Uhri.
Viestisi löysin kännykkäni ikkunasta,
niin kaukana kaikesta, onnen selän takana,
lähellä unohduksen tuskan,
haihtuvan sydän surun.
Näen sen siinä kirkaasti.
Kalana- ongenkoukkuna,
Riekkona- kuristavana lankana,
Sutena – ansakuoppana,
Jäniksenä- haulien repivänä tuskana.
Silti minä vastasin,
koska minä välitän.
Tässä minä taas olen, sinun edessä, sinun armoilla,
heikkona kalliona, särkyvänä jäänä.
Jos kohtaloni on murtua patona, sortua vuorena,
sinut ihmiseksi luomaan, rakkaus sydämmeesi tuomaan.
Niin minä teen sen.
Uhri
9
307
Vastaukset
- kerppulintu
olet kirjoittanut taas hyvän runon! Mielenkiintoinen kohta lopussa:
murtuva pato, sitä jäin miettimään.
Ihminen - voi olla ihmiselle
heikkoa kalliota, murtuvaa jäätä,
toisen ihmisen armoilla,
samalla luoden toista ihmistä,
tuoden hänen sydämeensä rakkautta.
k-l.- ajanmittaaja
Jo se että luit ja kommentoit ovat iso ilo ja kiitos,
kerppulintu.
Sinä itsekkin kirjoitat minua miellyttäviä runoja ja sanoissasi on viisautta. Kiitos jälleen sinulle.
ps,Yritä hieman valoittaa sanojani tuohon seuraavaan viestiin.
- Toukokuu
Oisitko sittenkin se kallio
joka ei suostu murtumaan
jota vesi ei pysty nakertamaan
eikä salama halkaisemaan
Tai se murtumaton pato
se ainoa, joka jää jäljelle
se viimeinen ennen putousta
kun ympärillä kaikki hajoaa
ja hukkuu vesimassoihin- ajanmittaaja
se kallio joka ei sorru, tahtoisin olla kantava jää, tahtoisin olla se tunturi joka kestää ja se pato joka pitää. Mutta koska olen ihminen joka rakastaa ja uskoo että kestämällä melkein mitä vaan saa toisenkin oppimaan rakkautta ja siksi sinnittelee, siksi aloittaa tuhoon tuomitun suhteen aina uudelleen ja uudelleen. Pitäisiköhän runon nimi olla tyhmä! mitä luulet? Toukokuu
- Toukokuu
ajanmittaaja kirjoitti:
se kallio joka ei sorru, tahtoisin olla kantava jää, tahtoisin olla se tunturi joka kestää ja se pato joka pitää. Mutta koska olen ihminen joka rakastaa ja uskoo että kestämällä melkein mitä vaan saa toisenkin oppimaan rakkautta ja siksi sinnittelee, siksi aloittaa tuhoon tuomitun suhteen aina uudelleen ja uudelleen. Pitäisiköhän runon nimi olla tyhmä! mitä luulet? Toukokuu
.. elämän kevät. Arvaamattomat ovat sanailun tiet ja tyhmähän sitä ihminen on, tietämätönkin. Runolla taas vastasin, kun siltä tuntui, että oli tarpeen tuo vastaus ja jostakin sopukoista mielen esiin kumpusi. Hymyilen, ja tunnustan tyhmyyteni. :)
- ajanmittaaja
Toukokuu kirjoitti:
.. elämän kevät. Arvaamattomat ovat sanailun tiet ja tyhmähän sitä ihminen on, tietämätönkin. Runolla taas vastasin, kun siltä tuntui, että oli tarpeen tuo vastaus ja jostakin sopukoista mielen esiin kumpusi. Hymyilen, ja tunnustan tyhmyyteni. :)
Terve toukokuu! ;D suonet anteeksi että vasta nyt vastailen, enkä edes tiedä mahdatko kahlata näin pitkälle menneeseen aikaan. No kuitenkin, en usko että sinä olisit tyhmä, päin vastoin,tekstisi kertoo täysin päin vastaista. Olet varmaankin ihminen joka tekee pallostamme himpun verran paremman paikan kuin ilman oloasi ajassa.
Kiitos vastauksestasi ja tuottamastasi ilosta.
- lindalinda1
todella vahva ja vakuuttava runo,
ei jätä lukijaakaan tunteettomaksi !- ajanmittaaja
Sanasi tuo iloa lindalinda
- Anonyymi00009
Kimerti Op uhri asetelma, Eikolusesta tehdään hyvin jaksava seikailija ei epätoivonen rahan kalastelija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",305187Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1312400- 1382082
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee531925Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171770"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551306Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1601078Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää59920Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.311869Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa155741