mita enaa voi koittaa

rupee riittamaan

Eli minulla on 3,4.v poika. Nyt tarviin jo pikkuhiljaa neuvoja kun en enaa tie mika auttaa..
Siis ihan kunnon neuvot on tarpeen eika mitkaan nasaviisaat tai muuten vaan idiootit (niita kun taalla riittaa).

Pojallani on koko pienen ian ollut ongelmia ulostamisen kanssa ja on juostu yksi jos toinen lekuri suomessa. No poika on nyt sitten ollut jo kauan ilman vaippaa ja sanoo jos on pisu hata ja on muutenki ihan normaali. Syo kunnolla,puhuu todella hyvin suomea ja on muutenkin todella fiksu ja ymmartaa asioita.

Mutta nyt on ongelma se etta ei osaa kakkata ponttoon vaan aina tulee housuun... Sanoo etta aiti tulee mun kanssa kakkalle ja kun menen niin joko ei tule mitaan tai tosisnaan tulee jolloin kehun mutta yleensa ne kakat on housussa ja sanon etta miksi aina sulla on kakka housussa en siis hermostu. toisinaan olen hiljaa ja pesen kalsaripyykkia.

On koitettu hyvalla ja on koitettu pahalla mutta kun ei mikaan auta enka viittis vaippa juttuja enaa kun on niin hienosti ilman vaippaa nyt ollu kauan jo.

Ma en oikeesti enaa tie pistaakko tulppa hanuriin vai mita teen... Vaikka istutaan pitkaan pontolla niin ei tuu kakat ja jos on yksin tai mun kanssa niin ei. Siis pari harvaa kertaa on tullu kakka mut se on ihme jos on tullu. ja kun joka paiva poika sanoo vahintaa 4-5krt etta aiti tuu kakalle ja sitte mennaan heti kun poika sanoo nain.

6.v tyttoni ei koskaan kakannu housuun ku oli pieni mutta on taa kylla jo helvettia kun ei tuo poika tee sita tarvettaan ponttoon. Kuitenkin hapeaa sita etta kakka on housussa mut auttakaa nyt jo onko kohtalo toveria.

5

911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...,,,

      oletteko kokeilleet pottaa? erilaisia pottia? tuleeko kakka ongelmitta vaippaan? jotkuthan tekevät niin, että laittavat vaipan päälle kun on kakkahätä. joistain lapsista on pelottavaa, kun "osa itseä" tippuu pöntöön (tai pottaan). jos on tällaisesta kyse, niin suosittelen vaippaan kakkimista vielä jonkin aikaa. lapsi on kuitenkin vielä aika nuori.

      jos pojalla on ollut joitain kakkaongelmia koko ikänsä kuten mainitsit, niin niistä tämä nykyinenkin ongelma varmasti johtuu. et kertonut, millaisia ongelmia on ollut aiemmin.

      oletteko jutelleet asiasta neuvolassa tai psykologilla? kannattaa kokeilla.

      yhden kaverin pojalla oli niin, että ei suostunut kakkaamaan potalle eikä pönttöön laitettiin sitten aina vaippa. tätä kesti aika pitkään, mutta lopulta uskaltautui pöntölle.

    • ***

      Huomenta! Oletko kokeillut vessarenkaan supistajaa? Tai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan.. Laitetaan vessanpöntölle, jolloin se supistaa rengasalueen, jolloin lapsen on turvallista istua pöntöllä eikä ehkä koe sitä niin pelottavaksi. Pystyy istumaan siinä tukevasti. Meillä toimii ainakin 2 vuotiaalla pojalla, potalla ei suostunut istumaan ollenkaan, mutta tämä toimii..Ainakin tällä hetkellä :) Voimia sinulle.

    • Nimetön

      vaikka silloin ei naurattanut aina. Meillä oli esikoisella samanlainen ongelma (lisänä yökastelu). Normaalisti kehitynyt poika, jonka kanssa kävin kakilla kouluikään asti. Sitten lopppui itsellään avun tarve. yritin hyvät ja pahat, jopa lahjonnan.
      nyt poika on armeijassa. Kenelläkään ongelma ei jatku ikuisesti. 3,4 v on tosi pieni vielä.

      • baby bjorn

        palli ? Ainakin voi kokeilla. Onhan se muutenkin hyödyllinen.


    • pieni ei

      välttämättä tunnista kakkahätää jos uloste on löysää eikä silloin ehdi sitä ilmoittamaan ajoissa. Jos maha on kova ulostaminen kestää kauan eikä lapsi halua istua pöntöllä niin kauaa.
      Oletko kokeillut pitää "kakkapäiväkirjaa" ja houkutella lapsi pöntölle mahdollisimman lähellä sitä ajankohtaa kun yleensä ulostaa? Jos maha toimii epäsäännöllisesti tästä neuvosta ei tietenkään ole hyötyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe