Pitkänmatkan bussit.

Pussi Bussi

Eroaako lippu tms. käytännöt bussiasemilla meikäläisestä? Tarkoitan sitä, että onko jotain poikkeavaa tapaa/käytöntöä jonka ulkomaalaisen olisi hyvä tietää jos ja kun aikoo mennä bussilla Dublinista Belfastiin? Esim. "lippu ostettava väh. päivää ennen tms."
Tarkoitan tuolla sitä, että voinko marssia aamulla kymmentä vaille yhdeksän bussiasemalle, ostaa lipun ja hypätä yhdeksältä lähtevään dösään ilman kummempia kiemuroita?

Jostain sivulta luin, että pohjois-irlantiin mennessä vaaditaan jokin matkustusasiakirja. Pitääkö tuo paikkaansa ja jos pitää, mistä sellaisen saa? En oikein jaksa uskoa että noin olisi, koska ollaanhan me EU:n kansalaisia ja eikös meillä ole sen mukanaan tuoma vapaa oikeus liikkua EU:n alueella?

5

1105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai tätä?

      Montako kertaa tarkoitat eri asioita. Ilmaise viestisi selvästi niin joku saattaa jopa vastata.

      Olin Belfastissa 2v sitten. Sillon ostimme jo Helsingin matkahuollosta ns. Irkku-cardin. Tällä saa matkustaa rajattomasti valitsemansa ajan sisällä. Muistaakseni maksoi noin 2e/ päivä.

      Kannattaa soittaa matkahuollolle ja kysyä.

      • Pussi Bussi

        Ei voi olla kovinkaan vaikeaa käsittää, että aikomus on ostaa lippu busarasilta aamulla, vähän ennen bussin lähtöä. Joissain maissa bussiasemalla tulee olla esim. 30min. ennen lähtöä jos mielii bussiin.

        Miten voi olla vaikeaa käsittää, että tiedustelin, onko irkuissa jotain em. tyylistä käytäntöä tai jotain muuta joka poikkeaa suomalaisesta bussimatkustusvavasta = osta lippu ja nouse bussiin.

        Aikomukseni ei ole maksaa matkahuollolle kalliita välityspalkkioita lipusta jonka voin ostaa itse busarasin lippuluukulta.


      • Pussi Bussi
        Pussi Bussi kirjoitti:

        Ei voi olla kovinkaan vaikeaa käsittää, että aikomus on ostaa lippu busarasilta aamulla, vähän ennen bussin lähtöä. Joissain maissa bussiasemalla tulee olla esim. 30min. ennen lähtöä jos mielii bussiin.

        Miten voi olla vaikeaa käsittää, että tiedustelin, onko irkuissa jotain em. tyylistä käytäntöä tai jotain muuta joka poikkeaa suomalaisesta bussimatkustusvavasta = osta lippu ja nouse bussiin.

        Aikomukseni ei ole maksaa matkahuollolle kalliita välityspalkkioita lipusta jonka voin ostaa itse busarasin lippuluukulta.

        Kannattaa samalla muistaa että Belfast ei ole Dublinissa, ei edes samassa maassa. Tuo mainostamasi päivälippu Dublinin julkisiin tuskin kattaa matkaa Belfastiin ja takaisin.


    • Busaras

      Ei tarvitse huomioida mitään erikoista, sen kun marssii asemalle ja ostaa lipun. Passia tai muuta ei matkalla kysytä, maan vaihtumisenkin huomaa ainoastaan liikennemerkeistä. Ihan viime tippaan ei kannata asemalla menemistä jättää, bussit voivat olla täynnä ja bussi täytetään ihan jonotusjärjestyksessä, paikkaa ei voi erikseen varata. Jos on oikein paljon ylimääräisiä saattavat järjestää toisen bussin tai sitten pitää vaan odottaa seuraavaa.

      • Pussi Bussi

        Tuossa tulikin kaikki olennainen se tieto jota kaipailin. THANKS :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe