Hei tinnutuksesta kärsivät!

Punajuuri

Hei tinnituksesta kärsivät/kärsineet!

Oletteko käyneet lääkärillä tinnituksen takia? Oletteko saaneet diagnoosin vaivaan ja kuinka pitkälle asiaa on tutkittu?
Itselläni on pari kertaa ohitettu asia olankohautuksella tyyliin "kyllä se ohi menee"... Pitäisikö tässä itse alkaa vaatia tarkempia tutkimuksia, jos ja kun vaivan aiheuttaja saattaa olla hyvinkin vakava, vai voinko vain tyytyä elelemään tinnituksen kanssa miettimättä sen kummemmin mikä sen aiheuttaa??

19

4134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko ajan

Kävin tarkemmat tutkimukset: kuulo heikentynyt suhisevassa korvassa, magneettikuvauksissa ei löytynyt mitään. Kohtaloni on että tulee aina suhisemaan toisessa korvassa.

Yksi hieroja sanoi kerran, että sen saa hieromalla pois ja vähätteli lääkärien vastauksia, ettei sille voi mitään. Olisin mielelläni käynyt tuolla hierojalla ja katsonut kuinka käy, mutta se hieroi niin huonosti ja tutki joka kerta pitkään olkapäiden tasoja ja liikeratoja. Itse hartiakipuun en saanut apua vaikka ajat oli tunnin pituisia, hieroja vaan jutteli niitä näitä eikä keskittynyt hieromiseen, joten vaihdoin hierojaa.

• kuuloasiantuntijaa

Saamasi vastaus ei ole ollenkaan erikoinen vaan lääketieteen käytännön tason suhtautuminen asiaan. Kuten muissakin jutuissa, pitäisi muistaa että lääkäri edustaa vain tiettyä osaa terveydenhoidosta ja pitää tiedostaa mitä sieltä saa ja mitä ei saa, eikä lannistua kommenteista.

Itse olen tutkinut lähes täysipäiväisesti tinnitusta ja siihen liittyviä tiloja vuodesta 1997 ja paljon on selvinnyt asioita joita lääkäriltä et kuule kovinkaan usein ja mahdollistavat edistymisen vaivasta kärsivälle.

Jos annat esim. sähköpostiosoitteesi voin ottaa yhteyttä ja katsotaan asiaa eteenpäin :)

• Punajuuri

Kuulostaa mielenkiintoiselta, kerro ihmeessä lisää. Minkälaisia tutkimusmenetelmiä ja/tai hoitomuotoja on tiedossasi? Sähköpostia voi laittaa: [email protected]

• voiceover

Itselläni on ollut tinnitus reilut kaksi vuotta. Alkoi niskojen jäykkyydellä ja sitten ilmestyi elohiiri joka laajeni spasmiksi joka jatkuu. Magneettikuvat ok, borellia koe ok, herpes vanhoista jäänteitä. Mitään syytä ei löydetty.
        Voiko kuuloasiantuntija auttaa...

• voiceover

Sähköpostini on videotalli(ät)gmail.com

• eiolevaionko

Moi

Lähetä s-postia osoitteeseen [email protected]
        Niin voitaisiin jutella tinnituksesta. Kaikki tieto olisi avuksi tässä tilanteessa.

-Matti

• kävin lääkärillä

Kävin erikoislääkärillä ja sain diagnoosin.

Ei tinnitusta varsinaisesti mitenkään tutkita vai mitä haluat?

"""jos ja kun vaivan aiheuttaja saattaa olla hyvinkin vakava"""

Siis mikä?

http://www.tinnitusyhdistys.fi/tinnitus.htm

• Punajuuri

Niin mielestäni "kasvain kuulohermossa" kuulostaa melko vakavalta. Eikö asia olisi syytä tutkia juuri esim. tämänkaltaisten syiden poissulkemiseksi?

• kävin lääkärillä
        Punajuuri kirjoitti:

Niin mielestäni "kasvain kuulohermossa" kuulostaa melko vakavalta. Eikö asia olisi syytä tutkia juuri esim. tämänkaltaisten syiden poissulkemiseksi?

Kuinka yleistä on kasvain kuulohermossa ja se aiheuttaa vain ja ainoastaan tinnitusta?

• kuulohermokasvain
        kävin lääkärillä kirjoitti:

Kuinka yleistä on kasvain kuulohermossa ja se aiheuttaa vain ja ainoastaan tinnitusta?

ja se aiheuttaa paljon muutakin kuin vain tinnutusta.Eli tasapainohäiriöitä kävellessä hiukan,aamuyön päänsärkyä,vasemman korvan kuulo lähes olematon ja vasemassa korvassa soi kokoajan tai humisee kuin siellä olisi monta yleiskonetta =)korvani tutkittiin ensin ihan kuulon aleneman vuoksi ja sitten kun näkyvää vikaa ei löytynyt niin magneettikuvaan ja siellähän se lepäsi 3cm kokoinen kuulohermokasvain =akustikusneurinooma.Ja se on pakko leikata pois vaikka oireet eivät välttämättä poistu vaan pahenee.vaikea leikkaus mutta onneksi töölössä maailman parhaat kirurgit.
        Nyt odottelen leikkausta pelonsekaisin tuntein ja porskuttelen eteenpäin.Kasvain ei ole kovin yleinen!

• kuulohermokasvain
        kävin lääkärillä kirjoitti:

on aina onneksi hyvänlaatuinen!!!!

• Kivuton

Tinnitus saattaa liittyä tasapainoaistin toimintahäiriöön. Se aiheuttaa kroonista lihasjännitystä ja samalla adrenaliinin eritys lisääntyy. Adrenaliini puolestaan herkistää kuuloa ja kuormittaa kuulohermoa ja voi haitata
      monella muullakin tavalla kehon toimintakuntoa, hyvinvointia ja terveyttä.
      Asentohoito on toistuvaa itsehoitoa; liikesarjoja, jotka matkivat tasapainoaistin kaarikäytävien muotoa. Asentohoidon teho perustuu painovoimaan ja sen välitön vaikutus on lihasten rentoutuminen.
      Lisätietoja osoitteessa asentohoito.auttaa.fi

• puolikuuro

Minulla on alentunut kuulo molemmissa korvissa. Vasemmassa korvassa tinnitus ja kuulolaite.

Tinnitusta on ollut 10 vuotta. Jäi pysyväksi pahan flunssan jälkeen.
        Kuulolaite on ollut 5 vuotta. Kun aloin käyttämään kuulolaitetta, niin varsinkaan päiväaikaan tinnitus ei enää häirinnyt niin pahasti.
        Silloin 5 vuotta takaperin kuulotutkimusten yhteydessä todettiin hyvänlaatuinen asentohuimauskin. Sen saan pysymään "kurissa" annetuilla liikkeillä. Tinnitukseen liikkeillä ei ole ollut mitään vaikutusta.
        Kuulo varsinkin vasemmassa korvassa on ollut jo kauan heikentynyt. Minulle on sanottu, ettei tinnitukselle voi mitään vaan se liittyy kuulon heikentymiseen.

• Kivuton
        puolikuuro kirjoitti:

Minulla on alentunut kuulo molemmissa korvissa. Vasemmassa korvassa tinnitus ja kuulolaite.

Tinnitusta on ollut 10 vuotta. Jäi pysyväksi pahan flunssan jälkeen.
        Kuulolaite on ollut 5 vuotta. Kun aloin käyttämään kuulolaitetta, niin varsinkaan päiväaikaan tinnitus ei enää häirinnyt niin pahasti.
        Silloin 5 vuotta takaperin kuulotutkimusten yhteydessä todettiin hyvänlaatuinen asentohuimauskin. Sen saan pysymään "kurissa" annetuilla liikkeillä. Tinnitukseen liikkeillä ei ole ollut mitään vaikutusta.
        Kuulo varsinkin vasemmassa korvassa on ollut jo kauan heikentynyt. Minulle on sanottu, ettei tinnitukselle voi mitään vaan se liittyy kuulon heikentymiseen.

Jos kehossa - sinun tapauksessasi korvassa - on pahoja kudosvaurioita, ei asentohoido pysty korjaamaan niitä. Toisaalta asentohoito voi auttaa kehon muihin vaivoihin ja hidastaa
        lievempien vaurioiden etenemistä.
        On kyse myös siitä, millaista asentohoitotekniikkaa olet käyttänyt.
        Asentohoidolla ei saada kunnon tuloksia, ellei
        hoideta kaikkia kaarikäytäviä tietyssä järjestyksessä riittävän usein.
        "Perinteisten" (Lempert, Rahko, Epley, Semont, jne) liikesarjojen liikeradat eivät matki
        kaarikäytävien muotoa tarpeeksi tarkasti;
        niissä ei esim. ole riittävän monta pysähdystä, joita tarvitaan kaarevilla "radoilla".
        Kotisivuilla (asentohoito.auttaa.fi) olevia
        Paatelan asentohoitomuunnelmia kannattaa kokeilla, jotta saat selville, mitä asentohoito
        sinun kohdallasi voi saada aikaan.

• puolikuuro
        Kivuton kirjoitti:

Jos kehossa - sinun tapauksessasi korvassa - on pahoja kudosvaurioita, ei asentohoido pysty korjaamaan niitä. Toisaalta asentohoito voi auttaa kehon muihin vaivoihin ja hidastaa
        lievempien vaurioiden etenemistä.
        On kyse myös siitä, millaista asentohoitotekniikkaa olet käyttänyt.
        Asentohoidolla ei saada kunnon tuloksia, ellei
        hoideta kaikkia kaarikäytäviä tietyssä järjestyksessä riittävän usein.
        "Perinteisten" (Lempert, Rahko, Epley, Semont, jne) liikesarjojen liikeradat eivät matki
        kaarikäytävien muotoa tarpeeksi tarkasti;
        niissä ei esim. ole riittävän monta pysähdystä, joita tarvitaan kaarevilla "radoilla".
        Kotisivuilla (asentohoito.auttaa.fi) olevia
        Paatelan asentohoitomuunnelmia kannattaa kokeilla, jotta saat selville, mitä asentohoito
        sinun kohdallasi voi saada aikaan.

Kiitos vastauksestasi kivuton. Olen Rahkon ohjeita noudattanut ja hän on dignoosin myös tehnyt. Tutustun ohjeisiin.

• Mhmm

Minulla oli tinnitusta viitisen vuotta sitten. Alkoi yhtäkkiä illalla, ja kesti pitkään, kunnes kävin röntgenissä, ja kuvasta havaittiin mucocele poskiontelossani. Sain lääkkeet mucoceleen, ja vähän ajan päästä tinnitus katosi, eli minulla korvan soiminen johtui siitä kasvaimesta.
      Tiedän siis tuosta "kokemuksesta", miten hirveää on, kun korva[t] soivat yötäpäivää, eikä hiljaisuudesta ole tietoakaan. Siitä muodostui minulle pieni fobiakin, jonka takia pelkään altistumista koville äänille/musiikeille, ja koitan vältellä niitä parhaani mukaan..

• tinnittää!!

Minulla on ollut tinnitusta taukoamatta 2008 syyskuusta asti. Mahtaakohan olla mitään toivoa, että lähtisi pois jossain vaiheessa? Olen ajatellut käydä tutkimuksissa kun vaikuttaa keskittymiskykyyn ja aiheuttaa stressiä... Kannattaisiko hakeutua korvalääkärille vai yleislääkärille??

• jpq

Suosittelen korvalääkäriä varmuuden vuoksi. jostain käsitin että myös Neurologian lääkärit on oikeita. Noh eli tutkisivat tämänkin sortin juttuja vaikkapa siksi kun tinnitus johtuu useinkin hermoista... ja korvalääkäri sikäli että sanoisin yleisesti ottaen ikävimmät syyt on korvalääkärin alaa josta hyvä aloittaa... ja itselläni aika kauan jatkunut ja korvat tutkittu muista syistä kylläkin (eivät löytäneet vikaa ainakaan). ja erään yön selkä tunteista päätellen selkä ja niska eli ne tuntui tosi hyvältä yhtenä yönä ja äänet oli lähes poissa.

• Pete.,,

Moi itselläni on ollut tinnitusta noin 15 vuotta . noin 5 kk sitten tinnitus voimistunut vasemmassa korvassa Jonka johdosta yritin saada aikaa tk lääkärille
        hoitaja jolta tilasin aikaa sanoi ei tinnitukselle mitään voi eikä antanut aikaa lääkärille .Seuraavaksi tilasin ajan yksityityiseltä puolelta yleislääkäriltä ajan joka teki lähetteen keskussairaalaan tutkimiksiin kuulon aleneman johdosta . Keskussairaalassa otettiin kuulokäyrä ja todettiin että on kuulon alenemaa molemmissa korvissa ja korvalääkäri tutki korvat käytävät niissä ei näkynyt mitään poikkeavaa . heinäkuun lopulla olisi magneettikuvauksen vuoro.
        Eli itselläni ei ole tutkittu varsinaisesti tinnitusta ollenkaan .
        Tinnitukseen tottuu . itseäni se ei häiritse oikeastaan ollenkaan .Ja olenkin jo asennoitunut tinnitukseen että se on osa minua loppuelämäni .
        Kannattaa hakeutua asian tiimoilta lääkärin pakeille .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      271
      4979
    2. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      46
      3569
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      89
      3484
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      50
      2659
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      46
      1843
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1630
    7. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      17
      1510
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      97
      1448
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      71
      1055
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      144
      1045
    Aihe