LUOTETTAVA kauppa POSTIENNAKOLLA??

Macbook PRO:n tilaaja.

Haluaisin ostaa macbook pro koneen luotettavalta myyjältä postiennakolla, mutta olen kokenut vaikeuksia kyseisen laitteen ostamisessa. Enpä ole tähän mennessä löytänyt näin vaikeasti ostettavaa tuotetta. Löytyisiköhän tällaista konetta mistään? Anttilalla ja markantalolla ei ainakaan ole ollut yli kuukauteen tätä konetta tarjota (nettikaupan tietojen mukaan).

Itse en osta mitään netistä kuin postiennakolla. Lisäksi haluaisin käyttää jotain luotettavaa nettikauppaa. Joku täällä ehdotti mustapekka -sivustoa, mutta sivusto näytti todella karulta ja epäilyttävän halvalta. Kuinkahan luotettava sivusto tämä on?

Haluan vastauksia en mitään turhaa lätinää. Kiitoksia vastanneille.

36

4605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäkkihöperö

      Tuo postiennakkovaatimus ei nyt ole oikein tätä päivää... paitsi ehkä nettihuutokauppaostoksissa.
      Tilaa vain suoraan sylttytehtaalta: http://store.apple.com/fi
      Olen tehnyt niin monta kertaa ilman ongelmia. Tuon tason firmalla ei kertakaikkiaan ole varaa olla epäluotettava.
      Kuriiri tuo paketin kotiovelle ilman lisäkustannuksia ja paketin saapumista voi seurata kuriirin veppisivustolta, kun toimitusnumero on ilmoitettu ensin sähköpostitse.

      Ainoa haittapuoli on että tilausta ei vieläkään voi tehdä suomenkielellä!! :-(

      Toisaalta suoraan kauppiaalta saa tuotteen yleensä heti mukaan ja voi vielä tinkiä hinnasta; lähin jälleenmyyjä löytyy tuolta: http://www.apple.com/fi/buy/locator/

      Nuo Pro -mallithan ovat vaativien ammattilaisten koneita, joten niitä ei välttämättä löydy rihkamakauppiaiden valikoimista...

      • mika2

        .... vielä viime vuonna näkyi nettianttilassakin, mutta voivat olla sen verran kysyttyjä että varastot tyhjenee.


    • 1stMacFinn

      Postiennakolla ei varmaan moni myy Pro-malleja.

      Musta Pekka on vuosia toiminut, hyvämaineinen Mac-jälleenmyyjä. Heiltä voit ostaa luottavaisin mielin.

      Itse ostan eniten Applen omasta nettikaupasta, joko luottokortilla tai pankkisiirrolla. Aina on homma toiminut niinkuin on sovittu.

      Työkoneeni (nyt MacBook Pro 17") olen ostanut paikalliselta jälleenmyyjältä.

    • MacBook Pro

      "Joku täällä ehdotti mustapekka -sivustoa, mutta sivusto näytti todella karulta ja epäilyttävän halvalta. Kuinkahan luotettava sivusto tämä on? "

      Sivusto on karu, mutta toimitus toimi kuten sovittiinkin (olen ostanut yhden koneen). Voin suositella. Myyjä joka on myynyt samanmerkkisiä koneita lähes 20 täytyy olla luotettava, muutoin olisi myynti jo loppunut.

      Asian vierestä ;) Kaatuihan joulun alla englantilainen tavarataloketju, joka oli 99 vuotta. Ensi vuonna olisi siis ollut 100 v juhlat, mutta yritys kaatui, Näin ollen ajatellen luotettavia yrityksiä ei maailmassa ole olemassakaan. Ennemmin tai myöhemmin jokainen yritys menee konkurssiin. Joku selviää vuoden, toinen 10 joku jopa sata. 200 vuotta taitaa jäädä haaveeksi.

    • [email protected] (Juha-Matti Sisto)
      On luotettava ja toimittaa kaikkialle suomeen Maceja.
      On siis eri asia kuin Markantalon nettikauppa. Ja todella edulliset tarjoukset, jotka selviävät kysymällä. Mitä kalliimpi kone, sitä enemmän on yleensä tullut eroa muihin.

    • erektiohäirikkö

      "Joku täällä ehdotti mustapekka -sivustoa, mutta sivusto näytti todella karulta ja epäilyttävän halvalta."

      Harvoin pekalla on mitään halpaa epäilyttävän halvasta puhumattakaan.

    • Yikes

      kelpaa, niin taitaa olla parempi sunkin pysyä siinä acerissa

      http://store.apple.com/fi

      Asiat on vaikeita, jos ne väkisin vaikeaksi tekee ;-)

    • Kauppias saippuan

      Harrastusbisnekseni myi takavuosina myös postiennakolla. Noin 20% näistä tilauksista jäi lunastamatta ja jokainen maksoi minulle semmoisen 15-25 €. Tuli halvemmaksi liittyä Luottokuntaan ja maksaa pieni provika sille luottokorttiostoksista.

      • harrastelijalta halutakaan ostaa vaan valtuutetulta Apple-myyjältä.


      • 1stMacFinn
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        harrastelijalta halutakaan ostaa vaan valtuutetulta Apple-myyjältä.

        Jos kuitenkin oli kyse harrastukseen liittyvistä tuotteista eikä harrastaja-myyjästä.


      • Kauppias saippuan
        1stMacFinn kirjoitti:

        Jos kuitenkin oli kyse harrastukseen liittyvistä tuotteista eikä harrastaja-myyjästä.

        Olisi kai pitänyt sanoa "harraste", mutta kun en myy "harrasteita" vaan "harrastukseen" liittyviä tuotteita.


    • Aloittaja_^_

      Ihan sama mikä firma on kyseessä niin maksan vasta kuin tuote on käsissäni. Jos firmalla ei ole tällaiseen palveluun varaa niin jää tuote kyllä ostamatta sieltä.

      Apple storesta en muutenkaan tilaa, koska tilaan tietokoneen yrityksen käyttöön ja lomakkeet tilatessa olivat todella surkeita siihen tarkoitukseen. Haluan, että lasku sitten kelpaa verovähennyksiin. Tämän takia haluan toimia suomalaisen myyjän kanssa.

      • vesku_orig

      • Kauppias saippuan

        Mitenkähän minulle käy, kun kaikki ostolaskuni ovat englanniksi ja noudattavat myyjän maan käytäntöä?

        (Meitä on näköjään moneksi...)


      • Mäkkihöperö
        vesku_orig kirjoitti:

        et taida vaan osata ulkomaankieltä?

        http://store.apple.com/fi_smb_80702

        Verottaja hyväksyy kyllä, verotettavankin vaan kannattaa opetella!

        Tuossa onkin tärkeä pointti. Miksei tilausta todellakaan voi tehdä suomenkielellä? Luulisi maahantuojalla olevan varaa suomennuttaa nuo muutamat veppisivut.
        Vanhemmasta ikäluokasta läheskään kaikki eivät ole koulussa oppineet ulkomaankieliä ja kuitenkin Mac helppokäyttöisenä ympäristönä sopisi heille mainiosti, mutta tuotteen tilaaminen on vain jätetty niin hankalaksi. :-(
        Kuinka monta Maccia on tuon takia jäänyt tilaamatta!?


      • Yikes

        auta muu, kun kävellä kauppaan ja latoa rahat kouraan.

        Saakos niitä acereita sitte postiennakolla? Osta sellanen.


      • Aloittaja_^_
        vesku_orig kirjoitti:

        et taida vaan osata ulkomaankieltä?

        http://store.apple.com/fi_smb_80702

        Verottaja hyväksyy kyllä, verotettavankin vaan kannattaa opetella!

        Osaan kyllä englanninkieltä, mutta lomakkeessa ei ollut lainkaan kohtaa johon laittaa yrityksen nimi. Haluan näkymään yrityksen nimen ja tilaajan nimen erikseen. Yrityksen tunnusta kyllä kysyivät, mutta yrityksen nimeä ei voi mihinkään merkata.

        Ovatko kaikki mac käyttäjät todella näsäviisaita nörttejä?


      • Aloittaja,.,.,.,
        Kauppias saippuan kirjoitti:

        Mitenkähän minulle käy, kun kaikki ostolaskuni ovat englanniksi ja noudattavat myyjän maan käytäntöä?

        (Meitä on näköjään moneksi...)

        Minulla on useampi kuin yksi yritys ja haluan koneen nimenomaan tälle tietylle yrikselle. En muista pystyikö tuohon sitten y-tunnuksen laittamaan, mutta yrityksen nimeä ei ainakaan.

        Ei viitsisi noin kauas pelata pelkästään yhden tunnuksen varassa. Muutenkin vierastan ulkomailta tilaamista ja tuotteen maksamista ennakkoon. Ulkomailta tilatessa ennakkomaksun ymmärtää, mutta luulisi Suomesta saavan postiennakolla.


      • Aloittaja,.,.
        Yikes kirjoitti:

        auta muu, kun kävellä kauppaan ja latoa rahat kouraan.

        Saakos niitä acereita sitte postiennakolla? Osta sellanen.

        Enkö sanonut, että turhat viestit voi jättää kirjottamatta. Tällä palstalla näyttää näsäviisaita oikein kuhisevan.


      • 1stMacFinn

        Olen firmaani ostanut monta tuotetta AppleStoresta ja muistakin nettikaupoista. Eikä verottajan kanssa ole ollut mitään ongelmia.

        Mutta kyllähän ongelmia on jos niitä varta vasten tekee.


      • Yikes
        Aloittaja,.,. kirjoitti:

        Enkö sanonut, että turhat viestit voi jättää kirjottamatta. Tällä palstalla näyttää näsäviisaita oikein kuhisevan.

        tässäkin ketjussa on tuo "ostan vaan postiennakolla" kitinä. Macceja ei myydä niin kun leipää (acereita), joka marketissa, joten tuskimpa saat sitä sillä postiennakolla ostettua.

        Jos ei viitsi/voi mennä liikkeestä hakemaan tai ei mukamas voi luottaa yleisesti luotettaviksi tiedettyihin verkkokauppoihin, niin sillon on paras tilata se aceri ja tyytyä siihen. Sen kyllä joku niistä sadoista niitä myyvistä firmoista lähettää sillä postiennakolla, mikä oli sun ehdoton vaatimus.


      • Kauppias saippuan
        Aloittaja,.,.,., kirjoitti:

        Minulla on useampi kuin yksi yritys ja haluan koneen nimenomaan tälle tietylle yrikselle. En muista pystyikö tuohon sitten y-tunnuksen laittamaan, mutta yrityksen nimeä ei ainakaan.

        Ei viitsisi noin kauas pelata pelkästään yhden tunnuksen varassa. Muutenkin vierastan ulkomailta tilaamista ja tuotteen maksamista ennakkoon. Ulkomailta tilatessa ennakkomaksun ymmärtää, mutta luulisi Suomesta saavan postiennakolla.

        Maksa luottokortilla.

        Ei ostolaskuissa mitään Y-tunnusta vaadita. Sitäpaitsi voit toki ostaa koneen yhdelle firmallesi ja myydä sen toiselle, jos olet paranoidi sen suhteen, että verottaja todellakin vaivautuisi kyselemään.


      • MacBook Pro
        1stMacFinn kirjoitti:

        Olen firmaani ostanut monta tuotetta AppleStoresta ja muistakin nettikaupoista. Eikä verottajan kanssa ole ollut mitään ongelmia.

        Mutta kyllähän ongelmia on jos niitä varta vasten tekee.

        arvonlisävero? Saako sen vähentää? Ei ainakaan minun kirjanpitäjän mukaan voi, ellei tilattaessa anna Ly-tunnusta. Tilasin muutaman mallinnusohjelman italialaiselta yritykseltä omalla luottokortilla. Muuten homma toimi hyvin, mutta kun käytin omaa luottokorttia, niin en voinut syöttää yrityksen Ly-tunnusta. Täytynee siis olla yrityksen luottokortti, jos aikoo saada ALV:n vähennettyä??


      • 1stMacFinn
        MacBook Pro kirjoitti:

        arvonlisävero? Saako sen vähentää? Ei ainakaan minun kirjanpitäjän mukaan voi, ellei tilattaessa anna Ly-tunnusta. Tilasin muutaman mallinnusohjelman italialaiselta yritykseltä omalla luottokortilla. Muuten homma toimi hyvin, mutta kun käytin omaa luottokorttia, niin en voinut syöttää yrityksen Ly-tunnusta. Täytynee siis olla yrityksen luottokortti, jos aikoo saada ALV:n vähennettyä??

        Olen kirjoittanut satoja matkalaskuja, joiden liitteenä hotellilasku, joka on mun nimelläni. Samoin kymmeniä ostoksia nettikaupoista omalla Visalla. Eikä koskaan mitään ongelmia ALV:n tai muun kanssa.

        Lue vaikka tämä:
        http://www.vero.fi/nc/viewarticle.asp?article=2889&language=FIN

        Ja katso sieltä mallilasku. Siinä ei ole ostajan Y-tunnusta. Ja jos sellainen tietyissä tilanteissa tarvitaan, ostaja saa lisätä oman Y-tunnuksensa laskuun.

        Joten kannattaisi kenties miettiä, onko kirjanpitäjäsi ajan tasalla muissakaan asioissa.


      • Kauppias saippuan
        MacBook Pro kirjoitti:

        arvonlisävero? Saako sen vähentää? Ei ainakaan minun kirjanpitäjän mukaan voi, ellei tilattaessa anna Ly-tunnusta. Tilasin muutaman mallinnusohjelman italialaiselta yritykseltä omalla luottokortilla. Muuten homma toimi hyvin, mutta kun käytin omaa luottokorttia, niin en voinut syöttää yrityksen Ly-tunnusta. Täytynee siis olla yrityksen luottokortti, jos aikoo saada ALV:n vähennettyä??

        EU:n sisällä myyjä (voi) jättää oman maansa ALVin veloittamatta, jos ostaja antaa Y-tunnuksen tiauksen yhteydessä; se, millä maksetaan, on yhdentekevää.

        Toisen maan ALV ei tietenkään ole laitettavissa maksettuihin ALVeihin kuukausi-ilmoituksessa.


      • Taloushallinto
        Kauppias saippuan kirjoitti:

        Maksa luottokortilla.

        Ei ostolaskuissa mitään Y-tunnusta vaadita. Sitäpaitsi voit toki ostaa koneen yhdelle firmallesi ja myydä sen toiselle, jos olet paranoidi sen suhteen, että verottaja todellakin vaivautuisi kyselemään.

        Mikäli ostolaskut osoitetaan suoraan yritykselle, on maksajayrityksen y-tunnus mainittava laskulle, muuten ei maksaja saa vähentää arvonlisäveroa (kts. uudet laskunmerkintämääräykset). Mikäli maksetaan omalla luottokortilla ja yritys maksaa summan sinulle takaisin, voi ALVin vähentää kirjanpidossa.


    • MP33

      Ainakin Verkkokauppa (http://www.verkkokauppa.com ) ja Mikromaja (http://www.mikromaja.fi ) myyvät postiennakolla MacBook Pro kannettavia. Molemmat ovat luotettavia ja tunnettuja tietokoneliikkeitä.

      PS. Kauhea lässytys täällä on kieltämättä ollut aivan turhanpäiten.

      • Macistaan liikaa (poikkeuksena jotkut harvat verkkokaupan tarjoukset), niin nää on ihan hyviä kauppoja ostaa.;)


      • Postiennakolla Markantalosta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Macistaan liikaa (poikkeuksena jotkut harvat verkkokaupan tarjoukset), niin nää on ihan hyviä kauppoja ostaa.;)

        Itse tilasin juuri tammikuun alusta tampereen markasta macbookin ja tuli postiennakolla turkuun 2 päivässä tilauksesta. Eli homma toimi nopeasti ja luotettavasti. Eli olen samaa mieltä kuin reperuutikallo, Sisto hoiti homman hyvin ja nopeasti ja erittäin hyvään hintaan. Eli kyseles sitä protas sieltä niin voit joskus sellasen postiennakolla saadakin.


      • Ihmettelen..
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Macistaan liikaa (poikkeuksena jotkut harvat verkkokaupan tarjoukset), niin nää on ihan hyviä kauppoja ostaa.;)

        Katsoitko kuinka paljon macbook pro maksoi verkkokaupassa? Sehän on 10 senttiä halvempi kuin apple storessa. Tietysti toimituskulut tulee lisänä, mutta eihän ne ole kuin muutamia euroja, jotka eivät merkkaa mitään tuollaisessa hinnassa. Onko kyseessä sama kone, jonka saa applestoresta noin hintaan 1800?


      • Ihmettelen.. kirjoitti:

        Katsoitko kuinka paljon macbook pro maksoi verkkokaupassa? Sehän on 10 senttiä halvempi kuin apple storessa. Tietysti toimituskulut tulee lisänä, mutta eihän ne ole kuin muutamia euroja, jotka eivät merkkaa mitään tuollaisessa hinnassa. Onko kyseessä sama kone, jonka saa applestoresta noin hintaan 1800?

        on että sama kone.

        Tässä ketjussa on hyvin lähellä vinkkiä siitä kuinka tuonkin Macin voisi luultavasti saada paljon halvemmalla, jos ei välttämättä halua maksaa "ohjehintaa".


      • Asustek...........

        Mikromaja ei todellakaan ole mikään luotettava ja asiantunteva liike, on kokemuksia kyseisestä
        liikkeestä, ja myös samaa olen kuullut muiltakin kaikki mättää siellä ,huollot ei toimi ym,ym, ostin Asuksen kesällä kyseisestä liikkeestä ensinnäkin vikaa etsittiin kaksiviikkoa kun se vihdoin löydettiin niin tilattiin kyseinen osa, no meni jälleen kaksiviikkoa uutta kovalevyä odotellessa, sitten ilmoitettiin että kyseistä kovalevyä ei ole saatavilla toimittajalta, oli muutakin mutkia matkan varrella läppäriäni ei löytynyt huollon puolelta kukaan ei löytänyt sitä koska huollossa oli kaikki sairaslomalla,heh uskomatonta Spedeilyä koko homma, eipä siinä mitään reilu viikonpäästä tiedustelin konettani että mikä tilanne, ei mitään edistystä asiassa ollut tapahtunut(kone oli löytynyt) joten n. viiden viikon jälkeen lopulta kävin hakemassa koneeni pois siinä kunnossa missä sen sinne veinkin, tuolla se kaapissa romujen joukossa lojuu 900Euron Asus, en jaksa enää lähetellä sitä minnekkään huoltoon, oman Maccini ostin applestoresta elokuussa hyvin pelaa olen tyytyväinen oppuun. Mikromajan toiminta on todella ala-arvoista suorastaan törkeää.


      • Tyyris
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        on että sama kone.

        Tässä ketjussa on hyvin lähellä vinkkiä siitä kuinka tuonkin Macin voisi luultavasti saada paljon halvemmalla, jos ei välttämättä halua maksaa "ohjehintaa".

        Saako Sistolta muka vielä opiskelijahintojakin alempia tarjouksia? En jaksa tähän uskoa.


    • ex-asiakas

      Jos haluat välttää ongelmia takuu- ja huolto-ongelmien yllättäessä, vältä silloin myös verkkokauppa.com liikettä.

      Lisätietoja osoitteessa http://verkkokuopasta.blogspot.com

      • tuohtunut

        Samoin on Mustapekka.fi (mac.fi) kaupasta ostetuilla laitteilla. Nyt on läppäri ollut huollossa jo puolitoista viikkoa, kun myyjäkauppa oli asentanut läppäriin halvemman kovalevyn mitä Apple itse käyttää, joka meni heti rikki ja nyt varaosaa on pitänyt odotella. Todella huonoa palvelua myyjäliikkeeltä.


      • tuohtunut kirjoitti:

        Samoin on Mustapekka.fi (mac.fi) kaupasta ostetuilla laitteilla. Nyt on läppäri ollut huollossa jo puolitoista viikkoa, kun myyjäkauppa oli asentanut läppäriin halvemman kovalevyn mitä Apple itse käyttää, joka meni heti rikki ja nyt varaosaa on pitänyt odotella. Todella huonoa palvelua myyjäliikkeeltä.

        MacBookissa ja MacBook Prossa levyn vaihto on erittäin helppoa, joten jos haluaa vakiota isomman levyn, se kannattaa vaihtaa itse — eikä vaihdattaa esim. mustallapekalla — ja laittaa alkuperäinen 15 euron hintaiseen koteloon. Samalla on välttämätön varmuuskopiovälinekin tullut hankituksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe