Uhri.
Viestisi löysin kännykkäni ikkunasta,
niin kaukana kaikesta, onnen selän takana,
lähellä unohduksen tuskan,
haihtuvan sydän surun.
Näen sen siinä kirkaasti.
Kalana- ongenkoukkuna,
Riekkona- kuristavana lankana,
Sutena – ansakuoppana,
Jäniksenä- haulien repivänä tuskana.
Silti minä vastasin,
koska minä välitän.
Tässä minä taas olen, sinun edessä, sinun armoilla,
heikkona kalliona, särkyvänä jäänä.
Jos kohtaloni on murtua patona, sortua vuorena,
sinut ihmiseksi luomaan, rakkaus sydämmeesi tuomaan.
Niin minä teen sen.
Uhri
9
328
Vastaukset
- kerppulintu
olet kirjoittanut taas hyvän runon! Mielenkiintoinen kohta lopussa:
murtuva pato, sitä jäin miettimään.
Ihminen - voi olla ihmiselle
heikkoa kalliota, murtuvaa jäätä,
toisen ihmisen armoilla,
samalla luoden toista ihmistä,
tuoden hänen sydämeensä rakkautta.
k-l.- ajanmittaaja
Jo se että luit ja kommentoit ovat iso ilo ja kiitos,
kerppulintu.
Sinä itsekkin kirjoitat minua miellyttäviä runoja ja sanoissasi on viisautta. Kiitos jälleen sinulle.
ps,Yritä hieman valoittaa sanojani tuohon seuraavaan viestiin.
- Toukokuu
Oisitko sittenkin se kallio
joka ei suostu murtumaan
jota vesi ei pysty nakertamaan
eikä salama halkaisemaan
Tai se murtumaton pato
se ainoa, joka jää jäljelle
se viimeinen ennen putousta
kun ympärillä kaikki hajoaa
ja hukkuu vesimassoihin- ajanmittaaja
se kallio joka ei sorru, tahtoisin olla kantava jää, tahtoisin olla se tunturi joka kestää ja se pato joka pitää. Mutta koska olen ihminen joka rakastaa ja uskoo että kestämällä melkein mitä vaan saa toisenkin oppimaan rakkautta ja siksi sinnittelee, siksi aloittaa tuhoon tuomitun suhteen aina uudelleen ja uudelleen. Pitäisiköhän runon nimi olla tyhmä! mitä luulet? Toukokuu
- Toukokuu
ajanmittaaja kirjoitti:
se kallio joka ei sorru, tahtoisin olla kantava jää, tahtoisin olla se tunturi joka kestää ja se pato joka pitää. Mutta koska olen ihminen joka rakastaa ja uskoo että kestämällä melkein mitä vaan saa toisenkin oppimaan rakkautta ja siksi sinnittelee, siksi aloittaa tuhoon tuomitun suhteen aina uudelleen ja uudelleen. Pitäisiköhän runon nimi olla tyhmä! mitä luulet? Toukokuu
.. elämän kevät. Arvaamattomat ovat sanailun tiet ja tyhmähän sitä ihminen on, tietämätönkin. Runolla taas vastasin, kun siltä tuntui, että oli tarpeen tuo vastaus ja jostakin sopukoista mielen esiin kumpusi. Hymyilen, ja tunnustan tyhmyyteni. :)
- ajanmittaaja
Toukokuu kirjoitti:
.. elämän kevät. Arvaamattomat ovat sanailun tiet ja tyhmähän sitä ihminen on, tietämätönkin. Runolla taas vastasin, kun siltä tuntui, että oli tarpeen tuo vastaus ja jostakin sopukoista mielen esiin kumpusi. Hymyilen, ja tunnustan tyhmyyteni. :)
Terve toukokuu! ;D suonet anteeksi että vasta nyt vastailen, enkä edes tiedä mahdatko kahlata näin pitkälle menneeseen aikaan. No kuitenkin, en usko että sinä olisit tyhmä, päin vastoin,tekstisi kertoo täysin päin vastaista. Olet varmaankin ihminen joka tekee pallostamme himpun verran paremman paikan kuin ilman oloasi ajassa.
Kiitos vastauksestasi ja tuottamastasi ilosta.
- lindalinda1
todella vahva ja vakuuttava runo,
ei jätä lukijaakaan tunteettomaksi !- ajanmittaaja
Sanasi tuo iloa lindalinda
- Anonyymi00009
Kimerti Op uhri asetelma, Eikolusesta tehdään hyvin jaksava seikailija ei epätoivonen rahan kalastelija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle192600Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671659Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A71607Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1121579Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.471503Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell911434Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681356Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001214Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311137En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521096