voiko rottweilerin ostaa...

rivi/kerros-taloon ??

niiin eli kysysin rotikka asiantuntijoilta jotka tuntee rotikka rodun että voiko rotikan ostaa rivi tai kerros-taloon ??

8

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan varmasti voi - itse olen koko elämäni asunut kerrostalossa ja melkein aina minulla on ollut jokin koira (mm. rotikka). Osa puolustaa vakaasti koiran hankintaa VAIN omakotitaloon ja perustelee sitä sillä, että koiralla on piha, jossa telmiä. Juu, ihan kiva, mutta kuinka paljon omakotitalossa asuvia koiria sitten lenkitetään vai onko koira pihalla vain narun jatkeena?

      Hankkii rotikan sitten mihin tahansa asuntoon, oli se kerrostalo, rivari tai omakotitalo, niin tulee aina muistaa, että rotikka tarvitsee:
      - Paljon lenkkeilyä. Mikään vartin ulkoilu ei todellakaan riitä, vaan ainakin kerran päivässä on tehtävä pitkä lenkki ja muutama lyhyempi. Siis koiran kanssa kävelylle vähintään kolme kertaa päivässä.
      - Paljon pitkäjänteistä koulutusta.

      • Junttityttö

        Aivan, itsekin rotikka kerrostalossa. Oma mielipiteeni on se että rotikkaa ei voi ottaa pihakoiraksi. Jos sitä pidetään narun jatkeena pihassa tai aidatulla pihalla vapaana, on suojeluvietti usein niin vahva että ongelmia tulee. Koira kun kyllästyy yksin ulkona kököttämiseen niin keksii kaikkea "mukavaa" mielenvirikettä. Niinkuin kaikelle räyhääminen. Oma rotikkani on vanhempieni luona välillä pihassa kiinni, mutta maksimi on ollut 30 minuuttia. Tämäkin vain silloin kun en itse ole muutoin pystynyt koiraa valvomaan enkä ole halunnut sitä sisälle jättää itkemään (vieraissa paikoissa iskee itku). Toinen koira on ollut toisessa narussa vieressä, mutta silti se narun päässä olo on koiralle ollut kummastus.
        Tosiaan. Koira voi hyvin kerrostalossa, kun vaan pääsee paljon ulos oleskelemaan. Ei tarvitse kauas mennä, jos vaan metsikköä löytyy ja esim. puolisen tuntia siellä saa haistella ja penkoa, niin tyytyväinen on. Vinkiksi voin sanoa, että monet pelkäävät rotikoita, joten kannattaa naapurisovun vuoksi laittaa vaikka rappuun lappu että "meille tuli koira, ilmoitelkaahan ystävällisesti jos koirasta on jotain häiriötä". Meillä onneksi talo täynnä koiria, niin saa omakin koira siellä pihalla telmiä eikä kukaan katso pahalla.


    • Juu,täällä 2 rotikkaa kerrostalossa elelee ja hyvin sujuu, ei ongelmaa :)

      • vierilija

        Pääasia on se liikunnan määrä. Rotikka tarvii liikuntaa tosi paljon! Mä käytän metsässä juoksemassa vähintään tunnin joka päivä. Siellä mahdollisuus olla vapaana. Sitten vielä hihnassa aamu- ja iltalenkit.

        Pentuvaiheessa on voi olla rasittavaa toi pentuvaihe, kun jatkuvasti käyttää ulkona, eikä pysty vaan siihen pihalle päästämään.

        Ja vaikka omakotitalossa asunkin, niin koira täytyy viedä lenkille! Ei se lenkkeily onnistu siinä omalla pihalla!


      • Omakotitalo ja aidattu piha
        vierilija kirjoitti:

        Pääasia on se liikunnan määrä. Rotikka tarvii liikuntaa tosi paljon! Mä käytän metsässä juoksemassa vähintään tunnin joka päivä. Siellä mahdollisuus olla vapaana. Sitten vielä hihnassa aamu- ja iltalenkit.

        Pentuvaiheessa on voi olla rasittavaa toi pentuvaihe, kun jatkuvasti käyttää ulkona, eikä pysty vaan siihen pihalle päästämään.

        Ja vaikka omakotitalossa asunkin, niin koira täytyy viedä lenkille! Ei se lenkkeily onnistu siinä omalla pihalla!

        Pärjää melko varmana kerrostalossa. Itse asun omakotitalossa jossa on hyvä aidattu piha. Tuon kanssa leikimme harvoin pihalla, kesällä silloin tällöin hyvällä säällä naapurin lapset leikkivät tuon kanssa:)Kun tuo rötjäke oli pentu niin omasta pihasta oli niin suuri apu kylläkin. Oi niitä kesäpäiviä kun sai tuon kanssa heilua pihalla aah.. mutta Enemmän käymme metsässä, pellolla, jäällä yms.

        Lenkkeilyä jossa se saa rymytä mitä tahtoo..


      • jjjjkkkkk

        Meillä kans 2 rotikkaa, asutaan kerrostalossa, viidennessä kerroksessa, ei ongelmia :)


      • ------------------------
        Omakotitalo ja aidattu piha kirjoitti:

        Pärjää melko varmana kerrostalossa. Itse asun omakotitalossa jossa on hyvä aidattu piha. Tuon kanssa leikimme harvoin pihalla, kesällä silloin tällöin hyvällä säällä naapurin lapset leikkivät tuon kanssa:)Kun tuo rötjäke oli pentu niin omasta pihasta oli niin suuri apu kylläkin. Oi niitä kesäpäiviä kun sai tuon kanssa heilua pihalla aah.. mutta Enemmän käymme metsässä, pellolla, jäällä yms.

        Lenkkeilyä jossa se saa rymytä mitä tahtoo..

        Nimenomaan rymytä. Leikit on välillä todella rajuja, vaikka vain "omaa kivaa" pitäisikin. Pinna palaa usein, vaikka vain maahan jäätyneelle kepin pätkälle, jos ei saa riittävän nopsasti sitä irti. :)


    • ---------------------------...

      Hyvin toimii ainakin omassa huushollissa. Päivisinhän tuo onkin mukana työpaikalla. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe