiran hankintaa VAIN omakotitaloon ja perustelee sitä sillä, että koiralla on piha, jossa telmiä. Juu, ihan kiva, mutta kuinka paljon omakotitalossa asuvia koiria sitten lenkitetään vai onko koira pihalla vain narun jatkeena?

Hankkii rotikan sitten mihin tahansa asuntoon, oli se kerrostalo, rivari tai omakotitalo, niin tulee aina muistaa, että rotikka tarvitsee:
      - Paljon lenkkeilyä. Mikään vartin ulkoilu ei todellakaan riitä, vaan ainakin kerran päivässä on tehtävä pitkä lenkki ja muutama lyhyempi. Siis koiran kanssa kävelylle vähintään kolme kertaa päivässä.
      - Paljon pitkäjänteistä koulutusta.

• Junttityttö

Aivan, itsekin rotikka kerrostalossa. Oma mielipiteeni on se että rotikkaa ei voi ottaa pihakoiraksi. Jos sitä pidetään narun jatkeena pihassa tai aidatulla pihalla vapaana, on suojeluvietti usein niin vahva että ongelmia tulee. Koira kun kyllästyy yksin ulkona kököttämiseen niin keksii kaikkea "mukavaa" mielenvirikettä. Niinkuin kaikelle räyhääminen. Oma rotikkani on vanhempieni luona välillä pihassa kiinni, mutta maksimi on ollut 30 minuuttia. Tämäkin vain silloin kun en itse ole muutoin pystynyt koiraa valvomaan enkä ole halunnut sitä sisälle jättää itkemään (vieraissa paikoissa iskee itku). Toinen koira on ollut toisessa narussa vieressä, mutta silti se narun päässä olo on koiralle ollut kummastus.
        Tosiaan. Koira voi hyvin kerrostalossa, kun vaan pääsee paljon ulos oleskelemaan. Ei tarvitse kauas mennä, jos vaan metsikköä löytyy ja esim. puolisen tuntia siellä saa haistella ja penkoa, niin tyytyväinen on. Vinkiksi voin sanoa, että monet pelkäävät rotikoita, joten kannattaa naapurisovun vuoksi laittaa vaikka rappuun lappu että "meille tuli koira, ilmoitelkaahan ystävällisesti jos koirasta on jotain häiriötä". Meillä onneksi talo täynnä koiria, niin saa omakin koira siellä pihalla telmiä eikä kukaan katso pahalla.

• Juu,täällä 2 rotikkaa kerrostalossa elelee ja hyvin sujuu, ei ongelmaa :)

• vierilija

Pääasia on se liikunnan määrä. Rotikka tarvii liikuntaa tosi paljon! Mä käytän metsässä juoksemassa vähintään tunnin joka päivä. Siellä mahdollisuus olla vapaana. Sitten vielä hihnassa aamu- ja iltalenkit.

Pentuvaiheessa on voi olla rasittavaa toi pentuvaihe, kun jatkuvasti käyttää ulkona, eikä pysty vaan siihen pihalle päästämään.

Ja vaikka omakotitalossa asunkin, niin koira täytyy viedä lenkille! Ei se lenkkeily onnistu siinä omalla pihalla!

• Omakotitalo ja aidattu piha
        vierilija kirjoitti:

Pääasia on se liikunnan määrä. Rotikka tarvii liikuntaa tosi paljon! Mä käytän metsässä juoksemassa vähintään tunnin joka päivä. Siellä mahdollisuus olla vapaana. Sitten vielä hihnassa aamu- ja iltalenkit.

Pentuvaiheessa on voi olla rasittavaa toi pentuvaihe, kun jatkuvasti käyttää ulkona, eikä pysty vaan siihen pihalle päästämään.

Ja vaikka omakotitalossa asunkin, niin koira täytyy viedä lenkille! Ei se lenkkeily onnistu siinä omalla pihalla!

Pärjää melko varmana kerrostalossa. Itse asun omakotitalossa jossa on hyvä aidattu piha. Tuon kanssa leikimme harvoin pihalla, kesällä silloin tällöin hyvällä säällä naapurin lapset leikkivät tuon kanssa:)Kun tuo rötjäke oli pentu niin omasta pihasta oli niin suuri apu kylläkin. Oi niitä kesäpäiviä kun sai tuon kanssa heilua pihalla aah.. mutta Enemmän käymme metsässä, pellolla, jäällä yms.

Lenkkeilyä jossa se saa rymytä mitä tahtoo..

• jjjjkkkkk

Meillä kans 2 rotikkaa, asutaan kerrostalossa, viidennessä kerroksessa, ei ongelmia :)

• ------------------------
        Omakotitalo ja aidattu piha kirjoitti:

Pärjää melko varmana kerrostalossa. Itse asun omakotitalossa jossa on hyvä aidattu piha. Tuon kanssa leikimme harvoin pihalla, kesällä silloin tällöin hyvällä säällä naapurin lapset leikkivät tuon kanssa:)Kun tuo rötjäke oli pentu niin omasta pihasta oli niin suuri apu kylläkin. Oi niitä kesäpäiviä kun sai tuon kanssa heilua pihalla aah.. mutta Enemmän käymme metsässä, pellolla, jäällä yms.

Lenkkeilyä jossa se saa rymytä mitä tahtoo..

Nimenomaan rymytä. Leikit on välillä todella rajuja, vaikka vain "omaa kivaa" pitäisikin. Pinna palaa usein, vaikka vain maahan jäätyneelle kepin pätkälle, jos ei saa riittävän nopsasti sitä irti. :)

• ---------------------------...

Hyvin toimii ainakin omassa huushollissa. Päivisinhän tuo onkin mukana työpaikalla. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3386
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      97
      3176
    3. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      3014
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      70
      2938
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      53
      2881
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2658
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2470
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2341
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      43
      2195
    10. Vielä ei ainakaan

Kukaan muu tunnu miltään sun jälkeen. Olit niin ainutlaatuista
      Ikävä
      32
      1953
    Aihe